aA
Jei anksčiau automobilis ir telefonas buvo du nesusiejami dalykai, šiandien situacija atvirkščia – juos atsieti labai sudėtinga. Bent jau tuo įsitikinęs telekomunikacijų bendrovės „Telia“ viešųjų ryšių vadovas Audrius Stasiulaitis, pabandęs didžiąją dalį konkurso „Lietuvos metų automobilis 2019“ dalyvių ir pabrėžęs, kad išmanieji telefonai ir automobiliai tapo draugais. Nepaisant to, mygtukai išnykti negali, mat be kai kurių – vairuotojų gyvenimas apkarstų.
"Lietuvos metų automobilis 2019": išmaniausių paieška
"Lietuvos metų automobilis 2019": išmaniausių paieška
© Vytautas Pilkauskas

Pasak A. Stasiulaičiu, tai, ką matome šiandien, tik pradžia, mat visas pasaulis laukia technologijos, vadinamos 5G.

„Tai, ką dabar jungia mobiliosios ryšio technologijos, yra bendravimui, tačiau 5G technologija leis daiktams kalbėtis su daiktais ir automobiliai taps daiktų interneto dalimi. Lietuvoje 5G technologija pasirodys apie 2020 m. ir pirmiausia bus skirta didžiajai pramonei, tačiau pirmi eksperimentai, kuriuose automobiliai „kalbasi“ su aplinka, jau vyksta. Pavyzdžiui, Londone, Niujorke kai kuriose vietose transporto priemonės gali „bendrauti“ su šviesoforais“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas A. Stasiulaitis.

Tiesa, kol kas „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimuose esančios mašinos su šviesoforais nesikalba, tačiau telekomunikacijų ekspertas pastebi, jog tai, ką anksčiau turėjo išmanieji telefonai, turi ir automobiliai. Negana to, išmanių savybių skaičius tik auga.

„Automobiliai tampa išmaniuoju namu ant ratų: su itin aukštos raiškos ekranais, trimate grafika, animacija, valdymu gestais ir, aišku, nuosavomis interneto prieigomis“, – tikino specialistas.

Suskirstė klasėmis

A. Stasiulaitis pabrėžė, kad gyvename didelių permainų išvakarėse, tačiau ne visuose automobiliuose tą pavyko pajusti. Vieni, anot žinovo, yra lyg užstrigę praeityje, tuo pat metu netrūksta ir tų, kurie „kalba“ kita kalba.

„Metų automobilio rinkimuose visi 33 kandidatai, nepriklausomai nuo jų klasės ar kainos, turi ekranus ir integruotą multimedijos sistemą. Tai reiškia, kad prisijungus „Bluetooth“ ryšiu galima saugiai naudotis laisvų rankų įranga, pasileisti mėgstama muziką iš „Spotify“, klausytis tinklalaidžių, o su „Apple CarPlay“ arba „Android Auto“ įsakinėti jų dirbtiniam protui ir valdyti programėles. Tai, drauge su galinio vaizdo kamera, yra naujo automobilio standartas“, – neslėpė žinovas.

„Telia“ bandytojų komanda, kurią sudarė A. Stasiulaitis, daiktų interneto ir ryšio technologijų ekspertai Giedrius Markūnas bei Julius Ūža, patikrintus automobilius suskirstė į tris kategorijas. Pirmojoje atsidūrė pačios paprasčiausios multimedijos sistemos su, kaip pastebėjo žinovai, visomis esminėmis funkcijomis.

Į paprasčiausių gretas pateko „Dacia Duster“, visi „Suzuki“ modeliai, „Nissan Leaf“. Tiesa, bandytojai prisipažino kaip reikiant nustebę po konkurse dalyvaujančių „Honda“ modelių bandymo. Šių modelių multimedijos sistemos specialistams priminė ne ką kitą, o kadaise itin populiarius išmaniuosius „Nokia“ telefonus su „Windows“ operacine sistema.

Antrai grupei, specialistų nuomone, galima priskirti daugumą: „Hyundai“, „Mazda“, „Kia“, „Volkswagen“, „Peugeot“, „Ford“, „Subaru“, kai kuriuos BMW modelius.

„Kokybiški prietaisų skydelių ekranai, kokybiška grafika, geras intuityvumas ir apgalvotas funkcionalumas – viskas jungiasi, telefonai kraunasi be laido, nepamiršti ir liečiamas funkcijas ekrane dubliuojantys ratukai ir mygtukai“, – apibendrino pašnekovas.

Atrodytų, labiausiai telekomunikacijų specialistus turėjo pradžiuginti patys prabangiausi konkurso automobiliai, tačiau drauge su BMW X5, „Audi Q8“ ir „Jaguar I-Pace“ žinovai išskyrė ir A klasės „Mercedes-Benz“ bei „Volkswagen T-Roc“.

„Čia prietaisų skydelio vertikalės dengiasi dengiamos OLED ekranų plotais, yra integruotos mobiliojo ir belaidžio ryšio prieigos, ekranai, virptelintys, kai nuspaudžiamas virtualus mygtukas, įdiegta galimybė ekraną valdyti rankos judesiais ir daugybė kitų funkcionalumų, kuriems pažinti reikėtų elementariai daug daugiau laiko“, – komentavo A. Stasiulaitis.

