aA
Didžiausias Europos automobilių gamintojas „Volkswagen“ reaguodamas į augančius kaštus ketina mažinti investicijas, tačiau taupymas nepalies naujų modelių kūrimo ar atnaujinimo projektų. Iki 2018 m. bendrovė investicijoms ketina skirti 84,2 mlrd. eurų (290,7 mlrd. Lt), iš šios sumos net 65 proc. bus nukreipta į naujų automobilių ir technologijų kūrimą. Tuo tarpu su produktais nesusijusias išlaidas atidedant naujus statybos projektus bei optimizuojant turimus gamybinius pajėgumus ketinama sumažinti maždaug 0,5 mlrd. eurų (1,7 mlrd. Lt) per metus.
Volkswagen Golf R
© Gamintojo nuotr.

„Volkswagen“ vadovas Martinas Winterkornas pabrėžė, kad dabartiniais laikais disciplinuotas kaštų ir investicijų valdymas išliks bendrovės veiklos kertiniu akmeniu. Daug dėmesio gamintojas ketina skirti naujosios MQB architektūros pagrindu sukurtų modelių pasirodymui kone visuose rinkos segmentuose. Didelės išlaidos produktams taip pat atspindi poreikį kurti naujus hibridinius bei elektrinius variklius ir pritaikyti dyzelinius agregatus prie naujųjų „Euro 6“ taršos normatyvų, kurie įsigalios 2015 m. sausio 1 d. ir smarkiai apribos dyzelinių jėgainių emisijas.

Naujosios MQB architektūros diegimas pareikalavo didesnių nei planuota išlaidų. Be to, gamintojo pelningumas kenčia dėl valiutų kursų svyravimo ir aršios kaininės konkurencijos. Siekdamas tapti didžiausiu pasaulio automobilių gamintoju „Volkswagen“ pastaruoju metu smarkiai plėtė veiklos apimtis: nuo 2007 m., kuomet prie bendrovės šturvalo stojo M.Winterkornas, grupę papildė „Porsche“, „Scania“, MAN ir „Ducati“ markės, o visame pasaulyje valdomų gamyklų skaičius išaugo du kartus iki 105. Šiemet bendrovė planuoja parduoti 9,5 mln. automobilių, tad pagal apimtis ji beveik pasiekė užsibrėžtą 10 mln. vnt. ribą ir dabar ketina daug dėmesio skirti pelningumo didinimui. Tai pastebi ir „Commerzbank“ analitikas Danielis Schwarzas sakydamas, jog paskutiniu metu „Volkswagen“ investavo tikrai daug ir beveik įvykdė pardavimų apimčių didinimo planus, tačiau su pelno maržomis dar reiks padirbėti.

Paskutiniu metu „Volkswagen“ atstovai gan dažnai prabyla apie būtinybę mažinti išlaidas. Rugsėjo mėnesį pranešdamas apie poreikį susiveržti diržus gamintojas išdėstė ir ketinimus gerinti „Volkswagen“ bei „Seat“ markių pelningumo rodiklius. Gamintojo finansų vadovas Hansas Dieteris Poetschas rugsėjį skelbė, jog „Volkswagen“ markės pelno maržą tikimasi padidinti nuo praeitais metais buvusių 3,5 proc., iki daugiau nei 6 proc. Tuo tarpu „Seat“ markė, pernai patyrusi 156 mln. eurų (539 mln. Lt) nuostolį, turėtų pasiekti didesnę nei 5 proc. pelno maržą.

Plečiant veiklos apimtis Kinijoje, Rusijoje ir JAV, „Volkswagen“ pavyko išvengti Europos rinką sukrėtusio nuosmukio. Be to, bendrovė daug investavo į naująją MQB platformą, kuri leidžia naudoti bendrus komponentus ir mažinti gamybos kaštus. Trečiąjį ketvirtį „Volkswagen“ grupės pelnas išaugo 20 proc. iki 2,78 mlrd. eurų (9,60 mlrd. Lt). Planuojama, kad šių metų pelnas bus toks pats, kaip ir pernai, t.y. apie 11,5 mlrd. eurų (39,7 mlrd. Lt), nes augančius „Audi“ ir „Porsche“ pardavimus atsveria didėjančios išlaidos. Tuo tarpu 2014 m. tikimasi pelno augimo.

