aA
Po susidariusio plikledžio Vilniuje pasipylė smulkūs eismo įvykiai, susiformavo milžiniškos spūstys, sostinėje ir kitose centrinės bei šiaurės vakarų Lietuvos teritorijose vairuotojai susidūrė su lijundros bei plikledžio iššūkiais. Draudikų teigimu, plikledis ir prastesnis matomumas yra pagrindinės priežastys, dėl kurių neįskaitinių eismo įvykių skaičius lapkritį būna dukart didesnis nei vidutinį metų mėnesį, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Kodėl lapkritį avarijų skaičius išauga dvigubai: draudikai pirštais bado į vairuotojus
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Mūsų bendrovės kasmetinė statistika rodo, kad nedidelių eismo įvykių lapkritį fiksuojama beveik dukart daugiau nei įprastą mėnesį. Atšalus orams, vairuotojams tenka persiorientuoti iš „vasarinio“ vairavimo stiliaus į kur kas atsargesnį važiavimą drėgno, sparčiai besikeičiančio oro ir kelio sąlygomis – ne visiems vienodai gerai sekasi susidoroti su šiais iššūkiais“, – sakė BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak jo, lapkritį dažniausiai fiksuojami smulkūs eismo įvykiai, kurių žalų vidurkis – apie 700-1000 eurų: susidūrimai, įvykę nesilaikant saugaus atstumo, išslydus į pagrindinį kelią ar kitą eismo juostą.

Kaip vairuoti esant plikledžiui

Jei keliai padengti plikledžiu, būtina atkreipti dėmesį į važiavimo greitį ir galimą stabdymo kelią.

„Jei ledo nebuvo prieš keliasdešimt metrų, tai nereiškia, kad jo nėra dabar. Todėl stabdyti reikia pradėti iš anksto, tikintis, kad ant kelio bus ledas. Negalima laukti iki paskutinio momento tikintis, kad nebus slidu, ir pavyks laiku sustoti“, – patarė A. Žiukelis.

Kodėl lapkritį avarijų skaičius išauga dvigubai: draudikai pirštais bado į vairuotojus
© Shutterstock

Būtina atsiminti, kad pirmi ledu pasidengia tiltai ir viadukai, todėl šiose vietose ypač privaloma vengti staigių manevrų, greito stabdymo.

„Jei pajutote, kad ratai slysta, reiktų nepanikuoti, stengtis automobilį suvaldyti. Taip pat, jei įmanoma, apvažiuoti kliūtį – dauguma automobilių turi stabdžių antiblokavimo sistemą, kuri neleidžia ratams užsiblokuoti, tad automobilis lieka valdomas, ir esant pakankamai vietos galima bandyti apvažiuoti kliūtį“, – sakė ekspertas.

O kaip derėtų elgtis patekus į smulkų eismo įvykį?

„Jei aplinkybės aiškios ir dalyviams nekyla klausimų, reikėtų kuo skubiau užpildyti eismo įvykio deklaraciją, nufotografuoti transporto priemonių pažeidimus bei įvykio vietą, ir kuo skubiau patraukti automobilius – tokiu būdu mažiau nepatogumų patirs kiti eismo dalyviai“, – patarė draudimo bendrovės BTA specialistas.

Spūstys – ne tik dėl avarijų

A. Žiukelis pastebėjo, kad plikledžio ar lijundros atveju miestuose spūstys susiformuoja ne tik dėl avarijų – tokiais atvejais vairuotojai natūraliai sumažina įprastinį važiavimo greitį, dėl to smarkiai sulėtėja ir bendras transporto srautas, o dėl įvykusios avarijos jis gali ir visiškai sustoti.

Kodėl lapkritį avarijų skaičius išauga dvigubai: draudikai pirštais bado į vairuotojus
© Shutterstock

„Tai patvirtina ir užsienio tyrimų duomenys. JAV greitkelių administracijos duomenimis, reguliuojamose transporto arterijose dėl šlapios dangos vairavimo greitis sumažėja 15-25 proc., o dėl sniego ar slidumo – net 30-40 proc. Kuo sudėtingesnės eismo sąlygos, tuo lėčiau važiuoja vairuotojai. Tad galima sakyti, kad rudens darganos yra tik vairavimo įgūdžių treniruotė prieš žiemos iššūkius, prie kurių pratina prasidėjusios šalnos ir slidūs keliai rytais“, – teigė ekspertas.

Pasak draudimo bendrovės specialisto, dėl staigiai besikeičiančių orų sąlygų verta pakeisti savo įpročius bei dienotvarkę.

„Kad sumaišties ir streso būtų mažiau, vertėtų, pavyzdžiui, pabandyti iš namų išvažiuoti 15–20 minučių anksčiau arba vėliau. Kartais spūstį ir apytuštį kelią skiria labai mažas laiko tarpas. Galbūt verta peržiūrėti maršrutą ar šeimoje apsiriboti vienu automobiliu, išbandyti specialiomis juostomis galintį važiuoti viešąjį transportą. Patogiausios ir saugiausios judėjimo alternatyvos išryškėja tik jas praktiškai išbandžius, nes mūsų baimės ar lūkesčiai kartais tiesiog neatitinka realybės“, – patarė specialistas.

Be to, ryte pašalus, vairuotojams patariama prieš pajudant iš vietos būtinai nusivalyti automobilio stiklus bei šoninius veidrodėlius, pasirūpinti, kad langų skystis būtų pritaikytas neigiamai temperatūrai.

„Naudojant vasarai skirtą langų skystį rizikuojama kelyje patirti apledėjusių langų efektą, ypač jei imtų šalti – o tai šiuo metų laiku nutinka nebūtinai naktį ar paryčiais“, – sakė A. Žiukelis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.0000

Pareigūnai papasakojo, už ką dažniausiai lietuviai netenka teisės vairuoti: tokių kasmet – dešimtys tūkstančių (1)

Saugaus eismo ekspertai ir pareigūnai dažnai primena, kad vairuotojai turėtų vairuoti saugiai...

Pareigūnai pranešė, kokiems vairuotojų pažeidimams rugpjūtį skirs daugiausia dėmesio (3)

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad rugpjūčio mėnesį šalies keliuose policijos...

Vilniečiai sunerimo dėl naujo greičio matuoklio mieste: ką jis fiksuoja ir kada pradės bausti pažeidėjus?

Keliuose it grybai dygstantys greičio matuokliai vairuotojų jau nebestebina, tačiau neįprastos...

Žemėlapis: kuriuose šalies keliuose netrukus pradės veikti dar 100 greičio matuoklių (4)

Lietuvos automobilių kelių direkcija pranešė, kad vidutinio greičio matuoklių indėlis...

Viskas vienoje vietoje: už kokius KET pažeidimus tikrai neteksite vairuotojo pažymėjimo (1)

Kiekvieną savaitę pareigūnai praneša apie šimtus ar net tūkstančius pažeidėjų, kuriems...

Top naujienos

Skandalingoji ataskaita dėl Ukrainos Rusijai visiškai atlaisvino rankas: civiliams iškilo dar didesnė grėsmė (1)

Nusistebėjimas, pyktis ir pažadai nutraukti finansinę paramą „Amnesty International“, o taip...

Paaiškino, kodėl Lietuva artimiausiu metu netaps robotizacijos lyderė: mūsų pramonės ne toks charakteris

Vis garsiau kalbama, kad Lietuvos verslui, norinčiam išlikti konkurencingu, neišvengiamai būtina...

Margaritos Drobiazko ir Povilo Vanago žingsnis šokiravo Dainą Gudzinevičiūtę: negaliu nei suprasti, nei pateisinti

Garsiausiai visų laikų Lietuvos dailiojo čiuožimo porai Margaritai Drobiazko ir Povilui Vanagui...

Karo ekspertai: svarbaus miesto šturmas darosi vis labiau tikėtinas (3)

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertų teigimu, per...

Ukraina: sulaikyti užpuolikai, planavę nužudyti ministrą

Ukrainos saugumo tarnyba skelbia užkirtusi kelią pasikėsinimui nužudyti gynybos ministrą...

Profesorius – apie ypač klastingą būklę: vos kelias sekundes trunkantys sutrikimai gali baigtis ir insultu

Širdies ritmo sutrikimai , panašu, kad kamuoja ne vieną Lietuvos gyventoją. Tai paliudijo ir LSMU...

Pareigūnai papasakojo, už ką dažniausiai lietuviai netenka teisės vairuoti: tokių kasmet – dešimtys tūkstančių (1)

Saugaus eismo ekspertai ir pareigūnai dažnai primena, kad vairuotojai turėtų vairuoti saugiai...

Žemaitijoje užaugina tokį arbūzų derlių, nuo kurio raibsta akys: dėl vienos gudrybės gali sverti ir 10 kilogramų

Nors arbūzai gali skambėti egzotiškai, tačiau Lietuvos soduose tai nėra retas reiškinys....

Profesionalus operatorius pasakė, kokį telefoną rinktis norint geriausių kadrų: išklojo savo TOP5

„Ne telefonas fotografuoja, fotografuojame mes, žmonės, kurie laikome tą telefoną“, –...

Karas Ukrainoje. Ukraina vėl smogė Antonivkos tiltui, Melitopolyje – didžiuliai rusų nuostoliai Rusijos karinėje vadovybėje – dideli pokyčiai (4)

Rusijos karinė vadovybė patyrė rimtų pokyčių dėl kariuomenės nesėkmių Ukrainoje.