aA
Europos Sąjungos valstybėse nukentėjusiųjų interesai apsaugoti labiau negu kitose Žaliosios kortelės sistemai priklausančiose šalyse. Draudimo sumos, įvykus draudžiamajam įvykiui, pavyzdžiui, Rusijoje ar Ukrainoje yra gerokai mažesnės negu ES ar Lietuvoje. „Po stambios avarijos teritorijoje, kuri nepriklauso ES, daugeliui mažų transporto įmonių grėstų bankrotas,“ – sako Lietuvos smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos (LSVVA) atsakingasis sekretorius Sigitas Česnavičius.
© Corbis

Žalų padengimo tvarka žlugdo smulkų verslą?

Smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos atstovų manymu, transporto bendrovėms ir toliau grės didelės bėdos, jei Lietuvos Respublikos draudikų biuro atstovai nesiryš sąžiningai sureguliuoti žalų atsiskaitymus, įvykus draudiminiams įvykiams ES nepriklausančiose valstybėse. Anot jų, sudaryta žalų padengimo tvarka žlugdo smulkų verslą ir prieštarauja Vyriausybės politikai.

Pasak draudimo bendrovės „If“ Transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimo produkto vadovo Alekso Nečajevo, vienas didžiausių skirtumų tarp ES ir kitose Žaliosios kortelės sistemai priklausančiose šalyse galiojančio privalomojo transporto draudimo yra žalų padengimo sumos. Pavyzdžiui, Rusijoje ir Ukrainoje žalų padengimo sumos gerokai mažesnės, todėl ES valstybėse nukentėjusiųjų interesai apsaugoti labiau.

Rusijoje draudimo suma turtui tesiekia vos 120 tūkst. rublių vienam asmeniui (apie 3 tūkst. eurų) ir 160 tūkst. rublių (apie 4 tūkst. eurų) vienam draudžiamajam įvykiui, Ukrainoje – 2,5 tūkst. eurų vienam asmeniui ir 12, 4 tūkst. vienam draudžiamajam įvykiui, o Baltarusijoje – 10 tūkst. eurų vienam asmeniui ir 30 tūkst. eurų vienam draudžiamajam įvykiui. Lietuvoje išmokamos sumos yra keliasdešimt kartų didesnės.

„Koks skirtumas, kurioje šalyje įvyks draudiminis įvykis? Važiuodami į Rytų šalis, mokame tokią pat draudimo įmoką, kaip ir vykdami į Vakarų valstybes,“ – sako S. Česnavičius.

„Įvykus draudžiamajam įvykiui Rusijoje, reikia kreiptis į transporto priemonių draudikų biurą, kuris paskiria draudimo ar žalų reguliavimo bendrovę. Ši bendrovė turi išnagrinėti įvykį. Baltarusijoje ir Ukrainoje šią funkciją atlieka transporto priemonių draudikų biuras. Europos sąjungos šalyse reikia kreiptis į savo draudiko atstovą,“ - pasakoja „PZU Lietuva“ Transporto rizikų ekspertas Artūras Palevičius.

Žalos padengimas ES

Šiuo metu Lietuvoje patvirtinta 500 tūkst. eurų suma turto žaloms atlyginti. Už žalą asmens sveikatai ir gyvybei gali būti atlyginta iki 2,5 mln. eurų. „Draudikas turi padengti visą žalą nukentėjusiajam, bet maksimali išmoka neviršys 500 tūkst. eurų. Kiek mums žinoma, Lietuvoje dar nebuvo tokio draudžiamojo įvykio, kad 500 tūkst. eurų nepakaktų padengti turtinei žalai,“- sako A. Nečajevas.

„Jei įvykis nutinka užsienyje, išmokos dydis skaičiuojamas, remiantis toje šalyje galiojančiomis draudimo sumomis. Yra šalių, tokių kaip Italija, Jungtinė karalystė ar Ispanija, kuriose draudimo sumos už žalą sveikatai ir gyvybei neribojamos, jų dydį nustato teismas,“- konstatuoja A. Palevičius.

„Jeigu ES šalyje draudimo suma yra didesnė nei Lietuvoje, tuomet sumokama tos užsienio valstybės žalos padengimo nustatyta suma, o jeigu draudimo suma mažesnė – Lietuvoje numatyta draudimo suma. Kitaip sakant, klientui visuomet taikomos palankesnės draudimo sąlygos,“ – pasakoja A. Nečajevas.

Anot jo, daugelyje ES šalių žalų padengimo sumos, yra didesnės nei Lietuvoje arba neribojamos. Kiekviena ES šalis pasižymi savo specifika, todėl mūsų šalies draudimo kompanijos kiekvienoje ES ir Žalios kortelės sistemos šalyje turi vietinius atstovus, kurie padeda sureguliuoti privalomojo draudimo žalą.

Estijoje ir Latvijoje, kaip ir Lietuvoje patvirtinta 500 tūkst. eurų suma turto žaloms atlyginti. Apdraustieji privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu, ir patyrę avarijas Rusijoje, Ukrainoje ir Baltarusijoje gautų tokias pačias žalos atlyginimo sumas kaip ir apdraustieji Lietuvos draudimo kompanijose.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvos automobilių parko paveikslas kone nesikeičia – į šalį plūsta seni „dyzeliai“ (138)

Dauguma varomi dyzelinu ir maždaug 11,3 m. amžiaus – toks yra į Lietuvą atvežamų naudotų...

Kaip automobilį renkasi šeimos: pirmiausia rūpi kaina, tada – saugumas (4)

„Lietuvos metų automobilį 2019“ renkančios komisijos nariai sutinka, kad vieno recepto renkant...

Nufilmavo įžūlų „Opel“ vairuotojo manevrą: pėstieji vos spėjo pasitraukti iš po ratų (80)

Raudonas šviesoforo signalas – nė motais. Panašu, tokiu devizu vadovavosi melsvo „ Opel “...

Įspėjo važinėjančius vasarinėmis padangomis: tik atrodo, kad jos vis dar tinkamos naudoti (14)

Klimato kaitos įrodymų toli ieškoti nereikia: pirmomis lapkričio dienomis lauko termometre...

Ką pakeitė nauji taršos standartai – automobilių gamintojai apie degalų sąnaudas nebemeluoja (9)

Dažnai su naujais automobiliais susiduriantys vairuotojai į gamintojų skelbiamas degalų sąnaudas...

Top naujienos

Po skandalo Pravieniškėse – košmaras Alytuje: „bachūrai“ pademonstravo, kas zonoje yra valdžia (430)

Alytaus pataisos namuose , kur bausmę atlieka už sunkius ir labai sunkius nusikaltimus nuteisti...

Kandidatų į prezidentus reitinguose – paskutinė didelė mįslė (556)

Kandidatų į prezidentus reitinguose į antrą vietą stipriai padidinusi savo populiarumą iškopė...

Daugybę metų prekyboje skaičiuojantys Lietuvos verslininkai: sumažinti kainų – neįmanoma (248)

Beveik 19 metų prekybos verslu Lietuvoje užsiimantys Valdas Čeilutka ir Saulius Jurkus įsitikinę...

Ekspertė: Macronas prakalbo itin netinkamu metu, Maskvai lieka tik pasidžiaugti (55)

Bandymai kurti jungtines Europos kariuomenės pajėgas nepadės Europos Sąjungai nei patenkinti...

Alytaus kalėjimo vadovas apie kalinių sumuštą pareigūną: super duper nieko neįvyko

Laikinasis Alytaus pataisos namų direktorius Genadijus Lepiochinas penktadienį neigė...

Robotai gviešiasi europiečių darbo vietų – ypač pažeidžiama – Lietuva (107)

Robotai taikosi į žmonių darbo vietas Europoje, ir ypač pažeidžiamos atrodo šalys iš...

15 kg priaugusi Natalija Bunkė dabar save vadina plius dydžio modeliu: dar niekada tiek daug nesvėriau (176)

Atlikėjai Natalijai Bunkei tikrai galima pavydėti žavesio. Tačiau pati dainininkė savo grožio...

Neišnešiotų naujagimių pasaulyje daugėja: šeimos pasigenda pagalbos (6)

107 dienos. Tiek mamos su gimusiais neišnešiotais kūdikiais praleidžia ligoninėje. Ir jei...

11 didžiausių klaidų, kurias daro bandantys maitintis sveikai (8)

Nesvarbu, kiek sveikų užkandžių suvalgote ar kaip dažnai sportuojate, kaip ir daugelis žmonių,...

Vincas Alesius patarė, kaip pasidaryti dailiausią asmenukę: žinokite savo „šokoladinę“ pusę (4)

Ir asmenukėms pozuoti gana sudėtinga – ypač jei žmogus nežino savo „šokoladinės“ pusės,...