„Baltijos šalių rinka pasiruošusi inovacijoms – naujiems populiarių segmentų modeliams ir elektromobiliams. Nepaisant pandemijos įtakos tiekimo grandinėms ir automobilių gamybai, lūkesčiai išlieka ypač aukšti. Tai įrodo rekordiškai didelis naujų „Volkswagen“ ir „Audi“ užsakymų skaičius“, – teigė „Moller Baltic Import“ vadovė Ilze Grase-Kibilde.

„2021-ieji buvo elektrifikacijos metai. Šios sėkmės priežastis – „Volkswagen“ ID. šeimos modeliai ir „Audi“ gamą papildę „e-tron“ elektromobiliai. Pernai augo ir komercinių automobilių paklausa – „Volkswagen e-Crafter“ sudarė daugiau nei 10 proc. visų „Volkswagen Light Commercial Vehicles“ pardavimų“, – pridūrė ji.

Pernai „Volkswagen“ sėkmingai įgyvendino visureigių ir elektromobilių strategiją bei klientams Baltijos šalyse pristatė 6858 automobilius. Palyginti su 2020-aisiais, daugiausiai, net pustrečio karto (247 proc.), išaugo mažų visureigių „T-Cross“ ir „T-Roc“ paklausa – jų Baltijos šalyse parduoda 2535. Visureigiai išlaiko savo populiarumą, o jų lyderiu tapo „Tiguan“. Tai atsispindi ir rekordiniuose užsakymų skaičiuose, kuriuos augino tiek jau prekyboje esantys modeliai, tiek išankstiniai „Taigo“ kupė ir atnaujinto „T-Roc“ pardavimai.

„Volkswagen“ antrus metus iš eilės išlaiko elektromobilių pardavimų lyderio poziciją tiek Lietuvoje, tiek Baltijos šalyse. Jų iš viso parduota 480, tai yra 173 proc. daugiau nei pernai. Kaip ir Europoje, populiariausi buvo kompaktiškasis ID.3 ir miesto visureigis ID.4. Jie pagaminti ant visiškai naujos MEB platformos, kuri leidžia pasiūlyti daugiau erdvės salone, naujausias saugumo ir komforto technologijas, o elektromobiliai vienu įkrovimu gali įveikti didelį atstumą.

Tuo tarpu „Audi“ Lietuvoje ir Latvijoje pardavė 774 naujus automobilius arba 24 proc. daugiau nei pernai. Lietuvoje šis skaičius augo 32 proc. ir pasiekė 492 automobilius. Didėjančią naujų automobilių paklausą patvirtina daugiau nei 1000 užsakymų Lietuvoje ir Latvijoje – daugiausia per vienerių metų laikotarpį. Populiariausiais modeliais tapo „Audi Q5“, „Audi Q7“ ir „Audi A6“. Ši trijulė sudarė 60 proc. visų pardavimų, o juos vijosi 2021-aisiais pasirodęs visiškai elektrinis „Audi Q4 e-tron“.

Didelė „Q4 e-tron“ paklausa atskleidė „Audi“ elektromobilių potencialą. Pernai pristačius „Audi e-tron GT“ ir „Q4 e-tron“, gamintojo elektrinių automobilių gama padvigubėjo, o pardavimų dalis Lietuvoje ir Latvijoje nuo 4 proc. 2020-aisiais išaugo iki 14 proc. 2021-aisiais. „Audi“ tai tik pradžia – iki 2025-ųjų elektromobilių gamą sudarys net 20 skirtingų modelių. Jau šįmet Lietuvą ir Latviją pasieks naujieji A8 ir RS 3 modeliai bei atnaujintas „Audi e-tron“.

Per pirmuosius pandemijos metus susitraukęs, 2021 m. komercinių automobilių segmentas vėl augo. Baltijos šalyse iš viso parduota 1587 komerciniai automobiliai, palyginti su 2020-aisiais pardavimai augo 6 proc., o Lietuvoje augimas siekė net 21 proc.

Tai, kad pernai parduota net 186 elektrinių „Volkswagen e-Crafter“, rodo, jog komercinių automobilių rinka pasikeitė iš esmės. „e-Crafter“ tapo visišku elektrinių komercinių automobilių segmento lyderiu ir užėmė net 74 proc. rinkos. Šio elektromobilio pardavimai sudarė rekordiškai didelę, net 10 proc., komercinių automobilių pardavimų dalį.

Pirmąjį 2022-ųjų pusmetį daugiausiai dėmesio sulauks visiškai naujas ir modernus „Multivan“, kurį pirmą kartą bus galima įsigyti ir su iš tinklo kraunama hibridine jėgaine. Kovo 9-ąją debiutuos visiškai elektrinis „ID.Buzz“, gegužę prasidės išankstiniai tiek komercinės, tiek keleivinės versijos pardavimai. Birželio pabaigoje bus pristatytas naujasis „Amarok“, kurio išankstiniai pardavimai prasidės 2023 m. pradžioje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)