aA
Pastaruosius kelerius metus Europos Sąjungos (ES) šalys keičiasi informacija apie prasižengusius vairuotojus, tad nesvarbu, kurioje šalyje, pavyzdžiui, viršysite greitį – teisingumo ranka jus nesunkiai pasieks. Tačiau kaip elgtis tuo atveju, jeigu jus pasiekė pranešimas apie baudą iš šalies, kurioje nesate niekada buvę?
Greičio matuokliai
© DELFI / Karolina Pansevič

Su tokia situacija susidūrė vilnietis Eduardas, vieną dieną savo pašto dėžutėje aptikęs laišką iš Prancūzijos teisėsaugos institucijų.

Jame pranešama, kad rugsėjo 5 dieną, šiemet, vyras, vairuodamas savo „Citroen“, 16 km/val. viršijo leistiną greitį viename Prancūzijos užmiesčio kelių.

Pranešime siūloma susimokėti baudą ir nurodoma, kad rinktis galima iš kelių variantų. Pavyzdžiui, susimokėjus baudą per 46 dienas, Prancūzijos teisėsaugai teks atseikėti 45 eurus, susimokant per 76 dienas – 68 eurus. O jeigu per 76 dienas skirta bauda nebus sumokėta arba dėl jos nebus kreiptasi, bauda išaugs iki 180 eurų.

Vilnietis gavo baudą iš Prancūzijos, nors į ją nevažiavo
Vilnietis gavo baudą iš Prancūzijos, nors į ją nevažiavo
© DELFI skaitytojas

Niekada nebuvo Prancūzijoje

„Niekada nesu buvęs Prancūzijoje, automobilio niekam neskolinau, numeriai nebuvo pavogti“, – DELFI pasakojo Eduardas, nebežinantis, kaip turėtų elgtis toliau.

Pridėtame pranešime apie baudą nurodoma, kad jeigu automobilis buvo parduotas, pavogti numeriai, vairavo ne tas asmuo, kuriam skirta bauda, reikėtų apie tai pranešti Prancūzijos teisėsaugai. Kitais atvejais reikėtų sumokėti 68 eurų dydžio užstatą ir tuomet aiškinti įvykio aplinkybes.

„Mano atveju reikia ieškotis prancūziškai ar angliškai mokančio žmogaus ir aiškintis su Prancūzijos policija. Skambinau į Lietuvos policiją, bet jie padėti negali“ – pasakojo vyras.

Eduardo nuomone, situacija keista, mat padėti vyrui negali niekas ir jis pats, nesuprasdamas prancūzų kalbos, įstatymų ir pan., turi spręsti kilusius rūpesčius.

„Kodėl, tarkime, turėčiau sukasti kaimynui daržą už vertėjavimą ir, šiuo atveju, už valstybinės sutarties kenkėjišką veikimą? Kažkas juk už tai gauna atlyginimą, o paprastas niekuo dėtas žmogus turi patirti stresą ir nuostolius“, – kalbėjo vyras.

Policija informacijos negauna

Stasė Stankevičienė, Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus greičio matavimo sistemų administravimo grupės vyresnioji specialistė DELFI informavo, kad nors ES valstybės sudariusios galimybes viena kitai lengviau pasiekti informaciją apie svečiose šalyse KET pažeidimus padariusius vairuotojus, informacija apie skirtas baudas pasiekia tik vairuotojus.

„Mes duomenų apie tai, kiek ir kur lietuviai gavo baudų, negauname. Užsienio valstybės teisėsaugos institucijos bendrauja su konkrečiu KET pažeidimą padariusiu asmeniu“, – akcentavo žinovė.

Anot jos, gavus pranešimą apie skirtą baudą, paprasčiausias kelias – pasinaudoti galimybe užpildyti paaiškinimo formą internetu, svetainėje „Antai.fr“. Būtent tą specialistė rekomendavo ir DELFI parašiusiam Eduardui.

