aA
Kaip ir kasmet, balandžio 15 – 19 dienomis Esenas taps klasikinių automobilių sostine, kurioje šurmuliuos viena iš didžiausių tokio tipo parodų „Techno Classica“. Šios parodos lankytojams neteks nuobodžiauti ir Volkswagen techninio paveldo padalinio „Volkswagen Classic“ ekspozicijoje. Joje ypatingas dėmesys skiriamas „Volkswagen Polo“ keturiasdešimtmečio šventei.
Volkswagen Polo (1975 m.)
© Gamintojo nuotr.

Per daugelį metų „Volkswagen“ konstruktoriai įrodė, jog ir mažosios klasės automobilis gali būti įdomus, patrauklus ir šaunus, o laikui bėgant – ir tapti savita klasikine, o dar vėliau, – ir senovine transporto priemone.

„Volkswagen Classic“ ekspozicijoje lankytojus pasitiks visų penkių „Polo“ kartų eksponatai – nuo 1975 metais debiutavusio pirmojo „Polo“ iki ekonomiškiausiu pasaulio automobiliu pretendavusio tapti „Eco Polo“ koncepto (jo vidutinės degalų sąnaudos neviršijo 2 litrų dyzelino 100 km kelio) ar „Karmann“ bendrovės vizijų, kaip galėtų atrodyti „Polo“ su kabrioleto kėbulu.

Šioje ekspozicijoje bus demonstruojamas ir naujausios „Volkswagen Polo“ kartos (6R) atstovas. Nepaisant savo „jauno“ amžiaus, jam jau buvo lemta tapti automobilių istorijos objektu. Tai yra ne kas kita, kaip ralio lenktynėms pritaikytas 300 AG galios smulkiaserijinis galiūnas „Volkswagen Polo R WRC“, su kuriuo „Volkswagen Motorsport“ komandai atstovaujantis legendinis lenktynininkas Sébastienas Ogieras (Prancūzija) laimėjo 2013 ir 2014 metų pasaulio ralio WRC čempionatus.

„Volkswagen Polo“ dinastija iš arčiau

„Polo I L“, pagamintas 1975 m., 0,9 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų, 29 kW (40 AG) išvystantis benzininis variklis.Tai praturtinto dizaino “L” komplektacijos eksponatas, nudažytas reto atspalvio mėlyna spalva, kuri teko tik ribotam skaičiui pirmųjų „Polo“ modelių. “L” dizaino paketą sudaro chromo spalvos buferiai, per kėbulo šono vidurį einanti plona chromo juostelė ir kitokie, nei bazinėje komplektacijoje, sėdynių apmušalai.

„Polo II“ hečbekas, „Eco“ modelis, pagamintas 1988 m., 0,9 litro darbinio tūrio, 2 cilindrų, 29 kW (40 AG) pajėgumo dyzelinis variklis.

Po kukliu šio antrosios kartos „Volkswagen Polo“ kėbulu slypėjo pažangiausios tuo metu dar tik bandymų stadijoje buvusios technologijos, per kitą trisdešimtmetį tapę įprastomis, nieko nestebinančiomis ir net privalomomis šiuolaikinio automobilio dalimis. Tai tiesioginio įpurškimo dyzelinis variklis, išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistema, degalus taupantis saviriedos mechanizmas, start-stop sistema, mechaninis turbokompresorius ir penkių laipsnių pusiau automatinė pavarų dėžė.
Polo II G40 World Record, pagamintas 1985 m., 1,3 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų, 95 kW (129 AG) pajėgumo benzininis variklis.

Unikalus antrosios kartos modelis, „Techno Classica“ parodai pasiskolintas iš „Foundation AutoMuseum Volkswagen“ fondų. 1985 metais šis modelis buvo naudojamas unikaliame eksperimente, siekiančiame neįprastu būdu pademonstruoti mechaninio turbokompresoriaus pranašumus. „Volkswagen“ bendrovei priklausančiame Ehra-Lessin žiede buvo suorganizuotas rekordinis 24 valandų trukmės važiavimo maksimaliu greičiu maratonas, siekiant pagerinti tuo 1300 cm3 darbinio tūrio variklių klasėje metu vyravusį 168,6 km/val. vidutinio greičio rekordą. Ištisą parą šis „Volkswagen Polo“ skriejo žiedo trasa ir užtikrintai pagerino rekordą, vidutinį greitį pakėlęs iki 208 km/val.

„Polo II G40“, pagamintas 1992 m., 1,3 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų, 83 kW (113 AG) galios benzininis variklis. Skambiu „Polo Coupé“ vardu pavadintas hečbekas po variklio gaubtu taip pat turėjo mechaninį turbokompresorių, stačiakampės formos priekinius žibintus, didesnius, nei pirmtakai galinių žibintų blokus ir didesnes, nei tuo metu buvo įprasta, deformacijos zonas, smūgio metu apsaugančias salone esančius žmones.

„Polo III Open Air“, pagamintas 1998 m., 1,4 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų, 44 kW (60 AG) pajėgumo benzininis variklis.

