„Volkswagen“ vadovai ėmėsi veiksmų, kaip pažaboti mažesnės kainos privalumą turinčios „Škoda“ konkurenciją. Vienas iš tokių žingsnių – sprendimas perkelti dalį gamybos proceso į Vokietiją ir priversti automobilių gamintoją iš Čekijos brangiau mokėti už technologinius sprendimus, bendrovės šaltinis paaiškino „Reuters“.
© DELFI / Kiril Čachovskij

VW bandant sumažinti darbuotojų skaičių ir išlaidas Vokietijoje esančiose gamyklose bei bandant susigrąžinti reputaciją po emisijų klastojimo skandalo, „Skoda“ pastaruoju metu džiaugiasi sėkme: jos gaminiai teigiamai vertinami ekspertų, auga ir bendrovės pelnas, o darbo jėga Čekijoje kainuoja pastebimai mažiau.

VW siekia iš „Škoda“ atimti, kaip patys teigia, nesąžiningą pranašumą – vokiškų technologijų ir pigesnės darbo jėgos derinį, ir sustiprinti savo pozicijas prieš prasidedant naujų elektrinių automobilių bangai.

VW ir „Škoda“ nesutarimai – įrodymas apie „Volkswagen Group“ viduje tvyrančią įtampą dėl pelno ir darbo vietų. Centrinė grupės valdžia ir 12 jos valdomų automobilių prekės ženklų tikrai ne visais klausimais visada sklandžiai randa bendrą kalbą.

„Užuot dėję pastangas konkurencijai su „Tesla“, mes sprendžiame vidinius nesutarimus“, – konstatavo vienas vadovas.

Juokai juokais, bet „Škoda“ iš tikrųjų sėkmingai įsitvirtino rinkoje ir pasisavino nemenką konkurentų dalį, įskaitant ir kitiems VW prekės ženklams priklausančią. Pavyzdžiui, praeitais metais netgi pralenkė „Audi“ pelno rodiklius.

Susiklosčius tokiai situacijai, VW prekės ženklo vykdomasis vadovas Herbertas Diessas imasi veiksmų, norėdamas užtikrinti, kad ateityje VW modeliai nesusidurtų su tiesiogine pigesnių „Škoda“ automobilių konkurencija. Per pastarąjį valdybos posėdį jis paragino siekti didesnės VW ir „Škoda“ rinkos tikslų ir klientų diferenciacijos, kreipiant didžiausią dėmesį į ateities elektrinius automobilius.
„Svarstomas ateities prekės ženklų pozicionavimas, vyksta diskusijos“, – žurnalistams sakė „VW Group“ atstovas, tačiau nuo detalesnių komentarų susilaikė.

Pelno klausimas

„Škoda“ veiklos pelnas per trejus metus išaugo daugiau nei dvigubai iki 1,2 mlrd. eurų 2016 metais, pelno maržos rodiklį padidintas iki 8,7 proc. Tai antrasis geriausias rezultatas „VW Group“ po „Porsche“.

VW prekės ženklas, kurio pelno marža sumenko iki 1,8 proc. trečdaliu susitraukus pajamoms, pasaulyje vis dar lenkia „Škoda“, tačiau lėčiau auga Europos rinkoje.

„Škoda“ naudinga ne tik vokiška technologija, bet ir pigesnė darbo jėga. Čekijoje vidutinis atlyginimas siekia 10,1 euro per valandą, o štai Vokietijoje šis skaičius siekia 38,7 euro.
Kaip „VW Group“ vykdomasis vadovas Matthiasas Muelleris ketina spręsti šią problemą ir nesutarimus, lieka neaišku. „Škoda“ atstovai neigia specialiai kaišiojantys pagalius į ratus VW.

Elektrinių automobilių ateitis

Konkurencija tarp VW valdomų prekės ženklų nėra naujas fenomenas. Nors svarbiausias vaidmuo augančioje elektrinių automobilių rinkoje ir numatytas VW, įsitraukti leista ir „Škoda“.
Iki 2025 metų grupė ketina pristatyti 50 elektrinių automobilių, tam skirta 20 mlrd. dolerių, tačiau nuogąstaujama, kad sėkmė ims lydėti ne iš karto.

„Elektrinių automobilių rinka – naujas žaidimas, kuriame prekių ženklams teks iš naujo ieškoti vietos po Saule. Klientai turi aiškiai suprasti, kad įgyvendinami pokyčiai“, – teigia vienas neprisistatęs šaltinis.