Kiekvieną išbandytą automobilį telekomunikacijų įmonės atstovai įvertino balais. Jų nuomone, lygiaverčiais ir bene geriausią multimedijos sistemą turinčiais konkurse galima laikyti „Audi Q8“ ir „Volkswagen T-Roc“ modelius, bene geriausio estetinio sprendimo nominacija tektų A klasės „Mercedes-Benz“, o mažiausiai balų gavo „Honda Civic“ ir „Nissan Leaf“.

Fizinių mygtukų vis dar reikia

Nepaisant to, kad automobiliuose vis daugiau lietimui jautrių ekranų, o fiziniai mygtukai nyksta taip sparčiai, kad netrukus bus įrašyti į „Raudonąją knygą“, telekomunikacijų žinovai neslepia – reikia saiko.

Pavyzdžiui, didžiausią ekraną „Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse turintis „Volkswagen Touareg“ nustebino bandytojus, tačiau maksimalaus balų skaičiaus negavo dėl to, milžiniški spalvoti lietimui jautrūs paviršiai salone išblaško.

„Per daug. Norisi žiūrėti ne į kelią, o į ekranus, bent taip jautėmės vairuodami „Touareg“, – neslėpė telekomunikacijų žinovas.

Be to, vien tik lietimui jautrių paviršių A. Stasiulaitis automobilyje nepaliktų. Anot jo, kai kurios funkcijas norisi intuityviai atlikti naudojant fizinius mygtukus.

„Pavyzdžiui, jei reikėtų rinktis, garsą reguliuoti lietimui jautriame ekrane ar ratuku, rinkčiausi ratuką. Man atrodo, kad taip patogiau ir geriau vairuotojui“, – kalbėjo žinovas.

Rinkimai „Lietuvos metų automobilis“ organizuojami 22-ą kartą. Kas taps geriausiu metų automobiliu, paaiškės lapkričio 29-ąją.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Startuoja pasaulinė „Jaguar Land Rover“ programa: kurs ir diegs naujos kartos technologijas

„ Jaguar Land Rover “ paskelbė naują „Open Innovation“ strategiją, kuria bus siekiama...

Jau nuo rytojaus – svarbus pokytis vilniečiams: plečiamos mokamo automobilių stovėjimo zonos, kai kur teks mokėti brangiau (6)

Jau nuo liepos 1 d. Vilniuje keičiasi kai kurios automobilių parkingo zonos, taip pat įtraukiamos...

„Citroën“ pristatė naują hečbekų ir visureigių alternatyvą populiariame segmente

„ Citroën “ trečiadienį pristatė du naujus automobilius: C4 X ir visiškai elektrinę jo...

Siekiama gerinti elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugas

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (Kelių direkcija) paslaugų teikėjus kviečia dalyvauti...

Moderniu elektromobiliu kelionę iš Vilniaus iki pajūrio ir atgal žinomas žurnalistas įveikė be sustojimų

Ilgąjį Joninių savaitgalį leidinio „ Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas...

Top naujienos

Lietuvai – dar vienas smūgis tarptautinėje arenoje: gali grėsti ir milijoninės baudos (13)

Ketvirtadienį Europos Sąjungos Teisingumo Teismas (ESTT) paskelbė, kad Lietuvos vykdoma politika...

Ketvirtadienis – paskutinė diena už elektrą susimokėti pigiau: pataria net nebandyti gudrauti (1)

Nuo liepos 1 dienos keičiasi dalies elektros vartotojų tiekėjas. Gyventojams patariama iki...

Lavrovas: tarp Rusijos ir Vakarų leidžiasi nauja „geležinė uždanga“

Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus Lavrovas ketvirtadienį pareiškė, kad po Maskvos...

Širinskienė teigia sulaukusi grasinančio skambučio: toks tas Landsbergio gerbėjų mentalitetas (11)

Seimo narė Agnė Širinskienė teigia ketvirtadienį sulaukusi grasinančio skambučio. Kaip Delfi...

Lukašenka: aprūpinsime Kaliningradą be jokių karų ir įtampų

Vakarų nepripažįstamas Baltarusijos lyderis Aliaksandras Lukašenka ketvirtadienį Minske...

LTG vadovas: jeigu sankcijos dėl Kaliningrado tranzito bus įgyvendintos, neteksime dešimčių milijonų eurų

„Lietuvos geležinkelių“ ( LTG ) generalinis direktorius Egidijus Lazauskas tvirtina, kad jeigu...

Karas Ukrainoje. Po sėkmingos ukrainiečių atakos Rusijos pajėgos pasitraukė iš Gyvačių salos (2)

Maskvos sąjungininkė Sirija trečiadienį pripažino dviejų Rytų Ukrainos separatistinių...

Nausėda atkirto Grybauskaitei: žmogus kalba nežinodamas, kokia yra reali situacija (12)

Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad jį kritikuodama kadenciją baigusi Prezidentė Dalia...

Įvertino besibaigiančią Seimo sesiją: opozicijos boikotą įvardija kaip manipuliacijos apogėjų

Ketvirtadienį parlamentarai susirinko į paskutinį pavasario Seimo sesijos posėdį. Mykolo Romerio...