aA
Švedijos automobilių gamintojo „Volvo“ naujuose modeliuose nuo 2010 m. bus montuojamos saugos sistemos, kurios pastebės prieš automobilį staigiai išnirusį pėsčiąjį ir operatyviai imsis priemonių išvengiant galimo susidūrimo – automobilio greitis ims automatiškai lėtėti, o jei to bus mažai, visai sustos.
„Volvo“ nuo šių metų diegs pėsčiųjų saugos sistemas
© Corbis

Tiesa, kol kas naujoji sistema užtikrintai veikia važiuojant ne didesniu kaip 25 km/val. greičiu. Pasak automobilių saugos specialistų, apie 50 proc. susidūrimų su pėsčiaisiais vyksta važiuojant mažesniu kaip 25 km/val. greičiu, todėl iš pradžių ir kuriamos sistemos, veikiančios tokiame diapazone.

Šiuo metu įvairių gamintojų modeliuose jau įprastos tapo automatinės radarų sistemos, kurios stebi priešais važiuojantį transportą ir kylant grėsmei su juo susidurti prieš vairuotojo valią nutraukia degalų tiekimą, tai yra, pristabdo automobilį. Kitos sistemos šviesos ar garso signalais įspėja vairuotojus apie juos lenkiančias iš šonų mašinas.

„Mūsų sukurta pėsčiųjų aptikimo ir automatinio stabdymo sistema – didelis žingsnis pirmyn“, – apie naująją sistemą pasakojo Thomas Brobergas, „Volvo“ saugos specialistas, pristatydamas kompanijos saugos tendencijas. – Tokia sistema pirmiausia bus montuojama į naujos kartos „Volvo S60“, kurių prekyba prasidės 2010 m.“

Pasak „Volvo“, minėta sistema kuriama ir tobulinama 10 metų, automobiliai su jomis bandomi įvairiose šalyse, nuvažiuota per 0,5 mln. km. Šių tyrimų vizija grandiozinė – „Volvo“ iki 2020 m. užsibrėžė tikslą pasiekti, kad niekas nežūtų ar būtų sunkiai sužeistas važiuojant šios markės automobiliu.

Susidūrimo padedanti išvengti sistema, realizuojanti ir automatinio sustojimo funkciją, turi radarą, kuris montuojamas už variklio apdailos grotelių, į kelią nukreiptą vaizdo kamerą, kuri tvirtinama galinio vaizdo veidrodėlio antroje pusėje ir centrinį valdymo bloką. Radaras ir vaizdo kamera stebi priešais automobilį esantį kelią, judančius objektus, centrinis valdymo blokas pagal gautą bendrą informaciją išmatuoja atstumą iki jų, nustato, kokio tipo yra objektai.

Kilus avarinei situacijai, vairuotojas įspėjamas garsiniu ir šviesos signalais, kurie eksponuojami priekiniame stikle. Jei vairuotojas nereaguoja į įspėjimą, sistemai nustačius, kad susidūrimas neišvengiamas, automobilis stabdomas visa jėga. Panašiai įranga veikia ir vengdama susidūrimo su priekyje esančiu automobiliu.

Jeigu automobilis važiuoja greičiau nei 25 km/val., sistemos veikimas nėra garantuotas, tačiau pasak inžinierių, padės kaip įmanoma sumažinti susidūrimo poveikį. Jeigu susidūrimo greitį pavyksta sumažinti nuo 50 km/val. iki 25 km/val., pėsčiojo žūties tikimybė sumažėja nuo 8 proc. iki 1 proc., teigia jie. Tad aklai pasikliauti tokia sistema neverta – nepastebėjus didesnio nei 25 km/val. greičio ir aklai pasitikint sistema, galima greitai sukelti nelaimę.

