aA
Vos Klaipėdos pareigūnams pradėjus miesto keliuose dirbti su mobiliaisiais greičio matuokliais, daugelio tiesiog vadinamais „trikojais“, feisbuke netruko susikurti bendruomenė, kurioje įspėjama apie pareigūnų buvimo vietą. Tačiau tai buvo tik pradžia.
Greičio matuoklis
Greičio matuoklis
© Policija

Praėjusią savaitę susibūrę asmenys prieš „trikojus“ pradėjo protesto akciją – apie greičio matuoklius įspėjama savadarbiais įspėjamaisiais plakatais. Tokie veiksmai policijai ne itin patinka.

Protestas prieš „trikojus“

Klaipėdos apskrities vyriausiasis policijos komisariatas (AVPK) prieš savaitę pranešė, kad nuo šiol pareigūnai greitį matuos keturiais mobiliaisiais greičio matuokliais.

Per keletą dienų buvo užfiksuota daugiau nei 100 greičio viršijimo atvejų. Per valandą buvo fiksuojama 14 pažeidėjų. Vietose, kur buvo leistinas 50 km/val. greitis, kai kurie pažeidėjai važiavo net 100 km/val. greičiu.

Pareigūnai akcentavo, kad apie šiuos mobiliuosius greičio matuoklius ženklai neįspės – lazerinės technologijos automatiškai fiksuoja ir automobilius, ir motociklus. Beje, matuokliai patys suformuoja protokolą, o baudos vairuotojus pasiekia elektroniniu arba paprastu paštu.

Tad vos pareigūnams pradėjus darbuotis su naujais darbo įrankiais, feisbuke buvo sukurta speciali grupė, kurioje nuolatos įspėjama apie vietas, kur su „trikojais“ dirba pareigūnai.

Maža to, atsirado keletas aktyvių piliečių, kurie savadarbiais ženklais įspėja vairuotojus apie būtinybę mažinti greitį: „50. Trikojis“. Savaitgalį vienas bandymų užkliuvo pareigūnams. Kaip teigia vienas protesto akcijos iniciatorių Tomas (vardas pakeistas, redakcijai žinomas), pareigūnai už neleistinoje vietoje paliktą automobilį surašė protokolą ir nubaudė 15 eurų bauda.

Vairuotojai nusprendė kovoti su išslapstytais mobiliaisiais policijos greičio matuokliais
Vairuotojai nusprendė kovoti su išslapstytais mobiliaisiais policijos greičio matuokliais
© Facebook

Tačiau tai entuziastų nesustabdė – atsirado pasiūlymų tokius plakatus kabinti ant dviračių.

„Bandome kasdien užsiimti, kai tik žmonės informuoja, kur yra „trikojai“. Sulaukėme daug teigiamų atsiliepimų, daug žmonių siūlo padovanoti dviračių, kad jų būtų kuo daugiau.

Pareigūnai į mus žiūri piktai. Savaitgalį buvo atvažiavę keli ekipažai, galvojo, kaip prisikabinti. Po ilgo stovėjimo sugalvojo privažiuoti ir užsirašyti mūsų kontaktus, nors manome, kad pareigūnai neturi teisės rinkti tokių duomenų nepadarius nusižengimo“, – „Vakarų ekspresui“ sakė Tomas.

Beje, prieš „trikojus“ akcijas organizuojantys asmenys pasinaudodami platforma „Patreon“ ragina bendraminčius jiems skirti paramą, kad galėtų toliau tęsti vykdomą veiklą. 49 asmenys iki pirmadienio pietų tokiai akcijai spėjo skirti 176 dolerių paramą.

Ragina pagalvoti apie pasekmes

Klaipėdos AVPK Kelių policijos vadas Mindaugas Džermeika tokią piliečių sugalvotą akciją vertina neigiamai. Jis priminė, kad pareigūnai pažeidėjus fiksuoja ne dėl biudžeto papildymo, o dėl saugumo keliuose.

„Vadinasi, šie žmonės remia vairuotojus, kurie, kalbant netiesiogiai, sukelia karą keliuose ir žudo žmones. Mokslininkų grupė aiškiai pasakė, kad didžiausią įtaką žūtims keliuos lemia net ne alkoholis, o greitis.

Galbūt asmenys neįsiklausė į informaciją, kad tokia vairuotojų kontrolė vykdoma ir kitose šalyse. Ypač Lietuvoje situacija dėl greičio nėra itin gera. Tad toks kai kurių piliečių elgesys sukelia abejonių. Suprantame, kad tokie asmenys save pateisina iš pažeidėjų pusės – skuba ir panašiai. Bet tikrovė kaip ir Europoje – nori skubėti, susimokėk už prabangą“, – sakė M. Džermeika.

Jis neslėpė, kad pareigūnai sulaukė neigiamos reakcijos dėl vykdomų greičio mažinimo priemonių mobiliaisiais greičio prietaisais. Pasigirsta replikų, neva pareigūnai nieko neveikia.

„Labai gaila, kad vyksta toks pasipriešinimas. Jeigu kelyje dėl kažkurio vairuotojo greičio viršijimo žūtų besipriešinančio asmens vaikas? Tikriausiai pirmiausia paklaustų, kur buvo policija? Kodėl nematavo greičio?

Pasipriešinimas vyksta tol, kol susiduriama su realia situacija. Tokiems žmonėms palinkėsime nekariauti prieš teisėtvarką ar prieš tai, kad norime išsaugoti jų pačių sveikatą ir gyvybę.

Susidaro įspūdis, kad susivienijama tam, jog tų žūčių ar susižalojimų kelyje būtų kuo daugiau“, – teigė Klaipėdos AVPK Kelių policijos viršininkas.

Ar tokios akcijos legalios? Pasak M. Džermeikos, tam tikru atveju tokie veiksmai gali būti traktuojami kaip neteisėti. Kaune jau pasitaikė atvejis, kai greičio matuoklis buvo sąmoningai užstotas transporto priemonės.

„Tokiems matuokliams ženklų nereikia. Jie priskiriami prie nestacionarių greičio matuoklių. Tokie yra ir rankiniai greičio matuokliai. Jis yra sertifikuotas, patvirtintas Policijos departamento.

Pažeidėjus fiksuojame ne tam, kad pasipinigautume, o tam, kad keistume vairuotojų supratimą. Reikia vadovautis Kelių eismo taisyklėse nustatytu greičiu. Pasakysiu hipotetiškai – jeigu visi vairuotojai laikytųsi leistino greičio, keliuose įskaitinių eismo įvykių sumažėtų apie 90 procentų“, – tikino M. Džermeika.

Ruošiasi vasarai

Artėjančią vasarą mobilieji greičio matuokliai nemalonia staigmena taps ir greitį mėgstantiems motociklininkams. Pasak M. Džermeikos, anksčiau pareigūnams nubausti motociklų vairuotojus buvo sunku. Šįkart problemą išspręs „trikojai“, pažeidėjus fiksuojantys iš abiejų pusių.

„Savaitgalį su „trikojais“ greitį matavome nakties metu. Naktį transporto priemonių mažiau, užfiksavome tik keletą pažeidėjų. Tokią praktiką naudosime vis dažniau. Artėja vasara, o tuo metu netrūksta ir greičio, ir nelaimių. Sulaukiame Taikos prospekto gyventojų priekaištų. Dabar turime reikiamas darbo priemones, galėsime fiksuoti ir greitį viršijančius motociklininkus“, – sakė M. Džermeika.

Jis priminė, kad greitu metu pradės veikti automatizuotas protokolų surašymo procesas – pareigūnui nebereikės fiziškai nagrinėti kiekvienos nuotraukos.

