aA
Volvo Trucks“ sulaukė rekordinio didžiausios Šiaurės Europoje laivininkystės ir sausumos transporto logistikos bendrovės DFDS užsakymo – jai Švedijos įmonė pagamins 100 elektrinių „Volvo FM“ modelių. Tai didžiausias elektra varomų sunkvežimių užsakymas „Volvo Trucks“ istorijoje ir vienas stambiausių visoje pasaulinėje sunkiojo transporto industrijoje, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
„Volvo Trucks“ vienai didžiausių logistikos įmonių pristatys 100 elektrinių sunkvežimių
© Gamintojo archyvas

„Volvo Trucks“ prognozuoja, kad iki 2030-ųjų pusė parduodamų įmonės sunkvežimių bus varomi elektra. Pirmasis tokio dydžio užsakymas gamintojui yra patvirtinimas, kad perėjimo skatinimas prie elektra varomų sunkiasvorių transporto priemonių – geras ir laiku priimtas sprendimas.

Gaus ne tik sunkvežimius, bet ir paslaugas

„Volvo Trucks“ elektra varomus sunkvežimius nedidelėmis serijomis gamina nuo 2019 m., tačiau įmonės atstovai pripažįsta, kad, norint paspartinti perėjimą prie tvaraus sunkiojo transporto gamybos, pajėgumus teks padidinti. Pasitempti skatina ir pokyčius inicijuojantis DFDS sprendimas įsigyti didelį kiekį elektrinių sunkvežimių. Ši bendrovė savo pavyzdžiu parodė, kad elektrinis transportas gali būti tausojantis aplinką sprendimas gabenant sunkius krovinius ilgesnius atstumus.

Vienas didžiausių užsakymų elektra varomo sunkiojo transporto istorijoje patvirtintas oficialia sutartimi, o pirmuosius Geteborge (Švedija) įsikūrusioje gamykloje surenkamus elektrinius FM sunkvežimius „Volvo Trucks“ klientui pristatys paskutiniame 2022-ųjų ketvirtyje.

DFDS naujuosius elektrinius „Volvo“ sunkvežimius naudos Europoje. Pirmieji sunkiasvoriai nuo kitų metų pabaigos bus eksploatuojami Švedijoje, Belgijoje ir Jungtinėje Karalystėje. Sunkvežimiams įkrauti įmonė siekia naudoti tik iš atsinaujinančių šaltinių gaunamą elektros energiją, nors skirtingose šalyse galimybės nevienodos.

Švedijos įmonė pabrėžia, kad klientas šiuo atveju įsigyja ne tik sunkvežimius. Greta įprastos techninės priežiūros suteikiamos ir papildomos paslaugos – tikslios numatomų maršrutų simuliacijos ir baterijų veikimo laiko optimizavimas, siekiant užtikrinti maksimalų nuvažiuojamą atstumą.

Net nuvažiuojant mažiau poveikis – akivaizdus

Elektra varomas „Volvo FM“ sunkvežimis viena įkrova gali įveikti iki 300 km atstumą. To visiškai užtenka važiuojant vietiniais maršrutais ir įkraunant baterijas logistikos centruose. Sparčiojo įkrovimo stotelėje papildžius bateriją iki 80 proc., pavyzdžiui, vairuotojui sustojus papietauti, per dieną gali būti įveikiamas ir ilgesnis atstumas. Remiantis 2018 m. statistika, 45 proc. visų Europos keliais gabentų krovinių buvo vežami mažiau nei 300 km.

Pradinė elektrinių sunkvežimių įsigijimo kaina didesnė nei vilkikų su dyzeliniais varikliais, tačiau eksploatacijos išlaidos – mažesnės. Papildoma paskata pereiti prie elektra varomo transporto vežėjams gali tapti ir eismo ribojimai didmiesčiuose bei CO2 emisijai proporcingi taršos mokesčiai.

Greta ekonominės naudos itin reikšmingas ir gerokai mažesnis poveikis aplinkai. 40 000 km per metus nuvažiuojantis įprastas dyzelinis sunkvežimis į aplinką išmeta daugiau nei 30 tonų CO2, o eksploatuojant elektrinį sunkvežimį jos bus nulinės. Skaičiuojant visiems 100 sunkiasvorių, tai sudarytų 3 000 tonų CO2 per metus.

Nuo 2019-ųjų „Volvo Trucks“ jau pardavė kelis šimtus elektra varomų sunkvežimių, o tai daugiau nei bet kuris kitas gamintojas. Skaičiuojama, kad logistikos bendrovės visoje Europoje iš įvairių gamintojų įsigijo apie 300 elektrinių sunkvežimių, o susidomėjimas ekologišku sunkiuoju transportu vis sparčiau auga. Vienas labiausiai laukiamų vežėjų pokyčių – plėtojama našesnė įkrovimo infrastruktūra.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
3.6667

Į Vilnių atvežtas ilgai lauktas „Maserati“ superautomobilis: visi Lietuvai skirti modeliai nupirkti iš karto (45)

Šiais griežto burnojimo dėl emisijų ir grasinimų, kad vidaus degimo varikliai bus uždrausti,...

Baigė „Ionity“ įkrovos stotelių plėtrą Baltijos šalyse: pusė elektromobiliams skirtų vietų teko Lietuvai (8)

Didžiausią didelės galios elektromobilių įkrovos tinklą Europoje plėtojanti kompanija IONITY...

Kelininkai: magistraliniai keliai - sausi, rajoniniai - daug kur šlapi

Vakarėjant sekmadieniui, Lietuvoje magistralinių kelių dangos daugiausia yra sausos, krašto ir...

Vilniuje atnaujins dar tris gatves: atsiras nauji šaligatviai ir dviračių takai, bet kelias – susiaurės (33)

Pagal su Vilniaus miesto savivaldybe pasirašytą sutartį bendrovė „ YIT Lietuva “ modernizuos...

Top naujienos

Kraupioje avarijoje vaikų netekę tėvai sugebėjo atleisti BMW vairuotojui: jie buvo geriausi draugai (61)

Per tragišką avariją du savo geriausius draugus pražudęs 23 metų vilnietis Mantas Kildišius...

Užsienyje bijo lietuvių: matydami, kiek pas mus sergančių ir antivakserių – liepia tirtis papildomai (857)

Iš stipriai sergančios Lietuvos žmonės plūsta žiemoti į saulėtą ir mažai koronaviruso...

Po rekordinių viruso skaičių svarsto, ką daryti su kitais ligoniais: pagalbos gali tekti vykti ir į kitą miestą

Dėl kovidinių pacientų kemšantis ligoninėms, svarstoma, kaip išlaikyti pagalbą ir kitomis...

Po audringų orų paskutinė spalio savaitė tikrai nenuvils

Po agresyvaus ciklono daug kur kėlusio audras, perkūnijas ir itin smarkias liūtis Žemaitijoje,...

Klaipėdos rajono meras grąžintas iš Rusijos: papasakojo, kas atsitiko skelbiamos visų sulaikytųjų tapatybės (354)

„Esu geras žvejys, bet, pasirodo, orientacininkas ne koks. Turbūt jau girdėjote apie šiandien...

Intriga baigėsi: Kelmėje rinkimus laimėjo Petkevičius, Trakuose Šatevičius įveikė Narkevič (138)

Kelmės rajono mero rinkimus sekmadienį antrame ture užtikrintai laimėjo savarankiškai...

Verslo „liudytojas“ per mėnesį sumoka apie 10 eurų, kai darbuotojas – 260 eurų: ar kiti metai gali būti paskutiniai? (169)

Vienas verslo liudijimo turėtojas per mėnesį vidutiniškai sumoka apie 10 eurų gyventojo pajamų...

Projektas „Kaukės“ įgauna pagreitį: po Šuns kostiumu slėpėsi garsus aktorius (16)

„Visus išdūrė ! Visus išdūrė!” – sekmadienio vakarą šaukė žiūrimiausio LNK...

Po provokuojančių nuogybių ant podiumo – ekstravagantiškų mados stebėtojų pasirodymas užkulisiuose (13)

Štai nugriaudėjo dar viena „ Mados infekcija “. Naujininkų simboliu tapusiame pastate,...

Pabandžiusi dominuoti moteris nudegė: kai taip elgiesi su vyrais, sulauki netikėto rezultato (16)

Mano fantazija yra ne būti valdomai, o pačiai valdyti. Pavyzdžiui, man patiktų važinėtis...