aA
Po susidariusio plikledžio Vilniuje pasipylė smulkūs eismo įvykiai, susiformavo milžiniškos spūstys, sostinėje ir kitose centrinės bei šiaurės vakarų Lietuvos teritorijose vairuotojai susidūrė su lijundros bei plikledžio iššūkiais. Draudikų teigimu, plikledis ir prastesnis matomumas yra pagrindinės priežastys, dėl kurių neįskaitinių eismo įvykių skaičius lapkritį būna dukart didesnis nei vidutinį metų mėnesį, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Kodėl lapkritį avarijų skaičius išauga dvigubai: draudikai pirštais bado į vairuotojus
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Mūsų bendrovės kasmetinė statistika rodo, kad nedidelių eismo įvykių lapkritį fiksuojama beveik dukart daugiau nei įprastą mėnesį. Atšalus orams, vairuotojams tenka persiorientuoti iš „vasarinio“ vairavimo stiliaus į kur kas atsargesnį važiavimą drėgno, sparčiai besikeičiančio oro ir kelio sąlygomis – ne visiems vienodai gerai sekasi susidoroti su šiais iššūkiais“, – sakė BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak jo, lapkritį dažniausiai fiksuojami smulkūs eismo įvykiai, kurių žalų vidurkis – apie 700-1000 eurų: susidūrimai, įvykę nesilaikant saugaus atstumo, išslydus į pagrindinį kelią ar kitą eismo juostą.

Kaip vairuoti esant plikledžiui

Jei keliai padengti plikledžiu, būtina atkreipti dėmesį į važiavimo greitį ir galimą stabdymo kelią.

„Jei ledo nebuvo prieš keliasdešimt metrų, tai nereiškia, kad jo nėra dabar. Todėl stabdyti reikia pradėti iš anksto, tikintis, kad ant kelio bus ledas. Negalima laukti iki paskutinio momento tikintis, kad nebus slidu, ir pavyks laiku sustoti“, – patarė A. Žiukelis.

Kodėl lapkritį avarijų skaičius išauga dvigubai: draudikai pirštais bado į vairuotojus
© Shutterstock

Būtina atsiminti, kad pirmi ledu pasidengia tiltai ir viadukai, todėl šiose vietose ypač privaloma vengti staigių manevrų, greito stabdymo.

„Jei pajutote, kad ratai slysta, reiktų nepanikuoti, stengtis automobilį suvaldyti. Taip pat, jei įmanoma, apvažiuoti kliūtį – dauguma automobilių turi stabdžių antiblokavimo sistemą, kuri neleidžia ratams užsiblokuoti, tad automobilis lieka valdomas, ir esant pakankamai vietos galima bandyti apvažiuoti kliūtį“, – sakė ekspertas.

O kaip derėtų elgtis patekus į smulkų eismo įvykį?

„Jei aplinkybės aiškios ir dalyviams nekyla klausimų, reikėtų kuo skubiau užpildyti eismo įvykio deklaraciją, nufotografuoti transporto priemonių pažeidimus bei įvykio vietą, ir kuo skubiau patraukti automobilius – tokiu būdu mažiau nepatogumų patirs kiti eismo dalyviai“, – patarė draudimo bendrovės BTA specialistas.

Spūstys – ne tik dėl avarijų

A. Žiukelis pastebėjo, kad plikledžio ar lijundros atveju miestuose spūstys susiformuoja ne tik dėl avarijų – tokiais atvejais vairuotojai natūraliai sumažina įprastinį važiavimo greitį, dėl to smarkiai sulėtėja ir bendras transporto srautas, o dėl įvykusios avarijos jis gali ir visiškai sustoti.

Kodėl lapkritį avarijų skaičius išauga dvigubai: draudikai pirštais bado į vairuotojus
© Shutterstock

„Tai patvirtina ir užsienio tyrimų duomenys. JAV greitkelių administracijos duomenimis, reguliuojamose transporto arterijose dėl šlapios dangos vairavimo greitis sumažėja 15-25 proc., o dėl sniego ar slidumo – net 30-40 proc. Kuo sudėtingesnės eismo sąlygos, tuo lėčiau važiuoja vairuotojai. Tad galima sakyti, kad rudens darganos yra tik vairavimo įgūdžių treniruotė prieš žiemos iššūkius, prie kurių pratina prasidėjusios šalnos ir slidūs keliai rytais“, – teigė ekspertas.

Pasak draudimo bendrovės specialisto, dėl staigiai besikeičiančių orų sąlygų verta pakeisti savo įpročius bei dienotvarkę.

„Kad sumaišties ir streso būtų mažiau, vertėtų, pavyzdžiui, pabandyti iš namų išvažiuoti 15–20 minučių anksčiau arba vėliau. Kartais spūstį ir apytuštį kelią skiria labai mažas laiko tarpas. Galbūt verta peržiūrėti maršrutą ar šeimoje apsiriboti vienu automobiliu, išbandyti specialiomis juostomis galintį važiuoti viešąjį transportą. Patogiausios ir saugiausios judėjimo alternatyvos išryškėja tik jas praktiškai išbandžius, nes mūsų baimės ar lūkesčiai kartais tiesiog neatitinka realybės“, – patarė specialistas.