„Sunku pasakyti, kokias procedūras gali taikyti užsienio valstybė, mat ji remiasi ten galiojančiais teisės aktais. Sunku numatyti, kaip būtų elgiamasi, jei bauda nebūtų mokama ar pasiaiškinimas nebūtų rašomas, ypač tuo atveju, jei kada nors žmogus visgi keliautų į minėtą valstybę“, – kalbėjo S. Stankevičienė.

Visgi ji negalėjo pasakyti, ar užsienyje gauta bauda už KET pažeidimą būtų administruojama taip pat, kaip Lietuvoje, kai nesumokėta bauda atitenka Lietuvos Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) ir būna jos administruojama.

Rūta Asadauskaitė, VMI atstovė spaudai, DELFI patikino, kad VMI iš užsienio šalių teisėsaugos institucijų pranešimų apie lietuviams skirtas baudas negauna, taip pat ir nebendradarbiauja skatinant jas susimokėti.

Gali būti klaida

S. Stankevičienė neneigė, kad nepaisant to, jog Eduardo gautame pranešime apie KET pažeidimą Prancūzijoje nurodyta, jog greičio viršijimas užfiksuotas matavimo įrenginiu, klaidų gali pasitaikyti.

Pasak specialistės, lietuviškas valstybinio ženklo numeris yra itin panašus į išduodamą Švedijoje, taip pat – Vengrijoje. Todėl gali būti taip, kad nusižengė šių šalių piliečiai, tačiau dėl numerių panašumo, bauda atkeliavo į Lietuvą.

Visgi specialistė pabrėžė, kad norint išvengti problemų ateityje, vertėtų paaiškinti Prancūzijos teisėsaugai situaciją.

„Pranešimą tikrai galima pildyti nacionaline kalba, juk ir informacija apie baudą parašyta lietuviškai. Jeigu, visgi, dėl kažkokių priežasčių nebūtų norima priimti informacijos lietuvių kalba, rekomenduočiau pasinaudoti kad ir nemokamu „Google“ internetiniu vertėju“, – teigė LKPT atstovė.

Keičiasi tarp ES šalių

Kaip DELFI informavo „Regitra“, remiantis 2015 m. Europos Sąjungos direktyva, beveik jau visos šalys narės automatiniu būdu keičiasi duomenimis apie KET pažeidėjus.

Pažeidimai, pagal kuriuos galima vykdyti paieškas kitų valstybių narių duomenų bazėse, yra šie: leidžiamo greičio viršijimas, važiavimas neprisisegus saugos diržu, važiavimas degant raudonam šviesoforo signalui, vairavimas apsvaigus nuo alkoholio, vairavimas apsvaigus nuo narkotikų, važiavimas motociklu be apsauginio šalmo, važiavimas draudžiama juosta, neteisėtas naudojimasis mobiliuoju telefonu arba kitokiu ryšių įrenginiu vairuojant.

Šia informacija Lietuva ir kitos ES šalys keičiasi per EUCARIS sistemą. Kitaip tariant, tai sistema, kuri leidžia keistis valstybėms narėms duomenimis apie jų šalyse įregistruotas transporto priemones ir jų valdytojus bei savininkus.

Pavyzdžiui, jei užsienio šalyje, greičio matuoklis užfiksavo automobilį su lietuviškais valstybiniais registracijos numeriais, tos šalies specialistai tikrina informaciją apie šią transporto priemonę ir siunčia užklausą į pažeidėjo transporto priemonės registravimo instituciją, t. y. šiuo atveju konkrečiai į „Regitrą“. Tuomet, jei Kelių transporto priemonių registre nurodytu KET pažeidimo metu transporto priemonė buvo įregistruota, išsiunčiamas automatinis atsakymas, kuriame pateikiami duomenys apie transporto priemonę ir su ja susijusius asmenis – savininką ir valdytoją. Gavusi šią informaciją, ta šalis, kuri paskyrė baudą, išsiunčia automobilio valdytojui/savininkui pranešimą apie paskirtą baudą.

