„Matuokliai veikia prevenciškai. Mes matome pažeidėjus, bet negalime jų bausti“, – sako laikinasis Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Vitalijus Andrejevas. Nors Lietuvos keliuose jau senokai įrengti 25 sektoriai, kuriuose matuojamas vidutinis greitis, pažeidėjai ir toliau lieka nenubausti. Pirmadienį spaudos konferencijoje LAKD pagaliau atskleidė, kad tokią situaciją lėmė dviejų konkurse dalyvavusių bendrovių konfliktas.
© DELFI / Andrius Ufartas

Kada konfliktas bus išspręstas prognozuoti sudėtinga – tai gali trukti ir kelis mėnesius, o gali užsitęsti ir kur kas ilgesnį laikotarpį.

Stovi, bet bausti negali

Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose yra sumontuotos 25 greičio palaikymo sistemos (sektoriniai greičio matuokliai), kuriomis skaičiuojamas vidutinis transporto priemonių greitis. Šios sistemos veikimo principas yra paprastas: viena kamera užfiksuoja automobilį ir pravažiavimo pro ją laiką, o kita – užfiksuoja tuos pačius duomenis ruožo pabaigoje. Sektorinio greičio sistema pagal atstumą tarp kamerų, ruožo pradžioje ir pabaigoje užfiksuotą laiką, apskaičiuoja vidutinį greitį (įskaitant ir greičio pokyčius ruože).

Jeigu užfiksuojamas vidutinio greičio viršijimas, duomenys išsiunčiami į Administracinių nusižengimų registrą, kur suformuojamas pažeidimo protokolas. Kurį laiką pranešimai bus siunčiami tokia pat tvarka, kaip ir užfiksavus greičio viršijimą stacionariu greičio matuokliu. Nuo kitų metų turėtų pradėti veikti automatinė nusižengimų protokolų formavimo sistema, leisianti pagreitinti vairuotojų informavimo procesą.

Jau dabar prieš kiekvieną sektorinio greičio kontrolės ruožą yra pastatyti kelio ženklai, informuojantys apie sektorinius greičio matuoklius ir ruožo, kuriame matuojamas greitis, ilgį (kelio ženklai Nr. 636 „Automatinė eismo kontrolė“ ir Nr. 805 „Galiojimo zona į priekį“).

Kiek anksčiau buvo skelbta, kad iki birželio pabaigos bus atlikta kiekvieno ruožo metrologinė patikra. Atlikus patikrą, viršiję greitį vairuotojai turėjo būti baudžiami.

Buvo planuota, kad metrologinė patikra visuose ruožuose bus atlikta iki birželio mėnesio pabaigos. Tačiau patikra įstrigo. Tuo pačiu sustojo ir visas ruožų sistemos paleidimo procesas. Matuoklių atkarpas galite pamatyti DELFI vizualizacijoje žemiau.

Konfliktas sustabdė procesą

LAKD pirmadienį oficialiai paskelbė, kas nutiko, kad greičio matuoklių patikra įstrigo.

„Susidūrėme su keblumais dėl metrologinės patikros. Po konkurso pasirašėme sutartį su konkursą laimėjusia bendrove, tačiau paaiškėjo, kad ji negali tinkamai atlikti patikros dėl netikslumų metodikoje. Jų teigimu, metodika buvo parengta netinkamai. Kalbėjome su metodikos rengėjais ir jie neigia, kad yra klaidų. Mes įsivėlėme į žaidimą tarp dviejų laboratorijų“, – sako laikinasis Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas V. Andrejevas.

Lietuvoje yra vos dvi laboratorijos, kurios pagal kompetenciją galėjo dalyvauti konkurse – Vilniaus metrologijos centras ir UAB „EKS bandymų laboratorija“. Taip atsitiko, kad viena iš jų laimėjo metodikos rengimo konkursą, o kita – patikros konkursą. Dabar LAKD bando nutraukti sutartį su metodikos konkursą laimėjusia bendrove „EKS bandymų laboratorija“.

„Kad paleistume įrenginius, reikia dar kartą paleisti patikros konkursą. Manome, kad per mėnesį pavyks atlikti patikrą. Jei ne – tada reikalai gali nusikelti ilgesniam laikui“, – neslepia V. Andrejevas.

Leistino greičio viršijimas yra viena iš pagrindinių skaudžių eismo įvykių priežasčių. Preliminariais duomenimis, apie 70 proc. eismo įvykių įvyksta dėl greičio viršijimo.

