Šią sėkmę „Volkswagen“ siekia pakartoti su kita, kol kas dar beveik nežinoma trijų raidžių santrumpa – TGI – kuria bus žymimi automobiliai, galintys naudoti ir benziną, ir suslėgtas gamtines dujas (CNG). Pirmuoju TGI modeliu taps naujasis „Golf“, kuris iki šiol naudotą „EcoFuel“ pavadinimą pakeis į „TGI BlueMotion“. Kiek vėliau ketinama pasiūlyti ir dujomis varomą „Golf“ universalą.
TGI variklių atsiradimas rodo augančią suslėgtų gamtinių dujų svarbą. „Volkswagen“ tikisi, kad dėl mažesnių CO2 emisijų CNG taps rimta alternatyva benzinui bei dyzelinui. Nors „Volkswagen“ ir anksčiau siūlė keletą modelių, galinčių naudoti CNG dujas, ryškiu lyderiu šioje srityje buvo „Fiat“. Greičiausiai tokia padėtis susiklostė dėl to, kad suslėgtas gamtines dujas naudojantys automobiliai Italijoje yra palyginti populiarūs: „JATO Dynamics“ duomenimis, šių metų sausio-gegužės mėnesiais jie užėmė 5% rinkos. Tuo tarpu Europoje per penkis pirmuosius šių metų mėnesius buvo parduota beveik 37 tūkst. automobilių, galinčių naudoti CNG dujas, ir nors jų rinkos dalis išaugo nuo 0,5% iki 0,7%, ji vis dar yra labai nedidelė.
CNG populiarumas auga dėl vis didėjančio spaudimo mažinti automobilių CO2 emisijas, nes suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomas automobilis į aplinką išmeta maždaug 25% mažiau anglies dvideginio nei palyginamas benzininis ar dyzelinis modelis. Dėl to gamtines dujas naudojantys automobiliai turėtų smarkiai prisidėti vykdant „Volkswagen“ grupės vadovo Martino Winterkorno pažadą iki 2020 m. vidutines CO2 emisijas sumažinti iki 95 g/km.
„Volkswagen“ grupės susidomėjimą CNG dujomis lemia stiprūs ekonominiai veiksniai: sumažinti anglies dvideginio emisijas bent 1 g/km naudojant dujinius agregatus yra gerokai pigiau nei su hibridiniais varikliais. Be to, nors ekspertai prognozuoja galimą naftos trūkumą, gamtinių dujų, anot „Shell“ specialisto Wolfgango Warnecke’s, turėtų užtekti bent 250 metų. Tiesa, gamtinės dujos taip pat gali kelti grėsmę aplinkai, jei iš automobilio variklio būtų išmetamos iki galo nesudegusios metano dujos, kurios kelia net 25 kartus stipresnį šiltnamio efektą nei įprastinis anglies dvideginis.
Ateityje kone kiekvienas „Volkswagen“ modelis turės bent po vieną TGI versiją. TGI jėgaines gaus modeliai, sukurti naujosios MQB architektūros pagrindu. Šiandien MQB architektūrą naudoja „Volkswagen Golf“, „Škoda Octavia“, „Seat Leon“ bei „Audi A3“, o ateityje ja bus paremta dauguma skersai montuojamą variklį turinčių „Volkswagen“ grupės modelių nuo „Polo“ iki „Passat“.
Vis dėlto, be „Volkswagen“ grupės CNG variklius aktyviai naudoja tik „Fiat“ ir „Opel“. „Mercedes-Benz“ dar siūlo gamtinėmis dujomis varomus B ir E klasių modelius, tuo tarpu BMW iš šios nišos pasitraukė. „Volkswagen“ variklių kūrimo skyriaus vadovas Heinzas-Jakobas Neusseris teigė suprantąs, kodėl kiti gamintojai į CNG žiūri atsargiai. Anot jo, kitaip nei konkurentai, „Volkswagen“ variklių kūrimo kaštus gali paskirstyti itin dideliam automobilių kiekiui. Už BMW automobilių vystymą atsakingas Herbertas Diessas pripažino, kad žengiant į tokią mažą nišą būtina gaminti didelius kiekius automobilių. Pasak jo, BMW yra per mažas gamintojas, kad pakeistų pirkėjų įpročius, tad „Volkswagen“ turėtų praminti kelią, o sėkmės atveju juo paseks ir BMW.
