aA
Švedijos automobilių gamintojo „Volvo“ naujuose modeliuose nuo 2010 m. bus montuojamos saugos sistemos, kurios pastebės prieš automobilį staigiai išnirusį pėsčiąjį ir operatyviai imsis priemonių išvengiant galimo susidūrimo – automobilio greitis ims automatiškai lėtėti, o jei to bus mažai, visai sustos.
„Volvo“ nuo šių metų diegs pėsčiųjų saugos sistemas
© Corbis

Tiesa, kol kas naujoji sistema užtikrintai veikia važiuojant ne didesniu kaip 25 km/val. greičiu. Pasak automobilių saugos specialistų, apie 50 proc. susidūrimų su pėsčiaisiais vyksta važiuojant mažesniu kaip 25 km/val. greičiu, todėl iš pradžių ir kuriamos sistemos, veikiančios tokiame diapazone.

Šiuo metu įvairių gamintojų modeliuose jau įprastos tapo automatinės radarų sistemos, kurios stebi priešais važiuojantį transportą ir kylant grėsmei su juo susidurti prieš vairuotojo valią nutraukia degalų tiekimą, tai yra, pristabdo automobilį. Kitos sistemos šviesos ar garso signalais įspėja vairuotojus apie juos lenkiančias iš šonų mašinas.

„Mūsų sukurta pėsčiųjų aptikimo ir automatinio stabdymo sistema – didelis žingsnis pirmyn“, – apie naująją sistemą pasakojo Thomas Brobergas, „Volvo“ saugos specialistas, pristatydamas kompanijos saugos tendencijas. – Tokia sistema pirmiausia bus montuojama į naujos kartos „Volvo S60“, kurių prekyba prasidės 2010 m.“

Pasak „Volvo“, minėta sistema kuriama ir tobulinama 10 metų, automobiliai su jomis bandomi įvairiose šalyse, nuvažiuota per 0,5 mln. km. Šių tyrimų vizija grandiozinė – „Volvo“ iki 2020 m. užsibrėžė tikslą pasiekti, kad niekas nežūtų ar būtų sunkiai sužeistas važiuojant šios markės automobiliu.

Susidūrimo padedanti išvengti sistema, realizuojanti ir automatinio sustojimo funkciją, turi radarą, kuris montuojamas už variklio apdailos grotelių, į kelią nukreiptą vaizdo kamerą, kuri tvirtinama galinio vaizdo veidrodėlio antroje pusėje ir centrinį valdymo bloką. Radaras ir vaizdo kamera stebi priešais automobilį esantį kelią, judančius objektus, centrinis valdymo blokas pagal gautą bendrą informaciją išmatuoja atstumą iki jų, nustato, kokio tipo yra objektai.

Kilus avarinei situacijai, vairuotojas įspėjamas garsiniu ir šviesos signalais, kurie eksponuojami priekiniame stikle. Jei vairuotojas nereaguoja į įspėjimą, sistemai nustačius, kad susidūrimas neišvengiamas, automobilis stabdomas visa jėga. Panašiai įranga veikia ir vengdama susidūrimo su priekyje esančiu automobiliu.

Jeigu automobilis važiuoja greičiau nei 25 km/val., sistemos veikimas nėra garantuotas, tačiau pasak inžinierių, padės kaip įmanoma sumažinti susidūrimo poveikį. Jeigu susidūrimo greitį pavyksta sumažinti nuo 50 km/val. iki 25 km/val., pėsčiojo žūties tikimybė sumažėja nuo 8 proc. iki 1 proc., teigia jie. Tad aklai pasikliauti tokia sistema neverta – nepastebėjus didesnio nei 25 km/val. greičio ir aklai pasitikint sistema, galima greitai sukelti nelaimę.