Vairuotojai lekia milžinišku greičiu

Per penkis šių metų mėnesius yra užfiksuota net 2 835 918 pažeidimai. Didžiausias viršytas greitis gegužės mėn. buvo 188 km/val. magistraliniame kelyje A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai.

Vien per birželio mėnesį per visus 25 sektorius pravažiavo 2,7 mln. automobilių. Visuose sektoriuose maksimalus greitis yra 90 km/val.

Užfiksuota, kad vidutiniu 120-130 km/val. važiavo daugiau nei 2 tūkst. vairuotojų. 140-150 km/val. važiavo 215 vairuotojų.

Buvo tokių, kurie greitį viršijo daugiau nei du kartus – virš 180 km/val. vidutiniu greičiu lėkė net 112 vairuotojų.

Planuojama, kad ateityje sektorių, kuriuose bus matuojamas vidutinis greitis, skaičius išaugs iki 125-150. Jau iki rugsėjo mėnesio baigsis konkursas, kurio metu bus perkami nauji 25 sektoriniai matuokliai. Kur jie tiksliai stovės – kol kas nėra aišku.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prakalbo apie situaciją keliuose: beveik kas trečias žuvo partrenktas pėsčiųjų perėjoje (177)

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad per pirmąjį šių metų pusmetį šalies...

Siūlo keisti baudų vairuotojams tvarką (94)

Vyriausybė trečiadienį pasiūlė Seimui priimti pataisas, kad už antrą kelių eismo taisyklių...

Lietuvoje populiarus automobilių ridos klastotojas įkliuvo pareigūnams (123)

Šiaulių pareigūnai nutraukė visoje Lietuvoje tarp automobilių prekeivių paklausaus automobilių...

Vyriausybė tarsis, ar leisti mažesnes baudas viršijantiems greitį ne pirmą kartą (12)

Vyriausybė trečiadienį diskutuos dėl automatinio baudų už greičio viršijimą išrašymo,...

Konfliktas sustabdė darbus: sektoriniai greičio matuokliai neveikia (204)

„Matuokliai veikia prevenciškai. Mes matome pažeidėjus, bet negalime jų bausti“, – sako...

Top naujienos

Prabilo mįslingai mirusio kario artimieji: mirties priežastis yra visiškai neaiški (312)

Savaitgalį vykusios karių linksmybės baigėsi mįslinga tragedija – netikėtai mirė 25-erių...

Užkalnis. Kodėl gyvename blogai? Nes turime per daug atostogų ir laisvų dienų (624)

Palaukit, apie ką aš čia vėl? Apie tą patį: kad turime Lietuvoje viską, ko nusipelnome, ir dar...

Ulevičius: Palangoje sustabdytas „Cadillac“ – ne Karbauskio patikslinta 00.20 (338)

Ketvirtadienio vakarą naujienų portalas lrytas.lt paskelbė, kad Palangos prieigose vykdyto...

Po dailidžių ir studentų sviesto iššūkio „Žalgirio“ treneris prabilo apie būtinas permainas (13)

5 tūkst. gyventojų neturinčio Klaksviko (Farerų salos) futbolininkai nepasimetė šimtą kartų...

Karolina Meschino prakalbo apie siaubingus kompleksus, kurie kamuoja nuo pat vaikystės: rengėsi net tėčio drabužiais (125)

Kompleksų, ko gero, turi kiekvienas žmogus – net ir žvaigždės prisipažįsta, kad vienu ar kitu...

Ginekologė įspėja neprisižaisti: įvardijo pačią nepatikimiausią priemonę nuo nėštumo (54)

Nors rinkoje apstu įvairių priemonių apsisaugoti nuo neplanuoto nėštumo, ne visi linkę jomis...

Alikantėje įstrigę lietuviai kelias valandas duso lėktuve (41)

Ketvirtadienio popietę iš Alikantės į Kauną turėjęs skristi „Ryanair“ oro linijų...

Kaip aš sužinojau, kad mano vyras vedė kitą moterį (10)

Yve Gibney, nacionalinės sveikatos tarnybos medicinos sesuo iš Mersisaido, buvo laimingai...

Keleivis nufilmavo paskutines akimirkas prieš lėktuvo katastrofą (26)

Praeitą savaitę prie Pretorijos miesto Pietų Afrikos Respublikoje sudužo lėktuvas. Du žmonės...

Romantiškiausia Lietuvos vieta – čia jums reikės daug pinigų (69)

Nors romantika ir pinigai dažniausiai neturi nieko bendro, vis tik norėdami pasiekti...