aA
Nemažai aistrų keliantys naujieji policijos „trikojai“ greičio matuokliai, vidutinį greitį fiksuojančios sistemos – dar ne pabaiga. Kaune baigiamas diegti kamerų tinklas, kuris fiksuos visų be išimties automobilių valstybinius numerius. Šie duomenys bus saugomi trejus metus, jie leis teisėsaugai kontroliuoti juos dominančių asmenų judėjimo maršrutus. Be to, ši sistema „auklės“ ir eilinius vairuotojus, fiksuos neleistiną manevravimą, jei bus nepaisoma draudžiamo šviesoforo signalo, ir duomenis perduos Administracinių nusižengimų registrui. Taip pat bus automatiškai tikrinama, ar automobiliai apdrausti, ar galioja jų techninė apžiūra.
Automobilių valstybinių numerių nuskaitymo ir vaizdo stebėjimo sistema Kaune, Jonavos gatvėje
Automobilių valstybinių numerių nuskaitymo ir vaizdo stebėjimo sistema Kaune, Jonavos gatvėje
© DELFI / Nerijus Povilaitis

Kamerų tinklą lygino su „peiliu nusikaltėliams“

Kaune baigiama diegti nauja stebėjimo ir kontrolės sistema. Tai pastebėjo ne vienas vairuotojas, pagrindiniuose į miestą ir iš jo vedančiuose keliuose pamatęs neseniai sumontuotas vaizdo kamerų „girliandas“.

Kauno savivaldybei su bendrove „Telia Lietuva“ pasirašius 846,5 tūkst. eurų vertės sutartį iš viso bus sumontuotos 234 kameros, veiksiančios 31 vietoje: parkuose, kitose viešosiose erdvėse bei pagrindiniuose, į miestą bei iš jo vedančiuose keliuose.

Montuojamos ne tik įprastos vaizdo stebėjimo kameros, transliuojančios vaizdą policijos budėtojams, bet kur kas daugiau galimybių turinti sekimo sistema. Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovų teigimu, tai analogų ne tik mūsų šalyje, bet, ko gero, ir Baltijos valstybėse neturinti naujausia įranga, kuri turėtų žymiai padidinti saugumą mieste.

„Tai bus „peilis“ nusikaltėliams“, – portalui DELFI sakė Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininko pavaduotojas Darius Pliavga.

Nors beveik milijoną eurų kainuojančios kamerų sistemos techninės galimybės nėra plačiau aptariamos, iš viešai prieinamų informacijos šaltinių akivaizdu, jog Kauną apjuos visų be išimties pravažiuojančių automobilių valstybinius numerius fiksuojančių kamerų tinklas.

Kauną apjuosia sekimo kamerų tinklas: fiksuos ne tik KET pažeidėjų, bet ir visų automobilių numerius
© R. Tenio nuotr.

Iki 1000 KET pažeidimų per parą

Prie Kauno centre veikiančių ir policijos naudojamų vaizdo stebėjimo kamerų kauniečiai ir miesto svečiai jau seniai įprato. Tad neturėtų nustebinti ir tai, kad jos atsiras ir kitose miesto vietose.

Nauja galbūt tai, kad šios kameros turės šias analitikos galimybes: veidų aptikimo, žmonių skaičiavimo, judančių objektų sekimo, judėjimo grafinio atvaizdavimo, minios susibūrimo aptikimo, paliktų daiktų paieškos, ugnies ir dūmų bei stipraus garso aptikimo funkcijas.

Kur kas aktualesnė naujiena yra ta, jog mieste ims veikti kamerų tinklas, jos automatiškai fiksuos Kelių eismo taisyklių pažeidimus. Sistema veiks taip pat, kaip ir dalies vairuotojų keiksnojami trikojai greičio matuokliai – informacija keliaus tiesiai į centralizuotas sistemas, suformuosiančias ir išsiųsiančias administracinio nusižengimo protokolą.

Šios kameros galės fiksuoti 3 skirtingus KET pažeidimus: ištisinės linijos kirtimą, posūkį iš neleistinos eismo juostos, taip pat – įvažiavimą į sankryžą degant draudžiamam šviesoforo signalui.