Švedai tikina, kad jų įranga pajėgi daugeliu atvejų sumažinti susidūrimo jėgą apie 75 proc. Kaimyninėje šalyje iš visų eismo įvykiuose žuvusių žmonių apie 16 proc. sudaro pėstieji, kitose Europos šalyse – nuo 10 proc. iki 25 proc. 2007 m. ES sostinėse žuvo 1.560 žmonių, iš jų 43 proc. pėsčiųjų.

www.technologijos.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Audi“ ateities planas aiškus: nuo 2026 visi nauji modeliai bus tik elektriniai, 2033 vidaus degimo variklių nebegamins pristatė elektrinį „Q4 e-tron“ (8)

Trečiadienio rytą Vokietijos „ Audi “ Vilniuje, senamiestyje, pristatė dar vieną naują gamos...

Nidoje duris atvėrė pirmasis unikalios koncepcijos „Porsche NOW“ centras (2)

Kuršių marių fone, Nidoje, duris atvėrė Lietuvoje analogų neturintis „žaliasis” sportinių...

„Daimler“ ketina iki 2030 m. visiškai pereiti prie elektromobilių

Vokietijos automobilių gamintoja „ Daimler “ paskelbė investuosianti 40 mlrd. eurų į...

Užsimojo: Lietuvoje neliks kelių, siauresnių nei 5 metrai (11)

Lietuvos automobilių kelių direkcija ( LAKD ) pradeda tvarkyti valstybinės reikšmės krašto...

„Daimler“ apkarpė pardavimų planus, bet finansinių rodiklių prognozės nepakeitė

Vokietijos automobilių gamybos milžinė „ Daimler AG “ patvirtino anksčiau skelbtą savo...

Top naujienos

Mitalas: dabar yra migrantai, ateityje gali būti ir pavojingesni dalykai (2)

Laisvės partijos narys, Seimo vicepirmininkas Vytautas Mitalas sako, kad Lietuva, susidūrusi su...

Aistė Žebrauskienė | D+

Vilnietis sužinojo įspūdingą savo buto vertės šuolį: pavyzdžiai, kaip per metus pakito kainos

Lietuvos nekilnojamojo turto (NT) kainoms išaugus bene labiausiai Europoje, prieš metus butus...

Arūnas Spraunius | D+

Po Šaltojo karo stojusi pauzė baigėsi: pasaulis stebi Putino neadekvatumą ir ginkluojasi

Rusijos prezidentas „tiesioginėje linijoje“ su Rusijos liaudimi birželio 30-ąją pareiškė,...

Pasai barams, privalomi skiepai: Europa stiprina kovą su „Covid“ ko ėmėsi skirtingos šalys

„Covid-19“ skiepijimo rodikliai visoje Europoje gerėja, vėl atidaromi restoranai ir barai,...

Užkalnis. Kuo jūs geresni už Verygą ir visokius liurbius? (523)

Nespėjau pagirti Vyriausybės už tai, kad pagaliau (atrodo) nustojo cackintis su nenorinčiais...

Tomas Sakalauskas | D+

Lietuvos krepšinio galiūną ir jo šeimą pakirto COVID-19: žmonės, nedarykite šitos klaidos (15)

„Esu pakraupęs, ką išvydau ligoninėje. Palatose guli vien jaunimas – nuo maždaug 20 iki 38...

Dalia Vaitkutė-Šiaulienė | D+

Ramiai planuoti rudens keliones gali ne visi: įvardijo, kur keliauti saugiausia ir kam reikėtų paskubėti į atostogų traukinį

Dėl koronaviruso delta atmainos rizikos visos pasaulio šalys liepos pradžioje vėl įtrauktos į...

Stiprus vėjas atneš permainingus orus: vasarišką šilumą vis dažniau keis lietus (5)

Ketvirtadienį lietaus tikimybė bus didesnė. Jau naktį daug kur trumpai, vietomis su perkūnija...

Olimpinį auksą iškovojusių Latvijos krepšininkų namuose laukia įspūdinga premija (89)

Tokijo olimpinėse žaidynėse debiutavusio trijulių krepšinio vyrų turnyre aukso medalius...