Vaizdo įraše, kurį vyras atsiuntė DELFI redakcijai, matyti, kaip Tūkstantmečio žiede į sankryžą bando įvažiuoti „Volkswagen Polo“. Pastarojo vairuotojas pažeidžia Kelių eismo taisykles (KET), mat į žiedą įvažiuoti bando iš pirmosios juostos, kurioje toks manevras neleidžiamas.

Tomui sulaukus tarpo ir įvažiavus į žiedą, tuojau iš pirmosios juostos į antrąją neria ir „Polo“ vairuotojas. Pastarajam DELFI skaitytojas pypteli signalu, primindamas, kad „Volkswagen“ vairuotojas kelyje – ne vienas.

„Kaip „Polo“ vairuotojas sumanė atkeršyti, matosi vaizdo įraše. Mažai trūko, kad dėl „Polo“ kaltės į mane būtų įlėkusios kelios iš paskos važiavusios mašinos“, – baisėjosi Tomas.

Greičiausiai įsižeidęs dėl pyptelėjimo, „Polo“ vairuotojas skuba tolyn ir, išvažiuodamas iš žiedo, nusprendžia kaip reikiant paspausti stabdžius, nors kliūties – nėra. Tomas sureaguoti spėja, tačiau avarijos išvengiama tik per plauką.

Kam tektų kaltė

Marija Kazanovič, Lietuvos Kelių policijos tarnybos (LKPT) vyresnioji specialistė, nagrinėdama vaizdo įrašą atkreipė dėmesį, kad eismo saugumas priklauso nuo savitarpio pagarbos ir atsargumo. Būtent šituo turėtų būti grindžiamas visų eismo dalyvių elgesys.

Pasak jos, KET 135.4 papunktyje nurodyta, kad vairuotojui draudžiama staigiai stabdyti, jeigu tai nėra būtina eismo saugumui.

„Iš pateiktos vaizdo medžiagos galima būtų teigti, kad išvažiuodamas iš žiedo „Polo“ vairuotojas neturėjo svarių priežasčių staigiai stabdyti. Nors jis ir galėtų teigti, kad savo transporto priemonę stabdė staigiai norėdamas išvengti galimo eismo įvykio. Ar jis tai darė sąmoningai, ar vedamas savisaugos instinkto, sunku pasakyti:, – svarstė M. Kazanovič.

Anot Kelių policijos specialistės, įvykus eismo įvykiui, registratoriaus vaizdo įrašas padėtų nustatyti galimą kaltininką ir, teigė žinovė, greičiausiai dėl avarijos kaltė tektų būtent „Polo“ vairuotojui.

Visgi pašnekovė atkreipė dėmesį į tai, kad KET 126 punkte aiškiai reglamentuota, kad atsižvelgdamas į greitį vairuotojas privalo laikytis tokio atstumo, kad neatsitrenktų į priekyje važiuojančią transporto priemonę, jei ji būtų stabdoma, taip pat palikti tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.

Rekomenduojama, kad atstumas iki priekyje važiuojančios transporto priemonės būtų ne mažesnis kaip per dvi sekundes nuvažiuojamas atstumas arba ne mažesnis kaip pusė spidometro rodmens, paversto metrais. Pavyzdžiui, kai greitis 70 km/val., atstumas turi būti ne mažesnis kaip 35 m, jeigu eismo sąlygos nereikalauja kitaip.

„Iš pateiktos vaizdo medžiagos taip pat būtų galima teigti, kad ir iš paskos važiavęs automobilis galbūt nesilaikė KET 126 punkte nustatytų reikalavimų. Tad apibendrinant, abu vairuotojai galėtų būti pripažinti kaltais dėl eismo įvykio“, – akcentavo M. Kazanovič.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (148)