aA
Progresas vyksta stulbinančiu greičiu, o jau po dešimties metų sunkvežimiai bus mažai kuo panašūs į šiandieninius. Taip mano „Volvo Truck Corporation” dizaino direktorius Rikardas Orelas, kuris yra viena pagrindinių figūrų, atsakingų už koncepcinį „Volvo 2020” sunkvežimį, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Koncepcinis „Volvo 2020” sunkvežimis
Koncepcinis „Volvo 2020” sunkvežimis
© Gamintojo nuotr.

Tolimieji gabenimai ateityje: šalis jungiančiomis žaliosiomis supermagistralėmis kolona važiuoja ilgieji autotraukiniai, kurių kiekvieno greitį reguliuoja automatinė greičio palaikymo sistema. Tai yra ateities vizija, kuria remiantis buvo kuriamas koncepcinio „Volvo 2020” sunkvežimio dizainas. Bet ar išties jis taip atrodys jau už dešimties metų?

„Čia ir slypi esmė. Dėl to, kad progresas vyksta stulbinančiu greičiu, mūsų ateities vizija gali būti arti realybės. Daugelis technologijų, įdiegtų koncepciniame „Volvo“ sunkvežimyje, yra siūlomos jau šiandien, o kitas dar reikia tobulinti. Kažkas juk turi išdrįsti pasiūlyti sprendimus ir parodyti, ką jis jau turi ir galės padaryti. Tūpčiojimas vietoje neskatina progreso“, – sakė „Volvo Trucks“ dizaino direktorius R.Orelas.

Saugesnis ir efektyvesnis krovinių gabenimas

Augant gabenimų apimtims sausumos keliais turi didėti ir šių operacijų saugumas bei efektyvumas. „Volvo” koncepciniame sunkvežimyje pateikiamos idėjos, kaip tai galėtų būti įgyvendinta. Kai kuriuos sprendimus galima įdiegti į gamybą jau šiandien, o kitais siekiama žadinti susidomėjimą ir pradėti diskusijas.

Viena novatoriškiausių idėjų – bevieliu ryšiu sujungti autotraukinius į ilgą koloną, kuri tarp žemynų judėtų 90 km/val. greičiu.

„Tai bus įmanoma, kai transporto sektoriaus vizija apie „žaliuosius koridorius” taps realybe. Čia sunkiasvorės transporto priemonės yra atskirtos nuo kitų automobilių srauto – jos važiuoja atskira juosta tarsi geležinkeliu, tik be bėgių”, – teigė R.Orelas.

Šio saugumo privalumai – didėja eismo saugumas, autotraukiniai užima mažiau vietos bendrojo naudojimo keliuose, tausojama kelio danga. Degalų sąnaudas ir anglies dvideginio emisiją galima sumažinti pasinaudojant oro maišu, susidarančiu važiuojant paskui kitą autotraukinį. Įjungęs automatinę greičio kontrolės sistemą vairuotojas gali pailsėti – sunkvežimis važiuoja pats. Jei toks važiavimas būtų traktuojamas kaip poilsio režimas, būtų galima dar greičiau pristatyti krovinius, o vairuotojai galėtų anksčiau grįžti namo.

Erdvi vairuotojo darbo vieta

Vairuotojas yra centrinė „Volvo” pasaulio figūra, todėl koncepciniame „Volvo” sunkvežimyje pristatoma nemažai idėjų, kaip bus tobulinama vairuotojo darbo vieta. Koncepciniame „Volvo 2020“ ji yra erdvi ir neperkrauta detalėmis.

„Tradicinį prietaisų skydelį pakeitėme patogia valdymo konsole, kuri valdoma prisilietimu – taip, kaip ir „iPhone”. Tokiu būdu mums pavyko sutaupyti daug vietos,” – sakė R.Orelas.

Kitas erdvę taupantis sprendimas – išraiškingos formos vairuotojo sėdynė, kuri labiau panaši į modernią biuro kėdę. Už vairuotojo įtaisyta futonas-sofa, kurią vakare galima paversti patogia lova.
Kabinos vidaus apšvietimas suskirstytas zonomis, todėl vairuotojas gali pasirinkti tinkamiausią šviesą darbui ir poilsiui.

Kadangi nemažą kabinos dalį sudaro stiklas, užtikrinamas geras matomumas tiek iš jos, tiek į ją. Tai leidžia užmegzti akių kontaktą tarp vairuotojo ir kitų eismo dalyvių ir tokiu būdu išvengti nelaimingų atsitikimų kelyje. Išsaugoti privatumą tamsiuoju paros metu leidžia elektronikos valdoma stiklų užtamsinimo funkcija.

Aerodinamiška apsauga nuo susidūrimo

Dizainerių komanda siekė sukurti išsiskiriantį išorės dizainą, kuris sudarytų įspūdį, kad kabina yra mažesnė nei iš tikrųjų. Šviesos diodų priekiniai žibintai ir posūkio signalai yra integruoti į priekinę sunkvežimio dalį. Vietoje galinio vaizdo veidrodėlių įrengtos kameros, kurios pateikia vaizdą priekiniame stikle.

Kabinos apatinėje dalyje yra integruota apsauga nuo susidūrimo. Per pusę metro į priekį išsikišusi „nosis” sušvelnina priekinio susidūrimo smūgį su kitu automobiliu, o taip pat pagerina sunkvežimio aerodinamiką.

„Kadangi iškyša yra saugumo elementas, manome, kad ji neturėtų būti įskaičiuojama į bendrą leistiną sąstato ilgį, kaip ir galinio vaizdo veidrodėliai-kameros, kurie taip pat neatitinka kabinos pločio reikalavimų” – pažymėjo R.Orelas.

Kai ko nebūtina keisti. Tai „Globetrotter” ženklas kabinos viršuje. Jis buvo patobulintas taip, kad derėtų prie futuristinių sunkvežimio linijų ir sumažintų oro pasipriešinimą. Vairuotojas gali keisti ženklo turinį valdymo konsolėje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Už elektromobilius lietuviai gaus tūkstantines kompensacijas: kada galima teikti prašymus joms gauti (4)

„ Volkswagen “ ir „ Audi “ prekės ženklams atstovaujanti „Moller Baltic Import“ sveikina...

Automobilių spalvos taip pat turi madą – pasakė, kuri madingiausia šiemet (4)

Nors garsioji Henrio Fordo frazė, kad klientai gali rinktis bet kokią „Model T“ spalvą, jei tik...

Dėl koronaviruso „Kia“ pratęsė savo automobilių garantiją

„ Kia Motors Corporation“ paskelbė apie „Kia Promise“ – globalios automobilių garantijos...

Kol kiti kalba apie praradimus, „Tesla“ džiūgauja: tokios geros metų pradžios nesitikėjo (18)

„ Tesla “ paskelbė 2020-ųjų metų pirmojo ketvirčio elektromobilių gamybos ir pristatymo...

BMW pardavimai dėl koronaviruso pandemijos sumažėjo penktadaliu (1)

BMW pirmą šių metų ketvirtį pardavė 20,6 proc. mažiau automobilių nei praėjusiais metais...

Top naujienos

Gyvai / Tiesiogiai iš SAM: Verygos komentaras apie COVID-19 situaciją

14 val. Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) nuotoliniu būdu transliuos trumpąją spaudos...

Po prostitutės kelionės autobusu – naujas valdžios siūlymas griežtinti bausmes: numatyta ir 5 metai kalėjimo (68)

Teisingumo ministerija pažymi, kad plintant labai pavojingam užkratui COVID-19 , Lietuvoje...

Skaudi netektis: mirė mokslininkė Elena Stankūnienė SAM neigia, kad mirties priežastis – koronavirusas (155)

Eidama 98-uosius metus Klaipėdos ligoninėje mirė garbi geografė, buvusi dėstytoja dr. Elena...

Skvernelis: brandos egzaminai bus papildyta (242)

Premjeras Saulius Skvernelis nepaliko klausimų, brandos egzaminai šiais metais bus organizuojami....

Kaip per Velykas atrodys Lietuvos miestai: kelius blokuos policijos ekipažai ar betoninės užtvaros Palangai padės pasieniečiai  (542)

Baigiantis ketvirtai karantino savaitei jo laikytis teks dar griežčiau. Jau nuo penktadienio lauks...

Egzaminų sesija startuos birželio gale: planuojamas mokyklų darbas švelninant karantiną (48)

Brandos egzaminų sesija šiemet prasidės nuo birželio 22 d. Brandos egzaminų vykdymo grafikas,...

Nuo rytojaus kaukės viešumoje privalomos: medikas pasakė, iki kokio amžiaus vaikams jų dėti negalima (9)

Nuo rytojaus kaukės viešumoje bus privalomos, tačiau ką daryti su mažais vaikais?! Savo...

Tiesiogiai: Klaipėdos universitetinės ligoninės vadovas iškviestas pasiaiškinti dėl medikų skundų ir patikros nuolat pildoma (2)

Karantino akivaizdoje Klaipėdos tarybos nariai iškėlė klausimą, ar lyg po padidinamuoju stiklu...

Ministrai buvo patikrinti dėl koronaviruso, SAM rekomenduoja vadovams tirtis kiekvieną savaitę (35)

Vyriausybės nariai praėjusią savaitę buvo patikrinti dėl koronaviruso, atsakymai – neigiami.

Vilnius nusprendė: testuos visus medikus (33)

Vilniaus miesto savivaldybė nusprendė dėl COVID-19 viruso testuoti rizikingiausią ir...

|Maža didelių žinių kaina