aA
Ženevos automobilių parodoje netrūksta dar niekur negirdėtų pavadinimų ir vardų. Vienas tokių – automobilių pramonės startuolis „Piech Automotive“, kurio pareiškimas šių metų parodoje turėjo priversti prisėsti visus rinkos senbuvius. Nustebti turėjo ir lietuviai, išgirdę, kad prie šio koncepcinio automobilio sukūrimo rankas pridėjo ir tautietis, automobilių dizaineris, Lukas Medeišis.
Automobilių rinkos naujoko "Piech" Ženevoje pristatytas "Mark Zero"
Automobilių rinkos naujoko "Piech" Ženevoje pristatytas "Mark Zero"
© DELFI / Svajūnas Stroinas

„Piech“, pavadintas legendinio „Volkswagen“ vadovo (ir „Porsche“ įkūrėjo anūko) Ferdinando Piech pavarde, o startuoliui vadovauja F. Piecho sūnus Antonas. Šviežia bendrovė ėmėsi pirmojo automobilio projekto, o jo išvaizdą tobulinti patikėjo dviems dizaineriams.

Eksterjero linijas braižė automobilių dizaineris iš Vengrijos Laszlo Varga, o automobilių parodos lankytojus nustebinusio modelio interjeras sukurtas pagal lietuvio Luko Medeišio brėžinius ir eskizus.

„Kai prieš dešimtmetį pradėjau savo, kaip automobilių dizainerio, kelionę, nė nesapnavau, kad vieną dieną stovėsiu greta koncepcinio automobilio, prie kurio dizaino būsiu prisidėjęs pats“ – socialiniame tinkle „Facebook“ prisipažino dizaineris.

Pasak jo, kol kas automobilio interjeras yra tik tam, kad būtų aiški bendra idėja, o ateityje pasirodys ir daugiau šio elektromobilio vidaus eskizų.

Lukas Medeišis
Lukas Medeišis
© DELFI / Andrius Ufartas

Kaip pripilti degalų į baką

Didžiausia staigmena tapo naujos bendrovės drąsus pažadas, per kiek laiko įsikraus elektromobilio baterijos. Kol žymiausi gamintojai gyrėsi, kad jų elektromobilius iki 80 proc. galima įkrauti per pusvalandį arba keliolika minučių, naujokas pristatė elektrinį „Mark Zero“ ir pareiškė, kad modelio bateriją iki 80 proc. galima įkrauti per kiek mažiau nei penkias minutes.

Subtilus dailių formų elektromobilis, pristatytas Ženevoje, anot „Piech“, aprūpintas naujo tipo baterija. Naujo tipo baterijos elementai sunkiai įkaista juos įkraunant ar jiems išsikraunant, o tai reiškia, kad jie gali atlaikyti ir kur kas didesnę srovę. Tad naudojant greitosios įkrovos stoteles, „Mark Zero“ baterija gali būti įkrauta iki 80 proc. per sensacingai trumpą laiką – 4 min. 40 sek. Dar daugiau: kadangi baterijos elementai sudėlioti taip, kad nekaistų, jie gali būti aušinami tiesiog oru.

A. Piechas sako, kad norėjosi leisti elektromobilio pirkėjams bateriją įkrauti taip pat greitai, kaip įprastose degalinėse „apsisuka“ tie, kas į baką pila dyzelį ar benziną. Tiesa, menka detalė. Nors ir automobilių rinkos startuolis drąsiai skelbia šią naujieną, kol kas nepriklausomų tyrimų, įrodžiusių „Piech“ žodžius, nėra. Visgi jei tai, ką kalba startuolio atstovai, tiesa, panašu, rinkos laukia esminis lūžis.

Masinė gamyba – per trejus metus

Dviejų durų elektromobilis sveria apie 1800 kg, o su viena įkrova toks automobilis turėtų nuvažiuoti apie 500 km (WLPT ciklu).

Automobilis aprūpintas trimis elektros motorais. Vienas, generuojantis 150 kW galią, yra ant priekinės ašies, dar du – ant galinės. Abu jie taip pat generuoja 150 kW galią.

Baterijas elektromobiliui gamina „Piech“ partneris iš Honkongo „Desten Group“.

„Piech Automotive“ parodoje akcentavo, kad automobiliui naudojama platforma – plačiai panaudojama. Ji tinkama vandeniliu varomų automobilių gamybai, taip pat – hibridų ir turinčių vidaus degimo variklius modelių. Beje, kol kas neskelbiama, kiek toks elektromobilis galėtų kainuoti, tačiau, žada naujokai, nuo konvejerio modelis nuriedės per artimiausius trejus metus.

Per šiuos metus turi paaiškėti ir tai, kas gi imsis šio elektromobilio gamybos. O drauge turėtų būti parodyti ir sportiškas visureigis bei keturvietis sedanas.

