aA
Ženevos automobilių parodoje netrūksta dar niekur negirdėtų pavadinimų ir vardų. Vienas tokių – automobilių pramonės startuolis „Piech Automotive“, kurio pareiškimas šių metų parodoje turėjo priversti prisėsti visus rinkos senbuvius. Nustebti turėjo ir lietuviai, išgirdę, kad prie šio koncepcinio automobilio sukūrimo rankas pridėjo ir tautietis, automobilių dizaineris, Lukas Medeišis.
Automobilių rinkos naujoko "Piech" Ženevoje pristatytas "Mark Zero"
© DELFI / Svajūnas Stroinas

„Piech“, pavadintas legendinio „Volkswagen“ vadovo (ir „Porsche“ įkūrėjo anūko) Ferdinando Piech pavarde, o startuoliui vadovauja F. Piecho sūnus Antonas. Šviežia bendrovė ėmėsi pirmojo automobilio projekto, o jo išvaizdą tobulinti patikėjo dviems dizaineriams.

Eksterjero linijas braižė automobilių dizaineris iš Vengrijos Laszlo Varga, o automobilių parodos lankytojus nustebinusio modelio interjeras sukurtas pagal lietuvio Luko Medeišio brėžinius ir eskizus.

„Kai prieš dešimtmetį pradėjau savo, kaip automobilių dizainerio, kelionę, nė nesapnavau, kad vieną dieną stovėsiu greta koncepcinio automobilio, prie kurio dizaino būsiu prisidėjęs pats“ – socialiniame tinkle „Facebook“ prisipažino dizaineris.

Pasak jo, kol kas automobilio interjeras yra tik tam, kad būtų aiški bendra idėja, o ateityje pasirodys ir daugiau šio elektromobilio vidaus eskizų.

Lukas Medeišis
Lukas Medeišis
© DELFI / Andrius Ufartas

Kaip pripilti degalų į baką

Didžiausia staigmena tapo naujos bendrovės drąsus pažadas, per kiek laiko įsikraus elektromobilio baterijos. Kol žymiausi gamintojai gyrėsi, kad jų elektromobilius iki 80 proc. galima įkrauti per pusvalandį arba keliolika minučių, naujokas pristatė elektrinį „Mark Zero“ ir pareiškė, kad modelio bateriją iki 80 proc. galima įkrauti per kiek mažiau nei penkias minutes.

Subtilus dailių formų elektromobilis, pristatytas Ženevoje, anot „Piech“, aprūpintas naujo tipo baterija. Naujo tipo baterijos elementai sunkiai įkaista juos įkraunant ar jiems išsikraunant, o tai reiškia, kad jie gali atlaikyti ir kur kas didesnę srovę. Tad naudojant greitosios įkrovos stoteles, „Mark Zero“ baterija gali būti įkrauta iki 80 proc. per sensacingai trumpą laiką – 4 min. 40 sek. Dar daugiau: kadangi baterijos elementai sudėlioti taip, kad nekaistų, jie gali būti aušinami tiesiog oru.

A. Piechas sako, kad norėjosi leisti elektromobilio pirkėjams bateriją įkrauti taip pat greitai, kaip įprastose degalinėse „apsisuka“ tie, kas į baką pila dyzelį ar benziną. Tiesa, menka detalė. Nors ir automobilių rinkos startuolis drąsiai skelbia šią naujieną, kol kas nepriklausomų tyrimų, įrodžiusių „Piech“ žodžius, nėra. Visgi jei tai, ką kalba startuolio atstovai, tiesa, panašu, rinkos laukia esminis lūžis.

Masinė gamyba – per trejus metus

Dviejų durų elektromobilis sveria apie 1800 kg, o su viena įkrova toks automobilis turėtų nuvažiuoti apie 500 km (WLPT ciklu).

Automobilis aprūpintas trimis elektros motorais. Vienas, generuojantis 150 kW galią, yra ant priekinės ašies, dar du – ant galinės. Abu jie taip pat generuoja 150 kW galią.

Baterijas elektromobiliui gamina „Piech“ partneris iš Honkongo „Desten Group“.

„Piech Automotive“ parodoje akcentavo, kad automobiliui naudojama platforma – plačiai panaudojama. Ji tinkama vandeniliu varomų automobilių gamybai, taip pat – hibridų ir turinčių vidaus degimo variklius modelių. Beje, kol kas neskelbiama, kiek toks elektromobilis galėtų kainuoti, tačiau, žada naujokai, nuo konvejerio modelis nuriedės per artimiausius trejus metus.

Per šiuos metus turi paaiškėti ir tai, kas gi imsis šio elektromobilio gamybos. O drauge turėtų būti parodyti ir sportiškas visureigis bei keturvietis sedanas.

