aA
Kaip ir kasmet, balandžio 15 – 19 dienomis Esenas taps klasikinių automobilių sostine, kurioje šurmuliuos viena iš didžiausių tokio tipo parodų „Techno Classica“. Šios parodos lankytojams neteks nuobodžiauti ir Volkswagen techninio paveldo padalinio „Volkswagen Classic“ ekspozicijoje. Joje ypatingas dėmesys skiriamas „Volkswagen Polo“ keturiasdešimtmečio šventei.
Volkswagen Polo (1975 m.)
© Gamintojo nuotr.

Per daugelį metų „Volkswagen“ konstruktoriai įrodė, jog ir mažosios klasės automobilis gali būti įdomus, patrauklus ir šaunus, o laikui bėgant – ir tapti savita klasikine, o dar vėliau, – ir senovine transporto priemone.

„Volkswagen Classic“ ekspozicijoje lankytojus pasitiks visų penkių „Polo“ kartų eksponatai – nuo 1975 metais debiutavusio pirmojo „Polo“ iki ekonomiškiausiu pasaulio automobiliu pretendavusio tapti „Eco Polo“ koncepto (jo vidutinės degalų sąnaudos neviršijo 2 litrų dyzelino 100 km kelio) ar „Karmann“ bendrovės vizijų, kaip galėtų atrodyti „Polo“ su kabrioleto kėbulu.

Šioje ekspozicijoje bus demonstruojamas ir naujausios „Volkswagen Polo“ kartos (6R) atstovas. Nepaisant savo „jauno“ amžiaus, jam jau buvo lemta tapti automobilių istorijos objektu. Tai yra ne kas kita, kaip ralio lenktynėms pritaikytas 300 AG galios smulkiaserijinis galiūnas „Volkswagen Polo R WRC“, su kuriuo „Volkswagen Motorsport“ komandai atstovaujantis legendinis lenktynininkas Sébastienas Ogieras (Prancūzija) laimėjo 2013 ir 2014 metų pasaulio ralio WRC čempionatus.

„Volkswagen Polo“ dinastija iš arčiau

„Polo I L“, pagamintas 1975 m., 0,9 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų, 29 kW (40 AG) išvystantis benzininis variklis.Tai praturtinto dizaino “L” komplektacijos eksponatas, nudažytas reto atspalvio mėlyna spalva, kuri teko tik ribotam skaičiui pirmųjų „Polo“ modelių. “L” dizaino paketą sudaro chromo spalvos buferiai, per kėbulo šono vidurį einanti plona chromo juostelė ir kitokie, nei bazinėje komplektacijoje, sėdynių apmušalai.

„Polo II“ hečbekas, „Eco“ modelis, pagamintas 1988 m., 0,9 litro darbinio tūrio, 2 cilindrų, 29 kW (40 AG) pajėgumo dyzelinis variklis.

Po kukliu šio antrosios kartos „Volkswagen Polo“ kėbulu slypėjo pažangiausios tuo metu dar tik bandymų stadijoje buvusios technologijos, per kitą trisdešimtmetį tapę įprastomis, nieko nestebinančiomis ir net privalomomis šiuolaikinio automobilio dalimis. Tai tiesioginio įpurškimo dyzelinis variklis, išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistema, degalus taupantis saviriedos mechanizmas, start-stop sistema, mechaninis turbokompresorius ir penkių laipsnių pusiau automatinė pavarų dėžė.
Polo II G40 World Record, pagamintas 1985 m., 1,3 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų, 95 kW (129 AG) pajėgumo benzininis variklis.

Unikalus antrosios kartos modelis, „Techno Classica“ parodai pasiskolintas iš „Foundation AutoMuseum Volkswagen“ fondų. 1985 metais šis modelis buvo naudojamas unikaliame eksperimente, siekiančiame neįprastu būdu pademonstruoti mechaninio turbokompresoriaus pranašumus. „Volkswagen“ bendrovei priklausančiame Ehra-Lessin žiede buvo suorganizuotas rekordinis 24 valandų trukmės važiavimo maksimaliu greičiu maratonas, siekiant pagerinti tuo 1300 cm3 darbinio tūrio variklių klasėje metu vyravusį 168,6 km/val. vidutinio greičio rekordą. Ištisą parą šis „Volkswagen Polo“ skriejo žiedo trasa ir užtikrintai pagerino rekordą, vidutinį greitį pakėlęs iki 208 km/val.

„Polo II G40“, pagamintas 1992 m., 1,3 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų, 83 kW (113 AG) galios benzininis variklis. Skambiu „Polo Coupé“ vardu pavadintas hečbekas po variklio gaubtu taip pat turėjo mechaninį turbokompresorių, stačiakampės formos priekinius žibintus, didesnius, nei pirmtakai galinių žibintų blokus ir didesnes, nei tuo metu buvo įprasta, deformacijos zonas, smūgio metu apsaugančias salone esančius žmones.

„Polo III Open Air“, pagamintas 1998 m., 1,4 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų, 44 kW (60 AG) pajėgumo benzininis variklis.