Techninėje dokumentacijoje teigiama, kad, nustačius vieną iš šių KET pažeidimų, sistema išaugos 20 sekundžių trukmės vaizdo įrašą. Nurodoma, kad vaizdas turi būti fiksuojamas 10 sekundžių prieš ir po pažeidimo momento.

„Pažeidimo įrašas ir visa su pažeidimu susijusi informacija vaizdo stebėjimo posistemėje turi būti saugoma 1 metus nuo pažeidimo momento“, – nurodoma dokumentacijoje.

Pažeidėjo automobilio valstybinis numeris bus iš karto atpažįstamas ir visa medžiaga perduodama Administracinių nusižengimų registrui. Tais atvejais, kai numerio atpažinti nepavyks arba bus duomenų, kad atpažinimas nėra iki galo tikslus, duomenys apie pažeidimą bus saugomi 6 mėnesius.

Per tą laiką vaizdo įrašą peržiūrėjęs policijos pareigūnas turės priimti sprendimą – siųsti medžiagą nusižengimų registrui, ar ne.

„Posistemės talpa informacijai apie KET pažeidimus saugoti turi būti apskaičiuota ne mažiau kaip 1 tūkst. pažeidimų per dieną užfiksuoti ir saugoti vienus metus“, – nurodoma techniniame apraše.

Kauną apjuosia sekimo kamerų tinklas: fiksuos ne tik KET pažeidėjų, bet ir visų automobilių numerius
© R. Tenio nuotr.

Fiksuos visų valstybinius numerius

Kur kas platesnes galimybes teisėsaugininkams suteiks automobilių numerių atpažinimo sistema. Ji leis ne tik nuskaityti ir į duomenų bazę įrašyti visų pro kameras pravažiuojančių automobilių numerius, bet ir nustatyti valstybę, kurioje jie buvo išduoti. Bus kaupiama informacija, kokioje konkrečioje vietoje esanti kamera automobilį užfiksavo, kuria kryptimi ir kuriuo laiku jis vyko.

„Numerių atpažinimo posistemė turi užtikrinti, jog piko metu, kuris gali trukti iki valandos, per sekundę turi būti atpažįstama ir išsaugoma ne mažiau kaip 100 numerių. Projektuojant duomenų saugyklą turi būti laikoma, jog per parą pro stebimas teritorijas gali pravažiuoti 700 tūkst. automobilių, kurių numerius reikės atpažinti ir iš priekio, ir iš galo“, – nurodoma techninėje dokumentacijoje.

Visa informacija bus saugoma trejus metus. Optimizuojant paiešką numatyta, kad po vienų metų šie duomenys keliaus į archyvą.

Taip pat numatytos galimybės naudoti gana plačią sukauptų duomenų filtravimo sistemą. Teisėsaugininkai juos dominančių automobilių judėjimą galės aiškintis ne tik žinodami konkretų valstybinį numerį, bet ir jo fragmentus.

Techninės galimybės taip pat leis filtruoti užfiksuotų automobilių duomenis pagal šalį, kurioje išduotas valstybinis numeris.

DELFI žiniomis, vaizdo srautą apdoros Danijos bendrovės „Milestone Systems A/S“ programinė įranga „X Protect Professional +“, o pačios kameros – Kinijos gamintojo „Hikvision“.

Kauną apjuosia sekimo kamerų tinklas: fiksuos ne tik KET pažeidėjų, bet ir visų automobilių numerius
© R. Tenio nuotr.

Bus sudaromi „juodieji sąrašai“

Techninėje dokumentacijoje nurodoma, kad sistema turi atpažinti ne mažiau kaip 95 procentus automobilių numerių, kurių greitis siekia iki 200 kilometrų per valandą, kai valstybinis numeris nėra užstotas kliūties.

„Posistemėje turi būti numatyta galimybė sukurti ypatingų valstybinių numerių sąrašus. Užfiksavus numerį iš šių sąrašų, posistemė turi automatiškai išsiųsti pranešimus SMS žinute ar elektroniniu paštu į budinčio operatorius darbo vietą“, – teigiama techniniame apraše.

