Ko tikėtis iš naujų matuoklių?

Po to, kai sostinėje ėmė daugėti greičio matuoklių, vairuotojams kilo ir daugiau klausimų. Vieni ėmė domėtis, kokius pažeidimus fiksuos naujieji įrenginiai, kiti – ar ženklu „Įranga testuojama“ pažymėti matuokliai taip pat prijungti prie automatinės baudų išrašymo sistemos ir jiems suveikus kaip mat suformuojamas protokolas dėl padaryto pažeidimo.

Savivaldybės atstovai jau anksčiau skelbė, kad išmanūs įrenginiai fiksuos ne tik mėgstančius stipriau paspausti akceleratorių, tačiau ir tuos, kurie neteisėtai naudojasi A juostomis, o taip pat ir nepaisančius šviesoforo signalų.

„Tai yra stacionarūs greičio, raudono šviesoforo signalo ir maršrutinio transporto eismo juostos pažeidimų fiksavimo įrenginys“, – teigė savivaldybės atstovai.

16 greičio matuoklių numatyta įrengti šiose sostinės vietose:

  1. Savanorių pr. ties Vaduvos g.
  2. Antakalnio g. ties Tverečiaus g.
  3. Olandų g. ties Filaretų g.
  4. T. Narbuto g. ties Sėlių g.
  5. Ukmergės g. ties Paribio g.
  6. Molėtų pl. ties Skersinės g.
  7. Nemenčinės pl. ties Svajonių g.
  8. Ozo g. ties Kernavės g.
  9. Švitrigailos g. ties Kauno g.
  10. Gariūnų g. ties Paneriškių g.
  11. Galvės g. ties J. Tiškevičiaus g.
  12. Kalvarijų g. ties V. Gerulaičio g.
  13. S. Batoro g. ties Rudens g.
  14. Laisvės pr. ties Viršuliškių g.
  15. Oslo g. ties Laisvės pr.
  16. Minsko pl. ties Gurių g.
Tiesa, kai kurie jų jau yra įrengti, tad ar iš tiesų testuojami greičio matuokliai veikia taip pat, kaip visi?
Greičio matuoklis, Vilnius

Matuokliai pažeidimus fiksuoja iš karto

Vilniaus miesto savivaldybės Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus Ryšių su žiniasklaida specialistas Gabrielius Grubinskas teigė, kad šie matuokliai iš tiesų fiksuoja pažeidimus, tačiau testuojant įrangą ji dar neveikia, kaip pridera.

„Įrengus greičio matuoklius, kiekvienas iš jų yra testuojamas ir kalibruojamas, pritaikomas konkrečios vietos specifikai. Kol šie darbai atliekami, gali pasitaikyti klaidingai užfiksuotų pažeidimų, todėl įrengiami kelio ženklai, įspėjantys apie matuoklį ir kartu informuojantys, jog įranga testuojama.

Protokolai už pažeidimus pradedami išrašyti tik tuomet, kai užbaigiama metrologinė greičio matuoklio patikra – kai specialistai padaro išvadą, kad matuoklis veikia tiksliai ir yra tinkamas eksploatuoti“, – aiškino G. Grubinskas.

Tiesa, jis taip pat pabrėžė, kad nepriklausomai nuo to, ar įranga testuojama, vairuotojai privalo laikytis Kelių eismo taisyklių ir važiuoti ne didesniu nei maksimaliai leistinu greičiu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją