aA
Pastaruosius kelerius metus Europos Sąjungos (ES) šalys keičiasi informacija apie prasižengusius vairuotojus, tad nesvarbu, kurioje šalyje, pavyzdžiui, viršysite greitį – teisingumo ranka jus nesunkiai pasieks. Tačiau kaip elgtis tuo atveju, jeigu jus pasiekė pranešimas apie baudą iš šalies, kurioje nesate niekada buvę?
Greičio matuokliai
Greičio matuokliai
© DELFI / Karolina Pansevič

Su tokia situacija susidūrė vilnietis Eduardas, vieną dieną savo pašto dėžutėje aptikęs laišką iš Prancūzijos teisėsaugos institucijų.

Jame pranešama, kad rugsėjo 5 dieną, šiemet, vyras, vairuodamas savo „Citroen“, 16 km/val. viršijo leistiną greitį viename Prancūzijos užmiesčio kelių.

Pranešime siūloma susimokėti baudą ir nurodoma, kad rinktis galima iš kelių variantų. Pavyzdžiui, susimokėjus baudą per 46 dienas, Prancūzijos teisėsaugai teks atseikėti 45 eurus, susimokant per 76 dienas – 68 eurus. O jeigu per 76 dienas skirta bauda nebus sumokėta arba dėl jos nebus kreiptasi, bauda išaugs iki 180 eurų.

Vilnietis gavo baudą iš Prancūzijos, nors į ją nevažiavo
Vilnietis gavo baudą iš Prancūzijos, nors į ją nevažiavo
© DELFI skaitytojas

Niekada nebuvo Prancūzijoje

„Niekada nesu buvęs Prancūzijoje, automobilio niekam neskolinau, numeriai nebuvo pavogti“, – DELFI pasakojo Eduardas, nebežinantis, kaip turėtų elgtis toliau.

Pridėtame pranešime apie baudą nurodoma, kad jeigu automobilis buvo parduotas, pavogti numeriai, vairavo ne tas asmuo, kuriam skirta bauda, reikėtų apie tai pranešti Prancūzijos teisėsaugai. Kitais atvejais reikėtų sumokėti 68 eurų dydžio užstatą ir tuomet aiškinti įvykio aplinkybes.

„Mano atveju reikia ieškotis prancūziškai ar angliškai mokančio žmogaus ir aiškintis su Prancūzijos policija. Skambinau į Lietuvos policiją, bet jie padėti negali“ – pasakojo vyras.

Eduardo nuomone, situacija keista, mat padėti vyrui negali niekas ir jis pats, nesuprasdamas prancūzų kalbos, įstatymų ir pan., turi spręsti kilusius rūpesčius.

„Kodėl, tarkime, turėčiau sukasti kaimynui daržą už vertėjavimą ir, šiuo atveju, už valstybinės sutarties kenkėjišką veikimą? Kažkas juk už tai gauna atlyginimą, o paprastas niekuo dėtas žmogus turi patirti stresą ir nuostolius“, – kalbėjo vyras.

Policija informacijos negauna

Stasė Stankevičienė, Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus greičio matavimo sistemų administravimo grupės vyresnioji specialistė DELFI informavo, kad nors ES valstybės sudariusios galimybes viena kitai lengviau pasiekti informaciją apie svečiose šalyse KET pažeidimus padariusius vairuotojus, informacija apie skirtas baudas pasiekia tik vairuotojus.

„Mes duomenų apie tai, kiek ir kur lietuviai gavo baudų, negauname. Užsienio valstybės teisėsaugos institucijos bendrauja su konkrečiu KET pažeidimą padariusiu asmeniu“, – akcentavo žinovė.

Anot jos, gavus pranešimą apie skirtą baudą, paprasčiausias kelias – pasinaudoti galimybe užpildyti paaiškinimo formą internetu, svetainėje „Antai.fr“. Būtent tą specialistė rekomendavo ir DELFI parašiusiam Eduardui.

