aA
Ženevos automobilių parodoje „Audi“ pristatys pasaulinę premjerą – naują „A3 Sportback“. Bet prieš tai „Premium“ automobilių gamintojas savo ketvirtos kartos itin sėkmingos serijos modelį išsiųs ypatingai užduočiai: Azorų archipelago San Migelio saloje itin sudėtingomis sąlygomis bus bandomos ypatingai dinamiškos kompaktinio sportinio automobilio savybės, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Audi A3 Sportback
Audi A3 Sportback
© Gamintojo archyvas

Gryna emocija

Ten, kur kadaise iškilę vulkanai sukūrė ištisą salų grandinę ir kur vis dar yra didelis vulkaninis aktyvumas, „Audi“ atskleidžia savo DNR esmę – „quattro“ pavarą. Ketvirtos kartos A3 parodys savo emocingiausią pusę neliestos San Migelio gamtos kraštovaizdyje, kur vaizdingose vietovėse vyksta „Azores Rallye“ lenktynių etapas.

Šiame kompaktiniame modelyje sumontuota naujausia itin sėkmingos technologijos – visų ratų pavaros – versija. Jos šerdis – itin tiksliai programinės įrangos valdoma elektrohidraulinė daugiadiskė mova. Be to, kad A3 ji suteikia maksimalų stabilumą, sukibimą ir važiavimo malonumą, ji taip pat yra ir itin efektyvi. Veikianti kartu su adaptyvia pakaba ir progresyvia vairo sistema, ji užtikrina sportiškas savybes, kurios stebina siauruose ir vingiuotuose kalnų keliuose.

Sumanus valdymas

Naujam „Audi A3“ buvo specialiai pritaikyta elektroninė sukimo momento skirstymo kontrolė, integruota į „Audi drive select“ dinaminio valdymo sistemą. Ji, atsižvelgdama į iš pakaboje sumontuotų jutiklių gaunamus duomenis, vertina ne tik eismo sąlygas ir kelio dangą, bet ir važiavimo stilių.

Visų ratų pavara sukimo momentą tarp priekinės ir galinės ašies skirsto itin plačiu diapazonu. Važiuojant įprastu režimu, daugiausiai variklio galios yra perduodama priekiniams ratams. Pajudant ar priekinės ašies ratams turint mažą sukibimą, mova akimirksniu perskirsto sukimo momentą, aktyvuodama elektrinį stūmoklinį siurblį. Kuo labiau siurblys suspaudžia sankabos diskus, tuo daugiau, net iki 100 proc., sukimo momento perduodama galinei ašiai.

Visiška kontrolė

Atskirai kiekvienam ratui skirstomo sukimo momento kontrolė yra elektroninės stabilumo kontrolės ESC funkcija, užtikrinanti itin sportiškas automobilio charakteristikas. Naujam „Audi A3“ posūkyje važiuojant dideliu greičiu, sistema švelniai pristabdo du vidinėje posūkio pusėje esančius ratus, todėl abiejų ašių ratus veikiančios skirtingos jėgos padeda geriau įveikti posūkius ir užtikrina itin tikslų vairavimą. Taip automobilio valdymas tampa dar manevringesnis, tolygesnis ir saugesnis.

Kintanti visose situacijose

Dėl savo konstrukcijos, įprastos vairo sistemos yra nuolatinis kompromisas tarp sportiškumo ir komforto. Šią užduotį išsprendė elektromechaninė naujo „Audi A3“ progresyvi vairo sistema. Jos krumpliastiebis turi ypatingos formos specialiai išdėstytus krumplius, lemiančius kintamą perdavimą, priklausomai nuo vairo pasukimo kampo. Kai vairas pasuktas stipriai, perdavimo skaičius mažesnis, o vairo sistema veikia tiesiogiai. Tai labai palengvina vairavimą mieste, statant automobilį, ir žymiai padidina komfortą.

Progresyvi vairo sistema turi itin efektyvų elektromechaninį vairo stiprintuvą, kuris įsijungia tik tada, kai reikia. Sistema veikia kartu su daugybe pagalbinių važiavimo technologijų, tokių kaip adaptyvus greičio palaikymas, susidūrimo išvengimo ir statymo pagalba.

Audi A3 Sportback
Audi A3 Sportback
© Gamintojo archyvas

Adaptyvi pakaba

Komfortiškai minkšta ar sportiška ir standi? Galimi abu variantai kai sumontuota adaptyvi amortizavimo kontrolė. Trys amortizavimo režimai reiškia, kad vairuotojas gali rinktis iš itin plačių važiavimo charakteristikų ir mėgautis ypatingai manevringu valdymu. Jutikliai matuoja vertikalų kėbulo pagreitį ir kiekvieno atskiro rato judėjimą kėbulo atžvilgiu. Valdymo blokas vos per kelias milisekundes apdoroja gaunamus signalus ir kiekvieną amortizatorių nustato priklausomai nuo kelio, važiavimo sąlygų ir vairuotojo pasirinkimų.

