Nuo 2017 m. gruodžio mėn. visoje šalyje buvo įrengti 25 nauji vidutinio arba kitaip dar vadinami sektoriniai greičio matuokliai bei pradėti testavimo darbai.

DELFI pateikia interaktyvų žemėlapį, kuriame yra sužymėti Lietuvoje esantys sektoriniai greičio matuokliai.

Anksčiau buvo planuota, kad sistema pilnu pajėgumu pradės veikti 2018 m. vasario pabaigoje ar kovo pradžioje, tačiau Kelių direkcija revoliuciją Lietuvos keliuose galinčios tapti sistemos startą atidėjo.

Nebaigus atlikti metrologinės kiekvieno ruožo, kuriame yra įrengta vidutinio greičio matuoklių sistema, patikros, sistemos veikimo pradžia šį kartą buvo atidėta iki birželio pabaigos.

DELFI susisiekus su Kelių direkcijos Ryšių su žiniasklaida specialistu Evaldas Tamariūnu, šis teigė, kad kol kas vidutinio greičio matuoklių sistemos veikimas atidėdamas neribotam laikui.

„Dėl metrologinių matavimo netikslumų, sektorinių greičio matuoklių funkcionavimas neprasidės kaip žadėta", – sakė direkcijos atstovas.

Diaugiau aplinkybių, su kokiomis problemomis susidurė Kelių direkcija, paaiškės liepos 2 d. rengiamoje konferencijoje.

Veikimo principas

Viena kamera užfiksuos automobilį ir pravažiavimo pro ją laiką, o kita – užfiksuoja tuos pačius duomenis ruožo pabaigoje. Sektorinio greičio sistema pagal atstumą tarp kamerų, ruožo pradžioje ir pabaigoje užfiksuotą laiką apskaičiuoja vidutinį greitį (įskaitant ir greičio pokyčius ruože). Jeigu užfiksuojamas vidutinio greičio viršijimas, duomenys išsiunčiami į Administracinių nusižengimų registrą, kur suformuojamas pažeidimo protokolas.

Kurį laiką pranešimai bus siunčiami tokia pat tvarka, kaip ir užfiksavus greičio viršijimą stacionariu greičio matuokliu. Nuo kitų metų turėtų pradėti veikti automatinė nusižengimų protokolų formavimo sistema, leisianti pagreitinti vairuotojų informavimo procesą.

Fiksuos ir užsienio šalių vairuotojus

Sektoriniai matuokliai veiks ištisą parą ir galės atpažinti daugiau nei 120 šalių transporto priemonių valstybinės registracijos numerius. Kontroliuojamo kelio ruožo pradžioje ir pabaigoje įrengti greičio matavimo postai vaizdo kameromis fiksuos pravažiuojančių transporto priemonių valstybinius numerius, įvažiavimo į ruožą ir išvažiavimo iš jo laiką ir nustatys vidutinį greitį ruože. Kiekvienu leistino greičio viršijimo atveju visi duomenys, būtini pažeidimui nustatyti ir įforminti, bus automatizuotai fiksuojami ir perduodami į centrinę informacinę sistemą tolesniam apdorojimui.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (132)