Automobilių rinkos naujoko "Piech" Ženevoje pristatytas "Mark Zero"
Automobilių rinkos naujoko "Piech" Ženevoje pristatytas "Mark Zero"
© DELFI / Svajūnas Stroinas

Pirko „Aston Martin“ brėžinius?

Įdomiausias gandas, susijęs su automobilių rinkos naujoku, yra tas, kad greičiausiai būtent ši kompanija galėjo įsigyti „Aston Martin Vanquish“ brėžinius ir gamybos paslaptis. Pernai prabangių automobilių gamintojas paskelbė, jog parduoda savo jau nebegaminamo modelio gamybos paslaptis ir brėžinius, eskizus, ir už viską paprašė 20 mln. svarų sterlingų.

Vėliau buvo pranešta, kad brėžiniai parduoti „trečiajai šaliai“, tačiau oficialiai pirkėjo niekas taip ir neįvardijo. Kiek anksčiau buvo manyta, kad brėžinius galėjo įsigyti ir britų „Morgan“, tačiau pastarieji gandus paneigė.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
4.1333

Savaitgalį Vilniaus centre laukia eismo ribojimai: kai kurios gatvės bus uždarytos (3)

Rugpjūčio 8 d., šeštadienį, Vilniuje šurmuliuos aktyvaus laisvalaikio ir sporto šventė...

Naujų automobilių rinką krutina reeksportas: vėl pabiro „Fiat“, kurių Lietuvoje nematysim (4)

Bendrovė „ AutoTyrimai “ išanalizavusi VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis skelbia,...

„Modus Group“ plečia atstovybių tinklą Baltijos šalių regione (2)

Tarptautinei įmonių grupei „ Modus Group “ priklausanti UAB „ Autobrava “ ambicingai plečia...

Koronavirusas „suvalgė“ 250 mln. eurų iš „Aston Martin“ kišenės (1)

Didžiosios Britanijos superautomobilių gamintojas „ Aston Martin “ deklaravo, kad per pirmąjį...

Vairuotojų įpročiai pasikeitė: ruošiasi antrai koronaviruso bangai net pirkdami automobilio draudimą (23)

Jeigu negali nuvykti lėktuvu į savo mėgstamą šiltųjų kraštų kurortą, leiskis į kelionę po...

Top naujienos

Lingienė: nerimą kelia nepaaiškinami koronaviruso atvejai, nemažai užsikrečia savo darbovietėse vilčių dėl Lenkijos nepalieka (263)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro ( NVSC ) direktorė Rolanda Lingienė sako, kad...

Miesto festivalio dalyvė suglumo: dėl COVID-19 atšaukus renginį, nuostoliai būtų dengiami iš dalyvių kišenės (20)

Po mėnesio vyksiantis bene didžiausias sostinės festivalis „ Sostinės dienos “ kai kuriems...

Iš Valentaitės vogusiam Redikui – blogos žinios: pareigūnai mano, kad krepšininkas turi būti įkalintas (24)

Dėl vagysčių iš stilistės Astos Valentaitės nuteistas krepšininkas Dovydas Redikas...

Artėjant AE paleidimui – kritika Vilniui: Astravas poryt pasileidžia, ir mes net nežinome, ar jie pasirengę papildyta (2)

Tikėtinas Astravo atominės elektrinės (AE) fizikinis paleidimas yra numatytas penktadienį,...

Nufilmavo savižudiškus „kelių erelio“ manevrus: lenkti šoko tiesiai prieš vilkiko nosį (244)

Neatsargus ir neapgalvotas lenkimas - viena dažnesnių žūčių Lietuvos keliuose priežasčių....

Astravo AE paleidimas tikėtinas jau penktadienį: dalis savivaldybių pasirengti vėluoja papildyta 12:31 val. (261)

Astravo atominės elektrinės (AE) fizikinis paleidimas tikėtinas jau šį penktadienį. Jos...

Vakcina besigiriančiai Rusijai – kirtis iš PSO (187)

Rusijai giriantis planais greitai pradėti masinę vakcinos nuo koronaviruso gamybą, Pasaulio...

Buvęs CŽA agentas apie sprogimą Libane: sukėlė ne tik amonio nitratas apie pavojingą krovinį žinota prieš šešerius metus (52)

Buvęs CŽA agentas artimuosiuose rytuose Robertas Baeris naujienų kanalui CNN teigė, kad Libano...

Nesutaria, kurį laisvadienį galėtų pakeisti Sausio 13-oji: siūlo daugiau nedarbo dienų

Sugrįžus diskusijoms dėl galimybės sausio 13-ąją paskelbti nedarbo diena, Lietuvos...

|Maža didelių žinių kaina