aA
„Volkswagen“ vadovai ėmėsi veiksmų, kaip pažaboti mažesnės kainos privalumą turinčios „Škoda“ konkurenciją. Vienas iš tokių žingsnių – sprendimas perkelti dalį gamybos proceso į Vokietiją ir priversti automobilių gamintoją iš Čekijos brangiau mokėti už technologinius sprendimus, bendrovės šaltinis paaiškino „Reuters“.
© DELFI / Kiril Čachovskij

VW bandant sumažinti darbuotojų skaičių ir išlaidas Vokietijoje esančiose gamyklose bei bandant susigrąžinti reputaciją po emisijų klastojimo skandalo, „Skoda“ pastaruoju metu džiaugiasi sėkme: jos gaminiai teigiamai vertinami ekspertų, auga ir bendrovės pelnas, o darbo jėga Čekijoje kainuoja pastebimai mažiau.

VW siekia iš „Škoda“ atimti, kaip patys teigia, nesąžiningą pranašumą – vokiškų technologijų ir pigesnės darbo jėgos derinį, ir sustiprinti savo pozicijas prieš prasidedant naujų elektrinių automobilių bangai.

VW ir „Škoda“ nesutarimai – įrodymas apie „Volkswagen Group“ viduje tvyrančią įtampą dėl pelno ir darbo vietų. Centrinė grupės valdžia ir 12 jos valdomų automobilių prekės ženklų tikrai ne visais klausimais visada sklandžiai randa bendrą kalbą.

„Užuot dėję pastangas konkurencijai su „Tesla“, mes sprendžiame vidinius nesutarimus“, – konstatavo vienas vadovas.

Juokai juokais, bet „Škoda“ iš tikrųjų sėkmingai įsitvirtino rinkoje ir pasisavino nemenką konkurentų dalį, įskaitant ir kitiems VW prekės ženklams priklausančią. Pavyzdžiui, praeitais metais netgi pralenkė „Audi“ pelno rodiklius.

Susiklosčius tokiai situacijai, VW prekės ženklo vykdomasis vadovas Herbertas Diessas imasi veiksmų, norėdamas užtikrinti, kad ateityje VW modeliai nesusidurtų su tiesiogine pigesnių „Škoda“ automobilių konkurencija. Per pastarąjį valdybos posėdį jis paragino siekti didesnės VW ir „Škoda“ rinkos tikslų ir klientų diferenciacijos, kreipiant didžiausią dėmesį į ateities elektrinius automobilius.
„Svarstomas ateities prekės ženklų pozicionavimas, vyksta diskusijos“, – žurnalistams sakė „VW Group“ atstovas, tačiau nuo detalesnių komentarų susilaikė.

Pelno klausimas

„Škoda“ veiklos pelnas per trejus metus išaugo daugiau nei dvigubai iki 1,2 mlrd. eurų 2016 metais, pelno maržos rodiklį padidintas iki 8,7 proc. Tai antrasis geriausias rezultatas „VW Group“ po „Porsche“.

VW prekės ženklas, kurio pelno marža sumenko iki 1,8 proc. trečdaliu susitraukus pajamoms, pasaulyje vis dar lenkia „Škoda“, tačiau lėčiau auga Europos rinkoje.

„Škoda“ naudinga ne tik vokiška technologija, bet ir pigesnė darbo jėga. Čekijoje vidutinis atlyginimas siekia 10,1 euro per valandą, o štai Vokietijoje šis skaičius siekia 38,7 euro.
Kaip „VW Group“ vykdomasis vadovas Matthiasas Muelleris ketina spręsti šią problemą ir nesutarimus, lieka neaišku. „Škoda“ atstovai neigia specialiai kaišiojantys pagalius į ratus VW.

Elektrinių automobilių ateitis

Konkurencija tarp VW valdomų prekės ženklų nėra naujas fenomenas. Nors svarbiausias vaidmuo augančioje elektrinių automobilių rinkoje ir numatytas VW, įsitraukti leista ir „Škoda“.
Iki 2025 metų grupė ketina pristatyti 50 elektrinių automobilių, tam skirta 20 mlrd. dolerių, tačiau nuogąstaujama, kad sėkmė ims lydėti ne iš karto.