Charakterio pasirinkimas

„Audi drive select“ sistemos pagalba vairuotojas gali nustatyti pakabos ir pavaros veikimą. Galima rinktis penkis skirtingus režimus: „comfort“, „auto“, „dynamic“, „efficiency“ ir „individual“.

Priklausomai nuo įrangos, sistema taip pat apima „S tronic“, „quattro“ pavarą ir pakabą su amortizavimo kontrole. Ji taip pat reguliuoja tokias komforto ir saugumo sistemas kaip automatinė klimato kontrolė, „matrix LED“ žibintus, saugos diržų įtempiklius, adaptyvią greičio palaikymo sistemą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

Lietuviai pirkdami naujus automobilius renkasi miesto visureigius, moka – 3 tūkst. brangiau nei pernai (25)

Pirmą metų ketvirtį gyventojai lizingu naujus ir naudotus automobilius pirko dažniau negu pernai...

Dviratininkų atstovas abejoja Susisiekimo ministerijos planais (2)

Susisiekimo ministerija žada per artimiausius kelis metus smarkiai padidinti dviračių takų...

Pirmajame Metų sunkvežimio konkurse triumfavo švediškas „Scania S“ sunkiasvoris (2)

Pirmą kartą Lietuvoje surengtų „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ rinkimų finalas buvo...

„Regitra“ mažins norinčių užregistruoti automobilius eiles: keičia darbo tvarką (54)

Nuo 2021 m. gegužės 28 d. „Regitroje“ keičiama klientų aptarnavimo tvarka – nuo šiol...

Įvertino naują automobilių registravimo tvarką „Regitroje“: žalą patiria dirbantys sąžiningai, o atsakingų – nėra (67)

Žinių radijo laidoje „Ekonomika“ šiandien naująją automobilių apskaitos tvarką,...

Top naujienos

Dulkys: Šiauliuose ir anksčiau buvo tam tikrų signalų, po medikės mirties pasipylė skundai iš kitų gydymo įstaigų (277)

Praėjus savaitei po to, kai nusižudė jauna Šiaulių respublikinės ligoninės gydytoja,...

Daiva Žeimytė-Bilienė. Nustokite bauginti (799)

Kas nepamena įvykių Garliavoje. Prieš dešimt metų visas Lietuvos dėmesys buvo Klonio gatvėje:...

Tragedija Kelmės rajone: tvenkinyje paskendo dvi mažos sesės papildyta (150)

Vėlų pirmadienio vakarą Kelmės rajone, Liolių miestelyje, tvenkinyje, nuskendo dvi 11 ir 12...

Kaimo turizmą slegia atšaukiamos šventės, o klausimų kyla ir dėl paso: įpareigoti būtų tikrinti ne klientą (17)

Pandemijos išvarginti Lietuvos poilsiautojai populiarius kurortus vis labiau linkę keisti į...

Po medikų išplatinto laiško - SAM reakcija: nuo darbo grupės vadovo pareigų nusišalino viceministras (85)

Po medikės savižudybės Sveikatos apsaugos sistemą krečiantis skandalas tęsiasi. Po pirmadienį...

Penkeri metai po lemtingos gegužės: Eligijus Masiulis stebisi, kodėl byloje vietos neatsirado Grybauskaitei (258)

Prieš penkerius metus prasidėjo garsi ir skambi politinės korupcijos byla . Buvo sulaikytas...

Su sijonu-kiltu ant „Eurovizijos“ kilimo sužibėjęs „The Roop“ lyderis – apie žmonių reakcijas ir šiuo įspūdingu įvaizdžiu pasiųstą žinutę žiūrėkite vaizdo pokalbį (268)

Jau visai netrukus, šį antradienį, nuskambės taip ilgai lauktas pirmasis „Eurovizijos“...

Mano pramogos veidai. Vaidas Baumila, Ieva Zasimauskaitė ir Jurijus Veklenko prisiminė savo patirtį Eurovizijoje

Eurovizijos dainų konkurse Lietuvą atstovavę atlikėjai Vaidas Baumila, Ieva Zasimauskaitė ir...

Didžiulės paklausos susilaukęs NT: vietoje – net aktyvus ugnikalnis (5)

Sumanymas įsigyti privačią salą – jau nebemadingas. Verčiau pasidairykite vietovės, kur esama...

Pangoso pastangų nepakako: Vieningosios lygos pusfinalį CSKA pradėjo dramatiška pergale

VTB Vieningosios lygos pusfinalio pirmoje kovoje žingsnį finalo link dėjo Maskvos CSKA , kuri...