Kiekvienas, perskaitęs naujieną, kad Lietuvoje pradėta „serijinė“ automobilio gamyba, supranta, kad iš tiesų apie jokį didelių apimčių konvejerinį mašinų „kepimą“ čia nekalbama. Tai tik dar viena, nors ir sveikintina, verslių lietuvių iniciatyva, nieko bendro neturinti su serijiniu automobilių gamybos procesu. O Lietuva mūsų kaimynams ir toliau asocijuosis tik su pigių, naudotų ir, niekam ne paslaptis, nekokybiškų bei nesaugių automobilių rinka.
© J.Paplaičio nuotr.

Žinoma, ne ką geresnė situacija ir pas latvius bei estus. Tik, žinoma, estai visada gali pasigirti, kad vos 1,3 mln. Estijos gyventojų nuperka beveik tiek pat naujų automobilių, kiek lietuviai ir latviai drauge sudėjus. Tuo tarpu apie automobilių gamybą Lietuvoje jei kažkada ir buvo galima svajoti, tai tik ne šiandien, kai pusė milijono lietuvių išsilakstė po visą pasaulį – darbo jėgos trūksta net sostinėje, ką jau kalbėti apie provinciją.

Tuo tarpu tokiose šalyse kaip Čekija, Slovakija, Vengrija automobilių gamyklos dygsta viena po kitos. Ne išimtis ir Lenkija – beveik 40 milijonų gyventojų turinčioje kaimyninėje šalyje ne vienas automobilių ir jų įrangos gamintojas turi savo gamyklą. Ir nors paskutiniais metais gamybos apimtys Lenkijoje stipriai sumažėjo (Tarptautinės automobilių gamintojų organizacijos OICA duomenimis 2013 metais Lenkijoje buvo pagaminti 583 258 nauji automobiliai, o 2008 metais šis skaičius siekė net 952 840 naujų automobilių!) ir gerokai atsilieka nuo kaimyninės Čekijos (šioje 10 milijonų gyventojų turinčioje šalyje 2013 m. buvo pagaminti net 1 mln. 133 tūkst. automobilių), visgi čia pagaminama išties daug naujų automobilių.

Tame tarpe – ir visai Europai bei kai kurių kitų žemynų šalims Poznanės gamykloje gaminami „Volkswagen Caddy“ ir kiti komerciniai „Volkswagen“ automobiliai.

Gamykloje – 7000 darbuotojų

Nuo 1993 metų dirbančioje Poznanės gamykloje, kurioje gamybos pradžioje buvo gaminami „Škoda“ automobiliai, taip pat baigiami komplektuoti prestižiniai „Audi A6“ modeliai, šiandien darbuojasi beveik 7000 darbuotojų. Tad nieko keisto, kad tai yra didžiausias darbdavys šiame regione. Siekdama užtikrinti pakankamą kvalifikuotų darbuotojų skaičių, „Volkswagen Poznan“ bendradarbiauja su Poznanės aukštesniosiomis mokyklomis, kurios kasmet parengia iki 300 skirtingo profilio būsimų automobilinės pramonės darbuotojų. Sutartys su Poznanės Technologijos ir Ekonomikos universitetais užtikrina aukštos kvalifikacijos specialistų pasiūlą.

Pati gamykla turi tris padalinius, kurie yra skirtinguose Poznanės rajonuose ir priemiesčiuose, o bendras teritorijų plotas sudaro 770 000 m² (iš jų pastatai užima daugiau kaip 90 proc. teritorijos). Pagrindinės gamyklos plotas – 300 000 m². O 2016 metais bus užbaigtos naujos, 50 kilometrų nuo Poznanės esančio Vrešnios miesto „Volkswagen“ gamyklos statybos, kur bus pradėta naujos kartos „Volkswagen Crafter“ automobilių gamyba. Jų kasmet planuojama pagaminti per 100 000 vienetų, o cechuose ir administracijoje dirbs apie 3000 darbuotojų.

Tuo tarpu pernai „Volkswagen Poznan“ gamykloje buvo pagaminti 175 000 automobilių – tai beveik 480 automobilių kasdien! Iš jų 90 proc. buvo „Caddy“ ir „Caddy Maxi“ modeliai, likusieji – skirtingų modifikacijų komerciniai „Volkswagen Transporter“ automobiliai. Čia bus gaminamas ir naujasis, ketvirtosios kartos „Volkswagen Caddy“ modelis.

Naujasis „Volkswagen Caddy“: evoliucija

Apie naująjį „Volkswagen Caddy“ jau buvo rašyta, o pristatymo metu jo išbandyti nebuvo galimybės. Apžvelgiant automobilį trumpai galima pasakyti, kad jis labiau primena atnaujintą, o ne visiškai naują modelį. Jį galima atpažinti pagal trijų juostų groteles priekyje, kitokius ir aštresnių formų žibintus. Keleivinę „Caddy“ versiją galima užsisakyti su 17 colių lietais ratlankiais ir stogo bagažinės laikikliais.

Salone taip pat nėra daug pakeitimų – surinkimas nors ir kokybiškas, yra daug praktiškų dėtuvių ir laikiklių, bet pačios apdailos medžiagos kietos, tad interjero jaukiu tikrai nepavadinsi. Taip pat šiek tiek skiriasi komercinių ir keleivinių automobilių versijų salono įranga.

