aA
Progresas vyksta stulbinančiu greičiu, o jau po dešimties metų sunkvežimiai bus mažai kuo panašūs į šiandieninius. Taip mano „Volvo Truck Corporation” dizaino direktorius Rikardas Orelas, kuris yra viena pagrindinių figūrų, atsakingų už koncepcinį „Volvo 2020” sunkvežimį, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Koncepcinis „Volvo 2020” sunkvežimis
© Gamintojo nuotr.

Tolimieji gabenimai ateityje: šalis jungiančiomis žaliosiomis supermagistralėmis kolona važiuoja ilgieji autotraukiniai, kurių kiekvieno greitį reguliuoja automatinė greičio palaikymo sistema. Tai yra ateities vizija, kuria remiantis buvo kuriamas koncepcinio „Volvo 2020” sunkvežimio dizainas. Bet ar išties jis taip atrodys jau už dešimties metų?

„Čia ir slypi esmė. Dėl to, kad progresas vyksta stulbinančiu greičiu, mūsų ateities vizija gali būti arti realybės. Daugelis technologijų, įdiegtų koncepciniame „Volvo“ sunkvežimyje, yra siūlomos jau šiandien, o kitas dar reikia tobulinti. Kažkas juk turi išdrįsti pasiūlyti sprendimus ir parodyti, ką jis jau turi ir galės padaryti. Tūpčiojimas vietoje neskatina progreso“, – sakė „Volvo Trucks“ dizaino direktorius R.Orelas.

Saugesnis ir efektyvesnis krovinių gabenimas

Augant gabenimų apimtims sausumos keliais turi didėti ir šių operacijų saugumas bei efektyvumas. „Volvo” koncepciniame sunkvežimyje pateikiamos idėjos, kaip tai galėtų būti įgyvendinta. Kai kuriuos sprendimus galima įdiegti į gamybą jau šiandien, o kitais siekiama žadinti susidomėjimą ir pradėti diskusijas.

Viena novatoriškiausių idėjų – bevieliu ryšiu sujungti autotraukinius į ilgą koloną, kuri tarp žemynų judėtų 90 km/val. greičiu.

„Tai bus įmanoma, kai transporto sektoriaus vizija apie „žaliuosius koridorius” taps realybe. Čia sunkiasvorės transporto priemonės yra atskirtos nuo kitų automobilių srauto – jos važiuoja atskira juosta tarsi geležinkeliu, tik be bėgių”, – teigė R.Orelas.

Šio saugumo privalumai – didėja eismo saugumas, autotraukiniai užima mažiau vietos bendrojo naudojimo keliuose, tausojama kelio danga. Degalų sąnaudas ir anglies dvideginio emisiją galima sumažinti pasinaudojant oro maišu, susidarančiu važiuojant paskui kitą autotraukinį. Įjungęs automatinę greičio kontrolės sistemą vairuotojas gali pailsėti – sunkvežimis važiuoja pats. Jei toks važiavimas būtų traktuojamas kaip poilsio režimas, būtų galima dar greičiau pristatyti krovinius, o vairuotojai galėtų anksčiau grįžti namo.

Erdvi vairuotojo darbo vieta

Vairuotojas yra centrinė „Volvo” pasaulio figūra, todėl koncepciniame „Volvo” sunkvežimyje pristatoma nemažai idėjų, kaip bus tobulinama vairuotojo darbo vieta. Koncepciniame „Volvo 2020“ ji yra erdvi ir neperkrauta detalėmis.

„Tradicinį prietaisų skydelį pakeitėme patogia valdymo konsole, kuri valdoma prisilietimu – taip, kaip ir „iPhone”. Tokiu būdu mums pavyko sutaupyti daug vietos,” – sakė R.Orelas.

Kitas erdvę taupantis sprendimas – išraiškingos formos vairuotojo sėdynė, kuri labiau panaši į modernią biuro kėdę. Už vairuotojo įtaisyta futonas-sofa, kurią vakare galima paversti patogia lova.
Kabinos vidaus apšvietimas suskirstytas zonomis, todėl vairuotojas gali pasirinkti tinkamiausią šviesą darbui ir poilsiui.

Kadangi nemažą kabinos dalį sudaro stiklas, užtikrinamas geras matomumas tiek iš jos, tiek į ją. Tai leidžia užmegzti akių kontaktą tarp vairuotojo ir kitų eismo dalyvių ir tokiu būdu išvengti nelaimingų atsitikimų kelyje. Išsaugoti privatumą tamsiuoju paros metu leidžia elektronikos valdoma stiklų užtamsinimo funkcija.

