aA
Kas nutiktų į mažylio „Fiat 500“ degalų baką įmetus žydrą tabletę? Jeigu tikėtume Italijos automobilių gamintojo susukta reklama, tokio eksperimento rezultatas būtų padidinto pravažumo automobilis „Fiat 500X“.
Fiat 500x
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Šis visiškai naujas „Fiat“ kūrinys ketvirtadienį pademonstruotas Vilniuje. „Fiat“ atstovė Baltijos šalyse bendrovė „Autobrava“ tvirtina, kad „500X“ automobilis pagal savo charakteristikas varžysis su „premium“ segmento automobiliais.

„Kritikai liaupsina šį miesto visureigį dėl jame naudojamų aukštos kokybės medžiagų, inovacijų ir įrangos gausos bei išskirtinai dailaus dizaino, kuris puikiai suderintas su inžineriniais sprendimais. Pagal daugelį parametrų „Fiat 500X“ pranoksta kitus kompaktinius visureigius ir konkuruoja su „premium“ segmento automobiliais. Todėl esame įsitikinę, kad jis suras savo nišą Lietuvoje“, – sakė įgaliotojo „Fiat“ atstovo Lietuvoje, įmonės „Autobrava“ direktorius Renaldas Gineika.

Pristatyme taip pat dalyvavo ir svečias iš Italijos, „Fiat Chrysler Automobiles“ tarptautinių pardavimų regiono vadovas Francesco Galli. Jo teigimu, naujasis 500X jiems yra labai svarbus ir žymi perversmą „Fiat“ istorijoje.

„Pirmieji „Fiat 500“ į gatves išriedėjo 1957-aisiais ir tai buvo vieni pirmųjų miesto automobilių. 2007-aisiais, žymint „Fiat 500“ penkiasdešimtmetį, koncernas išleido atnaujintą, šiuolaikinį miesto automobilį. O šiandien šią istoriją tęsia debiutuojantis „500X“ kompaktinis visureigis, paveldėjęs „Fiat 500“ šeimai būdingą charakterį bei grožį“, – teigė Francesco Galli.

Žvelgiant iš išorės, „Fiat 500X“ paveldėjo tipišką šiai modelių gamai formą ir ikoninius priekinius apvalius žibintus. Nors vizualiai ir išliko panašus, „500X“ nuo savo mažojo „brolio“ pažengė labai toli. Visų pirma – dydžiu. 4,25 m ilgio, 1,8 m. pločio ir 1,6 m aukščio jis yra erdviausias savo segmente, jame patogiai gali keliauti 5 asmenys su rimtu bagažu (350 litrų).

Tačiau labiausiai naujasis itališkas kūrinys išsiskiria inovacijų gausa. Vienas jo išskirtinumų – galimybė užsisakyti 9 laipsnių automatinę pavarų dėžę. Jos neturi nė vienas tiesioginis „Fiat 500X“ konkurentas. Tarp saugumo technologijų – standartinėje „Fiat 500X“ komplektacijoje esančios šešios oro pagalvės, priekiniai dienos žibintai ir rūko žibintai šonuose, taip pat elektroninė stabilumo kontrolės (ESC) ir dinaminė vairavimo momento (DST) sistemos.

Papildomai galima užsisakyti eismo linijų asistentą, kuris atkreipia dėmesį, kai išvažiuojate iš savo eismo juostos, ir padeda persirikiuoti į kitą juostą išvengiant „aklųjų zonų“. Už papildomą mokestį galima pasirinkti ir galinio vaizdo kamerą bei stabdžių sistemą „Brake Control“. Ji veikia automobiliui važiuojant 7-200 km/val. greičiu ir įspėja vairuotoją garsiniu bei vaizdiniu signalu, jeigu automobilis artėja prie kliūties. Jeigu vairuotojas į įspėjimą nereaguoja, sistema pradeda prevenciškai švelniai stabdyti automobilį. Važiuojant iki 30 km/val. greičiu, „Brake Control“ sistema geba pilnai sustabdyti automobilį ir padėti išvengti susidūrimo.

Siekiantys daugiau komforto ar prabangos gali pasirinkti „premium“ priedų rinkinį – elektroniniu būdu reguliuojamas šildomas sėdynes, beraktę automobilio atrakinimo ir užvedimo sistemą, salono elementų apšvietimą ir kitus priedus. Centrinėje konsolėje galima sumontuoti 5 arba 6,5 colių ekraną su itin intuityvia „Uconnect“ sistema. Joje – AUX, USB, SD kortelės jungtys, trimatė navigacija, balso atpažinimo galimybė ir kitos funkcijos.

Po variklio dangčiu „Fiat 500X“ siūlo penkių skirtingų motorų pasirinkimą. Tarp jų – trys benzininiai 1,4-1,6 litrų agregatai, kurių galia yra nuo 110 iki 170 AG. Taip pat du turbodyzeliniai varikliai: ekonomiškas 1,6 litro 120 AG motoras, su kuriuo „500X“ degalų sąnaudos užmiestyje tesiekia 3,8 l/100 km, o mieste – 4,7 l/100 km, bei 2,0 litrų 140 AG variklis. „500X“ versijoje su pastaruoju varikliu taip pat gali būti montuojama naujoviška automatinė 9 laipsnių pavarų dėžė.

