„Akivaizdu, kad, tarkim, šimto eurų baudą uždirbantį minimumą paveikia vienaip, bet jeigu uždirbi kelis tūkstančius, tai situacija kitokia“, – aiškino Domas Griškevičius, Seimo narys, idėjos iniciatorius.

Anot parlamentaro, baudos pagal pajamas sudrausmintų daugiau uždirbančius pažeidėjus.

„Pati pasiūlymo idėja kilo žvelgiant į kitų šalių, kaip kad Skandinavijos, Didžiosios Britanijos patirtis, kuriose tokia sistema yra“, – kalbėjo Seimo narys.

Baudos pagal atlyginimą diferencijuojamos ir Šveicarijoje bei Vokietijoje. Visgi ekonomistų nuomone, vargu ar ši praktika pasiteisintų Lietuvoje. Pasak ekonomisto Žygimanto Maurico, Lietuvoje, viena vertus, paplitęs šešėlis, kita vertus – šalies ekonomika maža, o dalis gyventojų gauna pajamų kitose šalyse.

„Tai iš tikrųjų, nėra tos sistemos, skaidrumo ir tokia tvarka keltų daugiau pykčio nei kad atneštų naudos“, – įsitikinęs Ž. Mauricas.

Anot ekonomistų, diferencijuota baudų sistema keltų per daug klausimų, pavyzdžiui, ką daryti su tais, kurie pajamų negauna, arba gauna daug, tačiau neoficialiai, o taip pat, kas bus tokiu atveju, jeigu automobilis registruotas kitoje šalyje.

„Klausimas, ar nauda iš diferencijavimo tikrai atsvertų visą biurokratinio mechanizmo išlaikymą, tada prasidėtų teismų procesai ir taip toliau“, – LNK žinioms kalbėjo Ž. Mauricas.

Kelių policija tvirtina, kad baudų skirstymas pagal kišenės dydį yra sunkiai suderinamas su tuo, kokiu keliu šiuo metu eina Lietuva.

„Kadangi mes skatiname automatizuotą baudų išrašymą, tai diferencijavimas pagal uždarbį apsunkintų baudos paskyrimą, reikėtų ir daugiau duomenų apie pažeidimą padariusį asmenį“, – įsitikinęs Vytautas Grašys, Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) vadovas.

Anot LKPT vadovo, svarbiausia, kad nusižengęs vairuotojas atsakomybės sulauktų iš karto, o vietoj baudų skirstymo pagal atlyginimo dydį siūlo svarstyti baudos balų sistemos grąžinimą.

„Ši sistema tikrai buvo labai efektyvi, rodos, nuo 1994 iki 2008 metų, kai vairuotojas už tam tikrus pažeidimus surinkęs tam tikrą balų skaičių netekdavo teisės vairuoti ir turėdavo pasikartoti žinias“, – kalbėjo V. Grašys.

Ir nors ekspertai sako, kad Lietuvoje sistema, diferencijuojanti baudas pagal atlyginimo dydį, nepasiteisintų, gyventojai sako, kad toks sprendimas prigytų. LNK žinioms kalbėję gatvėje sutikti praeiviai tikino, kad neretai mato, jog kuo brangesnis automobilis, tuo dažniau daromi pažeidimai, be to, jeigu vairuotojas daugiau uždirba ir pažeidinėja taisykles, matyt, gali ir daugiau susimokėti.