Automobilių rinkos naujoko "Piech" Ženevoje pristatytas "Mark Zero"
Automobilių rinkos naujoko "Piech" Ženevoje pristatytas "Mark Zero"
© DELFI / Svajūnas Stroinas

Pirko „Aston Martin“ brėžinius?

Įdomiausias gandas, susijęs su automobilių rinkos naujoku, yra tas, kad greičiausiai būtent ši kompanija galėjo įsigyti „Aston Martin Vanquish“ brėžinius ir gamybos paslaptis. Pernai prabangių automobilių gamintojas paskelbė, jog parduoda savo jau nebegaminamo modelio gamybos paslaptis ir brėžinius, eskizus, ir už viską paprašė 20 mln. svarų sterlingų.

Vėliau buvo pranešta, kad brėžiniai parduoti „trečiajai šaliai“, tačiau oficialiai pirkėjo niekas taip ir neįvardijo. Kiek anksčiau buvo manyta, kad brėžinius galėjo įsigyti ir britų „Morgan“, tačiau pastarieji gandus paneigė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(13 žmonių įvertino)
4.0000
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Mercedes-Benz“ pasigyrė: naujajame GLE – dar nenaudotos technologijos

Naujasis visureigis „ Mercedes-Benz GLE“ yra turtingas naujovių. Tai – visiškai nauja...

Juknevičius atskleidė, kiek ir kokių patobulinimų prireikė Dakare aplamdytam bolidui (6)

Vasario 18 d. iš Peru grįžusiu automobiliu besidžiaugęs Antanas Juknevičius , bolido...

„Toyota“ bandys pranokti pati save: kurs naują sportinį automobilį (4)

„ Toyota Gazoo Racing“ vadovas ir pagrindinis „GR Supra“ inžinierius Tetsuya Tada...

Atšovė peikiantiems dyzelius: dabar benzininiai automobiliai teršia labiau (31)

Naujausi dyzeliniai „Mercedes“ , „Opel“ ir BMW modeliai praktiškai neišskiria azoto...

Prie Sendvario žiedo – eismo apribojimas (2)

Nuo pirmadienio ryto vairuotojams teko keisti įpročius Šilutės plente prie Sendvario žiedinės...

Top naujienos

Naujas skandalas Kaune: iš besiskiriančių tėvų dar pernai paimtus du vaikus teismas grąžinti neleidžia (116)

Trečiadienį prie Kauno vaikų teisių ir apsaugos tarnybos skyriaus pastato susirinko būrys...

Nausėda gina Grybauskaitę: ji tiesiog pasakė garsiai tai, ką galvoja didžioji dalis Lietuvos žmonių (654)

Prezidentinių reitingų lyderis ekonomistas Gitanas Nausėda neslepia, kad vertybinė skirtis,...

Tomas Sinickis. Apie tarptautinę gėdą (492)

Kažkur skaičiau, kad du trečdaliai buvusių merų liko savo postuose. Jums dar kyla abejonių,...

Theresa May prašo nukelti „Brexit“ iki birželio 30 dienos EK: gali kilti rimtų grėsmių; papildyta 16.15 (98)

Theresa May prašys nukelti Jungtinės Karalystės išstojimo iš Europos Sąjungos datą iki...

Motiejūno sezonas Kinijoje baigtas: iškrito dviem etapais anksčiau nei pernai (29)

Šandongo „Golden Stars“ klubas baigė pasirodymą Kinijos CBA lygos atkrintamosiose varžybose....

Karališki pokyčiai: iš purvinų lošimo namų į prabangų vestuvinių suknelių saloną nuotraukos prieš ir po

Vestuvinių suknelių salone būsima nuotaka turi pasijusti it karalienė, todėl ir jo interjeras...

Astana tampa Nursultanu papildyta (300)

Kazachstano parlamentas trečiadienį nusprendė pervadinti šalies sostinę Astaną ilgamečio...

Veryga sulaukė malonės, Matulas – skaudžių kolegės pastabų (75)

Aistringai padiskutavusi apie skiepų nuo gripo klausimus Seimo Etikos ir procedūrų komisija...

Prancūzija perspėja galinti blokuoti „Brexit“ atidėjimą (4)

Prancūzija trečiadienį perspėjo galinti balsuoti prieš Jungtinės Karalystės prašymą...

Prieš šturmuodami parduotuves pasirauskite spintoje – išlaidos sumažės perpus stilistės patarimai (6)

Pavasaris įkvepia atsinaujinti ir praplėsti savo garderobą madingais raštais, detalėmis ir...