Vaizdo registratoriumi apsiginklavęs vyras važiavo paskui saugos tarnybos automobilį Buivydiškių ir Dūkštų gatvių sankryžoje. Saugos tarnybos atstovai buvo pasirinkę kairiausią eismo juostą, kuri, kaip nurodė ženklai, skirta tik sukantiems į kairę. Iš vaizdo įrašo matyti ir tai, kad automobilis, paskui kurį sekė DELFI skaitytojas, neturėjo įjungtų oranžinės spalvos švyturėlių.
Automobilis kairiausia eismo juosta apvažiavęs visus, stovinčius ir laukiančius žalio šviesoforo signalo bei galimybės pasukti į dešinę, pristabdė, o tuomet nėrė į sankryžą degant raudonam šviesoforo signalui.
„Apsauga gal ir laiko save lygia policijai, bet, kaip žinome, taip nėra. Nežinau, gal jie skubėjo į iškvietimą, tad dar suprasčiau persirikiavimą. Bet važiuoti per raudoną...“, – piktinosi redakcijai parašęs vyras.
Pirmenybės nesuteikia
Artūras Pakėnas, vairavimo mokyklos VšĮ „Amplius LT“ vadovas ir vairavimo mokytojas, akcentavo, kad Kelių eismo taisyklės (KET) juodu ant balto nurodo, kad tik specialiajam transportui, kuris pažymėtas raudonais ir mėlynais švyturėliais ir važiuoja juos įsijungęs, suteikiama pirmenybė.
„Oranžinius švyturėlius apskritai būtina įjungti tada, kai trukdoma eismui, dėl didesnių gabaritų krovinio, dirbant kelyje, lydint organizuotą dviratininkų grupę, vežant pavojingus krovinius. Be to, įjungtas oranžinės spalvos švyturėlis nesuteikia jokios pirmenybės, tik atkreipia dėmesį ir įspėja kitus eismo dalyvius, kad tokiais švyturėliais pažymėtas automobilis atlieka kažkokią funkciją“, – akcentavo pašnekovas.
Vairavimo instruktorius neslėpė, kad oranžinius švyturėlius turinčių automobilių vairuotojai neretai KET pažeidžia dėl to, kad jiems į jas tiesiog nusispjauti. Dar daugiau: anot A. Pakėno, reikėtų pasiteirauti, ar oranžinius švyturėlius turinčiu automobiliu važiuojantis asmuo žino, kaip ir kada juos reikėtų naudoti.
„Reikėtų klausti tarnybų, ar jie kontroliuoja, kaip darbuotojai švyturėlius naudoja, ar yra atsiliepimai apie jų naudojimą, ar jie paaiškina darbuotojams, kaip elgtis. Kiek man teko susidurti, visi taupo pinigus ir nenori daryti mokymų. Be to, dažnai tokiose įmonėse didelė darbuotojų kaita, todėl į jų mokymus investuoti nenorima“, – tikino žinovas.
Reikia mokytis vairuoti
Anot A. Pakėno, preziumuojama, kad jeigu vairuotojas turi teisę vairuoti, reiškia, žino ir tai, kaip naudoti švyturėlius. Visgi situacija dviprasmiška, lygina instruktorius: kai 30 metų vairuotojo pažymėjimą turintis asmuo laikomas pareigingu ir pavyzdingu vairuotoju, tų, kurie, pavyzdžiui, prieš 15 metų išmoko naudotis mygtukus turinčiu mobiliuoju telefonu, niekas nelaiko pažengusiais šiuolaikinių telefonų naudotojais.
„Nekyla klausimas, jog „jau vairuoju 15 metų, galbūt man reikėtų pasimokyti“. Bet juk pas gydytoją, kuris netobulėjo nuo universiteto baigimo, niekas nenorėtų eiti. Taip ir toks vairuotojas nuvarytas į „Regitrą“ neišlaikytų vairavimo egzamino“, – ironizavo A. Pakėnas.
Praleidžia, nes supranta
Paklaustas, kaip turėtų elgtis vairuotojai, už savęs pamatę skubantį įjungtais oranžiniais švyturėliais automobilį, A. Pakėnas siūlė reaguoti žmogiškai – jeigu saugu ir įmanoma, tiesiog pasitraukti į gretimą juostą ir tokią mašiną praleisti.
„Jeigu nereikia atlikti pavojingo manevro, manevras nesudėtingas, tai pasukti truputį vairą ar atleisti akceleratorių ir praleisti tą automobilį, tikrai nėra sunku“, – kalbėjo vairavimo instruktorius.
Jis atsižvelgė ir į kitą detalę. Pasak jo, jeigu saugos tarnybos piktnaudžiaus švyturėliais, juos naudos be reikalo ir pan., vairuotojams baigsis kantrybė ir jie nustos trauktis iš kelio.
„Kiekviena lazda turi du galus“, – priminė A. Pakėnas.