aA
Bandymas įžūliai pasielgusiam vairuotojui priminti, kad kelyje jis – ne vienas, gali baigtis situacija, kai išsisukti nuo avarijos padeda tik gera aplinkinių reakcija. Su tokiu atveju susidūrė vilnietis Tomas, sostinės Tūkstantmečio gatvės žiede nufilmavęs ganėtinai įžūlų kito vairuotojo elgesį.

Vaizdo įraše, kurį vyras atsiuntė DELFI redakcijai, matyti, kaip Tūkstantmečio žiede į sankryžą bando įvažiuoti „Volkswagen Polo“. Pastarojo vairuotojas pažeidžia Kelių eismo taisykles (KET), mat į žiedą įvažiuoti bando iš pirmosios juostos, kurioje toks manevras neleidžiamas.

Tomui sulaukus tarpo ir įvažiavus į žiedą, tuojau iš pirmosios juostos į antrąją neria ir „Polo“ vairuotojas. Pastarajam DELFI skaitytojas pypteli signalu, primindamas, kad „Volkswagen“ vairuotojas kelyje – ne vienas.

„Kaip „Polo“ vairuotojas sumanė atkeršyti, matosi vaizdo įraše. Mažai trūko, kad dėl „Polo“ kaltės į mane būtų įlėkusios kelios iš paskos važiavusios mašinos“, – baisėjosi Tomas.

Greičiausiai įsižeidęs dėl pyptelėjimo, „Polo“ vairuotojas skuba tolyn ir, išvažiuodamas iš žiedo, nusprendžia kaip reikiant paspausti stabdžius, nors kliūties – nėra. Tomas sureaguoti spėja, tačiau avarijos išvengiama tik per plauką.

Kam tektų kaltė

Marija Kazanovič, Lietuvos Kelių policijos tarnybos (LKPT) vyresnioji specialistė, nagrinėdama vaizdo įrašą atkreipė dėmesį, kad eismo saugumas priklauso nuo savitarpio pagarbos ir atsargumo. Būtent šituo turėtų būti grindžiamas visų eismo dalyvių elgesys.

Pasak jos, KET 135.4 papunktyje nurodyta, kad vairuotojui draudžiama staigiai stabdyti, jeigu tai nėra būtina eismo saugumui.

„Iš pateiktos vaizdo medžiagos galima būtų teigti, kad išvažiuodamas iš žiedo „Polo“ vairuotojas neturėjo svarių priežasčių staigiai stabdyti. Nors jis ir galėtų teigti, kad savo transporto priemonę stabdė staigiai norėdamas išvengti galimo eismo įvykio. Ar jis tai darė sąmoningai, ar vedamas savisaugos instinkto, sunku pasakyti:, – svarstė M. Kazanovič.

Anot Kelių policijos specialistės, įvykus eismo įvykiui, registratoriaus vaizdo įrašas padėtų nustatyti galimą kaltininką ir, teigė žinovė, greičiausiai dėl avarijos kaltė tektų būtent „Polo“ vairuotojui.

Visgi pašnekovė atkreipė dėmesį į tai, kad KET 126 punkte aiškiai reglamentuota, kad atsižvelgdamas į greitį vairuotojas privalo laikytis tokio atstumo, kad neatsitrenktų į priekyje važiuojančią transporto priemonę, jei ji būtų stabdoma, taip pat palikti tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.

Rekomenduojama, kad atstumas iki priekyje važiuojančios transporto priemonės būtų ne mažesnis kaip per dvi sekundes nuvažiuojamas atstumas arba ne mažesnis kaip pusė spidometro rodmens, paversto metrais. Pavyzdžiui, kai greitis 70 km/val., atstumas turi būti ne mažesnis kaip 35 m, jeigu eismo sąlygos nereikalauja kitaip.

„Iš pateiktos vaizdo medžiagos taip pat būtų galima teigti, kad ir iš paskos važiavęs automobilis galbūt nesilaikė KET 126 punkte nustatytų reikalavimų. Tad apibendrinant, abu vairuotojai galėtų būti pripažinti kaltais dėl eismo įvykio“, – akcentavo M. Kazanovič.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(30 žmonių įvertino)
3.0000

Vilniuje siaučia „elektromobilių“ chuliganai: sienas ir kelio ženklus nutepliojo užrašais „Rinkis EV“ (63)

Akyliau kelio ženklus stebintys Vilniaus vairuotojai turėjo pastebėti, kad daugelyje vietų per...

Siūlymas už viršytą greitį bausti automobilio savininką, o ne vairuotoją, sulaukė palaikymo: pritaria ir Skvernelis (31)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis teigia, kad parlamentaro Pauliaus Saudargo siūlymas už...

Po pakeistos eismo tvarkos Vilniaus senamiestyje – chaosas: „Volvo“ vairuotojas net spruko iš eismo įvykio vietos (178)

Nuo liepos 7-osios, antradienio, Vilniaus Senamiestyje įsigaliojo nauja kilpinio eismo tvarka: nuo...

Baudos už greičio viršijimą gali keistis: siūlo bausti ne vairuotoją, o automobilio savininką (373)

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) frakcijos narys Paulius...

Kauno policija turi naują nežymėtą automobilį: greičio mėgėjus „mato“ net ir už kelių šimtų metrų (178)

Nuo šiol Kauno apskrities kelių policija savo arsenale turi penktąjį, specialiais ženklais...

Top naujienos

Bandantiems prisibelsti į polikliniką trūko kantrybė: tai už ką gi mes mokame? (52)

Praėjusią savaitę „Delfi“ rašė, kaip vilniečiams nepavyksta prisiskambinti į didžiausią...

Estai jau nusistatė raudonąją liniją, kurią peržengus bus vėl įvedami apribojimai papildyta (65)

Estijos sveikatos apsaugos departamentas apsisprendė, koks skaičius koronavirusinės infekcijos...

Užfiksuoti šokiruojantys policininkės veiksmai: tarnybos metu miltais ir kiaušiniais darkė kolegos mašiną (192)

Varėnoje tarnybos metu policijos pareigūnė buvo užfiksuota besielgiant ne tik įžūliai, bet ir...

Po lietuje permirkusių „Ąžuoliuko“ choristų incidento – ir paties Nausėdos atsakas (202)

Prezidentas Gitanas Nausėda apgailestauja, kad Valstybės dienos proga Vilniuje giedoję...

Kandidatų į „Žalgirio“ trenerius sąrašas trumpėja – Rusijos klubas Maksvyčio nepaleis

Keletas paskutinių dienų buvo įtemptos tiek Kauno „Žalgiriui“, tiek Permės PARMA klubams, nes...

Galutinis teismo verdiktas: sūnui per sėdmenis sudavusi Kručinskienė lieka išteisinta (51)

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas ( LAT ) atmetė prokuroro skundą ir neskundžiama nutartimi...

Po rekordinių metų pensijų fonduose – drastiškas smukimas: dėl kaupiančiųjų lėšų kyla rizikų ir ateityje (211)

Praėję metai buvo itin sėkmingi pensijų fondams . Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros...

Kauno centre – restoranas, kokio dar nebuvo: išmanūs pietūs per vieną minutę (49)

Vasaros pradžioje kauniečius pasiekė puiki žinia, jog atsinaujinusioje Vienybės aikštėje duris...

|Maža didelių žinių kaina