Ženevos automobilių parodoje pasitaikė proga paplepėti su žmogumi, kuris jau keletą metų atsakingas už naujų Volvo modelių dizainą. Tai - kompanijos viceprezidentas Thomas Ingenlathas.
© Gamintojo nuotr.

Visą laiką mirksintis, visą laiką besišypsantis, bet kartu ir labai kuklus – tiesiog sukurtas piešti Volvo mašinas.

- Kuria kryptimi juda Volvo dizainas?

Thomas Ingenlathas
Thomas Ingenlathas
© Gamintojo nuotr.

- Mūsų svarbiausias uždavinys - atskleisti Volvo privalumus, Volvo vertybes, mes norime parodyti, kad esame premium klasės automobilių gamintojai. Tai atsispindi ir mūsų automobiliuose - tiek išorėje, tiek viduje. Automobilių salonas vos pažvelgus ar palietus turi dvelkti prabanga. Aš tai vadinu prabangiu skandinaviško dizaino pojūčiu. Tai šimtu procentų turi atsispindėti mūsų automobiliuose.

- Ženevoje jūs parodėte naują būsimo XC90 saloną, kuriame dominuoja jutiklinis ekranas. Kodėl pasirinkote tokį kelią, kodėl ne mygtukai?

- Tiesiog mes tikime, kad tai - intuityviausias ir saugiausias būdas automobilio vairuotoją sujungti su moderniausiomis ryšio priemonėmis, vairuotojo pagalbinėmis sistemomis. Tai saugiausias būdas tokias sistemas valdyti. Mes siekiame kaip galima labiau išnaudoti jutiklinių ekranų galimybes.

Tai nėra tik mados klyksmas. Būdas, kaip informacija ir jos valdymas pateikiamas vairuotojui, naudojant jutiklinį ekraną, yra smarkiai išgrynintas ir intuityvus. Tai tikrai geriau negu, tarkim, naudotis 80 mygtukų, iš kurių tau tuo metu reikia galbūt tik vieno. Jį rasti tikrai nebus paprasta.

- Kiek šis Ženevoje koncepciniame automobilyje parodytas salonas yra artimas tam, kuris bus naudojamas XC90 modelyje?

- Kalbant apie kai kuriuos elementus, jis yra labai labai artimas. Tarkim, apšvietimas, indikacijos, centrinės konsolės forma, daugelis salono detalių yra ne koncepcinio automobilio, o tiesiog į šį modelį perkeltos iš būsimo serijinio automobilio.

Proporcijos, visa konsolės architektūra, elektroninė struktūra, valdymo prietaisų išdėstymas - visa tai yra labai artima naujam modeliui. Be to, jausmą, kai sėdėdamas viduje matai tą įspūdingą variklio dangtį ir jautiesi labai apsaugotas, bus galima pajusti ir sėdint naujame XC90 modelyje.

Žinoma, XC90 bus daug didesnis, juk tai - septynvietis automobilis, o šis koncepcinis modelis yra daug mažesnis. Taigi galite suprasti, kad ši koncepcija išore yra visai skirtinga, juk mes neįdėsime dar vienos poros sėdynių ir nepasakysime: prašom, štai jums naujas visureigis.

- Volvo automobiliai turi savo veidą, savo stilių. Tačiau kuriant naują modelį reikia sukurti ir kažką naujo, unikalaus. Tai dizaineriui turėtų būti sudėtinga. Ypač dabar, kai jūs kuriate automobilius ant visiškai naujos platformos, kai yra visiškai kitokia architektūra.

- Žinoma, tai sunku. Kitaip kam būtų reikalingi dizaineriai (juokiasi). Tačiau man tai patinka. Bent man tai - tikrai didelis iššūkis. Manau, vienas didžiausių.

Mano požiūriu, sukurti kažką visiškai naujo baltame popieriaus lape yra kur kas lengviau, negu kurti naują automobilį tokios markės, kuri turi tradicijas ir jau susiformavusį veidą. Tada žmonės laukia ir tikisi, kad naujas modelis bus dar įspūdingesnis. Tai didelė atsakomybė ir didelis pripažinimas, kurį aš labai vertinu.

- Kas toliau? Ką mes pamatysime po to, kai rinkoje pasirodys XC90?