Policija pradeda naudoti lazerinius greičio matuoklius: pažeidimus fiksuos iš labai toli (3)
Lietuvos kelių policija pradeda dirbti su moderniais lazeriniais greičio matuokliais, kurie...
Siūlo elektromobilius atleisti nuo vieno mokesčio
Seimo Laisvės frakcijos narys Kasparas Adomaitis registravo įstatymų pakeitimų projektus,...
Naujovė gatvėse: atsiras atskiri šviesoforai viešajam transportui
Nuo birželio 1 d. įsigaliojus Kelių eismo taisyklių ( KET ) pakeitimams, miestuose gali atsirasti...
Europoje tai neįmanoma: rusai gamins automobilius be ABS, oro pagalvių ir su 1988 metų emisijų normomis (1)
Rusijos vyriausybė publikavo 2022 metų gegužės 12 dienos nutarimą №855 „Dėl atskirų...
Vis dar yra modelių, kuriuos galima gauti per porą savaičių
Prieš dvejus metus pasaulį sukausčiusi pasaulinė koronaviruso pandemija pamažu atslūgsta ir...
Top naujienos
Valstybė kapituliavo prieš Jurijaus Borisovo tvirtovę: štai kuo baigėsi kelis metus vykusi kova
Su Rusija siejamo nušalinto prezidento Rolando Pakso bendražygio ir verslininko Jurijaus Borisovo...
Prekyba su Rusija: dalis Lietuvos verslininkų net ir vykstant karui skubėjo užsipildyti sandėlius
Šių metų kovą, vykstant karui Ukrainoje, importas iš Rusijos į Lietuvą padidėjo 55 proc....
Karas Ukrainoje. Ukraina: Rusijos puolimas įžengė į aktyviausią fazę
Pasak Ukrainos gynybos ministerijos atstovo Oleksandro Motuzianyko, Rusijos puolimas Ukrainoje...
Kruvinas išpuolis Teksase: per šaudynes pradinėje mokykloje žuvo 19 vaikų
Teksase šaulys pradinėje mokykloje antradienį nužudė 19 vaikų ir du suaugusiuosius, o...
Gamyklos Klaipėdoje vadovė Vaicekauskienė: lietuviai visiškai nebenori dirbti
Klaipėdos laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) įsikūrusios gamyklos „ Baltijos Eukutecas “,...
Ne tik taupumas, bet ir smūgis Rusijai: ko norime labiau – karo pabaigos ar įjungto oro kondicionieriaus?
Rusijos karinė agresija prieš Ukrainą įžiebė diskusijas apie Europos energetinį saugumą. Vis...
Rusų influencerė tikina buvusi išprašyta nuo Kanų raudonojo kilimo dėl „pernelyg provokuojančios išvaizdos“
Kanų kino festivalio metu Viktoriją Bonią paprašė nulipti nuo raudonojo kilimo dėl „pernelyg...
Sukrėsta kriptovaliutų rinka neberanda krypties – žmonės prarado santaupų milijardus, net turtuoliai save vadina vargšais (1)
Gegužės viduryje šoką patyrusi kriptovaliutų rinka iki šiol neatranda krypties ar naujos...
Putino valstybinio naftos sektoriaus lyderė patiria didžiausią nuosmukį
Valstybės kontroliuojama naftos pramonės lyderė, vadovaujama artimo prezidento Vladimiro Putino...
Ekspertai papasakojo, kaip susidoroti su sodą puolančiais kenkėjais: invazinius šliužus ir sraiges gali sustabdyti tik keli dalykai
Viena didžiausių sodininkų problemų yra šliužai ir sraigės. Šie kenkėjai kasmet puola...