aA
Seimo Ekonomikos komitetas posėdyje aptarė atvejus, kai už greičio viršijimą Riešės, o taip pat ir kitų Lietuvos vietovių, kur dar praėjusių metų gale buvo įrengti nauji stacionarūs greičio matuokliai, gyventojus užplūdo protokolai. Anot Seimo narių praktiką, kai matuokliai paleidžiami veikti, o tik tada pasirašomos sutartys, leidžiančios jų sukauptus duomenis perduoti apdoroti sistemoms, formuojančioms administracinio teisės nusižengimo protokolus, yra ydinga ir neteisinga.
„Įsisiautėję“ greičio matuokliai sudomino Seimo narius: reikėjo pasirašyti sutartį, o tada paleisti veikti
© DELFI / Domantas Pipas

„Kai buvo kuriamas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas, daug dėmesio buvo skiriama nusižengimų prevencijai. Bet pastaruoju metu dėl jos iškyla klausimų, nes greičio matuokliai tapo lyg baudų skaitytuvai. Taip griaunamas ir įstatymo prestižas“, – pastebėjo Kazys Starkevičius, Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas.

Jam pritarė ir Seimo narys Gintautas Paluckas, pastebėjęs, kad susiklosčiusi situacija keista: žmonės gyveno, važinėjo ir vėliau per trumpą laiką gavo dešimtis protokolų.

„Jeigu tu gauni pažeidimų krūvą po pusės metų, tai tampi recidyvistu. Ir kyla baisus neteisybės jausmas“, – akcentavo jis, pastebėjęs, kad pagrįstai kyla klausimų, kaip greičio matuokliai buvo paleisti veikti prieš tai neužtikrinus jų informacinės sąsajos su Administracinių nusižengimų registru (ANR).

Anot jo, susiklosčius tokiai padėčiai kyla klausimas, ar galėjo būti pradėtas naudoti matuoklis, jeigu sistemos funkcionalumas neužtikrintas.

„Funkcionalumas nėra tik nufotografuoti ir pasidėti į atmintį. Pilnas veikimas yra perduoti į ANR, kur būtų suformuotas protokolas ir atsiųsta bauda. Sistema turi veikti ir žmonės, mano galva, yra pelnytai pasipiktinę“, – akcentavo jis.

Paleido veikti, bet sutarties neturėjo

Remigijus Lipkevičius, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), kuri praėjusiais metais visoje Lietuvoje įrengė 70 naujų greičio matuoklių, direktorius pasakojo, kad dar pernai įvyko viešieji pirkimai ir buvo pasirašytos sutartys su rangovais, kurie įsipareigojo įrengti matuoklius skirtingose vietose.

Įrengus matuoklius jie buvo testuojami, atliekama jų metrologinė patikra, tuomet, pastačius įspėjamuosius ženklus, matuokliai buvo paleisti dirbti.

„Apie tai visuomenę informavo tiek LAKD, tiek žiniasklaida. Pirmosios žinutės apie tai pasirodė dar pernai lapkritį-gruodį. Tie matuokliai fiksavo ne tik pažeidimus dėl greičio, bet ir dėl techninės apžiūros ir draudimo“, – aiškino R. Lipkevičius.

Matuokliams jau veikiant, LAKD derino sutarties su Informatikos ir ryšių departamento (IRD), kuriems turėjo būti pateikiami matuoklių sukaupiami duomenys, klausimus. Šis procesas, anot direktoriaus, truko iki 2021-ųjų vasario, o kovo 2 d. buvo pasirašyta sutartis ir visi pagal visus užfiksuotus pažeidimus išrašyti protokolai.

Jam antrino LAKD Išmaniųjų transporto sistemų ir kelių apmokestinimo departamento vadovas Darius Ražinskas, pabrėžęs, kad matuoklio, kaip matavimo priemonės, užfiksuoti duomenys teisingais laikomi po metrologinės patikros.

„Neįmanoma visoje Lietuvoje matuoklių įrengti vienu metu, o sutartys su IRD sudaromos grupei matuoklių, ne kiekvienam atskirai. Ir todėl pasirašyti sutartis įmanoma tik tada, kai baigiamas įrenginėti paskutinis matuoklis. O dabar duomenys tikrai plaukia nesustodami, sukurtos visos sąsajos“, – kalbėjo žinovas.

Turėtų veikti kaip „trikojai“

Visgi esama situacija suerzino Seimo narį Joną Pinskų. Šis stebėjosi, kaip buvo galima sumontuoti greičio matuoklius, pradėti kaupti duomenis, o sutartis pasirašyti vėliau.

„Tai kokią teisę turėjote pasirašę sutartis išsiųsti visus tuos duomenis? Suprantu, jeigu nuo sutarties pasirašymo tie duomenys būtų kaupiami“, – stebėjosi J. Pinskus.

Anot jo, stacionarūs greičio matuokliai turėtų veikti analogiškai, kaip veikia ir policijos naudojami mobilieji greičio matuokliai, vadinami „trikojais“.

„O ne taip, kad susikaupei ir po to ateina po 80 protokolų“, – replikavo Seimo narys.

Sujudimas nepadėjo – fotografuoja toliau

Vytautas Grašys, Lietuvos Kelių policijos tarnybos vadovas, pabrėžė, kad policija dėl tokios protokolų gausos kalta nesijaučia, mat, kaip bebūtų, kalba eina apie Kelių eismo taisyklių pažeidimus, kurių tokioje vietoje, kaip Riešės gyvenvietė, gausu.

Be to, pabrėžė Kelių policijos vadas, visos eismo saugumo priemonės atsirado bendruomenės iniciatyva.

