Tiesa, automobilių pardavimo rinka dar nėra pasivijusi praėjusių metų pardavimų. Antra vertus, pastarąjį ketvirtį sandorių skaičius didesnis, nei buvo metų pradžioje.

„Po euro įvedimo, automobilių kainos buvo apvalinamos ne pirkėjo naudai, ne visai sąžiningai. Tai, suprantama, padidino automobilių kainas, tačiau dabar matome, kad vidutinė naudoto automobilio kaina krito 200 eurų. Taigi, kainos pradėjo stabilizuotis.

Rinkoje vis dar dominuoja 11-14 metų senumo automobiliai, kurie sudaro daugiau, kaip 44 procentus visų parduodamų automobilių. 6-10 metų senumo automobiliai sudaro 34 procentus. Ir tas santykis mažai kinta. Tuo metu Latvijoje ar Estijoje populiaresni būtent 6-10 metų senumo automobiliai“, – sako portalo autoplius.lt plėtros vadovas Matas Buzelis.

Lietuviai renkasi šiek tiek senesnį, tačiau prabangesnį automobilį – vadinamąjį „premium“ segmentą. Renkantis senesnį automobilį, pastebi M. Buzelis, lemia ir jo kaina.

„Beje, Lietuvoje nuperkama apie 40 procentų automobilių, parduodamų visose Baltijos šalyse. Estai perka mažiausiai, tačiau čia perkami brangiausi automobiliai.

Visose Baltijos šalyse, kalbant apie naudotus automobilius, dominuoja „Volkswagen“ automobiliai. Lietuvoje antroje vietoje „Opel“, toliau - „Audi“ ir „BMW“. Ypač populiarėja pastarieji automobiliai.

Kai dėl naujų automobilių pardavimų, čia pirmauja „Fiat“ markė. Tiesa, didžioji šių automobilių dalis reeksportuojama į kitas šalis, todėl Lietuvos keliuose šių automobilių ne tiek ir daug. Tuo metu Latvijoje tarp naujų automobilių populiariausia „Volkswagen“ markė. O estai ištikimi „Toyota“ automobiliams“, - teigė specialistas.

Kai dėl „Volkswagen“ automobilių skandalo, pasak M. Buzelio, jeigu kalbėsime apie naudotų automobilių pirkimą, tikėtina, kad didelių pokyčių čia nebus: „Žmonėms dar mažai rūpi tokie dalykai,kaip automobilių taršos emisijos ir pan. Antra vertus, jeigu „Volkswagen“ grupės automobiliai bus pašalinti iš valstybinių pirkimų konkursų, naujų „Volkswagen“ automobilių pardavimai gali gerokai nukristi.

Į Lietuvą pastarąjį ketvirtį buvo įvežta ne tiek jau daug hibridinių ar elektra varomų automobilių, tiesa, gerokai daugiau, negu Latvijoje ar Estijoje. Susidomėjimas tokiais automobiliai po truputį didėja, tačiau pagrindinė kliūtis jų plėtrai – infrastruktūros problema“.

Jau nuo lapkričio įsigalioja Civilinio kodekso pataisos, pagal kurias automobilį parduodantis žmogus privalės ne tik sudaryti rašytinę sutartį. Pardavėjas sutartyje privalo pirkėjui deklaruoti ridos duomenis, taip pat visus eismo ar kitus įvykius, kuriuose per penkerius metus dalyvavo transporto priemonė.

Pasak M. Buzelio, pakeitimai labiau liečia privačius pardavėjus, todėl galima laukti šiokio tokio naudotų automobilių kainų augimo.

Laida „Ryto espresso“ transliuojama darbo dienomis nuo 6.05 val. iki 9.00 val.