„Sunku pasakyti, kokias procedūras gali taikyti užsienio valstybė, mat ji remiasi ten galiojančiais teisės aktais. Sunku numatyti, kaip būtų elgiamasi, jei bauda nebūtų mokama ar pasiaiškinimas nebūtų rašomas, ypač tuo atveju, jei kada nors žmogus visgi keliautų į minėtą valstybę“, – kalbėjo S. Stankevičienė.

Visgi ji negalėjo pasakyti, ar užsienyje gauta bauda už KET pažeidimą būtų administruojama taip pat, kaip Lietuvoje, kai nesumokėta bauda atitenka Lietuvos Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) ir būna jos administruojama.

Rūta Asadauskaitė, VMI atstovė spaudai, DELFI patikino, kad VMI iš užsienio šalių teisėsaugos institucijų pranešimų apie lietuviams skirtas baudas negauna, taip pat ir nebendradarbiauja skatinant jas susimokėti.

Gali būti klaida

S. Stankevičienė neneigė, kad nepaisant to, jog Eduardo gautame pranešime apie KET pažeidimą Prancūzijoje nurodyta, jog greičio viršijimas užfiksuotas matavimo įrenginiu, klaidų gali pasitaikyti.

Pasak specialistės, lietuviškas valstybinio ženklo numeris yra itin panašus į išduodamą Švedijoje, taip pat – Vengrijoje. Todėl gali būti taip, kad nusižengė šių šalių piliečiai, tačiau dėl numerių panašumo, bauda atkeliavo į Lietuvą.

Visgi specialistė pabrėžė, kad norint išvengti problemų ateityje, vertėtų paaiškinti Prancūzijos teisėsaugai situaciją.

„Pranešimą tikrai galima pildyti nacionaline kalba, juk ir informacija apie baudą parašyta lietuviškai. Jeigu, visgi, dėl kažkokių priežasčių nebūtų norima priimti informacijos lietuvių kalba, rekomenduočiau pasinaudoti kad ir nemokamu „Google“ internetiniu vertėju“, – teigė LKPT atstovė.

Keičiasi tarp ES šalių

Kaip DELFI informavo „Regitra“, remiantis 2015 m. Europos Sąjungos direktyva, beveik jau visos šalys narės automatiniu būdu keičiasi duomenimis apie KET pažeidėjus.

Pažeidimai, pagal kuriuos galima vykdyti paieškas kitų valstybių narių duomenų bazėse, yra šie: leidžiamo greičio viršijimas, važiavimas neprisisegus saugos diržu, važiavimas degant raudonam šviesoforo signalui, vairavimas apsvaigus nuo alkoholio, vairavimas apsvaigus nuo narkotikų, važiavimas motociklu be apsauginio šalmo, važiavimas draudžiama juosta, neteisėtas naudojimasis mobiliuoju telefonu arba kitokiu ryšių įrenginiu vairuojant.

Šia informacija Lietuva ir kitos ES šalys keičiasi per EUCARIS sistemą. Kitaip tariant, tai sistema, kuri leidžia keistis valstybėms narėms duomenimis apie jų šalyse įregistruotas transporto priemones ir jų valdytojus bei savininkus.

Pavyzdžiui, jei užsienio šalyje, greičio matuoklis užfiksavo automobilį su lietuviškais valstybiniais registracijos numeriais, tos šalies specialistai tikrina informaciją apie šią transporto priemonę ir siunčia užklausą į pažeidėjo transporto priemonės registravimo instituciją, t. y. šiuo atveju konkrečiai į „Regitrą“. Tuomet, jei Kelių transporto priemonių registre nurodytu KET pažeidimo metu transporto priemonė buvo įregistruota, išsiunčiamas automatinis atsakymas, kuriame pateikiami duomenys apie transporto priemonę ir su ja susijusius asmenis – savininką ir valdytoją. Gavusi šią informaciją, ta šalis, kuri paskyrė baudą, išsiunčia automobilio valdytojui/savininkui pranešimą apie paskirtą baudą.