Europos rinkai skirtas trečiosios kartos „Volkswagen Polo“ modelis su didžiuliu elektra valdomu sulankstomu panoraminiu stoglangiu, kurio dėka ir galinių sėdynių keleiviai galėjo mėgautis atidengto stogo teikiamais malonumais. Šis modelis davė pradžią net ir šiuo metu gyvuojančiai didelių, visą stogą apimančių panoraminių stoglangių madai. „Techno Classica“ parodai šis modelis pasiskolintas irgi iš „Foundation AutoMuseum Volkswagen“ fondų.

„Polo IV GTI Cabrio“, pagamintas 2007 m., 1,8 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų, 110 kW (150 AG) išvystantis benzininis variklis. Tai ketvirtosios kartos „Polo“ pagrindu „Karmann“ bendrovės sukurtas kabrioleto konceptas, pirmą kartą pademonstruotas 2007 m. Frankfurto automobilių salone. Atskleidžia „Karmann“ bendrovės inžinierių įdirbį ir galimybes kuriant įprastų automobilių nedengtas modifikacijas.

„Polo V R WRC“, pagamintas 2013 m., 1,6 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų, maždaug 220 kW (300 AG) pajėgumo benzininis variklis. Ralio čempionų automobilis. Su juo „Volkswagen Motorsport“ komandai atstovaujantis legendinis lenktynininkas S. Ogieras (Prancūzija) ir jo šturmanas Julienas Ingrassia (Prancūzija) laimėjo 2013 ir 2014 metų pasaulio WRC ralio čempionatus. Ypač įspūdingas buvo 2013 metų debiutas – laimėtos lenktynininko, šturmano ir Konstruktorių taurės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Svarsto panaikinti prievolę dviratininkams vilkėti ryškias liemenes (7)

Seimas svarsto siūlymą panaikinti prievolę dviratininkams dėvėti ryškiaspalvę liemenę arba...

Perspėjo: jeigu dviratininkai ir paspirtukininkai ir toliau nepaisys KET, šaligatviais važiuoti negalės (122)

Jeigu elektrinių paspirtukų vairuotojai ir toliau važiuodami šaligatviais elgsis pavojingai,...

Lentelių su žaliomis rodyklėmis gatvėse nebeliks, bet vairuotojus ramina – turi du sprendimus (80)

Liko paskutiniai trys mėnesiai, kai vairuotojai dar gali pasidžiaugti kai kuriose sankryžose...

Pasimatavo: „Tesla Model S“ aplenkė „Porsche Taycan“ lenktynių trasoje, tačiau tai – dar ne pabaiga (29)

Kai „Porsche“ savo pirmąjį elektromobilį nuvežė į Niurburgringo trasą Vokietijoje ir...

BMW į Lietuvą atvežė dvi naujienas – pirkėjų laukia du prabangūs modeliai (16)

Prieš keletą dienų Frankfurto automobilių parodoje BMW koncerno pademonstruotos naujienos –...

Top naujienos

Lietuvos turtingiausieji: politikų sąrašas – pilnas siurprizų

Naujausio žurnalo „Reitingai“ ir DELFI tyrimo duomenimis, turtingiausi politikai yra ne Seime....

Tikrasis Lietuvos „gyvulių ūkio“ sąrašas: per 200 išimčių ir lengvatų lygesniems už lygius (94)

Prezidento Gitano Nausėdos ir premjero Sauliaus Skvernelio tandemo laukia herakliškas...

Darbo ateitis jau čia, bet Europos pakraščiai jai nepasirengę (13)

Naujoji darbo rinkos era kvepia praleista galimybe skurdesnėse Europos dalyse, kovojančiose su...

Sukrėtimas turizmo sektoriuje: žlugo žinoma britų kelionių agentūra (8)

Jungtinės Karalystės (JK) kelionių agentūra „ Thomas Cook “ pirmadienį paskelbė bankrotą,...

Rusijoje per pratybas neišsiskleidė dviejų oro desanto kovos mašinų parašiutai (5)

Rusijoje dviejų oro desanto kovos mašinų (BMD) parašiutai neišsiskleidė per manevrus pietinėjė...

Po pagerbimo ceremonijos netikėtai mirė buvęs Aleknos varžovas – 42-ejų amerikietis

JAV, Vašingtono valstijos Tulalipo kurorto viešbutyje, šeštadienį rastas miręs 42-ejų metų...

Rinkimų rezultatai aiškūs: pergalė konservatorių rankose, nepavyko nei Janutienei, nei Paluckui atnaujinta 22.51 val. (687)

Aštuntą valandą vakaro uždarius balsadėžes buvo pradėti skaičiuoti rinkimų į...

Šalina šlakus, saugo kraujagysles ir kepenis: išbandykite pačių pasigamintą burokėlių girą (8)

Ar žinojote, jog burokėlių gira puikiai tinka moteriškų onkologinių ligų profilaktikai. Be...

Į Lietuvą atslenka arktinis anticiklonas – pokyčius pajusime jau savaitės pradžioje (21)

Šiandien jau iš pat ryto pajausime orų pasikeitimą: debesys išsisklaidė, oras išsausėjo,...

Algis Ramanauskas – apie ryškius pokyčius gyvenime ir karjeroje, alkoholį bei tikrąją priežastį, kodėl teko palikti LNK (87)

„Aš buvau vienu metu labai nelaimingas, tai buvo susiję su asmeniniais dalykais. Tai buvo prieš...