„Elektrinių automobilių rinka – naujas žaidimas, kuriame prekių ženklams teks iš naujo ieškoti vietos po Saule. Klientai turi aiškiai suprasti, kad įgyvendinami pokyčiai“, – teigia vienas neprisistatęs šaltinis.

Tiek VW, tiek „Škoda“ planuoja 2020 metais pristatyti po elektrinį SUV, abiejų rida įkrovus sieks 500 kilometrų.

Bet kokios diskusijos dėl išlaidų dalijimosi turės įtakos kiekvieno prekės ženklo indėliui kuriant naują MEB platformą, skirtą elektriniams automobiliams.

Viešumoje VW stengiasi problemų dėl konkurencijos neakcentuoti. Prekės ženklo vadovas „Reuters“ sakė, kad rizika kam nors lipti ant kulnų visada yra: „Saikinga vidinė konkurencija yra sveika ir naudinga“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Honda“ europiečiams nebesiūlys automobilių su dyzeliniais varikliais (3)

Naujasis „ Honda CR-V “ bus pirmasis masinei produkcijai skirtas šio gamintojo modelis, kuris...

Smūgis durelėmis į kitą automobilį nebūtinai baigsis deklaracija – žinovai mato spragų (174)

Galimybė eismo įvykio deklaraciją pildyti tada, kai automobilio šonas paženklinamas greta...

Perversmas automobilių žibintuose: kodėl LED nugalėjo „Xenon“ (7)

Praėjusio amžiaus viduryje vienas pagrindinių būdų automobiliams išsiskirti iš pilkos masės...

„Dodge“ nusprendė, kad Kalėdų Senelio rogėms reikia 797 „arklių“ (7)

Visi puikiai žino, kad Kalėdų Senelis negalėtų atlikti savo darbo ir atnešti vaikas dovanų be...

Panevėžyje šviesoforus keis žiedinės sankryžos (34)

Važiavimas žiedinėmis sankryžomis kai kuriems panevėžiečiams vis dar kelia nemažai...

Top naujienos

Branduolinio karo šmėkla Vilniuje: kokias pamirštas pamokas prisiminė NATO planuotojai (159)

Daugiau nei 30 metų galiojusi branduolinių pajėgų sutartis (INF) tarp JAV ir Rusijos byra į...

Svarbiausias metų sprendimas: valstiečiai savo valdžią pastatė ant kortos (79)

Seime valdantieji antradienį tikisi priimti rekordinį kitų metų biudžetą. Nuo pirminių...

Britanija, pripažink. Vokiškos maisto prekių parduotuvės tau prie širdies (10)

Maisto prekių parduotuvėje „ Aldi “, žvelgiančioje į gruoblėtą Kento pakrantę...

Nauja mįslė Grafininos dingimo byloje: artimieji sulaukė keisto ženklo iš pačios Sandros? (15)

Mįslingomis aplinkybėmis dingusi Sandra Grafinina iki šiol nėra rasta. Kol kas vieninteliu...

Dėl pūslelinės paralyžiavo veidą: gydytojos patarė, kaip gydant nesuklysti

DELFI skaitytoja pasidalijo patirtimi, norėdama įspėti kitus: burnoje išdygusios puslelinės ji...

Sinoptikas perspėja: antradienį – pavojingiausi reiškiniai (15)

Nuo antradienio sulauksime šiokių tokių orų permainų – naktį daug kur pašals, bus slidu,...

„Titaniko“ tragedija: ar buvo įmanoma išvengti ledkalnio? (1)

Žiūrint į praeitį lengva pastebėti klaidas ir galvoti, kas turėjo būti atlikta kitaip. Tačiau...

Kaune atidarė gyvybės langelį... augalams: paliktųjų jau keli šimtai (2)

Augalui reikia rūpesčio, meilės ir šilumos, tačiau kartais namuose to pristinga, ir augalas be...

Butas su pilna apdaila: ar pavyks sutaupyti pinigų? (2)

Nuo 2 mėnesių iki pusės metų – tiek gali užtrukti naujos statybos ir neseniai įsigyto buto...

Meilutytė ir Rapšys laimėjo pasaulio čempionato atranką – Danas pagerino ir Lietuvos rekordą (1)

Lietuvė Rūta Meilutytė užtikrintai pateko į Kinijoje vykstančio pasaulio plaukimo čempionato...