- Tai labai paprasta, žinant, kokią automobilių gamą mes turime ir kuriuos iš jų labiausiai reikia atnaujinti. Mūsų strategija yra eiti nuo viršaus į apačią. Pradedame nuo didžiausio modelio - XC90, ir vadovaudamiesi ta strategija pamažu eisime žemyn. Žingsnelis po žingsnelio šią naują platformą perkelsime į vis žemesnės klasės automobilius. Važiuoklę, stilistinius elementus, elektroninius komponentus pamažu perkelsime į visą gamą mūsų gaminamų automobilių.

- Šalia koncepcinio modelio jūsų stende stovi ir senas Volvo P1800. Ar tai automobilis, iš kurio sėmėtės idėjų kurdami naują modelį?

- Žinoma, galima sakyti ir taip - kai kurias idėjas kūriau žiūrėdamas į šį modelį. Mūsų muziejuje pilna gražių automobilių. Tai puiku. Iš jų galima pasisemti įkvėpimo. Tai dar vienas privalumas, kai turi dirbti su tradicijas turinčia automobilių marke. Būtume kvailiai, idiotai, jeigu neatsižvelgtume į tai, kokia yra šių automobilių istorijai ir kaip jie atrodė prieš daugelį metų. Turime tai gerbti.

Thomas Ingenlathas
Thomas Ingenlathas
© Gamintojo nuotr.

Bet tai nereiškia, kad kurdami naują automobilį mes einame į muziejų, išsirenkame mums patinkantį modelį ir sukuriame jo šiuolaikišką interpretaciją. Taip nėra. Tai visai kitoks procesas. Sunku paaiškinti, bet mūsų dizaineriai automobilius kuria iš širdies, jie su jais gyvena. Toks procesas turi daug įtakos mūsų kasdieniam gyvenimui.

- Ar kurdami naują automobilį jūs galvojate, kam jis bus skirtas? Vyrams? Moterims? O galbūt kuriate automobilį, kuris yra moteris arba vyras?

- Ne, tikrai ne. Mes juk kuriame Volvo, tikrą skandinavišką automobilį. Mes nekuriame automobilio moterims arba vyrams. Mums įdomesni kiti dalykai. Tarkim, tai, kaip žmonės naudoja automobilį, kam jį naudoja, kur juo važiuoja - tai mums yra įdomu.

Mes analizuojame, kaip jie naudoja vieną ar kitą automobilį, kokioms reikmėms, mes stebime jų vairavimo įpročius - tai mums labai padeda kuriant naujus automobilius.

Ar aš kurdamas automobilį galvoju, kad jį vairuos 35 metų vidutinė statistinė moteris, turinti pusantro vaiko? Ne, tokių minčių neturiu (juokiasi).

- Kokius automobilius norėtumėte kurti, jeigu būtumėte visiškai laisvas, jūsų nevaržytų jokie apribojimai? Ar tai būtų sportinis automobilis, visureigis, limuzinas, o gal dviratis?

- Geras klausimas. Tiesą sakant, nežinau. Aš nesu tipinis dizaineris, kuris nuo pat pirmos darbo dienos visą laiką gyvena mintimi sukurti naujos kartos Ferrari. Tai tikrai ne mano tikslas (juokiasi).

Aš labai džiaugiuosi ir mėgaujuosi tais darbais ir tais automobilių modeliais, kuriuos kuriu dabar. Pavyzdžiui, labai didžiuojuosi šituo darbu, prie kurio dabar mes sėdime - tai išskirtinis dvejų durų universalas, tikrai išskirtinis automobilis (Volvo Concept Coupe - red. past.) Būti užsiėmusiam tokiais darbais man yra didelis malonumas.

Thomo Ingenlatho dosjė

Gimė 1964 m. Krefelde, Vokietijoje.

Automobilių dizaino srityje dirba pastaruosius 20 metų.

1991-1994 m. dirbo Audi dizaino studijoje.

1995-2000 m. Volkswagen kompanijoje dirbo vyresniuoju dizaineriu, atsakingu už lengvųjų automobilių išorę.

2000-2005m. dirbo Škoda vyriausiuoju dizaineriu, sukūrė pirmos kartos Superb, Roomster modelius.

