aA
Keturračio vairuotojas, supratęs, kad yra stabdomas kelių policijos, smarkiau sukteli akceleratoriaus rankeną ir bando pabėgti – tokį vaizdo įrašą Lietuvos kelių policijos pareigūnai išplatino savo feisbuko paskyroje. Visgi smerkti nuo pareigūnų bėgusį vairuotoją bandė ne visi, kiti pabrėžė, kad dėl tokio jo elgesio kaltinti reikėtų ir Lietuvoje galiojančią keturračių registravimo tvarką.

Policijos pareigūnai keturračio vairuotoją užfiksavo Mažeikių rajone, kelyje Tirkšliai-Užlieknė. Vyras, važiavęs galingu keturračiu, nepakluso pareigūnų nurodymui sustoti ir pamėgino bėgti.

Kaip informavo pareigūnai, po nepavykusių gaudynių paaiškėjo, kodėl keturračio vairuotojas puolė bėgti. Pasirodo, jo transporto priemonė buvo be valstybinių ženklų, neapdrausta, jai nebuvo atlikta privalomoji techninė apžiūra.

Toks nusižengimas keturračio vairuotojui atsieis nemažai. Jam gresia 850-1200 eurų bauda, teisės vairuoti transporto priemones atėmimas 3-5 metams. Be to, galimas ir keturračio konfiskavimas.

Bėga, nes užregistruoti negali

Toks pareigūnų vaizdo įrašas netruko sulaukti atsako iš kitų keturračių mėgėjų. Anot jų, ginčytis dėl baudos neverta, ji teisinga, tačiau į tokias situacijas keturračių vairuotojai patenka dėl to, kad esą Lietuvoje neįmanoma įregistruoti galingesnio nei 15 kW keturračio.

Kaip aiškino Simonas Lipskis, technines ekspertizes atliekančios UAB „Ekspertizė“ vadovas, Lietuvoje keturračiai skirstomi į negalingus ir galingus. Rėžis yra ties 15 kilovatų (kW) riba: galingesni nei 15 kW keturračiai vadinami galingaisiais ir jiems nuo 2013 m. registruojant Lietuvoje privaloma techninė ekspertizė.

Ši privaloma net ir tuo atveju, jei į Lietuvą atvežtas keturratis buvo užregistruotas kitoje Europos Sąjungos (ES) valstybėje, turėjo techninę apžiūrą. Anot S. Lipskio, galingesnių nei 15 kW keturračių bendroji ES galiojanti tvarka neaprėpia, todėl vadovaujamasi Lietuvoje galiojančiu reglamentu.

Jei, anot eksperto, su dauguma reikalavimų, kuriuos toks registruojamas keturratis turi atitikti, dar įmanoma susidoroti, didžiausiu galvos skausmu tampa keturračio galinė ašis. Mat pagal reikalavimą, keturratis turi turėti galinės ašies diferencialą, o dauguma atvežamų į rinką turi kur kas paprastesnę, blokuotą, galinę ašį ir techninės ekspertizės neįveikia, tad ir užregistruoti būti negali.

Nepasidomi pirkdami

„Tai pagrindinis dalykas. Mat paprastai galingieji keturračiai to diferencialo neturi, nors dauguma didžiųjų gamintojų tokį pasirinkimą tikrai siūlo. Tik niekas, pirkdamas keturratį, apie tai nepamąsto, – sakė S. Lipskis. – Ir net jeigu buvo numatyta gamintojo, kad diferencialas ant galinės ašies gali būti, nusipirkti jį naują dažnai brangu lyginant su keturračio kaina.“

Anot pašnekovo, dauguma perkančių keturratį ir norinčių juo dalyvauti eisme nepagalvoja apie reikalavimus Lietuvoje. Be to, pasak eksperto, diferencialas turi kertinę reikšmę apibūdinant tokių transporto priemonių saugumą.

„Kai važiuojama ant asfalto, keturračio padanga sukimba su asfaltu ir, kai diferencialo nėra, pavyzdžiui, posūkyje, gauname tokį efektą, kad padanga praslysta ir nuo asfalto šiek tiek šokteli. Kai važiuojama bekele, ant žolės, ši danga gerokai minkštesnė, prasisuka drauge su ratu ir keturratis yra stabilesnis“, – aiškino S. Lipskis.

