Buvęs vyriausiasis „Aston Martin“ automobilių dizaineris Henrikas Fiskeris, teigia, kad netrukus su naujo tipo baterija neatpažįstamai pakeis elektromobilių pasaulį.
Henrikas Fiskeris pristato "Fisker EMotion" elektromobilio prototipą CES parodoje
© AFP / Scanpix

Išėjęs iš prabangių automobilių kompanijos, H. Fiskeris pradėjo savo verslą (daugelis automobilių gerbėjų žino markę „Fisker“) ir jau siekia gauti patentą savo naujosios rūšies baterijai. „Kieto būvio“ (solid-state) baterija, bent teoriškai, gali būti įkrauta greičiau ir yra didesnės talpos nei ličio jonų baterijos.

Ličio jonų baterijose srovė teka per skysčius ar polimerus, o kieto būvio baterijose srovė sklinda kieta medžiaga. Ir nors ši technologija yra dar tik ankstyvoje vystymo stadijoje, šios baterijos projektuojamos taip, kad būtų pigesnės ir mažesnės nei ličio jonų analogai.

H. Fiskeris duodamas interviu „The Irish Times“ teigė, kad „visi žengia į priekį su vadinamosiomis plonasluoksnėmis plėvelinėmis (thin-film) baterijomis. Vienas iš pradininkų, kuris pradėjo dirbti prie šios technologijos, buvo dr. Fabio Albano.“

Kai F. Albano paliko „Sakti3“ kompaniją, jis pateikė savo įdėjas bei jų tolesnį vystymą H. Fiskeriui. „Prieš metus, kai Fabio atėjo su šia idėja – kieto būvio baterija, jis pasakė, kad nori šią bateriją įdėti į „Fisker“ automobilį. Jis tikėjo, kad yra prie didelio elektromobilių įkrovimo technologinio proveržio“, – teigė H. Fiskeris.

"Fisker EMotion" elektromobilio prototipas
"Fisker EMotion" elektromobilio prototipas
© Gamintojo archyvas

Kol kas daug detalių apie šią technologiją nepateikiama. Tačiau yra žinoma, kad kieto būvio baterijoje bus 2,5 kartų daugiau energijos nei ličio jonų analoguose ir jį bus įkraunama žymiai greičiau. H. Fiskerio teigimu šią bateriją bus galima įkrauti vos per vieną minutę, o nuvažiuoti beveik 805 km (500 mylių).

Be tokių akivaizdžių pranašumų prieš ličio jonų baterijas, ši, kol kas paslaptinga technologija taptų sunkiai įveikiamu varžovu „Tesla“ kompanijai, kuri vis dar naudoja įprastas ličio jonų baterijas savo elektromobiliuose. Pasak H. Fiskerio, „unikaliausias dalykas, susijęs su mūsų baterija yra tai, kad tirpiklis, kurį mes naudojame baterijos gamybai, yra pats pigiausias kokį tik galima gauti, tai – vanduo“.

Kolkas ši technologija yra koncepcija, kuri buvo pristatyta „CES“ parodoje. Tačiau, jei tai taptų komerciniu požiūriu perspektyviu produktu, ličio jonų baterijos, kurios šiuo metu naudojamos elektromobiliuose, taptų žymiai mažiau patrauklios. O tokios baterijų technologijos atėjimas į rinką prisidėtų prie ženklaus elektromobilių galimybių padidėjimo.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kauniečiams palengvino gyvenimą – turės dar vieną būdą išvažiuoti į A1 magistralę (10)

Šį ketvirtadienį vairuotojams atverta Kauno Ašigalio gatvės jungtis su A1 magistrale . Naujasis...

Panevėžio karas su vilkikais: vieni draudimų nepaiso, kiti šaiposi, kad asfaltą gadina ir aukštakulniai (4)

Nors dėl ekstremalių oro sąlygų ir vykdomų gatvių remonto darbų Panevėžio savivaldybė iki...

Kaip ir kodėl „Volkswagen“ reklamoje atsirado „Chevrolet“?

Ar kada nors matėte automobilių reklama, kurioje vienas gamintojas reklamuotų kito gamintojo...

Policija tapo draudimo kainų įkaite: nebeįperka „Kasko“, automobilius remontuos pati (449)

Kelis kartus išaugę automobilių draudimo įkainiai galvos skausmu tapo ne tik eiliniams Lietuvos...

Naudotų automobilių rinka auga: į Lietuvą vežami 11 metų amžiaus dyzeliai (9)

Bendrovė „ AutoTyrimai “, išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus duomenis, nutatė, kad liepą...

Top naujienos

„Lietuvos įtakingiausieji 2018“: popkultūros sąraše – didžiuliai pokyčiai (42)

DELFI tęsia įtakingiausiųjų rinkimus, kuriuose – ir didžiausią įtaką turinčios...

Karbauskis gerbia Guogą: siūlo neskubėti daryti išvadų (216)

Valstiečių-žaliųjų lyderis Ramūnas Karbauskis neslepia, kad gerbia europarlamentarą Antaną...

Sauliaus Skvernelio patarėjas įžvelgia nebylų kartelį tarp prekybos tinklų (240)

Kartais atrodo, kad vartotojų gerove rūpintis turinti Konkurencijos taryba žaidžia verslo...

Su apnuogintais ispaniškais ašmenimis susidūręs „Žalgiris“ pasijuto „supjaustytas“ (39)

„Pietų IV“ sirgalių tribūna prieš rungtynes ironišku transparantu pasveikino „Sevilla“...

Penkių vaikų įtėvis pasipiktino: kasdien susiduriame su diskriminacija ir stereotipiniu požiūriu

Tikrieji sunkumai prasideda ne bandant įsivaikinti, bet tada, kai vaikas atvyksta į namus – šeima...

Architektė: savivaldybė neva taupo pinigus ir laiką, tačiau iš tiesų – trumparegiškai juos švaisto (18)

Jei anksčiau apie universalų dizainą Lietuvoje buvo kalbama kaip apie siekiamybę ar gerąją...

Žydinti pieva vietoj vejos – taupantiems laiką

Žydinti pieva vietoj nuolat šienaujamos vejos – tai pasiūlymas tiems, kurie mėgsta vasaros...

Neaiškios paskirties Rusijos palydovas kelia baimę: niekas nežino, kam jis naudojamas

JAV valstybės departamento dėmesį patraukė į dangų paleisto Rusijos palydovo veiksena, kuri,...

Gydytoja papasakojo apie gyvybiškai svarbius vitaminus: imuniteto specialiai stiprinti nereikia (20)

Artėjant rudeniui, susizgrimbame, jog pats laikas stiprinti imunitetą . Griebiamės vaisių,...

Nustebsite, ką gali kvapų maišymas: atskleidė keletą gudrybių (3)

Sluoksniavimas – ne tik mados tendencija, tai ir viena populiariausių parfumerijos krypčių. Jos...