aA
„Matuokliai veikia prevenciškai. Mes matome pažeidėjus, bet negalime jų bausti“, – sako laikinasis Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Vitalijus Andrejevas. Nors Lietuvos keliuose jau senokai įrengti 25 sektoriai, kuriuose matuojamas vidutinis greitis, pažeidėjai ir toliau lieka nenubausti. Pirmadienį spaudos konferencijoje LAKD pagaliau atskleidė, kad tokią situaciją lėmė dviejų konkurse dalyvavusių bendrovių konfliktas.
Konfliktas sustabdė darbus: sektoriniai greičio matuokliai neveikia
© DELFI / Andrius Ufartas

Kada konfliktas bus išspręstas prognozuoti sudėtinga – tai gali trukti ir kelis mėnesius, o gali užsitęsti ir kur kas ilgesnį laikotarpį.

Stovi, bet bausti negali

Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose yra sumontuotos 25 greičio palaikymo sistemos (sektoriniai greičio matuokliai), kuriomis skaičiuojamas vidutinis transporto priemonių greitis. Šios sistemos veikimo principas yra paprastas: viena kamera užfiksuoja automobilį ir pravažiavimo pro ją laiką, o kita – užfiksuoja tuos pačius duomenis ruožo pabaigoje. Sektorinio greičio sistema pagal atstumą tarp kamerų, ruožo pradžioje ir pabaigoje užfiksuotą laiką, apskaičiuoja vidutinį greitį (įskaitant ir greičio pokyčius ruože).

Jeigu užfiksuojamas vidutinio greičio viršijimas, duomenys išsiunčiami į Administracinių nusižengimų registrą, kur suformuojamas pažeidimo protokolas. Kurį laiką pranešimai bus siunčiami tokia pat tvarka, kaip ir užfiksavus greičio viršijimą stacionariu greičio matuokliu. Nuo kitų metų turėtų pradėti veikti automatinė nusižengimų protokolų formavimo sistema, leisianti pagreitinti vairuotojų informavimo procesą.

Jau dabar prieš kiekvieną sektorinio greičio kontrolės ruožą yra pastatyti kelio ženklai, informuojantys apie sektorinius greičio matuoklius ir ruožo, kuriame matuojamas greitis, ilgį (kelio ženklai Nr. 636 „Automatinė eismo kontrolė“ ir Nr. 805 „Galiojimo zona į priekį“).

Kiek anksčiau buvo skelbta, kad iki birželio pabaigos bus atlikta kiekvieno ruožo metrologinė patikra. Atlikus patikrą, viršiję greitį vairuotojai turėjo būti baudžiami.

Buvo planuota, kad metrologinė patikra visuose ruožuose bus atlikta iki birželio mėnesio pabaigos. Tačiau patikra įstrigo. Tuo pačiu sustojo ir visas ruožų sistemos paleidimo procesas. Matuoklių atkarpas galite pamatyti DELFI vizualizacijoje žemiau.

Konfliktas sustabdė procesą

LAKD pirmadienį oficialiai paskelbė, kas nutiko, kad greičio matuoklių patikra įstrigo.

„Susidūrėme su keblumais dėl metrologinės patikros. Po konkurso pasirašėme sutartį su konkursą laimėjusia bendrove, tačiau paaiškėjo, kad ji negali tinkamai atlikti patikros dėl netikslumų metodikoje. Jų teigimu, metodika buvo parengta netinkamai. Kalbėjome su metodikos rengėjais ir jie neigia, kad yra klaidų. Mes įsivėlėme į žaidimą tarp dviejų laboratorijų“, – sako laikinasis Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas V. Andrejevas.

Lietuvoje yra vos dvi laboratorijos, kurios pagal kompetenciją galėjo dalyvauti konkurse – Vilniaus metrologijos centras ir UAB „EKS bandymų laboratorija“. Taip atsitiko, kad viena iš jų laimėjo metodikos rengimo konkursą, o kita – patikros konkursą. Dabar LAKD bando nutraukti sutartį su metodikos konkursą laimėjusia bendrove „EKS bandymų laboratorija“.

„Kad paleistume įrenginius, reikia dar kartą paleisti patikros konkursą. Manome, kad per mėnesį pavyks atlikti patikrą. Jei ne – tada reikalai gali nusikelti ilgesniam laikui“, – neslepia V. Andrejevas.

Leistino greičio viršijimas yra viena iš pagrindinių skaudžių eismo įvykių priežasčių. Preliminariais duomenimis, apie 70 proc. eismo įvykių įvyksta dėl greičio viršijimo.

Vairuotojai lekia milžinišku greičiu

Per penkis šių metų mėnesius yra užfiksuota net 2 835 918 pažeidimai. Didžiausias viršytas greitis gegužės mėn. buvo 188 km/val. magistraliniame kelyje A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai.

Vien per birželio mėnesį per visus 25 sektorius pravažiavo 2,7 mln. automobilių. Visuose sektoriuose maksimalus greitis yra 90 km/val.

Užfiksuota, kad vidutiniu 120-130 km/val. važiavo daugiau nei 2 tūkst. vairuotojų. 140-150 km/val. važiavo 215 vairuotojų.

Buvo tokių, kurie greitį viršijo daugiau nei du kartus – virš 180 km/val. vidutiniu greičiu lėkė net 112 vairuotojų.

Planuojama, kad ateityje sektorių, kuriuose bus matuojamas vidutinis greitis, skaičius išaugs iki 125-150. Jau iki rugsėjo mėnesio baigsis konkursas, kurio metu bus perkami nauji 25 sektoriniai matuokliai. Kur jie tiksliai stovės – kol kas nėra aišku.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Neįtikėtinas pasiūlymas internete: už nedidelį mokestį žada prisiimti svetimas baudas už KET pažeidimus (17)

Baudos už Kelių eismo taisyklių ( KET ) pažeidimus – nemaloni tema visiems be išimties,...

Ištyrė: brangesnių automobilių vairuotojai rečiau sustoja prie pėsčiųjų perėjų (27)

Tyrėjai stebėjo šimtus pėsčiųjų perėjų ir nustatė, kad prabangių automobilių...

Susirūpinkite, jei po automobiliu liko bent lašas tepalų – bauda gali gerai patuštinti kišenę (141)

Akylesnis praeivis nesunkiai pastebės, kad stovėjimo aikštelėse, ant kelio, šaligatvių, kur bent...

Taisyklė, kurios norėtų ne vienas: bus galima gauti baudą už tai, kad važiuojama per lėtai (45)

100 eurų – tokios baudos gali sulaukti tie vairuotojai, kurie važiuos lėčiau nei nurodo kelio...

Policija pričiupo „išradingą“ vairuotoją: plėvele apklijuoti automobilio numeriai baigėsi solidžia bauda (174)

Skelbimų, kurių autoriai siūlo įsigyti permatomą, šviesą atspindinčią, plėvelę, skirtą...

Top naujienos

Gauti koronavirusu užsikrėtusios moters šeimos narių tyrimų rezultatai: visi ėminiai neigiami atnaujinta 22.56 (208)

Praėjusią naktį pranešus, kad iš Italijos sugrįžusi 39 metų moteris yra užsikrėtusi...

Atrodė, karjera bus trumpa, bet viską pakeitė Landsbergio skambutis: kaip jauna provincijos gydytoja tapo įtakinga politike (114)

Kitą rytą po laimėtų rinkimų į Aukščiausiąją Tarybą-Atkuriamąjį Seimą Rasa Rastauskienė...

Rizikingą žingsnį ir lūžusią derinių lentą aptaręs Jasikevičius galiausiai pasisakė ir apie virusą (227)

Krepšinis „Žalgirio“ arenoje penktadienį turėjo padėti pamiršti tiek Italijoje, tiek...

Į infekcines ligonines vežami žmonės iš visos Lietuvos, kol kas naujų susirgimų nenustatyta (44)

Į penkias šalies ligonines, kuriose yra specialiai pritaikyta infrastruktūra ir infekcinių ligų...

Svarbi pergalė lenktynėse dėl TOP-8: prireikė pratęsimo, bet „Žalgiris“ patiesė Milano ekipą (691)

Penktadienio vakarą Nemuno saloje vykusiose Eurolygos 26-ojo turo rungtynėse Kauno „Žalgiris“...

Visockas apie koronaviruso identifikavimą: tai sėkmės atvejis (39)

Šiaulių miesto meras Artūras Visockas po miesto savivaldybėje surengto ekstremalių situacijų...

Užsienietis nesitikėjo tokio akibrokšto gydymo klinikoje: moka visus mokesčius, bet paslauga – neprieinama (64)

Lietuvoje jau kelerius metus gyvenantis ir dirbantis užsienietis labai nustebo, kai jam prireikus...

Po sauso penktadienio laukia nauja kritulių banga (8)

Šeštadienio naktį orus lems tolstančio ciklono pietvakarinis pakraštys. Šlapdriba ir sniegas...

Žaidimas degtukais virš parako statinės: ar Turkija įtrauks NATO į Trečiąjį pasaulinį karą su Rusija? (697)

Jungtinių Valstijų kariuomenė atsargiai vertina savo vaidmenį Sirijoje . Tačiau Jungtinių...

Vitalija Guobė

Karas šeimoje: kodėl geria garsių vyrų žmonos? N-18

Kai eilinį kartą pro langą kieme pamačiau kelis prabangius automobilius su man nelauktais...

|Maža didelių žinių kaina