Žinoma, šios klasės automobiliuose kur kas svarbesnės praktiškos savybės ir „Volkswagen Caddy“ čia yra tarp lyderių. Na, o lyginant su pirmtaku akivaizdu, kad naujajame automobilyje galima pasirinkti kur kas daugiau naujų pagalbinių sistemų – jam siūloma tokia įranga kaip automatinio stabdymo mieste, aplinkinio vaizdo stebėjimo, automatinio tolimųjų šviesų perjungimo ir kitos sistemos. Pasyvų saugumą užtikrina ne tik įprastos, bet iš šoninės, taip pat užuolaidinės saugos pagalvės – iki tol į šios klasės automobilius tokia įranga nebuvo montuojama.

Žinoma, galima neabejoti, kad naujasis „Volkswagen Caddy“ ir toliau bus rinkos lyderis – vien Vokietijoje, didžiausioje Europos automobilių rinkoje, jų parduodama 42,9 procentai, visoje Europoje – 19,4 procentai visų naujų furgonų. Verta paminėti ir tai, kad per 11 metų trečios kartos modelių buvo nupirkta daugiau kaip 1,5 milijono. Todėl peršasi logiška išvada, kad nors tiek išorėje ir viduje, tiek ir techniškai nedaug pasikeitęs naujasis „Caddy“ ir toliau bus geidžiamas komercinių automobilių segmente.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Motorinių transporto priemonių valstybinio numerio ženklai - perpus pigiau (17)

Nuo liepos 1 d. įsigaliosiančiu vidaus reikalų ministro Eimučio Misiūno įsakymu keičiamos VĮ...

Saudo Arabijoje nebegalioja liūdnai pagarsėjęs draudimas moterims vairuoti (9)

Saudo Arabijos sostinėje vis kas nors – jaunavedžių pora, merginų grupė su balionais – vis...

Lietuvis įsigijo greičiausią kada nors pagamintą „Porsche 911“ (67)

Lietuvos gatves jau greitai papuoš išskirtinis automobilis – sportinis raudonos spalvos „...

„Peugeot“ Vilniuje pristatė du naujus modelius ir paskelbė kainas (19)

Ketvirtadienį „Peugeot“ automobilių importuotojas Baltijos šalyse pristatė naujus modelius,...

Tyrimas: Lietuvoje mėgstamiausios „Audi“, „Toyota“ ir „Volkswagen“ automobilių markės (25)

Prieš dešimt metų, dar ekonominės krizės išvakarėse, didžioji dalis automobilį turinčių...

Top naujienos

Savaitgalio gaisras smogė milžiniškais nuostoliais didžiausiems Lazdijų rajono darbdaviams, įtariamieji nebus baudžiami (129)

Savaitgalį, šeštadienį, Lazdijuose kilusio gaisro metu supleškėjo vietos verslininkams...

Erikos Vitulskienės kolekcija sulaukė kritikos: priminė vieną svarbią taisyklę (207)

Praėjusią savaitę pristatyta plius dydžio moterims skirta Erikos Vitulskienės drabužių...

„Washington Post“: kas galėtų pakišti koją JAV kariuomenei ginti Baltijos šalis (345)

JAV gynybos vadai nerimauja, kad prireikus atremti Rusijos puolimą, galingiausia pasaulio...

Kelia sąmokslo teoriją: Rusijos rinktinė pralaimėjo tyčia? rusų treneris: o kur plojimai? (251)

Samaros „Kosmoso“ arenoje vykusiose paskutinėse pasaulio futbolo čempionato A grupės...

Siaubas Druskininkų r. miške: pareigūnai rado mįslingai dingusio vyro kūną papildyta 19.14 (204)

Druskininkų policija rado paslaptingai dingusio vyro kūną.

Gyvai / B grupės intriga: Ispanija – prieš Maroką, Portugalija – prieš Iraną Ronaldo neįmušė 11 m baudinio (24)

Pasaulio čempionate grupių etapas pasiekė finišo tiesiąją: pirmadienį startavo trečiasis...

Smurtauju prieš savo vaikiną psichologiškai ir net fiziškai: nežinau, kaip išeiti iš šio užburto rato (2)

Turiu vaikina, kartu esame 2,5 metai, tačiau mūsų santykiai kasdien prastėja ir eina skyrybų...

Žinomas tėtis Simonas Urbonas: kuo „supertėvai“ skiriasi nuo „supermamyčių“ (7)

Simonas Urbonas – trijų vaikų tėtis, kuris mėgsta iššūkius ir eksperimentus. Taip pat jis...

Lūžio taškas: lietuviškos braškės pradeda stumti lenkiškas (25)

Pirmosios lietuviškos braškės feisbuke sukėlė audrą – žmonės negalėjo patikėti, kad...

Balsavimas: išrinkite unikalią Lietuvos vietą, kurioje jaučiatės tarsi kitoje šalyje (22)

Naujienų portale DELFI vyksta unikalus projektas: „ 100 žingsnių per Lietuvą “, kurio metu...