Tuo tarpu užsienio vairuotojų Lietuvoje padarytų pažeidimų informacija rūpinasi Lietuvos policija.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Įamžino „Tesla“ avariją: nesuveikus autopilotui automobilis visu greičiu rėžėsi į vilkiką (61)

Miesto kameros užfiksavo įvykį, kurio metu į apvirtusį vilkiką rėžėsi „Tesla“...

Nedėvite šalmo važiuodami paspirtuku – pasitikrinkite, ar negresia bauda (34)

Geri orai ir prasidėjusi vasara ne vieną vilioja automobilį iškeisti į dviratį ar elektrinį...

Kauno policija džiaugiasi: darbui gavo dar vieną nežymėtą automobilį (48)

Kauno rajono savivaldybė paskelbė policijos pareigūnams padovanojusi naują automobilį, kuris...

Po nelegalių lenktynių bangos, policija savivaldybėms pasiūlė svarstyti apie tam skirtų saugių vietų įrengimą (28)

Policijos departamentas kreipėsi į Savivaldybių asociaciją dėl bendradarbiavimo ir priemonių...

Už ką su vairuotojo pažymėjimu gali tekti atsisveikinti 10 metų: alkoholis – ne vienintelė priežastis (63)

Lietuvoje garsiai nuskambėjo atvejis, kai įžūliai Kelių eismo taisykles ( KET ) pažeidinėjantis...

Top naujienos

Atostogų dėlionė: ilgai sukauptos dienos jau greit pranyks ir kada gaunama didesnė atostoginių suma

Po beveik mėnesio, liepos 1 d., baigiasi laikotarpis, kai dirbantys asmenys gali išnaudoti iki 2017...

Nausėda apie skandalingus sulaikymus: galiu patikinti, kad tai tikrai dar ne pabaiga (67)

Prezidentas Gitanas Nausėda patvirtino, kad per prezidento rinkimų kampaniją Lietuvos verslo...

Ir vėl fiasko: netikėtai užtrauktas stabdis gali atsiliepti miestų plėtrai (28)

Verslas Lietuvoje – ne vien svarbi ekonomikos variklio dalis. Jis aktyviai prisideda ir prie...

Patvirtinti 5 nauji koronaviruso atvejai – dalis susiję su ketvirtadienio užsikrėtusiais (21)

Penktadienį nustatyti dar penki koronaviruso atvejai, siejami su šeimos šventėmis, pranešė...

Per susirinkimus ir toliau rekomenduojama dėvėti kaukes

Nors karantino sąlygos švelnėja, žmonės ir toliau raginami atsakingai rūpintis rankų higiena,...

Ekspertai apie katastrofą Sibire: žala gali būti neatitaisoma  Putinas plūstasi: ar jūs ten sveiko proto? (397)

Po incidento Norilske aplinkosaugos grupės įspėja – dėl išsiliejusių degalų kiekio ir upės...

Daugiavaikis tėtis Stano apie karantino iššūkius namuose: žmona kartais atsidurdavo prie išprotėjimo ribos

„Anksčiau seselės etatas darželiuose man atrodė įtartinas, o dabar šie žmonės – patys...

Skvernelis intrigą Naisiuose dar išlaiko: jei jau čia atvažiavau, tai greičiausiai dalyvausiu rinkimuose papildyta (62)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga ( LVŽS ) penktadienio popietę susirinko į partijos...

Paskelbtas į rinktinės stovyklą kviečiamų krepšininkų sąrašas – jame daug jaunimo Maskoliūno interviu

Lietuvos rinktinės vyriausiasis treneris Darius Maskoliūnas kalbėdamas su komentatoriumi Vaidu...

|Maža didelių žinių kaina