Jis skaičiavo, kad nuo tada, kai spalio pabaigoje greičio matuoklis ėmė veikti, 19 tūkst. vairuotojų pro jį važiavo leistiną 30 km/val greitį viršydami iki 20 km/val. Dar 3300 toje vietoje leistiną greitį viršijo iki 30 km/val. 286 vairuotojai pro ten lėkė važiuodami iki 40 km/val. greičiau nei buvo galima, be to, atsirado ir 19 tokių, kurie greitį viršijo 51 km/val. ir daugiau. Už tokį pažeidimą net patyrę, dvejus metus stažo turintys, vairuotojai netenka teisės vairuoti.

Suklusti važiuojančių pro Riešės matuoklį neprivertė nė žiniasklaidos dėmesys.

„Tikrai dėl to matuoklio skambėjo visa žiniasklaida, bet net ir po paviešinimo jis užfiksavo dar 455 atvejus, kai buvo viršytas leistinas greitis“, – komentavo V. Grašys.

Kalbėdamas apie protokolų, tekusių vairuotojams, skaičius, jis paminėjo, kad policijos duomenimis daugiausiai vienas žmogus gavo 82 administracinio teisės pažeidimo protokolus.

Sutartis rengia iš anksto

Seimo nariams pastebėjus, kad tvarka turėtų būti keičiama ir matuokliai turėtų būti pradėti naudoti tik tada, kai pasirašomos sutartys su IRD dėl duomenų perdavimo, R. Lipkevičius pabrėžė, kad kalbant apie naujus projektus, situacija pasikartoti neturėtų.

„Mes turime dabar pasirašę prieš paleisdami naujus matuoklius, nes numatyta vidutinio greičio matuoklių plėtra. Tad klausimų dėl duomenų perdavimo į IRD nebus“, – žadėjo jis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(66 žmonės įvertino)
2.4394

Automobilių dalių vagių dėmesio centre – vairai: ypač saugotis turėtų dviejų markių savininkai (104)

Nors automobilių rinkoje taip pat įsisuko karantinas, ilgapirščiams pandemija, panašu, netrukdo....

Vilniečiams pabodo maisto kurjerių savivalė: siūlo apie nepaisančius KET pranešti policijai (83)

Karantino metu išaugusios maisto pristatymo paslaugos padeda nors kažkaip išgyventi kavinėms ir...

„Trikojį“ pasistatęs nežymėtas policijos ekipažas nustebino: juk mašinoje jau yra pažeidimų fiksavimo įranga (91)

Kelių policijai Kauno apskrityje kas savaitę „trikojais“ fiksuojant šimtus greičio...

„Įsisiautėję“ greičio matuokliai sudomino Seimo narius: reikėjo pasirašyti sutartį, o tada paleisti veikti (313)

Seimo Ekonomikos komitetas posėdyje aptarė atvejus, kai už greičio viršijimą Riešės, o taip...

Paaiškino, kodėl tūkstančiai baudų iš naujų greičio matuoklių vairuotojus pasivijo tik dabar (264)

Visoje šalyje garsiai nuskambėjo vairuotojų, pakliuvusių į 70-ies naujų, dar praėjusių metų...

Top naujienos

Joana Balčiuvienė | D+

Nematoma Lietuvos šeimų pusė: atsibusdavau sekso metu, o jis sakydavo „pakentėk, aš tuoj“ (1)

Tai, ką mes įsivaizduojame kaip normalius šeimos santykius, nebūtinai sutampa su partnerio...

Po pažinties instagrame – tikra drama virtęs pasimatymas Vilniaus viešbutyje: ji nesugebėjo pasakyti „ne“ (66)

Su bendraamžėmis merginomis santykių užmegzti nesugebėjęs viename šalies bankų Klientų...

Dmitrijus Durnevas, Spektr.press, DELFI.lt | D+

Imperijos šukės. Blogo ženklo iš Rusijos sulaukę Donecko gyventojai: pradėta taupyti mūsų sąskaita (29)

Bet kurios įmonės, veikiančios Ukrainos nekontroliuojamose Donbaso teritorijose, darbo sąlygos...

Profesorė Žvirblienė aptarė vakcinų nuo COVID-19 skirtumus ir paaiškino, kaip jos veikia organizmą (308)

Šiuo metu Lietuvoje yra 3 vakcinos nuo COVID-19 infekcijos – „Comirnaty“, „Moderna“ ir...

Nuo kito mėnesio – pokyčiai grąžinant prekes: prekybininkai sutaupys, pirkėjams bus paprasčiau (9)

Nuo šių metų gegužės pirkėjams Lietuvoje bus paprasčiau grąžinti fizinėse parduotuvėse...

Policijos reidas Palangoje: „nematomi“ ženklai, brangios gėlės ir įspėjimą gavęs buvęs kapelionas (108)

Į Palangą sugužėjus daug žmonių, policijos pareigūnų taip pat gerokai padaugėjo. Ne vienas...

Dėl svarios priežasties Meghan Markle greičiausiai nedalyvaus vyro princo Harry senelio laidotuvėse (87)

Anapilin iškeliavus Didžiosios Britanijos karalienės Elizabeth II vyrui, princui Philipui...

Patikrino: kiek kilometrų viena įkrova „Tesla Model 3“ įveikia -30°C šaltyje?

„ Tesla Model 3 Standard Range Plus“ tarp įkrovimų turėtų nuvažiuoti 423 km. Tačiau tokie...

Transliacija / Simfoninės muzikos koncertas „Klasikos efektas“

Lietuvos nacionalinė filharmonija kviečia klausytis simfoninės muzikos koncerto „Klasikos...

Atvejis, kokių būna nedaug – aštrų pilvo skausmą merginai sukėlė neatsargus oralinis seksas (21)

24 metų mergina kreipėsi į gydytojus dėl jau 6 valandas nepraeinančio pilvo ir krūtinės...