„Volkswagen“ kartu su vietiniais partneriais valdomi Kinijos gamintojai 2014-2018 m. planuoja investuoti dar 18,2 mlrd. eurų (62,8 mlrd. Lt).

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Opel“ teks remontuoti dalį parduotų automobilių: kaip elgtis, jei vairuojate vieną jų (8)

Vokietijos Federalinė kelių transporto tarnyba (KBA) po kratų „ Opel “ biure aptiko programas,...

Elektrinis „Porsche“ nebus toks brangus, kaip manoma – dėkoti reikėtų „Teslai“ (2)

Vokietijos „Porsche“ gamybai rengia vien elektra varomą „Taycan“ modelį. Tačiau kitaip,...

Parodė, kas nutinka, jei automobilio oro pagalvė išsiskleidžia per vėlai (4)

Automobilio saugos pagalvės pastaruoju metu ypač aktuali tema Lietuvoje. Kai teisėsaugos...

Užsienio ekspertas Lietuvai: automobilio mokestis turėtų būti, nors ir nedidelis (140)

Europos Sąjungos (ES) narės privalo mažinti transporto taršą ir, anot užsienio ekspertų,...

„CityBee“ pasiūlė pasivažinėti „auksiniais ratais“ (12)

Trumpalaikės automobilių nuomos paslaugą siūlanti „CityBee“ savo parką papildė aukso...

Top naujienos

Gyvai / Eurolygos karštis Kaune: „Žalgiris“ – „Fenerbahče“ 27:18 (37)

Kauno „Žalgiris“ (1/1) penktadienį tęsia šią Eurolygos dvigubą savaitę ir namuose priima...

Buvau priversta rinktis tarp aborto ir psichiatrinės ligoninės (8)

Kai Julie Mannix atsisakė darytis abortą, jos tėvai uždarė ją į psichiatrijos ligoninę. Tik...

Ar tai įmanoma? Geriausios pirmosios klasės vietos lėktuve pigiau nei ekonominės klasės? (13)

Oro linijų pramonės ekspertai skelbia, kad pirmoji klasė nyksta ir atrodo – ilgam. Kai kurios oro...

Putino žodžiai sukėlė audringą reakciją socialiniuose tinkluose (71)

Politikos forume „Valdai“ Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pareiškė, kad jei kita...

Masinė avarija kelyje Vilnius–Panevėžys: susidūrė 4 automobiliai ir autobusas pranešama apie sužalotus žmones (48)

Bendrasis pagalbos centras informavo, kad kelyje Vilnius–Panevėžys (A2) 21 kilometre susidūrė 4...

Savaitgalį orai pasikeis galutinai: nemalonumai apims visą Lietuvą (40)

Šeštadienį Lietuvoje termometrai rodys 8–13 °C. O nuo naujos savaitės vidurio orai pasidarys...

Psichiatras: nemanykite, kad nuolatinis informacijos perteklius jums neatsilieps (1)

Iki 40-ies galime ištverti labai didelius krūvius, siekti karjeros bet kokia kaina, „kalti“...

Kvapą gniaužiantys Himalajai: patiks net ir visko mačiusiam turistui

Snieguotos viršukalnės, laiko nugludintos šventyklos ir budistinės stupos Nepale ir Tibete niekad...

„Galaxy A7“ apžvalga: pirmasis „Samsung“ išmanusis telefonas su triguba fotokamera

Papsakosime, kodėl išmanusis „ Samsung Galaxy A7 “ turi tris objektyvus ir apie patogioje...

Užkalnis. Kaip auklėti vaikus, kad neužaugtų panašūs į jus (236)

Mes visi žinome ir sutariame, kad visų bėdų priežastis pas mus yra kiti žmonės. Valdžia –...