Europos rinkai skirtas trečiosios kartos „Volkswagen Polo“ modelis su didžiuliu elektra valdomu sulankstomu panoraminiu stoglangiu, kurio dėka ir galinių sėdynių keleiviai galėjo mėgautis atidengto stogo teikiamais malonumais. Šis modelis davė pradžią net ir šiuo metu gyvuojančiai didelių, visą stogą apimančių panoraminių stoglangių madai. „Techno Classica“ parodai šis modelis pasiskolintas irgi iš „Foundation AutoMuseum Volkswagen“ fondų.

„Polo IV GTI Cabrio“, pagamintas 2007 m., 1,8 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų, 110 kW (150 AG) išvystantis benzininis variklis. Tai ketvirtosios kartos „Polo“ pagrindu „Karmann“ bendrovės sukurtas kabrioleto konceptas, pirmą kartą pademonstruotas 2007 m. Frankfurto automobilių salone. Atskleidžia „Karmann“ bendrovės inžinierių įdirbį ir galimybes kuriant įprastų automobilių nedengtas modifikacijas.

„Polo V R WRC“, pagamintas 2013 m., 1,6 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų, maždaug 220 kW (300 AG) pajėgumo benzininis variklis. Ralio čempionų automobilis. Su juo „Volkswagen Motorsport“ komandai atstovaujantis legendinis lenktynininkas S. Ogieras (Prancūzija) ir jo šturmanas Julienas Ingrassia (Prancūzija) laimėjo 2013 ir 2014 metų pasaulio WRC ralio čempionatus. Ypač įspūdingas buvo 2013 metų debiutas – laimėtos lenktynininko, šturmano ir Konstruktorių taurės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„CityBee“ Baltijos kelio proga pasiūlė vairuoti ypatinga simbolika paženklintus automobilius ir paspirtukus

Prie iniciatyvų, skirtų paminėti Baltijos kelio 30-ąsias metines, prisijungė ir didžiausia...

Ginčas dėl motociklo „teisių“ turintiems B kategoriją: kodėl egzamino nereikia sėdus į galingesnę mašiną (197)

Seime atsidūręs siūlymas koreguoti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą (SEAKĮ) ir...

Po pasiūlymo prie B kategorijos duoti ir motociklo „teises“: sprendžiama trijų žmonių problema (100)

Seimo narys Petras Čimbaras užregistravo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ)...

Jeremy Clarksonas paaiškino, kodėl jam reikėjo tokios didelės algos, kai dirbo „Top Gear“ (12)

Ne paslaptis, kad buvę ir dabartiniai laidos „ Top Gear “ („Aukščiausia pavara“) vedėjai...

„Porsche Taycan“ ruošia debiutui: Italijos lenktynių trasoje „kankino“ 24 valandas

Pirmasis „Porsche“ elektromobilis „Taycan“ intensyviai ruošiamas artėjančiam serijinio...

Top naujienos

Verslininkus džiugina vasaros rezultatai, o palangiškiams ji „šūdina“ (21)

Besibaigiančią vasarą vis daugiau Lietuvos gyventojų rinkosi poilsį pajūrio ir pamario...

Į Rytų Ukrainą plūdo išskirtinė Rusijos technika: po mokymų rusų kariams nustatė vienodą diagnozę (706)

Prieš penkerius metus, antrojoje 2014 m. rugpjūčio mėnesio pusėje, vadinamasis „Ilovaisko...

Lietuvis daro tai, apie ką daugelis svajoja, bet nedrįsta: mano tikslas – pasiekti visišką dugną (160)

Prieš trejus metus prisidengęs Modus Vivendi slapyvardžiu 24-erių Edgaras Bajerčius sėdęs ant...

Ar žinote savo kraujo grupę: dvi iš jų – ypač išskirtinės, tačiau kurią turėti yra geriau moterims? (1)

Pirma, antra, trečia ar ketvirta; pliusas ar minusas? Taip daugelis nuo seno esame įpratę skirti...

Amerikietiško futbolo bendruomenė šokiruota: 29-erių NFL žvaigždė netikėtai baigė karjerą (1)

Lyg perkūnas iš giedro dangaus. Amerikietiško futbolo bendruomenę praėjusią naktį šokiravo...

Pasaulis kraustosi iš proto dėl šių dviejų interjero stilių: kurį rinktumėtės jūs?

Nuo interjero žanrų gausos kartais sukasi galva, tačiau šį kartą pakalbėsime apie du...

Nepraleiskite šito pro ausis: 9 patarimai būsimų pirmokų tėvams (2)

Artėjant Rugsėjo 1-ąjai, dalis būsimų pirmokų tėvų galbūt su jauduliu laukia mokslo metų...

Didžiausia rajono braškininkė atsisako uogų ir griebiasi valgomų gėlių (17)

Daugiau nei dvidešimtmetį braškes auginanti Gudelių kaimo gyventoja Vilija Rastauskienė sako,...

Londone viešųjų ryšių agentūrą įkūrusi lietuvė: reikėjo įrodyti, kad gali geriau nei britai (5)

Vilnietė Julija Jegorova nuo pat mažens svajojo apie tarptautinę žurnalistės karjerą ir aktyviai...