Dešimtus metus iš eilės lankydamasis Ženevos automobilių parodoje radau nemažai paralelių su mūsų gyvenimo realijomis. Šiomis trumpomis įžvalgomis pasidalinsiu su jumis.

88-oje Ženevos automobilių parodoje kaip visada netrūksta nei naujienų, nei ją lankančių žiniasklaidos atstovų, kurie supažindina visuomenę su naujausiais automobilizmo pasiekimais. Bet akivaizdu, kad keičiasi ne tik mašinos, bet ir jų pateikimo formatas.

Na, pasakykite, kada paskutinį kartą lankėtės turguje pirkti ne šviežios ūkininko dešros, sūrio ar kitų gėrybių iš pirmų rankų, o drabužių bei kitų buityje naudojamų daiktų? Bent jau mano prisiminimai siekia praeitą tūkstantmetį, kai prekybos centrų dar nebuvo daug, tad nusipirkti norimą daiktą tekdavo sukti į prekeivių Meką Gariūnus ar artimesnį Kalvarijų turgų, kur draugas Rolandas prekiavo velniai žino kur pagamintais (greičiausiai Nemenčinėje) „Levis“ džinsais.

Atėjo prekybos centrų era ir turgavietės, bent jau miesto gyventojams, liko tik gūdus prisiminimas. Bet ir šitas formatas po truputi praranda aktualumą – tam yra internetas, kurio pagalba ir negaišdamas laiko gali ne tik užsisakyti norimą daiktą iš bet kurio pasaulio kampelio (dažniausiai Kinijos), bet ir pasirinkti patraukliausią kainą. Tad kodėl automobilių pasaulyje turėtų būti kitaip?

Ir štai rezultatas. Tik pradžioje patikslinsiu, kam gi tos parodos apskritai yra reikalingos. Kai kalbame apie automobilius, tik pirmosios dienos skirtos žiniasklaidos atstovams – likusią savaitę ar dvi (nelygu kur vyksta renginys) gamintojo atstovai po kaitriomis stendo lempomis išsijuosę registruoja norinčius įsigyti mylimiausios markės automobilius.

Tiksliau, registruodavo. Nes, kaip ir aukščiau mano minėtais atvejais, pardavimo formatas pasikeitė iš esmės, emigravęs į virtualų pasaulį. Todėl mes nebesistebime, kai Frankfurto, Paryžiaus ar Ženevos automobilių parodoje nematome vieno ar kito automobilių gamintojo, kurio vardas šiaip jau yra žinomas visame pasaulyje.

Šiųmetės Ženevos parodos šokas yra „Opel“. Tiksliau tai, kad markės automobilių parodoje nėra. Vieną didžiausių stendų visais metais turėjusio gamintojo parodoje neliko – vokiečių markę iš amerikiečių perpirkęs prancūzų PSA koncernas „suoptimizavo“ šiaip jau dideles dalyvavimo parodoje išlaidas ir nusprendė, kad nėra tikslo išlaidauti, pristatant naujausius „Opel“ pasiekimus. Labai gaila.

Bet tai – nieko naujo. Pernai rudenį Frankfurte vykusioje parodoje nedalyvavo to paties koncerno „Peugeot“ ir „Citroen“ markės automobiliai. Atsako laukti ilgai nereikėjo – šį rudenį Paryžiuje vyksiančioje parodoje greičiausiai (rašau taip, nes kol kas nėra oficialiai patvirtintų duomenų) neišvysime „Volkswagen“ grupės technikos. O tai, leiskite pastebėti, net tik „tautos“ markė, bet ir „Audi“, „Bentley“, „Bugatti“, „Lamborghini“, „Porsche“, „Seat“, „Škoda“ ir „Ducati“ motociklai. Įsivaizduojate parodą be jų? Aš nelabai...

Tad susitaikykime, kad laikai keičiasi negrįžtamai. Ir kol dar vyksta parodos senuoju, „analoginiu“ būdu, skubėkime jas aplankyti – jos yra didžiausia sielos atgaiva tikriems technikos mylėtojams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Seimas siūlo įsigyti automobilį, kuriuo, būdamas parlamento vadovu, važinėjo Česlovas Juršėnas (3)

Seimo kanceliarija aukcione žada parduoti nebenaudojamus automobilius. Atlikus vidaus auditą buvo...

„Renault“ pasiekė naują pardavimų rekordą (1)

Prancūzijos automobilių gamybos milžinė „ Renault “ pirmadienį pranešė apie beveik 10 proc....

Po praūžusių liūčių kai kurie automobiliai keliauja į metalo laužą (22)

Draudimo bendrovė ERGO Lietuvoje po praūžusių liūčių sulaukė daugiau nei 50 klientų...

Nuo tokių policininkų pabėgti bus sunku: sėdo prie lenktyninio automobilio vairo (26)

Kačerginės Nemuno žiedo trasoje kelių policijos patruliai bei Lietuvos policijos mokyklos...

Kol automobilių gamintojai būgštautja dėl tarifų, Vokietija ir Kinija rezga naujus planus (17)

Kinija ir Vokietija praėjusią savaitę pasirašė visą šūsnį komercinių susitarimų, kurių...

Top naujienos

Linas Kojala. Nenurašykime Trumpo žodžių (68)

Vienas įdomiausių pirmadienio Donaldo Trumpo ir Vladimiro Putino susitikimo aspektų buvo...

Artėja rizikingiausias Ignalinos AE uždarymo etapas: nežino, ką ras atidarę reaktorius (10)

2023 metams suplanuotas Ignalinos atominės elektrinės reaktorių išmontavimas iššūkiu bus ne...

Įtemptame pokalbyje su amerikiečių žurnalistu – suirzęs Putinas atsisakė paimti dokumentą (2)

Po savo susitikimo su JAV prezidentu Donaldu Trumpu Helsinkyje ir po to surengtos bendros spaudos...

Naujausi reitingai parodė žmonių reakciją į reformas vidurvasarį (345)

Birželio pabaigoje Seime svarstant mokesčių ir pensijų reformas smuktelėjo jas parengusios...

Karių pasilinksminimas baigėsi mįslinga jauno vyro mirtimi (19)

Praėjusį savaitgalį sodyboje vykusios karių linksmybės baigėsi netikėta ir paslaptinga vieno...

Europa nesiveržia didinti gynybos finansavimo, nes turi buferį – Baltijos šalis? (167)

Baltijos šalims ir Lenkijai esant NATO , Vakarų šalyse mes esame traktuojami kaip buferis, kur...

Avarija Vilniuje: susidūrė 4 transporto priemonės, formuojasi spūstys (19)

Antradienį Vilniuje, Geležinio Vilko g., susidūrė 4 transporto priemonės. Pirminiais duomenimis,...

Gyvai / Sprendžia, kiek Pijus padėjo „valstiečiams“ ateiti į valdžią nuolat pildoma (108)

Vyriausioji rinkimų komisija ( VRK ) antradienio rytą ėmėsi iš esmės nagrinėti darbo grupės...

Ieva Narkutė: hormonai po gimdymo didžiausią įtaką padarė mano vyro gyvenimui, o ne kūrybai (9)

Dainininkė ir dainų autorė Ieva Narkutė -Šeduikienė (31) šiandien drąsiai į savo gyvenimo...

Bezosas – turtingiausias žmogus šiuolaikinėje istorijoje

Elektroninės prekybos milžinės „ Amazon .com“ įkūrėjas ir vadovas Jeffas Bezosas vėl...