„Fiat 500X“ leidžia vairuotojui pasirinkti vieną iš trijų važiavimo režimų: „Auto“, kuris užtikrina maksimalų komfortą, ekonomiškumą ir kuo mažesnes emisijas, „Sport“ – skirtą sportiškesniam, dinamiškesniam važiavimui, ir „All Weather“, padidinantį saugumą esant prastam sukibimui su kelio danga. „Fiat 500X“ laisvalaikio versija taip pat turi „Tracion Plus“ kontrolės sistemą, kuri pagerina sukibimą slidžiame kelyje ar bekelėje ir tuo pačiu užtikrina didesnį ekonomiškumą bei mažesnes CO2 emisijas.

„Fiat 500X“ iki sekmadienio bus demonstruojamas prekybos centre „Panoramą“, norintieji galės jį ir išbandyti. Lietuvoje „Fiat 500X“ kaina prasidės nuo 16,9 tūkst. eurų (58,7 tūkst. litų).

Išsamią naujojo „Fiat 500X“ apžvalgą galite skaityti paspaudę šią nuorodą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įspėjo važinėjančius vasarinėmis padangomis: tik atrodo, kad jos vis dar tinkamos naudoti (13)

Klimato kaitos įrodymų toli ieškoti nereikia: pirmomis lapkričio dienomis lauko termometre...

Ką pakeitė nauji taršos standartai – automobilių gamintojai apie degalų sąnaudas nebemeluoja (9)

Dažnai su naujais automobiliais susiduriantys vairuotojai į gamintojų skelbiamas degalų sąnaudas...

Stovėjimo aikštelės dūsta nuo nenaudojamų automobilių: gresia ir baudos, ir konfiskavimas (94)

Bendro naudojimosi vietose paliktos neprižiūrimos, naudojimui netinkamos transporto priemonės kelia...

Vilniaus gatves užklojo tirštas rūkas: vairuotojai nemato net šviesoforų (47)

Sostinę ketvirtadienio vakara užklupo tirštas rūkas : staiga atvėsus oro temperatūrai...

Aplinkos ministerijos užmojis: per ateinančius ketverius metus – penkis kartus daugiau elektromobilių (14)

Per kelerius metus elektromobilių skaičius Lietuvoje turėtų išaugti penkis kartus, o...

Top naujienos

Kas atsitiko? „Valstiečiai“ bambalių klausimą bando įkišti į stalčių (36)

Dar pernai valdantieji „valstiečiai“ žadėjo imtis vadinamųjų „bambalių“ klausimo....

Mauricas: tokių prastų pasaulio lūkesčių nebuvo nuo pat 2009 metų (3)

Finansų rinkose nuotaikos negerėja. Jau kitais metais tikimasi, kad ekonomikos augimas pastebimai...

Saldus buvusio stratego sugrįžimas į Torontą: Valančiūnas ir „Raptors“ neapgynė savo tvirtovės (1)

Toronto „Raptors“ (12-3) trečiadienio vakare namuose priėmė buvusio stratego Dwane Casey...

Didžiausios pasaulio kompanijos planuoja užsikrėsti „WeWork“ efektu

Didžiausi planetos darbdaviai regi ateitį, kurioje laisvai liejasi nemokamas alus, o sienos...

Politologas Girnius: manau, kad Skvernelis nekandidatuos (470)

Politologas Kęstutis Girnius , vertindamas dvejus praėjusius šio Seimo kadencijos metus juokavo,...

Dokumentinis filmas smulkiai pasakoja apie TĄ dėmę ant Monicos Lewinsky suknelės ir kas TĄ dieną vyko Baltųjų rūmų tualete

Per pastaruosius du dešimtmečius Monica Lewinski davė ne vieną interviu, tačiau ji labai retai...

Dėl laisvės kovojančio Tibeto ypatumai: du broliai dalijasi viena žmona, o šildosi kūrendami mėšlą (71)

Lietuviui pavyko nuvykti į griežtai kontroliuojamą Tibetą, nors ten laisvai keliauti draudžiama....

Britanijos vyriausybė pritarė „Brexit“ susitarimo projektui  paskelbė 585 puslapių „Brexit“ sutarties projektą, papildyta 23.22 (85)

Didžiosios Britanijos ministrė pirmininkė Theresa May trečiadienį vakare paskelbė, kad jos...

Orai: ypač šals Rytų Lietuva (5)

Ketvirtadienio dieną šalyje bus dar ganėtinai šilta, tačiau artėjanti žiema apie save mums...

Aistros dėl vaikų paėmimų nerimsta: tėvų forumas reikalauja atšaukti įstatymą (727)

Seime ir toliau narstoma vaiko teisių apsaugos reforma. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija...