aA
„Matuokliai veikia prevenciškai. Mes matome pažeidėjus, bet negalime jų bausti“, – sako laikinasis Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Vitalijus Andrejevas. Nors Lietuvos keliuose jau senokai įrengti 25 sektoriai, kuriuose matuojamas vidutinis greitis, pažeidėjai ir toliau lieka nenubausti. Pirmadienį spaudos konferencijoje LAKD pagaliau atskleidė, kad tokią situaciją lėmė dviejų konkurse dalyvavusių bendrovių konfliktas.
Konfliktas sustabdė darbus: sektoriniai greičio matuokliai neveikia
© DELFI / Andrius Ufartas

Kada konfliktas bus išspręstas prognozuoti sudėtinga – tai gali trukti ir kelis mėnesius, o gali užsitęsti ir kur kas ilgesnį laikotarpį.

Stovi, bet bausti negali

Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose yra sumontuotos 25 greičio palaikymo sistemos (sektoriniai greičio matuokliai), kuriomis skaičiuojamas vidutinis transporto priemonių greitis. Šios sistemos veikimo principas yra paprastas: viena kamera užfiksuoja automobilį ir pravažiavimo pro ją laiką, o kita – užfiksuoja tuos pačius duomenis ruožo pabaigoje. Sektorinio greičio sistema pagal atstumą tarp kamerų, ruožo pradžioje ir pabaigoje užfiksuotą laiką, apskaičiuoja vidutinį greitį (įskaitant ir greičio pokyčius ruože).

Jeigu užfiksuojamas vidutinio greičio viršijimas, duomenys išsiunčiami į Administracinių nusižengimų registrą, kur suformuojamas pažeidimo protokolas. Kurį laiką pranešimai bus siunčiami tokia pat tvarka, kaip ir užfiksavus greičio viršijimą stacionariu greičio matuokliu. Nuo kitų metų turėtų pradėti veikti automatinė nusižengimų protokolų formavimo sistema, leisianti pagreitinti vairuotojų informavimo procesą.

Jau dabar prieš kiekvieną sektorinio greičio kontrolės ruožą yra pastatyti kelio ženklai, informuojantys apie sektorinius greičio matuoklius ir ruožo, kuriame matuojamas greitis, ilgį (kelio ženklai Nr. 636 „Automatinė eismo kontrolė“ ir Nr. 805 „Galiojimo zona į priekį“).

Kiek anksčiau buvo skelbta, kad iki birželio pabaigos bus atlikta kiekvieno ruožo metrologinė patikra. Atlikus patikrą, viršiję greitį vairuotojai turėjo būti baudžiami.

Buvo planuota, kad metrologinė patikra visuose ruožuose bus atlikta iki birželio mėnesio pabaigos. Tačiau patikra įstrigo. Tuo pačiu sustojo ir visas ruožų sistemos paleidimo procesas. Matuoklių atkarpas galite pamatyti DELFI vizualizacijoje žemiau.

Konfliktas sustabdė procesą

LAKD pirmadienį oficialiai paskelbė, kas nutiko, kad greičio matuoklių patikra įstrigo.

„Susidūrėme su keblumais dėl metrologinės patikros. Po konkurso pasirašėme sutartį su konkursą laimėjusia bendrove, tačiau paaiškėjo, kad ji negali tinkamai atlikti patikros dėl netikslumų metodikoje. Jų teigimu, metodika buvo parengta netinkamai. Kalbėjome su metodikos rengėjais ir jie neigia, kad yra klaidų. Mes įsivėlėme į žaidimą tarp dviejų laboratorijų“, – sako laikinasis Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas V. Andrejevas.

Lietuvoje yra vos dvi laboratorijos, kurios pagal kompetenciją galėjo dalyvauti konkurse – Vilniaus metrologijos centras ir UAB „EKS bandymų laboratorija“. Taip atsitiko, kad viena iš jų laimėjo metodikos rengimo konkursą, o kita – patikros konkursą. Dabar LAKD bando nutraukti sutartį su metodikos konkursą laimėjusia bendrove „EKS bandymų laboratorija“.

„Kad paleistume įrenginius, reikia dar kartą paleisti patikros konkursą. Manome, kad per mėnesį pavyks atlikti patikrą. Jei ne – tada reikalai gali nusikelti ilgesniam laikui“, – neslepia V. Andrejevas.

Leistino greičio viršijimas yra viena iš pagrindinių skaudžių eismo įvykių priežasčių. Preliminariais duomenimis, apie 70 proc. eismo įvykių įvyksta dėl greičio viršijimo.

Vairuotojai lekia milžinišku greičiu

Per penkis šių metų mėnesius yra užfiksuota net 2 835 918 pažeidimai. Didžiausias viršytas greitis gegužės mėn. buvo 188 km/val. magistraliniame kelyje A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai.

Vien per birželio mėnesį per visus 25 sektorius pravažiavo 2,7 mln. automobilių. Visuose sektoriuose maksimalus greitis yra 90 km/val.

Užfiksuota, kad vidutiniu 120-130 km/val. važiavo daugiau nei 2 tūkst. vairuotojų. 140-150 km/val. važiavo 215 vairuotojų.

Buvo tokių, kurie greitį viršijo daugiau nei du kartus – virš 180 km/val. vidutiniu greičiu lėkė net 112 vairuotojų.

Planuojama, kad ateityje sektorių, kuriuose bus matuojamas vidutinis greitis, skaičius išaugs iki 125-150. Jau iki rugsėjo mėnesio baigsis konkursas, kurio metu bus perkami nauji 25 sektoriniai matuokliai. Kur jie tiksliai stovės – kol kas nėra aišku.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Nori lengvinti gyvenimą greičio viršytojams: užuot laukę baudos 2 metus, sulauktų per 20 dienų (54)

Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius ketvirtadienį Seimui ketina pateikti...

Dviračiai ir elektriniai paspirtukai kelia grėsmę Laisvės alėjos pėstiesiems, o baudos – simbolinės (17)

Atšilus orams, į Laisvės alėją vėl plūsta tūkstančiai miesto šurmulio išsiilgusių...

Policija visoje Lietuvoje rengia neįprastą akciją: vairuotojus stebi pasitelkę fotoaparatus (250)

Akyli „Delfi“ skaitytojai gatvėje pastebėjo neįprastą vaizdą: pripratę prie „trikojų“...

Dūminančių automobilių vairuotojams pasislėpti nebepavyks: į gatves nuo vasaros išleidžiama speciali nuotolinė „akis“ (378)

Šią vasarą, pradedant įgyvendinti Aplinkos ministerijos projektą, ne mažiau kaip penkiose...

Pribloškė pavojingas vairuotojo elgesys: nusispjovė į taisykles ar pažeidė netyčia? (101)

Keliuose pasitaiko pačių įvairiausių situacijų, į kurias įkliūva išsiblaškę vairuotojai. Ir...

Top naujienos

Ernestas Naprys | D+

Ne viskas tik brangsta: dešimtys produktų per 5 metus yra atpigę – palyginkite kainas

Įpylus 30 procentų pabrangusio dyzelio, automobilį palikti stovėti mieste kainuoja 60 proc....

Susigrąžinę dingusią dukrą tėvai atsitokėjo tik vėliau – kraupus radinys nepaliko abejonių (47)

Dauguma tėvų žino, kad vaikų auginimas yra nuolatinis darbas, reikalaujantis besąlygiškos...

Tarptautinė mokslininkų grupė atviru laišku kreipėsi dėl „Sputnik V“ vakcinos (481)

Tarptautinė mokslininkų grupė dar kartą išreiškė rimtą nerimą dėl Rusijoje gaminamos „...

Orai: savaitgalį lietaus išvengti nepavyks, bet temperatūra kils aukštyn

Šeštadienį Lietuvos orus lems nedidelė aukštesnio slėgio sritis, įsiterpusi tarp dviejų žemo...

Parodė, kaip Turkijoje poilsiauja turtingiausi lietuviai: tai tikras atostogų rojus, kuriame pildomi visi norai (46)

Turkija , tai toli gražu ne tik taupių, ekonominės klasės turistų rojus. Šią šalį mėgsta ir...

Japonijoje gyvenusi Kristina – apie nutylimas moterų pareigas santuokoje, grožio paslaptis ir tikrąjį geišų vaidmenį (85)

Japonija vis dar yra viena iš tų šalių, kuri apipinta įvairiais mitais. Uždari, darboholikai,...

Dėl žioplos klaidos įkliuvo garsios grupuotės lyderis: kokaino maišelyje – prekybos centro čekis (48)

Su teisėsauga bendradarbiaujančių nusikalstamo pasaulio atstovų liudijimai kaip reikiant...

Mantas Bertulis pasipiktino provokuojančiu TV3 darbuotojos pasiūlymu Šeimų maršui: užsidirbinėti iš žmonių susipriešinimo amoralu TV3: tokių idėjų nepalaikome ir netoleruojame (299)

Dar net neprasidėjęs „ Didysis šeimos gynimo maršas “ visuomenėje kursto aštrias diskusijas....

Havajuose gyvenanti rašytoja Rykštaitė negali suprasti, kodėl mūsų šalyje vengiama šios temos: tai rodo Lietuvos atsilikimą (65)

„Login 2021” pranešėja, rašytoja Vaiva Rykštaitė šiandien sau gali leisti rašyti apie...