Švedai tikina, kad jų įranga pajėgi daugeliu atvejų sumažinti susidūrimo jėgą apie 75 proc. Kaimyninėje šalyje iš visų eismo įvykiuose žuvusių žmonių apie 16 proc. sudaro pėstieji, kitose Europos šalyse – nuo 10 proc. iki 25 proc. 2007 m. ES sostinėse žuvo 1.560 žmonių, iš jų 43 proc. pėsčiųjų.

www.technologijos.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

BMW turi elektrinį visureigį: oficialiai pristatė „iX3“ modelį (4)

Pirmasis visiškai elektrinis Vokietijos „premium“ segmento automobilių gamintojos BMW...

Kaip keičiasi šiuolaikiniai automobiliai ir ką privalo užtikrinti jų gamintojai? (4)

Augant mobilumui, kintant gyvenimo sąlygoms automobiliuose tenka praleisti vis daugiau laiko. Tokie...

„Nissan“ sukūrė biurą elektromobilyje: tokį jau galima apžiūrėti ir Lietuvoje

Japonų gamintojas „ Nissan “ kartu su Didžiojoje Britanijoje įsikūrusia dizaino kompanija...

Per tūkstantį gyventojų pasinaudojo kompensacijomis įsigyjant transporto priemones

Daugiau nei 1000 šalies gyventojų jau pasinaudojo galimybe utilizuoti taršų automobilį ir gauti...

„Volkswagen“ koncernas pildo savo elektromobilių kolekciją: „Seat“ pristatė elektrinį „Cupra el-Born“ (11)

„ Volkswagen “ koncernui priklausantis Ispanijos automobilių gamintojas „ Seat “ tik ką...

Top naujienos

Konstitucinio Teismo darbuotojai pratrūko: valstybės institucijoms apskundė patį teismo pirmininką Dainių Žalimą (115)

Grupė Konstitucinio Teismo (KT) darbuotojų teismui laikinai vadovaujantį teismo pirmininką,...

Už mažas algas dirbti nebeapsimoka: lietuviai mėgaujasi išmokomis (224)

Užimtumo tarnyba (UT) šalyje fiksuoja rekordinį nedarbą, tačiau tuo pačiu metu Lietuvoje...

Koronaviruso protrūkis Kauno įmonėje: serga 18, dar tiriami apie 200 darbuotojų galimai nesilaikė saviizoliacijos (89)

Kaune įmonėje „Hegelmann Transporte“ kilus koronaviruso protrūkiui tiriami apie 200 šios...

Gražina Kristina Sviderskytė

Nebūti dalykai, sujaukę „Lituanicos“ istoriją: „vokiečių išgamos“

Atmintis yra keistas reiškinys: žmonės geba atsiminti nebūtus dalykus. Ypač po sukrečiančių,...

Katė maiše: kokį džokerį po Eurolygos kortų malka pakišo „Žalgiris“?

Šių metų pradžioje šalies futbolo čempionė Marijampolės „Sūduva“ pirmą kartą istorijoje...

17 milijonų žmonių apėmęs tyrimas parodė tikruosius COVID-19 mirčių rizikos faktorius (6)

Visi žino, kad COVID-19 yra pavojingesnė vyresniems ir ligotiems žmonėms. Tačiau tai – tik...

Nerimas dėl pinigų ir darbo kelia realų pavojų visuotiniam atsigavimui (11)

Koronaviruso pandemija įstūmė pasaulį į finansinį neužtikrintumą, keldama grėsmę recesijos...

Norvegijoje užpuolikas žiauriai subadė kelias moteris, viena mirė (38)

Norvegijos policija trečiadienį pranešė sulaikiusi vieną asmenį po incidento, per kurį buvo...

Naujo tyrimo rezultatai nedžiugina: nustatė, po kiek laiko nuo užsikrėtimo nyksta imunitetas koronavirusui (8)

Imunitetas koronavirusui daugeliui pacientų gali pradėti nykti per kelias savaites ar mėnesius,...

Kodėl česnakų laiškus reikia surišti į mazgą – pataria patyrę daržininkai (4)

Česnakai – vieni iš reikalingiausių produktų virtuvėje ištisus metus. Be jų neįmanoma...

|Maža didelių žinių kaina