aA
„Volvo“ praneša, kad plečia savo alternatyviųjų degalų programą ir tampa pirmuoju Europos sunkvežimių gamintoju, kurio naujasis dujomis varomas vilkikas „Volvo FM MethaneDiesel“ atitinka regioniniams ir tolimiesiems gabenimams taikomus reikalavimus.
Volvo FM MethaneDiesel
© Gamintojo nuotr.

Serijinė „Volvo FM MethaneDiesel“ gamyba prasideda rugpjūtį, tačiau šį modelį galima užsisakyti jau dabar. Pirmiausia šiais sunkvežimiais bus pradėta prekiauti Olandijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Švedijoje – šalyse, kuriose labiausiai išplėtota suskystintų metano dujų infrastruktūra. Planuojama, kad šiemet bus pagaminta apie 100 metano dujomis ir dyzelinu varomų vilkikų.

Didesnis našumas, mažesnė tarša

Naujajame „Volvo FM MethaneDiesel“ montuojamas 13 litrų darbinio tūrio 460 AG, 2300 Nm maksimalaus sukimo momento variklis, varomas degalų mišiniu, kurį sudaro iki 75 % suskystintų metano dujų ir 25 % dyzelino, tačiau ši proporcija gali skirtis atsižvelgiant į sunkvežimio eksploatacijos būdą. Metano dujos dažnai yra gerokai pigesnės už dyzeliną, todėl tai leidžia sumažinti išlaidas degalams.

Lyginant su įprastais dujiniais varikliais, kuriuose degalai uždegami naudojant žvakes, metano-dyzelinis variklis yra 30–40% našesnis, todėl jo degalų sąnaudos yra iki 25% mažesnės. Varant sunkvežimį biodujomis, anglies dvideginio išmetimas, lyginant su įprastu dyzeliniu varikliu, sumažėja iki 70%.

Pagrindas – dyzelinio variklio technologija

Techniniu požiūriu „Volvo FM MethaneDiesel“ variklis yra įprastas dyzelinis variklis, kuriame įrengti dujų purkštuvai, specialus termoizoliacinis degalų bakas suskystintoms dujoms (jos laikomos -140ºC temperatūroje) ir specialus katalizatorius. Naudojant suskystintas dujas į baką telpa daugiau degalų nei jas suslėgus, todėl metanu ir dyzelinu varomas sunkvežimis gali nuvažiuoti didesnį atstumą už įprastus dujinius-benzininius sunkvežimius. Bake esančių dujų pakanka įveikti iki 500 km atstumą įprastomis važiavimo sąlygomis, kai bendra autotraukinio masė yra 40 tonų.

Atliekant bandymus nustatyta, kad „Volvo Trucks“ metano-dyzelino technologijos eksploatacinis patikimumas ir važiavimo savybės iš esmės nesiskiria nuo įprasto sunkvežimio, varomo dyzeliniu varikliu. Jei baigiasi dujos, sistema automatiškai įjungia dyzelinį režimą. Vairuotojui apie tai praneša įspėjamoji lemputė prietaisų skydelyje.

Per kelerius artimiausius metus kasmet tikimasi parduoti apie 400 metano dujomis ir dyzelinu varomų sunkvežimių. Šių sunkvežimių pardavimas ateityje labai priklausys nuo to, kaip Europoje bus plečiamas sunkvežimiams skirtų suskystintų dujų degalinių tinklas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Ford“ papasakojo apie savo ateitį: laukia elektromobiliai ir jokio vienkartinio plastiko

Automobilių gamintojo „Ford“ paskelbtoje naujoje strategijoje kompanija įvardijo tvarios...

„Mercedes-Benz“ pristatė antrą kompaktišką visureigį – turi 7 vietas keleiviams (1)

Pasaulyje populiarėjančių „ Mercedes-Benz “ kompaktinės klasės automobilių šeima sparčiai...

„Porsche“ šeimą papildė du nauji 718 šeimos nariai – išsaugojo net mechanines pavarų dėžes

„Porsche“ pristato du galingus modelius ir į 718 šeimą priima „718 Spyder“ ir „718 Cayman...

„Peugeot“ skuba vytis elektromobilių gamybos traukinį – turės pirmą elektrinį SUV (1)

„ Peugeot “ paskelbė, kad metų pabaigoje rinką pasieksiantis naujasis „ Peugeot 2008 SUV...

„Volkswagen“ čekų vairuotojams sumokės per 20 mln. eurų kompensacijų dėl „dyzelgeito“

Prahos miesto apylinkės teismas nutarė, kad „Skoda“ ir „Volkswagen“ markių automobilių...

Top naujienos

Gruzijoje tūkstantinė minia bando šturmuoti parlamentą pranešama apie pirmąsias aukas (192)

Gruzijoje ketvirtadienio vakarą apie 5 tūkst. žmonių susirinko į protestą prieš Rusijos...

80 proc. širdies ligų galima išvengti ir kardiologė pataria, kaip tai padaryti: vieno dalyko turite atsisakyti iškart (68)

Lietuvoje mirtingumas nuo širdies ir kraujagyslių ligų yra daugiau nei 56 proc. DELFI laidoje „...

Atviras pokalbis su Agne Jagelavičiūte: visur, kur buvo galima tiesiog laimėti – aš pralaimėjau (132)

„Gal yra žmonių, kuriems kažkas gyvenime pasisekė ir galbūt sėkmė egzistuoja, bet savo...

Apie nuslėptą „bachūro“ praeitį Pravieniškėse prabilusiam kauniečiui – kalinių egzekucija (139)

Pravieniškių pataisos namus valdžiusiems Kauno nusikaltėliams įsiteikti norėjęs kalinys manė,...

Sabonis – gandų sūkuryje: gali būti iškeistas į aukštą naujokų biržos šaukimą (29)

Naktį iš ketvirtadienio į penktadienį Brukline įvyks NBA naujokų birža. Savo pavardes joje...

Pasakė, kokių orų tikėtis per Jonines: galimi du scenarijai

Penktadienio dieną per Lietuvą keliaus šaltasis atmosferos frontas, kuris stums labai šiltą ir...

Vyro išpažintis: mergina ruošė man vakarienę, o aš tuo metu mylėjausi su kita (47)

„Mano mergina ruošė man šventinę vakarienę, o aš tuo metu buvau jai neištikimas. Esu...

Sparčiai populiarėjantis miego pagalbininkas – baltasis triukšmas: ką būtina žinoti apie galimus pavojus (18)

Prisimenu, kad kartais atrodydavo, jog visą dieną nieko kito neveikiu, kaip tik migdau savo...

30-metį glumina kolegių mėtomos užuominos: neprasidėčiau su jomis dėl vienos priežasties (161)

Man labai patiko naujas ir labai atmosferą įkaitinęs straipsnis apie vyrų ieškančias moteris...

Į Marakešo stiliaus vakarėlį susirinkusios garsenybės stebino savo įspūdingais kostiumais (64)

Ketvirtadienio vakarą „Relais & Châteaux Stikliai " kiemelyje vyko tradicija jau tapęs...