Registruoja Latvijoje

Jis neslėpė ir to, kad vienokios taisyklės galioja Lietuvoje, kitokios, pavyzdžiui, Latvijoje, Lenkijoje, kitose šalyse, mat kiekviena valstybė tai, kaip įregistruojami galingieji keturračiai, reglamentuoja atskirai.

To neslėpė ir internautai, pabrėžę, kad ne vienas jų važiuoja į Latviją ir ten užregistruoja keturratį kaip bekelės transporto priemonę bei gauna latviškus valstybinio ženklo numeris. Anot pasinaudojusių šia galimybe, Latvijoje keturračiui, užregistruotam kaip bekelės transporto priemonė, nereikalinga techninė apžiūra, o be to, tokie keturračiai gali papulti ir į viešuosius kelius, kai reikia pervažiuoti iš vienos bekelės į kitą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
4.3333

Gatvę perbraižė, kliūtį paliko – KET pažeidėjais tapo visi, važiavę pro šalį (34)

Vieną Vilniaus gatvę kelininkai perbraižė ir pakeitė jos žymėjimą. Tačiau ryškiomis...

Vasarą kelių policija nesiilsės: pranešė, kokie reidai laukia vairuotojų (47)

Lietuvos kelių policijos tarnyba (LKPT) ir apskričių vyriausieji policijos komisariatai šią...

Greičio pedalą per smarkiai paspaudė 50 tūkst. kartų: trečdalį vairuotojų baudos jau pasiekė (211)

Šiais metais dėl vairuotojų nepasirinkto saugaus važiavimo greičio ir leistino greičio...

Kauno pareigūnai ėmėsi paspirtukininkų: kai kurie įpročiai ne tik stebina, bet ir gąsdina (8)

Šeši, arba kas mėnesį po vieną papildomą ligoninės lankytoją – tiek iki šios dienos Kaune...

Nuosavo automobilio netekęs vyras liko priblokštas: draudikai apkaltino vagyste ir griebėsi melo detektoriaus (93)

Iš jūsų pavagia automobilį, o draudikas užuot padėjęs – stoja prieš jus. Turbūt teko ir ne...

Top naujienos

Daugybės negalavimų kaltininkas gali būti to paties vitamino trūkumas: gydytojai tai vadina šių laikų epidemija (33)

Dabar pats laikas natūraliai „pasirinkti“ įvairioms organizmo funkcijoms gyvybiškai svarbaus...

Erdogano oponentai iš Stambulo spintos traukia skolų skeletus: geruoju tai nesibaigs (66)

Turkijos opozicija du kartus metė iššūkį prezidento Recepo Tayyipo Erdogano politiniam aparatui...

Gyvai / Europos jaunimo čempionatas: Lietuva – Turkija tiesioginė vaizdo transliacija

Lietuvos jaunimo (iki 20 metų) krepšinio rinktinė stoja į paskutinį mūšį Izraelyje...

Užkalnis rado blogiausią restoraną šalyje (nuolat pildoma) (301)

Mielieji mano skaitytojai, vyrai ir moterys, mergaitės ir berniukai, jūs norėjote, prašėte,...

Rapšys pasaulio čempionate liko greta prizininkų pakylos (1)

Lietuvos plaukimo žvaigždė Danas Rapšys Pietų Korėjos mieste Gvangdžou vykstančiame pasaulio...

Fausta Marija Leščiauskaitė. Kas geriau – vaikai ar šunys? (216)

„Kam man tas šaldytuvas, jei aš nerūkau“ – čia toks anekdotas, keliais dešimtmečiais...

„Panathinaikos“ prezidentas: su Šiškausku būtume laimėję Eurolygą tris sezonus paeiliui tikisi, kad Jasikevičius sugrįš (7)

Atėnų „Panathinaikos“ prezidentas ir generalinis vadybininkas Manos Papadopoulos bendraudamas...

Mokslininkų atradimas į vabzdžius privers žiūrėti kitaip: prieš traiškant vorą, reikėtų gerai pagalvoti (11)

Mokslininkai jau anksčiau žinojo, kad vabzdžiai junta kažką panašaus į skausmą. Tačiau...

Iranas: Britanijos laivo perėmimas buvo „atsakomasis“ veiksmas (30)

Irano sprendimas perimti Didžiosios Britanijos tanklaivį buvo atsakas į šios šalies vaidmenį...