aA
Buvęs vyriausiasis „Aston Martin“ automobilių dizaineris Henrikas Fiskeris, teigia, kad netrukus su naujo tipo baterija neatpažįstamai pakeis elektromobilių pasaulį.
Henrikas Fiskeris pristato "Fisker EMotion" elektromobilio prototipą CES parodoje
© AFP / Scanpix

Išėjęs iš prabangių automobilių kompanijos, H. Fiskeris pradėjo savo verslą (daugelis automobilių gerbėjų žino markę „Fisker“) ir jau siekia gauti patentą savo naujosios rūšies baterijai. „Kieto būvio“ (solid-state) baterija, bent teoriškai, gali būti įkrauta greičiau ir yra didesnės talpos nei ličio jonų baterijos.

Ličio jonų baterijose srovė teka per skysčius ar polimerus, o kieto būvio baterijose srovė sklinda kieta medžiaga. Ir nors ši technologija yra dar tik ankstyvoje vystymo stadijoje, šios baterijos projektuojamos taip, kad būtų pigesnės ir mažesnės nei ličio jonų analogai.

H. Fiskeris duodamas interviu „The Irish Times“ teigė, kad „visi žengia į priekį su vadinamosiomis plonasluoksnėmis plėvelinėmis (thin-film) baterijomis. Vienas iš pradininkų, kuris pradėjo dirbti prie šios technologijos, buvo dr. Fabio Albano.“

Kai F. Albano paliko „Sakti3“ kompaniją, jis pateikė savo įdėjas bei jų tolesnį vystymą H. Fiskeriui. „Prieš metus, kai Fabio atėjo su šia idėja – kieto būvio baterija, jis pasakė, kad nori šią bateriją įdėti į „Fisker“ automobilį. Jis tikėjo, kad yra prie didelio elektromobilių įkrovimo technologinio proveržio“, – teigė H. Fiskeris.

"Fisker EMotion" elektromobilio prototipas
"Fisker EMotion" elektromobilio prototipas
© Gamintojo archyvas

Kol kas daug detalių apie šią technologiją nepateikiama. Tačiau yra žinoma, kad kieto būvio baterijoje bus 2,5 kartų daugiau energijos nei ličio jonų analoguose ir jį bus įkraunama žymiai greičiau. H. Fiskerio teigimu šią bateriją bus galima įkrauti vos per vieną minutę, o nuvažiuoti beveik 805 km (500 mylių).

Be tokių akivaizdžių pranašumų prieš ličio jonų baterijas, ši, kol kas paslaptinga technologija taptų sunkiai įveikiamu varžovu „Tesla“ kompanijai, kuri vis dar naudoja įprastas ličio jonų baterijas savo elektromobiliuose. Pasak H. Fiskerio, „unikaliausias dalykas, susijęs su mūsų baterija yra tai, kad tirpiklis, kurį mes naudojame baterijos gamybai, yra pats pigiausias kokį tik galima gauti, tai – vanduo“.

Kolkas ši technologija yra koncepcija, kuri buvo pristatyta „CES“ parodoje. Tačiau, jei tai taptų komerciniu požiūriu perspektyviu produktu, ličio jonų baterijos, kurios šiuo metu naudojamos elektromobiliuose, taptų žymiai mažiau patrauklios. O tokios baterijų technologijos atėjimas į rinką prisidėtų prie ženklaus elektromobilių galimybių padidėjimo.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Seimas nesusitarė: hibridams ir elektromobiliams PVM lengvatos nebus (20)

Ekologiškam transportui pridėtinės vertės mokesčio ( PVM ) lengvata nebus nustatyta.

Švedai šiurpsta: rado schemą, kaip šiukšlėm pripažintos mašinos Lietuvoje grįžta į kelius (436)

Skandinavijos šalyse į automobilius, importuotus iš Lietuvos, žiūrima ypač įtariai, ir ne be...

Patikrino „Lietuvos metų automobilio“ greičiausius – iki 100 km/val. per mažiau nei 5 sekundes (2)

„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimai vienu aspektu skiriasi nuo visų ankstesniųjų. Tai...

„Nissan“ siekia atstatydinti valdybos pirmininką – įtaria savo reikmėms švaisčius bendrovės turtą

„ Nissan “ rengiasi atleisti valdybos pirmininką Carlosą Ghosną už tai, kad šis, kaip...

Parodė, kaip bando naują „Porsche 911“: kyla į kalnus, traukia į Šiaurę, „kepa“ Mirties slėnyje (5)

Kitų metų pradžioje pasirodysiantis „ Porsche 911 “ – ne šiaip sau vadinamas „Porsche“...

Top naujienos

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (1433)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (36)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...

Orai: laikysis lengvas šaltukas

Lapkritis persirita į paskutinį dešimtadienį ir, panašu, artėja prie jam būdingų orų.

Andrius Užkalnis: mano šuo maitinasi geriau negu visa tavo šeima (481)

Lietuviai, nacionalinio maisto gadintojai. Ar pastebėjote, kad lietuviai blogiausiai elgiasi su tuo...

Markauskas pardavė jį iš posto išvertusį ūkį: politika privertė daryti greitus sprendimus (25)

Per patį skandalo dėl neteisėtai ariamos žemės įkarštį tuometinis žemės ūkio ministras...

Tenerifėje atostogavęs lietuvis apie salai smogusią stichiją: sakė, kad tai – anomalija (31)

„Tai ne eilinis įvykis, nes anomalija ne bet ką vadina“, – taip savaitgalį šėlusią...

DELFI autoriai pagerbti Titanų statulėlėmis (26)

Antradienio vakarą į iškilmingą vakarą MO muziejuje rinkosi DELFI autoriai ir bičiuliai. Čia...

Antrame kėlinyje įvarčiais prapliupę serbai sutriuškino Lietuvos rinktinę (204)

Lietuvos futbolo rinktinė sužaidė geriausią pirmą kėlinį UEFA Tautų lygoje, tačiau antrajame...

Neuromokslininkas Bredesenas: norite nesusirgti Alzheimeriu – venkite pagrindinių ligos sukėlėjų (27)

„Holistic Primary Care“ redaktorius Erikas Goldmanas kalbasi su dr. Dale’u Bredesenu –...

„Žalgirį“ CSKA pasitiko netikėtai vėsiai, bet su komplimentais specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (3)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai antradienio vakarą surengė pirmąją treniruotę Maskvoje prieš...