Policijos pareigūnai yra minėję, jog galimybė sudaryti vadinamus „juoduosius sąrašus“ gerokai palengvins kriminalistų darbą. Jie ne tik leis operatyviai gauti informaciją apie tai, kurioje vietoje yra ieškomas automobilis, bet ir sudarys galimybę iškart reaguoti.

Nors techninės sistemos galimybės nėra plačiau viešinamos, panašu, jog pirkimo dokumentacijoje nurodyta būtinybė sudaryti ne vieną, bet daugelį šių sąrašų liudija, kad numerių nuskaitymo sistema naudosis ne tik daugelis policijos padalinių, bet ir kitos teisėsaugos struktūros.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(131 žmogus įvertino)
3.3740

Pareigūnų įspėjimai vairuotojams – nė motais: ilgojo savaitgalio metu pažeidėjų netrūko

Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus 1-ojo poskyrio...

Pareigūnai įspėja: Joninių savaitgalį – griežtesnė vairuotojų kontrolė, daugiausia dėmesio skirs vienam pažeidimui

Artėjant Joninėms ir magiškai Rasų nakčiai, Lietuvos kelių policijos tarnyba neabejoja, kad...

Savivaldybė papasakojo, kiek automobilių Vilniuje jau nutempė

Per tris mėnesius sostinėje priverstinai nuvežtos 755 ne pagal kelių eismo taisykles paliktos...

Judriausioje Vilniaus gatvėje – mįslinga stebėjimo įranga (5)

Vienoje judriausių Vilniaus gatvių vairuotojai šią savaitę galėjo pastebėti naują stebėjimo...

Daunoravičius po nesėkmingo sandorio: dėl tokios automobilio pardavimo sistemos lieki kvailio vietoje papildyta „Regitros“ komentaru

Pirmadienį turinio kūrėjas ir šonaslydininkas Norbertas Daunoravičius pasidalijo nesėkmingai...

Top naujienos

Analitikas: Lukašenka ieško, ką pasiūlyti Kremliui, kad išsisuktų nuo Putino planų (1)

Koks Baltarusijos vaidmuo Rusijos pradėtame kare prieš Ukrainą, Žinių radijo laidoje...

Karo ekspertai neatmeta, kad viename sektoriuje ukrainiečiai jau prarado galimybę perimti iniciatyvą (1)

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai teigia, kad...

Vieną vaiką iki 12 metų auginantiems darbuotojams – papildoma poilsio diena (5)

Seimas priėmė Darbo kodekso pataisas, kurios leis paprasčiau derinti šeiminius ar asmeninius...

Kremlius: Rusijos puolimas baigsis, kai Ukraina pasiduos (1)

Kremlius antradienį pareiškė, kad Rusija nutrauks puolimą, kai tik Ukraina pasiduos, ir...

Vokietijos generolas įspėja dėl Baltijos šalių: Putinas čia gali turėti iliuzijų (3)

Naujasis Vokietijos Bundesvero operacijų vadavietės vadas Berndas Schüttas mano, kad didžiausias...

Paskutiniai Ukrainos kariai iš Sjeverodonecko pasitraukė naktį valtimis: sunku priimti tokį sprendimą

Vienas iš paskutinių Sjeverodonecko gynėjų naujienų agentūrai „Reuters“ sakė, kad...

Karas Ukrainoje. Pranešama, kad Rusijos kariai pagrobė Chersono merą auga raketų atakos Kremenčuke aukų skaičius (4)

Rusijos valstybė tapo didžiausia teroristine organizacija pasaulyje ir tai turi būti pagrįsta...

Karščio banga Lietuvoje muša vieną rekordą po kito

Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba ( LHMT ) antradienį feisbuke pranešė, kad praėjusią parą...

Prabilo apie Putino planą bet kokia kaina įtraukti Baltarusiją į karą: Lukašenkos kareivių laukia žiaurus likimas (3)

Lietuvai paskelbus apie Europos Sąjungos sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningrado sritį...

Princas Charlesas – vėl skandalų sūkuryje: iš Kataro šeicho gavo į maišus sukrautus 3 mln. JAV dolerių (1)

Princas Charlesas vėl atsidūrė skandalo sūkuryje dėl jo labdaros fondams skirtų aukojimų.