Tiek VW, tiek „Škoda“ planuoja 2020 metais pristatyti po elektrinį SUV, abiejų rida įkrovus sieks 500 kilometrų.

Bet kokios diskusijos dėl išlaidų dalijimosi turės įtakos kiekvieno prekės ženklo indėliui kuriant naują MEB platformą, skirtą elektriniams automobiliams.

Viešumoje VW stengiasi problemų dėl konkurencijos neakcentuoti. Prekės ženklo vadovas „Reuters“ sakė, kad rizika kam nors lipti ant kulnų visada yra: „Saikinga vidinė konkurencija yra sveika ir naudinga“.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Didžiausias automobilių gamintojų galvos skausmas, arba kodėl nauji modeliai bandomi Laplandijoje (3)

„Test World“ Suomijoje yra vienintelė vieta pasaulyje, kurioje automobilių gamintojai...

Vežėjai siūlo Palangos poilsiautojams nakvynę vilkiko kabinoje (23)

Lietuvos vežėjų asociacija surengė akciją – atostogaujantys Palangoje gali pasirinkti nakvynę...

Sostinės gatves užplūs dviratininkai: kaip keisis eismas ir kur bus uždarytos gatvės (4)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 19 d., sekmadienį, Vilnių išjudins...

„Kasko“ atsisakiusi policija patikino: pareigūnams automobilių remonto apmokėti nereikės (40)

Paaiškėjus, kad šiemet policijos įsigyti „ Volkswagen Transporter “ ir „ Opel Insignia “...

Kauniečiams palengvino gyvenimą – turės dar vieną būdą išvažiuoti į A1 magistralę (16)

Šį ketvirtadienį vairuotojams atverta Kauno Ašigalio gatvės jungtis su A1 magistrale . Naujasis...

Top naujienos

Lietuvos įtakingiausieji 2018: visuomenininkų sąraše – nauji skrydžiai (5)

Ketvirtus metus iš eilės įtakingiausiu Lietuvos visuomenininku išrinktas istorikas Alfredas...

Savaitės pradžioje Lietuvos orus lems ciklonas (8)

Pirmadienio dieną Lietuva pateks į šilčiausiąją šio ciklono dalį. Aukščiausia temperatūra...

Parduotuvės vadovas apie krentančius pardavimus: kažkas jaučiasi, bet nežinau tik kas (385)

Tiek Lietuvoje, tiek Europoje kalbama, kad šiuo metu yra ekonominis pakilimas.

Laikantis Viduržemio jūros regiono dietos pagerėja sveikata: egzotiška mityba lengvai suderinama su lietuviška (78)

Jeigu norite valgyti kaip tikras Viduržemio jūros regiono gyventojas, pasirodo, visai nereikia...

Kraupios pliušiniais žaislais nuklotos vaikų kapinės: ten patekus norisi sukalbėti visas maldas, kurias moki (18)

Ilgas žvyrkelis. Šalia jo – sena, medinė, išvirtusi tvora. Aplink matosi kelios trobelės,...

Šio diktatoriaus tironija sunkiai protu suvokiama: po masinės egzekucijos prancūzams trūko kantrybė prabangiose vilose – kraupūs radiniai (109)

Centrinė Afrikos Respublika ( CAR ), nepaisant neapsakomai gausių gamtinių išteklių, išlieka...

Naujausiame interviu Jimas Carrey prakalbo apie artimiausio žmogaus priklausomybę: ji labai sirgo įvairiomis prasmėmis

Aktorius Jimas Carrey prakalbo apie skaudžius vaikystės išgyvenimus: jis atskleidė, kad jautėsi...

Kremliaus logika: baugina JAV bombonešiais Lietuvoje, bet pasienyje griaudi rusų bombos (1114)

Kodėl NATO sąmoningai kursto įtampą pasienyje su Rusija ? Kodėl Lietuvoje JAV ir...

Į legionieriaus vėlyvą atsisveikinimą smagiai reagavo ir Juškevičius, ir buvęs strategas (1)

Dar birželio antroje pusėje Žanis Peineris raitė parašą ant sutarties su Stambulo...

Baigėsi festivalis „Karklė“: didžiausi gerbėjai jau laukia kitų metų Papildytos nuotraukų galerijos (47)

Tris dienas trukusiame festivalyje „ Karklė Live Music Beatch 2018“ nuskambėjo paskutinis šių...