aA
Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos dar birželio pradžioje išplatino pranešimą, kuriame planavo, kad šio mėnesio pabaigoje sektoriniai greičio matuokliai pradės veikti pilnu pajėgumu – viršiję greitį vairuotojai bus baudžiami.
Sektorinių greičio matuoklių mįslė – ar jau derėtų vairuotojams pradėti nerimauti?
© DELFI / Andrius Ufartas

Nuo 2017 m. gruodžio mėn. visoje šalyje buvo įrengti 25 nauji vidutinio arba kitaip dar vadinami sektoriniai greičio matuokliai bei pradėti testavimo darbai.

DELFI pateikia interaktyvų žemėlapį, kuriame yra sužymėti Lietuvoje esantys sektoriniai greičio matuokliai.

Anksčiau buvo planuota, kad sistema pilnu pajėgumu pradės veikti 2018 m. vasario pabaigoje ar kovo pradžioje, tačiau Kelių direkcija revoliuciją Lietuvos keliuose galinčios tapti sistemos startą atidėjo.

Nebaigus atlikti metrologinės kiekvieno ruožo, kuriame yra įrengta vidutinio greičio matuoklių sistema, patikros, sistemos veikimo pradžia šį kartą buvo atidėta iki birželio pabaigos.

DELFI susisiekus su Kelių direkcijos Ryšių su žiniasklaida specialistu Evaldas Tamariūnu, šis teigė, kad kol kas vidutinio greičio matuoklių sistemos veikimas atidėdamas neribotam laikui.

„Dėl metrologinių matavimo netikslumų, sektorinių greičio matuoklių funkcionavimas neprasidės kaip žadėta", – sakė direkcijos atstovas.

Diaugiau aplinkybių, su kokiomis problemomis susidurė Kelių direkcija, paaiškės liepos 2 d. rengiamoje konferencijoje.

Veikimo principas

Viena kamera užfiksuos automobilį ir pravažiavimo pro ją laiką, o kita – užfiksuoja tuos pačius duomenis ruožo pabaigoje. Sektorinio greičio sistema pagal atstumą tarp kamerų, ruožo pradžioje ir pabaigoje užfiksuotą laiką apskaičiuoja vidutinį greitį (įskaitant ir greičio pokyčius ruože). Jeigu užfiksuojamas vidutinio greičio viršijimas, duomenys išsiunčiami į Administracinių nusižengimų registrą, kur suformuojamas pažeidimo protokolas.

Kurį laiką pranešimai bus siunčiami tokia pat tvarka, kaip ir užfiksavus greičio viršijimą stacionariu greičio matuokliu. Nuo kitų metų turėtų pradėti veikti automatinė nusižengimų protokolų formavimo sistema, leisianti pagreitinti vairuotojų informavimo procesą.

Fiksuos ir užsienio šalių vairuotojus

Sektoriniai matuokliai veiks ištisą parą ir galės atpažinti daugiau nei 120 šalių transporto priemonių valstybinės registracijos numerius. Kontroliuojamo kelio ruožo pradžioje ir pabaigoje įrengti greičio matavimo postai vaizdo kameromis fiksuos pravažiuojančių transporto priemonių valstybinius numerius, įvažiavimo į ruožą ir išvažiavimo iš jo laiką ir nustatys vidutinį greitį ruože. Kiekvienu leistino greičio viršijimo atveju visi duomenys, būtini pažeidimui nustatyti ir įforminti, bus automatizuotai fiksuojami ir perduodami į centrinę informacinę sistemą tolesniam apdorojimui.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Siaubinga „Tesla“ avarija: vairuotojas išgyveno, bet baterijos celės išdaužė aplinkinių namų langus (115)

Greitis – viena dažniausių avarijų priežasčių. Tuo dar kartą galėjo įsitikinti policijos...

Po pasivažinėjimo Vilniuje automobilis nebenuplaunamas: susirūpino, kas atlygins žalą (137)

Pravažiuojate pro mieste remontuojamos gatvės ruožą, o po jos – balti automobilio šonai...

Nueinanti Vyriausybė atmetė VRM siūlymą vairuotojų ir toliau neįspėti apie „trikojus“ (234)

Kadenciją baigianti Vyriausybė trečiadienį nepalaikė Vidaus reikalų ministerijos pozicijos, jog...

Akibrokštas KET pažeidėją nufilmavusiam vyrui: po trijų mėnesių policija pranešė „trūksta duomenų“ (133)

Prieš kelis mėnesius kovinio filmo verstą sceną Vilniaus gatvėse įamžinęs vyras tuojau apie...

Perspėja vairuotojus apie reidus: KET pažeidėjus stebės ne tik iš automobilių, bet ir pastatų (212)

Vis dar didelė dalis vairuotojų nepaiso Kelių eismo taisyklių reikalavimo – draudimo naudotis...

Top naujienos

Kandidato į Seimą Gedimino Jauniaus pateikta įspūdinga biografija subliuško: etikos komisija pripažino, kad rinkėjai buvo klaidinami (20)

Pastaruoju metu viešojoje erdvėje nerimstant diskusijoms dėl įgyto išsilavinimo, tikrai rimtų...

Kasiulevičius palaiko mokytojų prašymą: tikslingiausia būtų bent 6 savaitėms pereiti tik į nuotolinį mokymą (202)

Šeimos gydytojas, Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesorius Vytautas Kasiulevičius...

Eugenija Grižibauskienė | D+ nariams

Jonavoje gimstančios medžiagos žavi ne tik vietinius: hercogienės užsidėta suknelė padės metus baigti be nuostolių

Dešimtį kilometrų besidriekiantys lino audiniai – tokius įspūdingus kiekius baltos lino...

Profesorius Kalibatas paaiškino, kas gali įspėti apie koronavirusą, jeigu specifinių simptomų nėra (125)

Neseniai man šeimos gydytoja papasakojo įdomią istoriją. Jos gydyta pacientė jai paskambino...

Dulkys: rekomenduočiau išvažiuojant iš namų prie eglutės parašyti du laiškus pildoma (361)

Kandidatas į sveikatos apsaugos ministrus Arūnas Dulkys pristatė prezidentui Gitanui Nausėdai...

Darbuotoją stebina neviešinami susirgę kolegos: NVSC turi paaiškinimą (5)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras ( NVSC ), reaguodamas į pastabas, kad informuojama ne...

Kilus pasipiktinimui dėl eglučių įžiebimų – Vilniaus savivaldybės atsakas: matome, kad padarėme klaidų (55)

Nepaisydami karantino ir raginimo stebėti Kalėdų eglių įžiebimus nuotoliniu būdu, savaitgalį...

Keisčiausios duonos kilmės istorijos: kodėl Napoleonui prireikė tokio ilgo prancūziško batono?

Duona mūsų šalyje nuo seniausių laikų turėjo ypatingą reikšmę ir užėmė labai svarbią...

Jau mėnesį su koronavirusu kovojanti profesorė: nuo skausmo nepadeda niekas (3)

Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijos profesorei Irminai Matonytei koronaviruso simptomai...

|Maža didelių žinių kaina