Tuo tarpu užsienio vairuotojų Lietuvoje padarytų pažeidimų informacija rūpinasi Lietuvos policija.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Netikėtą patikrinimą surengusią policiją sugebėjo nustebinti du vairuotojai (23)

Ketvirtadienio rytą Vilniaus Vakariniame aplinkkelyje Lietuvos kelių policijos tarnyba vykdė...

Paliko traktorių judriausioje Vilniaus gatvėje, bet policija paaiškino – viskas pagal taisykles (105)

Ne vienas vairuotojas, pirmadienio vakarą važiavęs Vilniaus Tūkstantmečio gatve, galėjo tik...

Santariškių medikus pykdo nedrausmingi vairuotojai: KET pažeidėjai skaičiuojami tūkstančiais (100)

Automobilių stovėjimo vietų trūkumas Santariškių medicinos miestelyje – visiems čia...

Vairuotojas pamėgino praleisti visus pėsčiuosius perėjoje – sulaukė net praeivių agresijos (330)

Lapkričio pradžioje įsigaliojo Kelių eismo taisyklės ( KET ), nurodančios vairuotojams, kad...

Gavo baudą už stovėjimą, bet kai paprašė nuotraukų, išgirdo absurdišką pasiūlymą (164)

Gaunate baudą už tai, kad pažeidėte kelių eismo taisykles ( KET ), tačiau ką tiksliai padarėte...

Top naujienos

Didžiųjų miestų merams palikus Liberalų sąjūdį Gentvilas žada keisti partijos pavadinimą ir lyderį (50)

Vilniaus, Klaipėdos ir ne tik šių miestų merai liberalai į rinkimus eis be partijos pramos. Kad...

Mama gavo rekomendaciją per streiką vaiko nevesti į darželį: klausimas, ar dar nereikės ir susimokėti (50)

Pirmadienį Lietuvoje prasidėjo neterminuotas švietimo darbuotojų streikas. Prie jo kasdien...

Nepažinta pagrindinės Vilniaus gatvės pusė: Florencijos renesanso rūmai ir kiti didingi pastatai, išdygę vietoj kopūstų lysvių (1)

Pasivaikščiojimo po Gedimino prospektą metu praiename pro Lietuvos banko, Lietuvos pašto, prekybos...

Grįžus namo vilnietis negalėjo pastatyti automobilio: aikštelę savivaldybė atidavė kaimynams (61)

Įsivaizduokite, grįžtate automobiliu namo, įvažiuojate į automobilių stovėjimo aikštelę ir...

Sausainiai „Oreo“ pakliuvo į „Greenpeace“ akiratį dėl pavojaus orangutanams (4)

Sausainių „ Oreo “ gamintoja tapo naujausiu „ Greenpeace “ taikiniu kampanijoje, kuria...

Elito pamėgtuose „Stikliuose“ įsidarbinęs naujas šefas nepasikuklino: su vidutinybėmis nedirbu (57)

„Relais & Châteaux Stikliai Hotel“ restoranuose vyksta pokyčiai – šį rudenį į...

Baisias ligas ir įvairias vėžio formas sukelia tik vienas įprotis (13)

Lietuvoje rūko apie 30 proc. vyrų, tai yra labai daug palyginus su Skandinavijos šalimis arba JAV,...

Pranckietis mano, kad Seimo nariai turėtų atostogauti kaip mokytojai (259)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis yra įsitikinęs, kad parlamentarų atostogos trukme...

Nuotakos poelgis jaunikį privertė gėdingai sprukti iš ceremonijos (2)

Būsimos nuotakos paskutinės valandos prieš vestuves dažniausiai būna kupinos džiaugsmo ir...

Stiliaus tragedija: į karališkosios šeimos puotą atvyko su permatoma suknele ir be liemenėlės (15)

Praėjusią naktį vykusios princo Charleso 70-ojo gimtadienio iškilmės neabejotinai tapo vienu...