aA
Ženevos automobilių parodoje netrūksta dar niekur negirdėtų pavadinimų ir vardų. Vienas tokių – automobilių pramonės startuolis „Piech Automotive“, kurio pareiškimas šių metų parodoje turėjo priversti prisėsti visus rinkos senbuvius. Nustebti turėjo ir lietuviai, išgirdę, kad prie šio koncepcinio automobilio sukūrimo rankas pridėjo ir tautietis, automobilių dizaineris, Lukas Medeišis.
Automobilių rinkos naujoko "Piech" Ženevoje pristatytas "Mark Zero"
Automobilių rinkos naujoko "Piech" Ženevoje pristatytas "Mark Zero"
© DELFI / Svajūnas Stroinas

„Piech“, pavadintas legendinio „Volkswagen“ vadovo (ir „Porsche“ įkūrėjo anūko) Ferdinando Piech pavarde, o startuoliui vadovauja F. Piecho sūnus Antonas. Šviežia bendrovė ėmėsi pirmojo automobilio projekto, o jo išvaizdą tobulinti patikėjo dviems dizaineriams.

Eksterjero linijas braižė automobilių dizaineris iš Vengrijos Laszlo Varga, o automobilių parodos lankytojus nustebinusio modelio interjeras sukurtas pagal lietuvio Luko Medeišio brėžinius ir eskizus.

„Kai prieš dešimtmetį pradėjau savo, kaip automobilių dizainerio, kelionę, nė nesapnavau, kad vieną dieną stovėsiu greta koncepcinio automobilio, prie kurio dizaino būsiu prisidėjęs pats“ – socialiniame tinkle „Facebook“ prisipažino dizaineris.

Pasak jo, kol kas automobilio interjeras yra tik tam, kad būtų aiški bendra idėja, o ateityje pasirodys ir daugiau šio elektromobilio vidaus eskizų.

Lukas Medeišis
Lukas Medeišis
© DELFI / Andrius Ufartas

Kaip pripilti degalų į baką

Didžiausia staigmena tapo naujos bendrovės drąsus pažadas, per kiek laiko įsikraus elektromobilio baterijos. Kol žymiausi gamintojai gyrėsi, kad jų elektromobilius iki 80 proc. galima įkrauti per pusvalandį arba keliolika minučių, naujokas pristatė elektrinį „Mark Zero“ ir pareiškė, kad modelio bateriją iki 80 proc. galima įkrauti per kiek mažiau nei penkias minutes.

Subtilus dailių formų elektromobilis, pristatytas Ženevoje, anot „Piech“, aprūpintas naujo tipo baterija. Naujo tipo baterijos elementai sunkiai įkaista juos įkraunant ar jiems išsikraunant, o tai reiškia, kad jie gali atlaikyti ir kur kas didesnę srovę. Tad naudojant greitosios įkrovos stoteles, „Mark Zero“ baterija gali būti įkrauta iki 80 proc. per sensacingai trumpą laiką – 4 min. 40 sek. Dar daugiau: kadangi baterijos elementai sudėlioti taip, kad nekaistų, jie gali būti aušinami tiesiog oru.

A. Piechas sako, kad norėjosi leisti elektromobilio pirkėjams bateriją įkrauti taip pat greitai, kaip įprastose degalinėse „apsisuka“ tie, kas į baką pila dyzelį ar benziną. Tiesa, menka detalė. Nors ir automobilių rinkos startuolis drąsiai skelbia šią naujieną, kol kas nepriklausomų tyrimų, įrodžiusių „Piech“ žodžius, nėra. Visgi jei tai, ką kalba startuolio atstovai, tiesa, panašu, rinkos laukia esminis lūžis.

Masinė gamyba – per trejus metus

Dviejų durų elektromobilis sveria apie 1800 kg, o su viena įkrova toks automobilis turėtų nuvažiuoti apie 500 km (WLPT ciklu).

Automobilis aprūpintas trimis elektros motorais. Vienas, generuojantis 150 kW galią, yra ant priekinės ašies, dar du – ant galinės. Abu jie taip pat generuoja 150 kW galią.

Baterijas elektromobiliui gamina „Piech“ partneris iš Honkongo „Desten Group“.

„Piech Automotive“ parodoje akcentavo, kad automobiliui naudojama platforma – plačiai panaudojama. Ji tinkama vandeniliu varomų automobilių gamybai, taip pat – hibridų ir turinčių vidaus degimo variklius modelių. Beje, kol kas neskelbiama, kiek toks elektromobilis galėtų kainuoti, tačiau, žada naujokai, nuo konvejerio modelis nuriedės per artimiausius trejus metus.

Per šiuos metus turi paaiškėti ir tai, kas gi imsis šio elektromobilio gamybos. O drauge turėtų būti parodyti ir sportiškas visureigis bei keturvietis sedanas.

