aA
Pagrindinė eismo nelaimių priežastis – greitis, sako Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) viršininkas Vytautas Grašys. Visgi jis įsitikinęs, kad ilgainiui lietuviai įsisąmonins, kad viršyti greičio negalima. Prie to prisidėti turėtų ir naujausia iniciatyva – už greičio viršijimą iki 10 km/val. skirti ne įspėjimą, o finansinę baudą.

Toks siūlymas drauge su „Vizijos Nulis“ iniciatyvos paketu perduotas svarstyti Vyriausybei. Jei ši pritartų, jau kitų metų antroje pusėje įsigaliotų nuostata, kad viršijus greitį iki 10 km/val., būtų skirta bauda. Tiesa, V. Grašys akcentavo, kad policijos pareigūnai neveda vidurkių ir nebando apskaičiuoti, kiek buvo viršytas greitis nelaimingais atvejais. Anot jo, pasitaiko atvejų, kai ne tik viršytas, bet ir nepasirinktas saugus greitis lemia skaudžius įvykius.

Visgi LKPT vadovas nemano, kad dabar galiojanti baudų sistema – pernelyg liberali. Anot jo, kadangi administracinės teisenos senatis yra dveji metai, pažeidėjai anksčiau ar vėliau sulaukia bausmės. Visgi, pasak V. Grašio, praėjus kuriam laikui nuo pažeidimo atkeliavęs protokolas neprimena žmogui, ką blogo jis padarė ir neatlieka prevencijos, o atvirkščiai – tik suerzina.

Bus ne tik baudos

„Baudų sistema yra kompleksinių priemonių sistemos dalis. Jei nepadarysime kitų žingsnių, vien baudos nepadės“, – akcentavo jis, pabrėžęs, kad Lietuvoje keisis ne vien nuostata, kad greičio viršytojai iki 10 km/val. bus baudžiami finansinėmis baudomis.

Pareigūnas akcentavo, kad dabar diegiama automatinė pažeidimų fiksavimo sistema, kuri leis protokolus formuoti ir išsiųsti Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėjams automatiškai. Šiuo metu šį darbą pareigūnams tenka atlikti patiems, dėl to praeina nemažas laiko tarpas, kol skirta nuobauda pasiekia kaltininką. Tokia sistema turėtų pradėti veikti jau kitąmet.

„Tai, kad dabar žmogui skiriamas įspėjimas, nereiškia, kad egzistuoja kažkokia tolerancija. KET tolerancijos nenumato. Tačiau žiūrint kompleksiškai, baudų reikia. Tai supaprastintų visas procedūras ir pažeidimą padaręs asmuo protokolą gautų per tris dienas“, – laidoje „DELFI Diena“ kalbėjo V. Grašys.

Vytautas Grašys
Vytautas Grašys
© DELFI / Kiril Čachovskij

Anot jo, tie atvejai, kai automatinė sistema nesupras gautų duomenų, bus peržiūrimi policijos pareigūnų, o automatiškai suformuotą protokolą gavęs KET pažeidėjas turės dvi išeitis: arba pripažinti kaltę ir sumokėti skirtą baudą, arba kreiptis į policiją ir paaiškinti, kas vairavo transporto priemonę pažeidimo padarymo metu.

Argumentą, esą greičio viršijimas iki 10 km/val. nėra pavojingas, V. Grašys atremia. Anot LKPT viršininko, yra ne vienas mokslinis tyrimas, įrodantis, kad net keli viršyti kilometrai avarijos atveju reiškia skaudesnes pasekmes ir didesnę žalą.

Visgi tai, kokio dydžio baudos lauktų tų, kurie viršija leistiną greitį iki 10 km/val., jis spėlioti nedrįsta. Anot V. Grašio, kai tik bus pritarta nuostatai, jog tokius KET pažeidėjus reikėtų bausti finansiškai, tuomet bus ir nuspręsta, kokio dydžio bauda turėtų būti skirta.

Nauji matuokliai – šiemet

Vitalijus Andrejevas, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas, akcentavo, kad Lietuva seka kitų Europos šalių pavyzdžiu, kurios masiškai diegia vidutinio greičio matavimo sistemas, peržiūri baudas, skiriamas už mažesnius leistino greičio viršijimus. Anot jo, šiuo keliu eina ir Lietuva, todėl įstatymų bazės korekcijos būtinos, kad žmonės būtų informuoti, arba, jeigu nepaiso KET, nubausti.

„Kai kalbame apie vidutinio greičio matavimo sistemą, tai riba nuo 0 iki 10 km/val. yra ypatingai svarbi“, – akcentavo LAKD vadovas.

Vitalijus Andrejevas
Vitalijus Andrejevas
© DELFI / Kiril Čachovskij

Jis patvirtino, kad naujų greičio matuoklių Lietuvos keliuose atsiras dar šiemet. Šiuo metu vykdomi du viešieji pirkimai, kuriais norima įsigyti ir vidutinio greičio matavimo sistemų, ir momentinio greičio matuoklių. Pasirašius sutartis su rangovais, pirmi įrenginiai atsiras keliuose metų pabaigoje.

„Ir ruožai, kuriuose atsiras įrenginiai, parinkti ne atsitiktine tvarka. Greitis bus stebimas ten, kur dėl greičio viršijimo įvyko eismo įvykiai ir juose nukentėjo žmonės“ – akcentavo V. Andrejevas.

