aA
Kai kurie stacionarūs greičio matuokliai yra lyg vaiduokliai. Važiuodami pro juos vairuotojai turi spėlioti, kuris veikia, o kuris yra tik metalinė dėžė, neatliekanti jokios greičio matavimo funkcijos. Tokia tendencija ryškiausia Vilniuje, kur didžioji dalis greičio matuoklių nedaro nieko.
© DELFI (A.Didžgalvio nuotr.)

Kodėl vis dar stovi neveikiantys matuokliai?

Kaip teigia Vilniaus miesto savivaldybės Saugaus miesto departamento administracinės veiklos skyriaus organizavimo poskyrio vedėjas Vladimiras Michailovas, šiuo metu Vilniuje veikia 18 greičio radarų.

Pusė iš jų atlieka ir papildomas funkcijas – stebi vairuotojus, kurie nestoja prie raudono šviesoforo signalo ar važiuoja autobusams skirta eismo juosta, nors to daryti negali.

„Didžioji dalis greičio matuoklių buvo įrengta kartu su Automatizuota eismo valdymo sistema. Kiti įrengti atsižvelgiant į vietas, kuriose dažniausiai viršijamas greitis, fiksuojami eismo įvykiai“, – LRT.lt sako V. Michailovas.

Tačiau dar 2003-aisiais savivaldybės administracija dėl greičio matavimo paslaugų pirkimo-pardavimo buvo pasirašiusi sutartį su įmone „Vildoma“, o 2006-aisiais – su bendrove „Eismas“, kuri vėliau tapo UAB „Urbico“.

Pagal minėtas sutartis Vilniuje buvo įrengtos net 56 stacionarios greičio matavimo sistemos. Tačiau, pasibaigus penkerių metų trukmės sutartims, šių įmonių įrengti greičio matuokliai tapo vaiduokliais.

Vilniaus vairuotojai ir miesto svečiai stebisi, kodėl jau daugelį metų nenaudojami matuokliai vis dar neišmontuoti. Iš lakoniško miesto atstovų atsakymo galima suprasti, kad kai kurie gali būti prikelti antram gyvenimui.

„Šiuo metu vertinama greičio matuoklių būklė, vietų poreikis ir galimybės integruoti juos į šiuo metu rengiamą greičio matuoklių plėtros sistemą. Dalį nusidėvėjusių greičio matuoklių artimiausiu metu planuojame išmontuoti“, – papildo Vilniaus miesto savivaldybės Eismo priežiūros skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis.

Kol kas kalbama apie tai, kad planuojama atnaujinti 12 esamų greičio matuoklių, taip pat užsimenama apie tai, kad bus įrengta ir naujų. Tačiau nei kiek, nei kur – neatskleidžiama.

Situacija Kaune keisis radikaliai

Kol vilniečiai priversti spėlioti, kuris greičio radaras veikia, o kuris – ne, antro pagal dydį Lietuvos miesto Kauno vairuotojai važinėja atsipalaidavę. Šiuo metu čia veikia vos vienas greičio matuoklis esantis Taikos ir Pašilės gatvių sankryžoje.

Tačiau kaip LRT.lt teigė Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas Mindaugas Augustaitis, situacija greitai pasikeis.

„Šiuo metu su viena bendrove esame pasirašę sutartį ir bus perkami penki stacionarūs greičio matuokliai ir aštuoni jų korpusai.

Tai reiškia, kad kažkuriose trijose vietose matuokliai neveiks, tačiau visa įranga reguliariai bus perkeliama priklausomai nuo situacijos, pavyzdžiui, ten, kur didesni eismo srautai arba padaugės avarijų“, – pasakoja M. Augustaitis.

Kaip tikino M. Augustinaitis, vairuotojai tikrai nebus perspėjami kuriuo metu ir kokie matuokliai veikia. Bet kokiu atveju, specialisto teigimu, vairuotojai bus priversti keisti savo vairavimo įpročius, nes naujieji greičio radarai pažeidėjų nesirinks – fiksuos visus.

„Šie matuokliai turės galimybę greitį matuoti vietose, kuriose yra iki šešių eismo juostų abejomis kryptimis. Greičio matuokliai, kuriuos įsigijo Kauno miesto savivaldybė, vienu metu gali fiksuoti ne vieną, bet kelis pažeidėjus, todėl neturėtų būti atvejų, kai vairuotojams pavyks būti neužfiksuotiems.

Taip pat, esant poreikiui, jie galės fiksuoti ir pažeidėjus, kurie važiuoja degant raudonam šviesoforo signalui“, – naujųjų greičio matuoklių galimybes LRT.lt vardija M. Augustaitis.

Kauno miesto savivaldybės atstovas patikino, kad naujų greičio matuoklių neturėtų ištikti toks pat likimas, kaip tų, kurie šiuo metu nenaudojami stūkso Vilniuje.

„Mes turime priežiūros sutartį, o greičio matuoklių įrengimu rūpinasi pati savivaldybė. Todėl, pavyzdžiui, jei bankrutuotų įmonė, kuri juos prižiūrės dabar, sudarytume sutartį su kita“, – paaiškino M. Augustaitis.

Pašnekovas patikino, kad naujieji greičio matuokliai veikti pradės dar iki šių metų pabaigos. Taip pat žinomos ir konkrečios vietos, kuriose jie bus sumontuoti.

Tai Europos, Baltų, Šiaurės ir Karaliaus Mindaugo prospektai, Nuokalnės, Kalantos ir Jonavos gatvės. Visos šios vietos bus paženklintos taip, kaip to reikalauja Kelių eismo taisyklės.

Specialisto paklausus apie greičio matuoklius, kurie yra šalia Kauno, pavyzdžiui, prie prekybos centro „Mega“, ant Česlovo Radzinausko tilto per Nemuną ar prie viaduko į Rumšiškes, jis atsakė, kad šie matuokliai priklauso ne Kauno miestui.

„Šiuos matuoklius prižiūri Lietuvos kelių direkcija, kadangi jie įrengti magistraliniuose keliuose. Mano žiniomis, jie visi yra veikiantys“, – patikslina M. Augustaitis.

Deja, tačiau pasitikslinti apie šiuos ir kitus Lietuvos automobilių kelių direkcijai priklausančius greičio matuoklius LRT.lt negalėjo, nes nepavyko susisiekti su LAKD atstovais.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Neblaivus vairavęs ir avariją padaręs vairuotojas gavo dvi bylas – pasiskundęs sužinojo, kodėl (9)

Neblaiviam vairavusiam ir eismo įvykį sukėlusiam vairuotojui iškelta ir baudžiamoji, ir...

Suskaičiavo pėsčiųjų klaidas: į perėjas su ausinėmis, neapsižvalgius ir net nesulaukus žalios (77)

Ryte skubėdami į darbus, lydėdami vaikus į mokyklas ir eidami per perėjas, beveik pusė...

Nustebo net visko matę: vairuotojas viršijo greitį, nes bijojo, kad atauš maistas iš „McDonald's“ (25)

Visi mes turime vienokių ar kitokių prioritetų ir, aišku, esame linkę juos sureikšminti –...

Lietuviškus „kelių gaidelius“ siūlo tramdyti švediškom priemonėm (93)

Lietuvoje vyksta Vilniaus Gedimino technikos universiteto ( VGTU ) ir Švedijos atstovų...

Kauniečius siutina „kelių ereliais“ virtę krepšinio gerbėjai: iki nelaimės – vienas žingsnis (70)

„Panašu, kad tas dvi valandas, kai žaidžia „Žalgiris“ , KET negalioja“, – piktinosi...

Top naujienos

Pasiekė karjeros viršūnę Vokietijoje ir grįžo į Lietuvą: niekur kitur būti dabar nenorėtų (86)

Skaičiuojama, kad 78 proc. į užsienį emigravusių lietuvių ketina grįžti į Lietuvą. 31-erių...

Sudėliojo visus tašku ant „i“: trinktelėsi durelėmis – pildysi deklaraciją (77)

Ar ateis diena, kai radę įbrėžtas ar įlenktas savo automobilio dureles galėsime kviesti...

Tarp mulais vadinamų narkotikų kurjerių – ne vienas lietuvis: po tokių „atostogų“ kai kurie namo ir nebegrįžta (101)

Mulai – taip vadinami sutikusieji dirbti narkotikų kurjeriais. Dalis jų dienas leidžia Pietų ar...

Kaip sulaukti 100 metų ir turėti šviesų protą: 10 mokslininkų rekomendacijų (10)

Vis daugiau žmonių gyvena ilgai – kai kurie 100 metų ir ilgiau. Mokslininkai bando suprasti, kaip...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Kodėl „geltonosios liemenės“ laimėjo, o „Paskutinis skambutis“ liko neišgirstas? (157)

Andriaus Tapino ir dešimčių profesinių sąjungų organizuotoje „Paskutinio skambučio“...

Ko dar mes galime laukti ir tikėtis iš žiemos? (37)

Lietuvoje gruodžio vidurys, beveik pačių tamsiausių dienų metas. Sakome „beveik“, nes kas yra...

Miunchene – Krampuso viršus: kaip „Žalgirio“ vyrus sprukti privertė vokiškas siaubūnas pažymiai žaidėjams (58)

Kauno „Žalgirio“ vyrai antrą sezoną iš eilės iš Vokietijos savo gerbėjams lauktuvių...

Bilis pagerino Lietuvos rekordą ir pateko į finalą (8)

Simonas Bilis pagerino Lietuvos rekordą ir pateko į Kinijoje vykstančio pasaulio plaukimo...

Nomedos Kazlaus partneris dėl vienos ypatybės išgirsta itin nekorektiškų klausimų (18)

Graži gruodžio tradicija tęsiama: lietuvių operos solistė sopranas Nomeda Kazlaus vėl kviečia...

Spalvingasis Laosas – maža, bet didelių stebuklų kupina šalis (2)

Laosas – tarsi balta varna Azijoje. Ji dažnai aplenkiama keliaujant į Vietnamą, Tailandą ar...