Automobilių rinkos naujoko "Piech" Ženevoje pristatytas "Mark Zero"
Automobilių rinkos naujoko "Piech" Ženevoje pristatytas "Mark Zero"
© DELFI / Svajūnas Stroinas

Pirko „Aston Martin“ brėžinius?

Įdomiausias gandas, susijęs su automobilių rinkos naujoku, yra tas, kad greičiausiai būtent ši kompanija galėjo įsigyti „Aston Martin Vanquish“ brėžinius ir gamybos paslaptis. Pernai prabangių automobilių gamintojas paskelbė, jog parduoda savo jau nebegaminamo modelio gamybos paslaptis ir brėžinius, eskizus, ir už viską paprašė 20 mln. svarų sterlingų.

Vėliau buvo pranešta, kad brėžiniai parduoti „trečiajai šaliai“, tačiau oficialiai pirkėjo niekas taip ir neįvardijo. Kiek anksčiau buvo manyta, kad brėžinius galėjo įsigyti ir britų „Morgan“, tačiau pastarieji gandus paneigė.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
4.1333

Būsimi „klevai“ turi porą mėnesių pasiruošti naujovei: „Regitra“ į vairavimo egzaminą įtraukė naują užduotį (108)

„ Regitra “ B kategorijos siekiantiems vairuotojams praktikos egzaminuose įtrauks papildomą...

„Hyundai“ pristatė rimtą konkurentą „Volkswagen T-Cross“ ir „Ford Puma“ visureigiams: patrauks ne vieno dėmesį (6)

Automobilių gamintojai nesnaudžia ir rinkai pristato vis naujus modelius. Ne išimtis ir...

Neįtikėtina mintis: labiausiai apkrautuose greitkeliuose sunkvežimiai galės važiuoti kaip troleibusai (7)

Technologijų kompanijos „ Continental “ padalinys „Continental Engineering Services“ ir „...

„Volkswagen“ turi naujienų: į kelius išridens kompaktišką visureigį – nusipirksit jau kitąmet (16)

Naujasis kompaktiškas krosoveris „Taigo“ – tai pirmas Europos rinkai skirtas „Volkswagen“...

„Audi“ ateities planas aiškus: nuo 2026 visi nauji modeliai bus tik elektriniai, 2033 vidaus degimo variklių nebegamins pristatė elektrinį „Q4 e-tron“ (80)

Trečiadienio rytą Vokietijos „ Audi “ Vilniuje, senamiestyje, pristatė dar vieną naują gamos...

Top naujienos

Vilniaus bažnyčioje – siaubingi išpuoliai: prie altoriaus – dar neregėtos orgijos (231)

Vilniaus centre esančioje Dievo Gailestingumo Šventovėje – siaubingi išpuoliai: jau daugiau...

Verslui Vyriausybės užmojai netikėti: kodėl bus galima į parduotuvę, bet ne į lauko kavinę ar sporto klubą (263)

Šalies verslo atstovai sutrikę – Vyriausybės siūlymai griežtinti pandemijos valdymą juos...

Atrankos dugne atsidūrusi ir apie stebuklą prabilusi Palšytė: prieš 2 savaites dar abejojau, ar pavyks taip šokti specialiai Delfi iš Tokijo (62)

Nuo rudenio neviešinta kojos operacija ir pusės metų pasiruošimo stebuklas leido 29 metų Airinei...

Eugenija Grižibauskienė | D+

Top 15. Valymo paslaugas teikiančiose įmonėse – nuo svaiginančių iki vos skurdo ribą perlipančių algų (1)

Naujausiame portalo Delfi reitinge išvysite, kokius gi atlyginimus gauna valymo paslaugas...

Didžiųjų įmonių planai dėl grįžimo į biurus JAV: siaučiant virusui viskas keičiasi (6)

COVID-19 atvejų augimas paskatino JAV darbdavius stabdyti grįžimo į biurus planus ir įvesti...

Kova dėl vietos finale: JAV – Australija gyvai; po II kėl. 42:45 (2)

Ketvirtadienį ryte Tokijo žaidynių pirmame pusfinalyje JAV rinktinė testuoja Australiją,...

Policija pradėjo tyrimą dėl grasinimo įvykdyti teroristinį nusikaltimą 12-koje objektų (18)

Lietuvos policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl grasinimo įvykdyti teroristinį nusikaltimą...

Roma Macijauskaitė | D+

Londone lietuvės nėrė į grožio verslą: tokios sėkmės nesitikėjome, mus net vadina raganaitėmis

Kiekvieno emigranto istorija vis kitokia. Diana ir Zoja jau gyveno Londone, kai susipažino...

ES ambasadorius: panašu, kad skrydžiai iš Irako į Minską kuriam laikui atšaukiami papildyta 22.23 val. (669)

Europos Sąjungos (ES) ambasadorius Irake Martinas Huthas sako, kad skrydžiai iš šios šalies į...

Bus ne tik šilumos, bet ir lietaus (2)

Ketvirtadienio dieną Lietuva atsidurs žemesnio atmosferos slėgio lauke. Trumpo ir nesmarkaus...