Perspėjantys ženklai neišnyks

Visuomenėje kilo diskusija, kad galbūt reikėtų naikinti kelio ženklus, perspėjančius apie priešais esančius greičio matuoklius, tačiau V. Grašys akcentavo, kad pagrindinis tikslas – ne surinkti kuo daugiau baudų, o priversti vairuotojus laikytis saugaus greičio.

„Štai dabar ten, kur veikia vidutinio greičio matuokliai, matome, kad jų nauda akivaizdi – žmonės net išvažiavę iš atkarpos nedidina greičio ir važiuoja taip, kaip nurodo ženklai, ko nebūdavo su momentinio greičio matuokliais, kai žmonės tuoj už ženklo spausdavo akceleratorių“, – kalbėjo „DELFI Dienos“ pašnekovas.

Jam pritarė ir V. Andrejevas, pridūręs, kad kol kas teisės aktai nurodo, kad privaloma vairuotojus informuoti apie priešais esančius greičio matuoklius, o tuo pačiu – perspėti apie laukiantį sudėtingesnį kelio ruožą. Visgi, anot jo, LAKD diegiama įranga keliuose turėtų ne tik sulėtinti vairuotojus.

Anot V. Andrejevo, laukia ir daugiau permainų, mat ten, kur tą padaryti įmanoma, Kelių direkcija leistinus greičius norėtų padidinti. Pavyzdžiui, nuo Kauno iki sienos su Lenkija norima įrengti magistralę, leidžiančią važiuoti 130 km/val. greičiu, tą patį norima padaryti atkarpoje nuo Vilniaus iki Kauno.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(41 žmogus įvertino)
1.7317

Kauno pareigūnai ėmėsi paspirtukininkų: kai kurie įpročiai ne tik stebina, bet ir gąsdina (4)

Šeši, arba kas mėnesį po vieną papildomą ligoninės lankytoją – tiek iki šios dienos Kaune...

Nuosavo automobilio netekęs vyras liko priblokštas: draudikai apkaltino vagyste ir griebėsi melo detektoriaus (93)

Iš jūsų pavagia automobilį, o draudikas užuot padėjęs – stoja prieš jus. Turbūt teko ir ne...

Priminė vairuotojams: kitąmet gali laukti ne tik baudos už greičio viršijimą iki 10 km/val. (270)

Pagrindinė eismo nelaimių priežastis – greitis, sako Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT)...

Dūmijantys automobiliai gatvėse: baudžia simboline bauda, bet pašalinti iš eismo – negali (99)

Pastaruoju metu kalbant apie automobilių taršos mokestį vis dažniau atsigręžiama...

Žinia mėgstantiems važiuoti 10 km/val. greičiau: dalys nebe įspėjimus, o baudas (416)

Kai iš Skandinavijos ir Vakarų Europos šalių sugrįžę lietuviai stebisi, kad teko mokėti baudas...

Top naujienos

Bakas: Skvernelis yra Seimo valdančiųjų partijų lyderių įkaitas (28)

Praėjusią savaitę Lietuvos valstiečių ir žaliųjų ( LVŽS ) frakcijos durimis Seime trenkęs...

Milžinų keliais Šiaurės Airijoje keliavę lietuviai: sunku patikėti, kad tai sukūrė gamta (2)

Pirmoje pasakojimo apie Šiaurės Airiją dalyje pasakojau, kad šią Jungtinės Karalystės...

Žiniasklaida: „Swedbank“ susijęs su cheminio ginklo programa Sirijoje, mini ir Lietuvą (9)

„Swedbank“ minimas dar vienoje skandalingoje istorijoje. Žiniasklaidoje rašoma, kad bankas...

Patarėjai prisiminimus apie darbą su Grybauskaite išliejo feisbuke (253)

Dešimt metų Lietuvai vadovavusi Dalia Grybauskaitė penktadienį perdavė naujajam prezidentui...

Nausėda turi konkrečių pasiūlymų dėl moterų į tam tikrus ministrų postus žada susitikti su valdančiaisiais

Prezidentas Gitanas Nausėda ketina šią savaitę susitikti su valdančiųjų partijų atstovais...

Europos Parlamentas išrinko Ursulą von der Leyen naująja Europos Komisijos vadove (76)

Vokiečių politikė Ursula von der Leyen antradienį užsitikrino Europos Parlamento palaikymą ir...

Kodėl Merkel vis nevalingai dreba: lietuvių gydytoja turi savo spėjimą (108)

Visa Europa jau kurį laiką svarsto, kodėl dreba Vokietijos kanclerė Angela Merke l. Užsienio...

Prieš 30 metų išvyko į Sibirą ir grįžo su 120 lietuvių karstų: palaikus vyniojo į drobules ir dėjo į mažas dėžutes (45)

Artėjant liepos 17 dienai, kada „ Misija Sibiras ‘19“ komanda išvyks į Kazachstaną,...

Vos 13 sulaukusi Ingos Paksaitės-Stumbrienės dukra Estela tapo žinomo žurnalo rubrikos redaktore (40)

Naujausias „Verdu ir kepu" žurnalas sulaukė žaismingo pastiprinimo savo komandoje – nuolatinę...