aA
Vokietijos aukščiausiosios futbolo lygos „Bundesliga“ klubai „Hannover 96“, Brėmeno „Werder“, Gelzenkircheno „Schalke 04“ bei pirmoje lygoje žaidžianti Miuncheno „1860 Munich“ komanda kitą sezoną bus priversti veržtis diržus arba ieškoti naujų rėmėjų.
"Wolfsburg" futbolininkai
© AFP/Scanpix

Kaip savaitgalį paskelbė Vokietijos savaitraštis „Bild am Sonntag“, visi šie klubai yra remiami skandalo krečiamo „Volkswagen“ koncerno, kuris šiuo metu ieško visų galimybių sumažinti savo išlaidas.

Teigiama, jog kiekvienai iš šių ekipų „Volkswagen“ per sezoną skiria apie 1,5 milijono eurų ir futbolas yra ta sritis, kurios rėmimui kompanija išleidžia didžiausią sumą. Jos atstovų teigimu, ši sporto šaka išliks tarp favoričių ateities rėmimo projektams, tačiau dabar teks veržtis diržus „kol kas dar nenustatyta apimtimi“.

Savaitraštis rašo, kad „Volkswagen“ gali tekti atsisakyti ir 5 mln. eurų per metus vertės Volfsburgo „Grizzlys“ ledo ritulio klubo rėmimo, o šio miesto „Wolfsburg“ futbolo komanda, taip pat besirungianti Bundeslygoje, jau atsisakė planų statyti jaunimo akademijos treniruočių centrą.

Dar anksčiau „Volkswagen“ paskelbė, jog nurėš vieną milijardą eurų kitų metų investicijų plane, iš kurio dings ne vienas nekilnojamo turo pirkinys, gamyklos statyba ir jai reikalingos įrangos pirkimas.

Didžiausią skandalą, kuris kilo paaiškėjus, kad „Volkswagen“ automobiliuose buvo įdiegta išmetamų dujų rodiklius klastojanti įranga, įmonės istorijoje išgyvenanti kompanija, analitikų skaičiavimu, baudoms, teisinėms byloms ir mašinų sutvarkymui turės išleisti apie 35 milijardus eurų.

Papildyta 11.25, 8:37

Pirmadienio vakarą išplatintame pranešime žiniasklaidai „Volkswagen“ patvirtino, kad ankstesnėse strategijose numatyta kapitalo išlaidų (CAPEX) suma būdavo maždaug po 13 mlrd. eurų metams. Dabartinėje situacijoje koncerno vadovybė kelia tikslus, kad minėtos kapitalo išlaidos bent jau 2016 metams neviršytų 12 mlrd. eurų.

„Šiuo metu koncernas pergyvena netikrumo laikotarpį, kuriam turime būti visiškai pasirengę. Mes griežtai perskirstysime pagal svarbą visas anksčiau planuotas išlaidas ir investicijas. Visos mažesnės svarbos išlaidos bus atšauktos arba atidėtos“, – penktadienį įvykusiame eiliniame „Volkswagen AG“ stebėtojų tarybos posėdyje tvirtino „Volkswagen“ koncerno vadovas Matthiasas Muelleris.

Tačiau, pasak koncerno vadovo, minėta taupymo kampanija beveik nepalies inovacijų diegimo ir kūrimo finansavimo, o alternatyvių pavaros mechanizmų kūrimui ir diegimui skirtos išlaidos kitiems metams bus netgi padidintos 100 mln. eurų.

„Mažindami išlaidas, mes negalime suklysti ir taupyti dėl geresnės mūsų ateities. Todėl prioritetinėmis veiklos kryptimis skelbiame elektrinio mobilumo ir masinio automobilinės technikos skaitmenizavimo priemonių kūrimą ir diegimą bei atitinkamai didiname jų finansavimą“, – akcentavo M. Muelleris.

Vadovas patikino, jog spartinamas „Audi“, „Porsche“ ir „Volkswagen“ keleivinių transporto priemonių padalinių, besirūpinančių įkraunamaisiais hibridais ir visiškų elektromobilių kūrimas.

Beveik 50% CAPEX investicijų teks Vokietijoje esančioms koncerno projektavimo ir gamybos bazėms. Jokių apribojimų neturėtų patirti ir visos tęsiamos užsienio investicijos – bus apribotas tik naujų investicijų kūrimas, tad jau statomos gamyklos turėtų pradėti veikti laiku.

Detalizuotame prioritetinių krypčių sąraše svarbią vietą užima modulinių platformų bei unifikuotos įrangos kūrimo ir diegimo finansavimas. Šių dalykų pavyzdžiu galėtų būti dabartinės MQB modulinės platformos tobulinimas bei elektrifikavimas ir MEB elektromobilių modulinės platformos kūrimas.

Taip pat didelis dėmesys bei finansavimas bus skirtas naujiems gaminiams, tokiems, kaip naujos kartos „Volkswagen Golf“ ir „Audi Q5“ bei Lenkijoje baigiamoje statyti „Volkswagen“ komercinio transporto gamykloje pradedamiems gaminti „Volkswagen Crafter“ didiesiems furgonams.