Be to, ryte pašalus, vairuotojams patariama prieš pajudant iš vietos būtinai nusivalyti automobilio stiklus bei šoninius veidrodėlius, pasirūpinti, kad langų skystis būtų pritaikytas neigiamai temperatūrai.

„Naudojant vasarai skirtą langų skystį rizikuojama kelyje patirti apledėjusių langų efektą, ypač jei imtų šalti – o tai šiuo metų laiku nutinka nebūtinai naktį ar paryčiais“, – sakė A. Žiukelis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.0000

Vilnietis nutarė savo baudą už naudojimąsi mobiliuoju telefonu palyginti su Landsbergio (201)

Naudojimasis mobiliaisiais įrenginiais prie automobilio vairo – veikla, į kurią policijos...

Po raginimų rasti pievose padegto BMW savininką sukilo ir policija, ir aplinkosaugininkai: deja, baudos nėra kam skirti (148)

Skambant rusiškai muzikai vaikinas pievose benzinu apipylinėja penktosios serijos BMW , Lietuvoje...

Nupiešė šiurpų paveikslą: kaip atrodo pėstieji, kurie žūva Lietuvos keliuose (15)

Išanalizavus eismo įvykius ir apibendrinus statistinius duomenis, VĮ Lietuvos automobilių kelių...

Įamžino vairuotojų konfliktą gatvėje: ir dujas purškė, ir saloną prispjaudė (207)

Nors specialistai pabrėžia, kad sėdus prie vairo emocijas reikėtų palikti nuošalyje, to paiso ne...

Dilema: gatvėse žiemojantys automobiliai trukdo, tačiau bausti vairuotojų nesirengiama (12)

Šiųmetė žiema parodė visą savo galią – iškrito rekordinis sniego kiekis. Darbo turėjo ir...

Top naujienos

Keliauti norintys lietuviai tapo COVID-19 testų įkaitais: kainas privačiose laboratorijose vadina lupikavimu, o nemokami testai nepriklauso (571)

Pasaulyje vis garsiau kalbant apie skiepų paso ar imuniteto dokumentų pasiskiepijusiems idėją, jos...

Vytautė Merkytė | D+

Ilgai neviešinta JAV paslaptis: amerikiečių karys spjovė į viską ir dezertyravo į Šiaurės Korėją (2)

Tai – Jungtinių Amerikos Valstijų gėda. Nors ji prasidėjo 1962 metų rugpjūčio 15 dieną, apie...

Atkeliauja šaltesnių orų laikotarpis: temperatūra kris, snigs ir siautės stiprus vėjas (1)

Penktadienio dieną dangumi plauks tai tankesni, tai retesni debesys, bet ir saulė dažnai pasirodys.

Eurolygoje – visiškas CSKA gvardijos krachas: Stambule pralaimėjo 30 taškų skirtumu „Real“ atsilaikė Sankt Peterburge (48)

Eurolygos 28-asis turas prasidėjo dviejų Rusijos komandų – Maskvos CSKA (18/9) ir Sankt...

Po draudimo rūkyti balkonuose daugiabučiuose kaimynai atviri: jau geriau rūkytų ten (491)

Įstatyme atsivėrė labai nelogiškų spragų: rūkyti savo buto balkone – draudžiama, o štai...

Įspėja dėl grandiozinio italų mafijos plano: bandys susigriebti viską (19)

Nusikalstamos iniciatyvos – lygiai kaip ir teisėtos – nukentėjo nuo ekonominės krizės, kurią...

Austrijoje nėra lietuvio, kuris nepažinotų klaipėdietės Angelikos: neįprasta veikla pavertė pavyzdžiu kiekvienam emigrantui (30)

Austrijos sostinėje Vienoje, o ir visoje šalyje sudėtinga rasti lietuvį, negirdėjusį šios...

Nereguliarios mėnesinės gali byloti ir apie pavojingas ligas: išvardijo dažniausias priežastis ir būdus, kaip sureguliuoti (12)

Netikėtai prasidėjusios mėnesinės gali tapti keblumu arba pokštu, o vėluojančios – sukelti...

Pas užsienietį mylimąjį lietuvė išskrido be abejonių – tik po 3 metų pastebėjo tai, dėl ko kartu būti neįmanoma (61)

Visada buvau įsitikinusi, kad mano vyras bus lietuvis. Tiesiog neturėjau kitos minties, be to, buvau...

Šimonytės patarėja: tikėkimės, kad vasarą bus galima grįžti į normalų gyvenimą (288)

Karantinas Lietuvoje sugriežtintas dar gruodžio mėnesio viduryje, dabar situacija leidžia...