aA
Volvo Cars“ pristatė vieną ambicingiausių automobilių pramonės planų, kuriuo nuo 2018 iki 2025 m. bus 40 proc. sumažinta automobilio viso ciklo (gamyba ir eksploatacija) anglies dvideginio tarša. Tai yra pirmasis realus žingsnis „Volvo Cars“ siekiuose iki 2040 metų tapti klimatui įtakos nedarančia kompanija, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© Reuters/Scanpix

Šis planas apima realius veiksmus, sutampančius su globaliu 2015 m. Paryžiaus klimato kaitos susitarimu, kuriuo siekiama, kad pasaulio klimato atšilimas neviršytų 1,5 laipsnių Celsijaus, palyginti su ikipramoniniu laikotarpiu.

„Volvo Cars“ 2040 planas apima ne tik išmetamųjų dujų emisijos mažinimą diegiant elektrines pavaras – dar vieną sritį, kurioje kompanija pirmauja – bet ir anglies dvideginio emisijų mažinimą visose gamybos vietose, tiekiant medžiagas, taip pat naudojant perdirbimą ir antrinį medžiagų panaudojimą.

Artimiausiame 2040 plano etape „Volvo Cars“ imsis ambicingų ir neatidėliotinų priemonių, siekiant automobilio viso ciklo CO2 emisiją nuo 2018 iki 2025 metų sumažinti 40 proc. Tuo pačiu planuojama, kad šio etapo pabaigoje gamybos vietos visiškai neturės įtakos aplinkai.

„Mes keičiame savo kompaniją imdamiesi konkrečių veiksmų, o ne simbolinių pažadų, – sako Håkanas Samuelssonas, įmonės generalinis direktorius. – Todėl „Volvo Cars“ imsis sprendimų srityse, kurioms gali daryti įtaką, tokiose kaip gamyba ir automobilių emisija. Ir mes šių tikslų sieksime visur, kur tik turime įtakos – nuo tiekėjų iki energetikos sektoriaus, kviesdami prisijungti prie mūsų siekiant klimatui įtakos nedarančios ateities.“

Siekiant itin didelio CO2 taršos sumažinimo iki 2025 metų, kompanija yra numačiusi daug priemonių skirtingose veiklos srityse. Jau anksčiau buvo skelbta, kad viena pagrindinių krypčių yra tikslas, kad iki 2025 metų 50 procentų visų parduodamų automobilių sudarytų elektromobiliai, taip nuo 2018 iki 2025 metų 50 procentų sumažinant automobilių anglies dvideginio emisijas.

Kitas artimiausias etapas yra iki 2025 metų 25 proc. sumažinti CO2 emisijas, susijusias su tiekimu visame pasaulyje, naujų „Volvo“ automobilių gamyboje naudoti 25 proc. perdirbto plastiko ir 25 proc. sumažinti anglies dvideginio emisiją, susijusią su kompanijos veikla, įskaitant gamybą ir logistiką.

„Volvo Cars“ tapo pirmuoju tradiciniu automobilių gamintoju, įsipareigojusiu elektrifikuoti visus savo modelius ir etapais stabdyti automobilių su tik vidaus degimo varikliais gamybą. Jau nuo šių metų visi nauji „Volvo“ modeliai turės elektros pavarą, o šiandien kompanija pristato savo pirmąjį elektromobilį „Volvo XC40 Recharge“. Pradedant šiuo modeliu, „Volvo Cars“ skelbs apie kiekvieno naujo modelio viso ciklo vidutinę anglies dvideginio taršą.

„XC40 Recharge“ yra pirmasis „Volvo Cars“ naujos „Recharge“ gamos automobilis. „Recharge“ vardą turės visi automobiliai, varomi tik elektra arba turintys iš tinklo įkraunamą hibridinę pavarą. „Recharge“ gama bus siekiama dar labiau padidinti automobilių su elektros pavara pardavimus, taip pat skatinti iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių vairuotojus kuo dažniau naudoti elektrinį „Pure“ režimą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

Geriausias automobilis šiuolaikinei šeimai – miesto visureigis (17)

Į klausimą, koks automobilis geriausiai tinka lietuviškai šeimai, atsakyti gali tik pačios...

„Porsche“ dizaineriai kurs erdvėlaivį: modelis taps žymaus filmo dalimi

Vokietijos sportinių automobilių gamintojas „Porsche“ ir JAV kino kompanijos „Lucasfilm...

Vairuotojo dilema: laukti, kol taršos įstatymas įsigalios, ar naują automobilį įsigyti jau dabar? (30)

Daugiausia diskusijų sukelianti pastarųjų savaičių tema – planuojamas priimti automobilių...

Ką galima kaltinti dėl augančių naujų automobilių kainų? (1)

1 892 079 Eur – tokia yra bendra visų 38 „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose...

Įspėjo norinčius gauti kompensaciją už taršaus automobilio sunaikinimą: yra vienas „kabliukas“ (73)

Nuo lapkričio pradžios iki šių metų pabaigos Lietuvos gyventojai gali teikti prašymus...

Top naujienos

Apklausoje dėl išlaidų kariuomenei – nedviprasmiškas signalas valdžiai (127)

Lietuva gynybai šiuo metu skiria beveik 2 proc. BVP. Krašto apsaugos ministras, kariuomenės vadas,...

Siūlo nebemokėti atostoginių: darbuotojas turėtų pats susitaupyti nuo algos (73)

Kilusi diskusija dėl atostoginių mokėjimo tvarkos sulaukia dviprasmiškų vertinimų. Ekonomistų...

Šie specifiniai Rytų Vokietijos prekės ženklai išliko ir žlugus komunizmui (5)

Rytų Vokietija negarsėjo kaip vartotojų teisių gynimo bastionas, ir kai Berlyno siena griuvo...

Po krepšiais dominavęs Sabonis solidžiai prisidėjo prie ketvirtos paeiliui „Pacers“ pergalės

Domantas Sabonis vėl ant parketo buvo viena ryškiausių figūrų, o Indianos „Pacers“ (7/4)...

Mokslų daktarės analizė: kas geriau – sviestas ar margarinas? (232)

Diskusijos apie tai, kas tinkamiau jūsų sveikatai, – margarinas ar sviestas , tęsiasi jau...

Mokyklos valgyklos maiste – gyvos kirmėlės (188)

Vakar Radviliškio rajono Lizdeikos gimnazijoje pietavusi moksleivė perlinių kruopų košėje rado...

Šalys, kuriose geriausia auginti vaikus: kurioje vietoje atsidūrė Lietuva?

Švedija, Norvegija, Islandija, Estija ir Portugalija yra geriausios šalys auginti vaikus, anot...

Ar sergančio medžio šakeles galima naudoti kaip skiepūglius

Kartais visai akivaizdu, kad kuri nors sode žaliuojanti obelis skaičiuoja paskutines savo dienas,...

Atsakymas į amžiną lietuvių klausimą: kas pigiau – statyti namą pačiam ar jį nusipirkti (201)

Daugelis svajoja apie nuosavą būstą, tačiau tokias mintis dažnai sutrikdo klausimas, kas pigiau...