2006-2012 m. vadovavo Volkswagen koncerno dizaino studijai Potsdame.

Nuo 2012 m. liepos - Volvo kompanijos viceprezidentas, atsakingas už dizainą. Šias pareigas perėmė iš Peterio Horbury, kuris, kinams nusipirkus Volvo kompaniją, buvo paaukštintas - tapo Kinijos Geely Group vyresniuoju viceprezidentu, atsakingu už dizainą.

Thomas sukūrė pastaruosius tris Volvo koncepcinius modelius. Pirmas serijinis jo sukurtas Volvo modelis debiutuos rudenį - tai bus naujos kartos Volvo XC90.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Didžiausias automobilių gamintojų galvos skausmas, arba kodėl nauji modeliai bandomi Laplandijoje (3)

„Test World“ Suomijoje yra vienintelė vieta pasaulyje, kurioje automobilių gamintojai...

Vežėjai siūlo Palangos poilsiautojams nakvynę vilkiko kabinoje (21)

Lietuvos vežėjų asociacija surengė akciją – atostogaujantys Palangoje gali pasirinkti nakvynę...

Sostinės gatves užplūs dviratininkai: kaip keisis eismas ir kur bus uždarytos gatvės (3)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 19 d., sekmadienį, Vilnių išjudins...

„Kasko“ atsisakiusi policija patikino: pareigūnams automobilių remonto apmokėti nereikės (42)

Paaiškėjus, kad šiemet policijos įsigyti „ Volkswagen Transporter “ ir „ Opel Insignia “...

Kauniečiams palengvino gyvenimą – turės dar vieną būdą išvažiuoti į A1 magistralę (16)

Šį ketvirtadienį vairuotojams atverta Kauno Ašigalio gatvės jungtis su A1 magistrale . Naujasis...

Top naujienos

Nutylėta sovietų armijos katastrofa: panikos apimti gyventojai lėkė iš namų ir sodino vaikus pas svetimus žmones (240)

Nedaug trūko, kad netoli Berlyno 1977 metais būtų įvykęs branduolinis sprogimas, – rašo...

Žymūs ekonomistai susiginčijo, kokia yra skurdo kartelė (324)

Žymūs ekonomistai – „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis ir Vilniaus...

Merkel ir Putino pokalbis truko 3 valandas: apie ką jie kalbėjo? (74)

Vokietijos kanclerė Angela Merkel ir Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas aptarė būdus,...

Juodieji karų su banditais puslapiai: „Vilniaus brigados“ garsenybės buvo laužomos sostinės požemiuose (420)

Atkūrus Lietuvos nepriklausomybę 1990 m. šalis paveldėjo sovietinę miliciją, kitos operatyvinės...

Karolinos Meschino sėkmės istorija: kaip patyčias kentęs vaikas virto „Instagram“ žvaigžde (22)

Dirbti „Instagram“ tinkle. Sakysite, nesąmonė?! Karolina Meschino irgi nedrįsta taip apie...

Jolita Mikolaitienė: 21 amžius, o iki šiol moterys naiviai ieško slaptos prasmės tiesmukuose vyrų žodžiuose (116)

Atsakingas pareigas tarptautiniame versle užėmusi Jolita Mikolaitienė daugeliui geriau pažįstama...

Susipešė dėl pinigų „Eurovizijai“: konkursas Izraelyje gali ir neįvykti (19)

Izraelio nacionalinis transliuotojas iškėlė ultimatumą šalies ministrui pirmininkui...

Romantiškos pažintys internete: kodėl moterys elgesi kitaip negu vyrai (6)

Romantiška pažintis internete nėra blogesnė negu darbe arba bare ir neturi įtakos tolimesniems...

Kaip pasikeis jūsų organizmas atsisakius alkoholio? (167)

Alkoholio poveikis žmogaus organizmui gali būti labai pragaištingas. Laimei, vis daugiau žmonių...

Pavogė mirusio vaiko tapatybę, buvo demaskuotas, tačiau tada kilo dar daugiau mįslių (18)

Jis pavogė mirusio vaiko tapatybę, galiausiai buvo demaskuotas, tačiau kilo dar daugiau mįslių....