Koncerno vadovas taip pat apžvelgė atidedamus ir atšaukiamus projektus. Vienu iš jų tapo atsisakymas Volfsburge statyti seniai planuotą naują dizaino centrą, leisiantis koncernui sutaupyti maždaug 100 mln. eurų. Šiek tiek apkarpytas Meksikoje statomoje naujoje gamykloje dažymo cecho finansavimas. Atidėta ir visiškai elektrinio „Volkswagen Phaeton“ limuzino išleidimo data.

Dėl šiek tiek kitokio turto perpaskirstymo į aukščiau minėtus investicijų karpymo planus neįtrauktos Kinijoje veikiančios su „Volkswagen“ bendros įmonės. Joms kapitalo išlaidos nemažinamos. Kaip ir planuota, šių įmonių išlaidos 2016 m. sieks maždaug 4,4 mlrd. eurų ir bus finansuojamos iš vidinių šaltinių.

Be to, M. Muelleris prižadėjo per ateinančias keletą savaičių surasti dar keletą stambių taupymo rezervų. Tuo pat metu jis kategoriškai paneigė taupymo darbuotojų sąskaita galimybę.

„Mes glaudžiai bendradarbiaujame su profsąjungų atstovais siekdami išsaugoti maksimalų kiekį darbo vietų. Stengiamės išsaugoti esamą darbuotojų branduolį. Tai yra parengti kadrai, kurių mums labai prireiks ateityje“, – tvirtino M. Muelleris.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Audi“ pristatė savo pirmąjį elektra varomą visureigį „e-tron“ (11)

„ Audi e-tron“ yra pirmasis vien tik elektra varomas serijinis keturių žiedų markės modelis....

Naudota lietuviška svajonė – senstelėjęs „Passat“, „Golf“ ir „Audi A6“ (157)

Bendrovė „ AutoTyrimai “, išanalizavusi šalies transporto priemonių registrą valdančios VĮ...

Paryžiaus automobilių paroda: menkesnė, tačiau įdomių modelių premjerų netrūks

Jau kitą mėnesį Paryžius taps automobilių sostine. Šiame mieste vyksiančioje tarptautinėje...

„Kia“ parodė kaip reikiant pasikeitusį „ProCeed“ modelį

Pietų Korėjos „ Kia “ oficialiai pristatė naują „ProCeed“ modelį. Publika pirmą kartą...

GM dėl vairo stiprintuvo defekto remontuos 1,2 mln. automobilių, tarp jų – ir „Cadillac Escalade“ (4)

JAV automobilių gamintojas „ General Motors “ (GM) dėl vairo stiprintuvo problemų, dėl...

Top naujienos

Numuštas Rusijos lėktuvas: kas tai per orlaivis ir ką jis veikė šalia Lietuvos (11)

Po to, kai Sirijos priešlėktuvinės pajėgos virš Viduržemio jūros numušė Rusijos lėktuvą...

Kokių paltų galima įsigyti Gariūnų turguje: vilioja įvairove, bet gali tekti pakloti net 400 eurų balsavimas (31)

Paltas – vienas būtiniausių šaltojo sezono atributų, tad jo paieškomis reikėtų pradėti...

Kuo baigėsi Jakeliūno „pažintis“ su Žalimu: sako, tokių precedentų nėra buvę (97)

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas „valstietis“ Stasys Jakeliūnas teigė tik...

Ušackas prašo TS-LKD Prezidiumą įvertinti Pavilionio pasisakymus (1)

Buvęs diplimatas Vygaudas Ušackas prašo Tėvynės sąjungos–Lietuvos krikščionių demokratų...

Įtariamieji Skripalių apnuodijimu pripasakojo tiek neįtikėtinų dalykų, kad Rusijai teko skubiai reaguoti (235)

Rusijos gynybos ministerija pirmadienį pamėgino diskredituoti nepriklausomą tyrėjų konsorciumą...

Adatų skandalas: po pranešimo apie adatas braškėse – nerimas dėl bananų ir obuolių (10)

Australijos policija teigia aptikusi adatų obuolyje ir banane. Paaiškėjus, kad braškėse kažkas...

Sunku tuo ir patikėti: Seimas vienu klausimu sutaria bene vieningai atnaujinta 16.56 (161)

Antradienį teisingumo ministras Elvinas Jankevičius Seime pateikė Notariato įstatymo ir...

Sudarytas geriausias visų laikų „Žalgirio“ penketas su Saboniu, Jasikevičius pateko į „Maccabi“ sudėtį (14)

Eurolygos parnteris Eurohoops.net portalas sudarė visų turnyro klubų starto penketus, kuriuose –...

Grįžusi emigrantė medikės išpuoliui nebuvo pasiruošusi – pasijuto kvailelės vietoje (55)

Ar jums pažįstamas jausmas, kada gydytojas ima nei iš šio, nei iš to rėkti, o jūs pasijaučiate...

Olandai atėjo gelbėti Klaipėdos: „įdarbino“ celiuliozę ir krakmolą (13)

Vasarą kilus pasipiktinimo bangai dėl pajuodusios Klaipėdos, jūrų krovinių kompanijai „ Klasco...