„Anksčiau vieną pažeidimą sutvarkydavome per mėnesį ar mažiau, o dabar žmogus baudos sulauks galbūt jau kitą dieną. Procesas bus gana greitas“, – teigė Klaipėdos AVPK Kelių policijos vadas M. Džermeika.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(74 žmonės įvertino)
3.3784

Nupiešė šiurpų paveikslą: kaip atrodo pėstieji, kurie žūva Lietuvos keliuose (15)

Išanalizavus eismo įvykius ir apibendrinus statistinius duomenis, VĮ Lietuvos automobilių kelių...

Įamžino vairuotojų konfliktą gatvėje: ir dujas purškė, ir saloną prispjaudė (207)

Nors specialistai pabrėžia, kad sėdus prie vairo emocijas reikėtų palikti nuošalyje, to paiso ne...

Dilema: gatvėse žiemojantys automobiliai trukdo, tačiau bausti vairuotojų nesirengiama (12)

Šiųmetė žiema parodė visą savo galią – iškrito rekordinis sniego kiekis. Darbo turėjo ir...

Vairuotojas įkliuvo į keistą situaciją: policija sako, kad nepraleido pėsčiojo, bet prie perėjos buvo dviratininkė (379)

Prie pėsčiųjų perėjos nesustojęs vyras tada, kai prie jos privažiavo dviratininkė, nė...

Vairavimo ekspertai: šalyje situacija kebli – chuliganais pripažįstami ir norintys pasirodyti, ir pasimokyti (22)

Slystančio automobilio valdymas neabejotinai reikalauja įgūdžių, tačiau pabandę jų įgyti...

Top naujienos

Šimonytė: kol nepradėtas masinis visuomenės skiepijimas, privilegijų gavusieji skiepą neturėtų gauti (53)

Ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė antradienį teigė, kad iki „žaliojo paso“...

„Sodra“: atlyginimai vidutiniškai augo 110 eurų, didžiausios pajamos – ne vilniečių (66)

Gyventojų vidutinės darbo pajamos paskutinį praėjusių metų ketvirtį, palyginus su tokiu pačiu...

Šauktinis atsisakė tarnauti kariuomenėje: aš geriau miške dirbsiu (1131)

Į privalomąją karo tarnybą pašauktas, tačiau nurodymų nevykdęs ir į komplektavimo tarnybą...

Prieš atleidimą – politikus nustebinę Čaplinsko veiksmai (126)

Pirmadienį pranešta, kad, pasibaigus Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) vadovo Sauliaus...

Investicijų indeksas: 2020 metais akcijos galutinai nukarūnavo būstą nuomai (8)

Praėjusiais metais Lietuvos įmonių akcijos uždirbo 14,7 proc. grąžą, kai būstas nuomai...

Situacija nedžiugina – pirmu etapu į mokyklas grįš tik dvi moksleivių grupės (134)

Dabartinė COVID–19 situacija, anot Vyriausybės , neleidžia svarstyti karantino atlaisvinimų,...

Transliacija / Delfi tema. Kas daro didžiausią žalą mūsų širdžiai?

Laidoje dalyvauja: Santaros klinikų kardiologas profesorius Pranas Šerpytis ir VU Medicinos...

Pandemijos kaltininkas gali slypėti ne Kinijoje: mokslininkai ieško COVID-19 ištakų – rado užuominų (4)

Kambodžos ir Tailando mokslininkai neseniai mažuosiuose pasagnosiuose šikšnosparniuose aptiko...

Sekant pinigus: iš ko gyvena Lietuvos viešosios erdvės paraščių veikėjai (313)

Dezinformaciją Lietuvoje skleidžiančius asmenis galima suskirstyti į kelias grupes, tačiau kai...

Kol nepradėtas masinis visuomenės skiepijimas, privilegijų skiepą gavę neturėtų gauti (22)

Ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė antradienį teigė, kad iki „žaliojo paso“ įgyvendinimo...