Aerodinamiška apsauga nuo susidūrimo

Dizainerių komanda siekė sukurti išsiskiriantį išorės dizainą, kuris sudarytų įspūdį, kad kabina yra mažesnė nei iš tikrųjų. Šviesos diodų priekiniai žibintai ir posūkio signalai yra integruoti į priekinę sunkvežimio dalį. Vietoje galinio vaizdo veidrodėlių įrengtos kameros, kurios pateikia vaizdą priekiniame stikle.

Kabinos apatinėje dalyje yra integruota apsauga nuo susidūrimo. Per pusę metro į priekį išsikišusi „nosis” sušvelnina priekinio susidūrimo smūgį su kitu automobiliu, o taip pat pagerina sunkvežimio aerodinamiką.

„Kadangi iškyša yra saugumo elementas, manome, kad ji neturėtų būti įskaičiuojama į bendrą leistiną sąstato ilgį, kaip ir galinio vaizdo veidrodėliai-kameros, kurie taip pat neatitinka kabinos pločio reikalavimų” – pažymėjo R.Orelas.

Kai ko nebūtina keisti. Tai „Globetrotter” ženklas kabinos viršuje. Jis buvo patobulintas taip, kad derėtų prie futuristinių sunkvežimio linijų ir sumažintų oro pasipriešinimą. Vairuotojas gali keisti ženklo turinį valdymo konsolėje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Namo vežamą vyrą išgąsdino pavežėjas – valdžia žada, kad „klevo lapai“ greitai nebedirbs (89)

Lietuvos didmiesčių gyventojai ieškantys alternatyvos taksi jau keletą metų naudojasi pavežėjų...

Detroito automobilių parodoje – įspūdingos naujienos

Pirmadienį, sausio 14 dieną, Detroite vykstančioje automobilių parodoje gamintojai pristatė...

Lietuviai ryškių spalvų nemėgsta – 4 iš 10 pernai pirko pilką automobilį (45)

„ Regitra “ atliko praėjusių metų Lietuvos lengvųjų automobilių parko tendencijų...

Išsklaidė mitus apie naują „Supra“: aišku, koks variklis ir per kiek pasiek s100 km/val. (16)

Šiaurės Amerikos tarptautinėje automobilių parodoje Detroite visam pasauliui pirmą kartą...

Į Lietuvą atvežė antros kartos „Audi Q3“ (6)

Lietuvoje jau galima įsigyti naują antros kartos „ Audi Q3 “ – šeimyninį kompaktišką SUV...

Top naujienos

Apsipirkti prekybos centre reikės naujų įgūdžių: laukia didelės naujovės (259)

Nuo investicijų į savitarnos kasas iki naujos internetinės prekybos platformos - taip didieji...

Jastramskis: Skvernelis gali sumaišyti kortas Nausėdai, nes kur du – trečias nereikalingas (250)

Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis paskelbė dalyvausiantis Prezidento rinkimuose. Kokios jo...

Teismas nusprendė: Naujosios Zelandijos pora į gimtinę grįžo be 9-metės (889)

Vilniaus apygardos teismas trečiadienio popietę paskelbė sprendimą tarptautinio įvaikinimo...

Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį – dauguma kelių tapo neįveikiamais (127)

Permainingos oro sąlygos Lietuvoje negaili iššūkių – rajoniniai keliai dėl spustelėjusio...

Rekordą Lietuvai pelnęs Vanagas svajojo apie TOP 10: penkias sekundes paliksime kitiems metams (1)

„Mes prieš startą pasitarėme, kad turime dar 4 minutes priekyje. Na, ir kur nematome, nelekiam,...

Geriausiu savo žaidėju Lekavičių vadinantis PAO treneris: jis neišpildo tik vieno prašymo (4)

Rickas Pitino iki šiol nebuvo viešėjęs Lietuvoje, bet apie lietuvius atsiliepia labai pagarbiai. O...

Dakaro ralis įveiktas – į Lietuvą bus parvežti net du rekordai atnaujinta 17.48 val. (411)

Trumpesnis, tik vienoje valstybėje vykstantis, tačiau toks pats sunkus ir kankinantis – toks...

Karbauskis jau svarsto, kas galėtų pakeisti Skvernelį premjero poste (866)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) lyderis Ramūnas Karbauskis įsitikinęs –...

13 kartų merginos subadytas vyras pasipiršo jai teisme

Vyras, kuriam mylimoji net 13 kartų dūrė peiliu , teismo salėje prieš pat jai skelbiant...

Mėnesį viena po Aliaską keliavusi lietuvė: be pagalbos išlikti čia itin sudėtinga (7)

„Aplankiau apie 50 įvairiausių pasaulio šalių. Jos buvo savaip gražios, įdomios ir...