Dešimtus metus iš eilės lankydamasis Ženevos automobilių parodoje radau nemažai paralelių su mūsų gyvenimo realijomis. Šiomis trumpomis įžvalgomis pasidalinsiu su jumis.

88-oje Ženevos automobilių parodoje kaip visada netrūksta nei naujienų, nei ją lankančių žiniasklaidos atstovų, kurie supažindina visuomenę su naujausiais automobilizmo pasiekimais. Bet akivaizdu, kad keičiasi ne tik mašinos, bet ir jų pateikimo formatas.

Na, pasakykite, kada paskutinį kartą lankėtės turguje pirkti ne šviežios ūkininko dešros, sūrio ar kitų gėrybių iš pirmų rankų, o drabužių bei kitų buityje naudojamų daiktų? Bent jau mano prisiminimai siekia praeitą tūkstantmetį, kai prekybos centrų dar nebuvo daug, tad nusipirkti norimą daiktą tekdavo sukti į prekeivių Meką Gariūnus ar artimesnį Kalvarijų turgų, kur draugas Rolandas prekiavo velniai žino kur pagamintais (greičiausiai Nemenčinėje) „Levis“ džinsais.

Atėjo prekybos centrų era ir turgavietės, bent jau miesto gyventojams, liko tik gūdus prisiminimas. Bet ir šitas formatas po truputi praranda aktualumą – tam yra internetas, kurio pagalba ir negaišdamas laiko gali ne tik užsisakyti norimą daiktą iš bet kurio pasaulio kampelio (dažniausiai Kinijos), bet ir pasirinkti patraukliausią kainą. Tad kodėl automobilių pasaulyje turėtų būti kitaip?

Ir štai rezultatas. Tik pradžioje patikslinsiu, kam gi tos parodos apskritai yra reikalingos. Kai kalbame apie automobilius, tik pirmosios dienos skirtos žiniasklaidos atstovams – likusią savaitę ar dvi (nelygu kur vyksta renginys) gamintojo atstovai po kaitriomis stendo lempomis išsijuosę registruoja norinčius įsigyti mylimiausios markės automobilius.

Tiksliau, registruodavo. Nes, kaip ir aukščiau mano minėtais atvejais, pardavimo formatas pasikeitė iš esmės, emigravęs į virtualų pasaulį. Todėl mes nebesistebime, kai Frankfurto, Paryžiaus ar Ženevos automobilių parodoje nematome vieno ar kito automobilių gamintojo, kurio vardas šiaip jau yra žinomas visame pasaulyje.

Šiųmetės Ženevos parodos šokas yra „Opel“. Tiksliau tai, kad markės automobilių parodoje nėra. Vieną didžiausių stendų visais metais turėjusio gamintojo parodoje neliko – vokiečių markę iš amerikiečių perpirkęs prancūzų PSA koncernas „suoptimizavo“ šiaip jau dideles dalyvavimo parodoje išlaidas ir nusprendė, kad nėra tikslo išlaidauti, pristatant naujausius „Opel“ pasiekimus. Labai gaila.

Bet tai – nieko naujo. Pernai rudenį Frankfurte vykusioje parodoje nedalyvavo to paties koncerno „Peugeot“ ir „Citroen“ markės automobiliai. Atsako laukti ilgai nereikėjo – šį rudenį Paryžiuje vyksiančioje parodoje greičiausiai (rašau taip, nes kol kas nėra oficialiai patvirtintų duomenų) neišvysime „Volkswagen“ grupės technikos. O tai, leiskite pastebėti, net tik „tautos“ markė, bet ir „Audi“, „Bentley“, „Bugatti“, „Lamborghini“, „Porsche“, „Seat“, „Škoda“ ir „Ducati“ motociklai. Įsivaizduojate parodą be jų? Aš nelabai...

Tad susitaikykime, kad laikai keičiasi negrįžtamai. Ir kol dar vyksta parodos senuoju, „analoginiu“ būdu, skubėkime jas aplankyti – jos yra didžiausia sielos atgaiva tikriems technikos mylėtojams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vokietijos policija suėmė aukštą „Porsche“ vadovą (1)

Vokietijos policija sulaikė aukštą prabangių automobilių prekės ženklo „Porsche“ vadovą,...

„CityBee“ pažėrė naujovių (9)

Automobilių trumpalaikės nuomos paslaugą teikianti bendrovė „ CityBee “ pristato vieną...

Naujasis „Subaru Impreza“ – jau ir Lietuvoje (8)

„Impreza“ – vienas iš geriausiai žinomų „Subaru“ modelių. Japonijoje „Metų...

Elektroninės prekybos milžinas meta pinigus savivaldžių automobilių tyrimams

Elektroninės prekybos milžinas „ Alibaba “ vis daugiau resursų nukreipia į savaeigių...

Elektromobilių savininkai Lietuvoje naujovių sulauks jau šią vasarą (9)

Elektromobiliai turi rimtą problemą – net ir esant išplėtotam stotelių tinklui jų įkrovimas...

Top naujienos

Gyvai / Antrasis Eurolygos ketvirtfinalio mūšis: „Olympiakos“ – „Žalgiris“ (66)

Penktadienį vakare Pirėjo „Taikos ir Draugystės“ arenoje Eurolygos ketvirtfinalio antrame mače...

5 metus tyrinėjo milijonierius: finansinę sėkmę jie pasiekė žengę šiuos 4 žingsnius

Žmonės nori būti nepriklausomi. Tai - tarsi instinktas, kuriam mes negalime atsispirti. Šiais...

Gydytoja-psichoterapeutė papasakojo netikėtų dalykų: tai turi žinoti kiekvienas rūkantysis

Nekyla abejonių, kad rūkymas kenkia žmonių sveikatai. Bandantys jo žalą sumažinti, ieško...

Atvėrė vartus į „ateities kalėjimą“: „Agurkinių“ lyderiui – išskirtinės gyvenimo sąlygos (137)

Kameroje, kuri labiau primena dviejų ar trijų žvaiždučių viešbučio kambarį, pastatyti...

Kūno kalbos tyrinėtoja: mūsų kūnas parodo daugiau, nei norime (12)

Domėtis kūno kalba svarbu, nes dažnai kūnas suteikia daug informacijos apie žmogų. Visgi tam...

Garsusis švedų didžėjus Avicii rastas negyvas pildoma (87)

Garsus švedų didžėjus ir prodiuseris Avicii mirė sulaukęs vos 28-erių, skelbia billboard.com....

Santykiai su Rusija ir raudonos linijos: ar mes sugebėtume atpažinti ir sureaguoti į jų žingsnius (207)

Lietuva santykiuose su Vakarų ir Šiaurės kaimynais gali išgyventi aukso amžių, interviu DELFI...

Lietuva po 1918 m. vasario 16 d.: netikėlių tautos mitas ir kitos vokiečių pinklės (4)

Lietuvos atgimimo pradžią žymėjusio 1918 m. vasario 16 d. Nepriklausomybės akto pasirašymas...

Įspėja kitus: nesuprato, kodėl siuntų įmonė nesutiko atlyginti patirtos žalos (8)

Rašau Jums norėdamas papasakoti savo patirtį su siuntų tarnyba DPD . Prieš kelias savaites teko...

Su Kremliumi siejami asmenys nusitaikė į naują pasaulio vietą (55)

Verslininkas Jevgenijus Prigožinas , iš žiniasklaidos pažįstamas kaip asmeninis Rusijos...