aA
Švedijos automobilių gamintojo „Volvo“ naujuose modeliuose nuo 2010 m. bus montuojamos saugos sistemos, kurios pastebės prieš automobilį staigiai išnirusį pėsčiąjį ir operatyviai imsis priemonių išvengiant galimo susidūrimo – automobilio greitis ims automatiškai lėtėti, o jei to bus mažai, visai sustos.
© Corbis

Tiesa, kol kas naujoji sistema užtikrintai veikia važiuojant ne didesniu kaip 25 km/val. greičiu. Pasak automobilių saugos specialistų, apie 50 proc. susidūrimų su pėsčiaisiais vyksta važiuojant mažesniu kaip 25 km/val. greičiu, todėl iš pradžių ir kuriamos sistemos, veikiančios tokiame diapazone.

Šiuo metu įvairių gamintojų modeliuose jau įprastos tapo automatinės radarų sistemos, kurios stebi priešais važiuojantį transportą ir kylant grėsmei su juo susidurti prieš vairuotojo valią nutraukia degalų tiekimą, tai yra, pristabdo automobilį. Kitos sistemos šviesos ar garso signalais įspėja vairuotojus apie juos lenkiančias iš šonų mašinas.

„Mūsų sukurta pėsčiųjų aptikimo ir automatinio stabdymo sistema – didelis žingsnis pirmyn“, – apie naująją sistemą pasakojo Thomas Brobergas, „Volvo“ saugos specialistas, pristatydamas kompanijos saugos tendencijas. – Tokia sistema pirmiausia bus montuojama į naujos kartos „Volvo S60“, kurių prekyba prasidės 2010 m.“

Pasak „Volvo“, minėta sistema kuriama ir tobulinama 10 metų, automobiliai su jomis bandomi įvairiose šalyse, nuvažiuota per 0,5 mln. km. Šių tyrimų vizija grandiozinė – „Volvo“ iki 2020 m. užsibrėžė tikslą pasiekti, kad niekas nežūtų ar būtų sunkiai sužeistas važiuojant šios markės automobiliu.

Susidūrimo padedanti išvengti sistema, realizuojanti ir automatinio sustojimo funkciją, turi radarą, kuris montuojamas už variklio apdailos grotelių, į kelią nukreiptą vaizdo kamerą, kuri tvirtinama galinio vaizdo veidrodėlio antroje pusėje ir centrinį valdymo bloką. Radaras ir vaizdo kamera stebi priešais automobilį esantį kelią, judančius objektus, centrinis valdymo blokas pagal gautą bendrą informaciją išmatuoja atstumą iki jų, nustato, kokio tipo yra objektai.

Kilus avarinei situacijai, vairuotojas įspėjamas garsiniu ir šviesos signalais, kurie eksponuojami priekiniame stikle. Jei vairuotojas nereaguoja į įspėjimą, sistemai nustačius, kad susidūrimas neišvengiamas, automobilis stabdomas visa jėga. Panašiai įranga veikia ir vengdama susidūrimo su priekyje esančiu automobiliu.

Jeigu automobilis važiuoja greičiau nei 25 km/val., sistemos veikimas nėra garantuotas, tačiau pasak inžinierių, padės kaip įmanoma sumažinti susidūrimo poveikį. Jeigu susidūrimo greitį pavyksta sumažinti nuo 50 km/val. iki 25 km/val., pėsčiojo žūties tikimybė sumažėja nuo 8 proc. iki 1 proc., teigia jie. Tad aklai pasikliauti tokia sistema neverta – nepastebėjus didesnio nei 25 km/val. greičio ir aklai pasitikint sistema, galima greitai sukelti nelaimę.

Švedai tikina, kad jų įranga pajėgi daugeliu atvejų sumažinti susidūrimo jėgą apie 75 proc. Kaimyninėje šalyje iš visų eismo įvykiuose žuvusių žmonių apie 16 proc. sudaro pėstieji, kitose Europos šalyse – nuo 10 proc. iki 25 proc. 2007 m. ES sostinėse žuvo 1.560 žmonių, iš jų 43 proc. pėsčiųjų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Seimas nesusitarė: hibridams ir elektromobiliams PVM lengvatos nebus (22)

Ekologiškam transportui pridėtinės vertės mokesčio ( PVM ) lengvata nebus nustatyta.

Švedai šiurpsta: rado schemą, kaip šiukšlėm pripažintos mašinos Lietuvoje grįžta į kelius (449)

Skandinavijos šalyse į automobilius, importuotus iš Lietuvos, žiūrima ypač įtariai, ir ne be...

Patikrino „Lietuvos metų automobilio“ greičiausius – iki 100 km/val. per mažiau nei 5 sekundes (2)

„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimai vienu aspektu skiriasi nuo visų ankstesniųjų. Tai...

„Nissan“ siekia atstatydinti valdybos pirmininką – įtaria savo reikmėms švaisčius bendrovės turtą

„ Nissan “ rengiasi atleisti valdybos pirmininką Carlosą Ghosną už tai, kad šis, kaip...

Parodė, kaip bando naują „Porsche 911“: kyla į kalnus, traukia į Šiaurę, „kepa“ Mirties slėnyje (5)

Kitų metų pradžioje pasirodysiantis „ Porsche 911 “ – ne šiaip sau vadinamas „Porsche“...

Top naujienos

Tarptautiniame kontrabandos tinkle įsipainiojo lietuviai: genialus planas apeiti Rusijos sankcijas (112)

Šeštame aukšte esančiame bute Sankt Peterburgo Lenino prospekte Nastia Loškina ant virtuvės...

Gyventojai prezidentei už darbą surašė pažymius: kokia Grybauskaitė liks atmintyje? (281)

Per beveik dešimt metų prezidentės Dalios Grybauskaitės populiarumo kreivė nukrito daugiau negu...

Lustų rinka smigo žemyn: 400 mlrd. dolerių vertės pramonės klestėjimas eina į pabaigą (22)

Nuostoliai lustų gamintojų rinkoje praėjusią savaitę tęsiasi, ypač po to, kai JAV...

Dvejus metus nelaiminčios rinktinės vedlys posto palikti neskuba: ne laikas apie tai kalbėti specialiai DELFI iš Belgrado (39)

Pirmas Tautų lygos turnyras lietuviams prisvilo: C divizione 4 grupėje Lietuvos futbolo rinktinė...

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (1717)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Monikai Šalčiūtei nenusisekė romanas su Donatu Motiejūnu: buvau apgauta, buvo daug melo (88)

Daugeliui vis dar yra paslaptis, kaip žmonės uždirba pinigus socialiniuose tinkluose dėdami savo...

Naujo „Mercedes-Benz G63 AMG“ testas: kam rūpi bekelė – kalbame apie įvaizdį už 180 tūkst. eurų (22)

Garsiausia „ Mercedes-Benz “ gamos ikona galima laikyti G klasę. 39-erius metus gaminamas...

Darbe – kaip namuose: kas turi užtikrinti gerą savijautą dirbant biure

Ekspertai vieningi: šiuolaikiniai darbdaviai, norintys pritraukti ir išlaikyti talentus savo...

Studentų gyvenimas tarpukariu: „karvė ar studijos?“, išradingi „versliukai“ ir noras maištauti (2)

Studentų gyvenimas visuomet buvo apaugęs mitais ir stereotipais. Nuo mamos kotletų, įdėtų į...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (43)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...