aA
Vokietijos koncerno „Volkswagen AG“ kitas žingsnis į autonominį vairavimą, regis, gali nuvilti. Bet, nepaisant to, panašu, kad nors ir nuviliantis, šis žingsnis Vokietijos automobilių gamybos milžinei yra geriausias variantas, jeigu ji rimtai siekia tapti rimta žaidėja autonominių technologijų sektoriuje.
Volkswagen
Volkswagen
© Reuters / Scanpix

Didžiausia pasaulyje automobilių gamintoja dalyvauja derybose dėl investicijų į „Argo Al“, nevairuojamų automobilių startuolį, remiamą korporacijos „Ford Motor Co.“, praneša „Bloomberg News“. „Ford Motor“ ir „Volkswagen“ įvertino startuolį „Argo“ 4 mlrd. JAV dolerių. Sandoris gali būti įgyvendintas per artimiausius kelis mėnesius.

Negalima tvirtinti, kad „Argo“ šio tipo technologijų srityje užima pirmaujančias pozicijas. Konsultacinės įmonės „Navigant“ nuomone, jos pasiūlymas nėra geriausias rinkoje, ir tokia nuomonė nėra be pagrindo. „General Motor Co“ autonominių transporto priemonių padalinys „Cruise“ ir „Alphabet Inc.“ analogiško tipo padalinys „Waymo“ prie tokio pobūdžio projektų yra dirbę daug ilgiau, o savaeigių automobilių įmonė „Aurora Innovation Inc.“ turi subūrusi labiau patyrusią vadovų grupę.

„Evercore ISI“ analitikai 4 mlrd. dolerių sumą vadina „nuviliančia“, ir tokie samprotavimai iš dalies pagrįsti. „Cruise“ neseniai buvo įvertinta 15 mlrd. dolerių, o startuolis „Zoox“ – daugiau nei 3 mlrd. dolerių,. „Ford“ investuotojai, kurie tikisi akcentuoti bazinę verslo vertę kaip būdą pakelti pagrindinės įmonės akcijų kainą, suprantama, jausis nusivylę.

„Volkswagen“ prie autonominių automobilių „vakarėlio“ prisijungė, sakytume, gana vėlai, ir jai būtinai reikia pasirūpinti prieiga prie pagrindinių technologijų. Panašu, kad jai belieka imtis to, kas jos jėgoms. Nors ji yra užmezgusi partnerystę su „Aurora“, tokios partnerystės perspektyvos nėra aiškios, – vienas iš „Aurora“ steigėjų Chrisas Urmsonas, regis, nėra linkęs pernelyg tvirtais saitais susisaistyti su nei viena automobilių gamintoja, ir bet kokiu atveju yra užsitikrinęs naują finansavimą iš „Sequoia Capital“ ir „ Amazon.com Inc.“.

Kalbant apie kitas įmones, „Cruise“ greičiausiai būtų per brangi, o „Waymo“ pernelyg rizikinga: „Honda Motor Co.“ pasitraukė iš „sąjungos“, nerimaudama, kad neįgis pakankamos prieigos prie pagrindinių didelės vertės autonominių technologijų.

„Volkswagen“ bandys įsitraukti į autonominių mašinų „lenktynes“, tačiau taktika gali nuvilti
© Bloomberg

„Volkswagen“ galėtų į šį kelią leistis viena. Iš tiesų, ji jau turi keletą savo pačios vidinių programų. Bet profesionalių specialistų trūksta, gamybos procesas brangus, o vidurinės grandies inžinieriai dažnai reikalauja daugiau nei 300 tūkst. JAV dolerių atlyginimų. Susijungimas į bendras komandas bei grupes padeda tinkamai paskirstyti išlaidas, sutelkiant dėmesį į bandymus ir darbo jėgą.

Gera žinia tiek „Volkswagen“, tiek „Ford“ įmonėms yra ta, kad, nepaisant pirmalaikių baimių, esą Silicio slėnis ketina dominuoti autonominių automobilių srityje, vadinamosios lenktynės įvaldant technologijas yra daugiau maratonas nei sprintas. Dar neseniai kalbėta apie tai, kad šie automobiliai kelius pasieks 2020 metais. Nei per plauką nepajudėta link šio tikslo, ir tokie lūkesčiai jau pagrįstai prislopinti. Tad vėluoti prie starto linijos – jokia pasaulio pabaiga.

Ir netgi jei „Argo“ neturi tos pačios auros kaip „Cruise“ ar „Waymo“, ji turi pranašumų palyginti su didele likusios pramonės dalimi. Įmonės direktorius Bryanas Salesky‘is buvo vienas iš pirmųjų darbuotojų, dalyvavusių tuometiniame „Google“ autonominių automobilių projekte, iš kurio vėliau susikūrė „Waymo“; o „Argo“ būstinė Pitsbege – tobula vieta prisivilioti geriausius dirbtinio intelekto bei robotikos ekspertus iš „Carnegie Mellon“ universiteto. Įmonės sugebėjimas prisikviesti profesionalus – pavydėtinas.

Susitarimo struktūra patvirtina nuomones, esą toks sandoris – išmintingas žingsnis. Remiantis pranešimais, abi įmonės svarsto galimybę steigti bendrąją įmonę. Tokiu atveju kiekviena iš jų gali valdyti 45 proc. startuolio, o steigėjai bei darbuotojai – likusius 10 procentų. Todėl nei vienai iš jų neteks konsoliduoti nuostolių į savo pajamų ataskaitą. Tad, neatmetama galimybė, kad investuotojai gali išvengti problemų, su kuriomis susiduria jų kolegos GM bendrovėje, kai „Cruise“ praėjusių metų nuostoliai, siekę 728 mln. dolerių, nusmukdė visos įmonės veiklos pelną 6,2 proc.

„Volkswagen“ mėgina vytis, bet atsižvelgus į tai, kokios ilgos ketina būti šios lenktynės, tai nėra galbūt taip svarbu. Ir jeigu jai pavyks ligi galo įgyvendinti savo investicijų į „Argo“ planą, ji bus pasinaudojusi pačia geriausiai prieinama galimybe.

Bloomberg
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Įvardijo, kokius vardinius automobilių numerius lietuviai renkasi dažniausiai (42)

Kelyje vis dažniau galima išvysti automobilius su vardiniais numeriais. Taip yra todėl, kad...

Vokiečių žurnalas „Auto Bild“ išrinko geriausią miesto SUV (11)

Vokiečių žurnalas „ Auto Bild “ atliko palyginamąjį penkių mažųjų SUV testą ir pagal...

„Audi“ pristato naujus „S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“: siūlo daugiau galios ir greičio

Prieš daugiau kaip dvidešimt metų „ Audi “ su pirmuoju S3 modeliu pristatė naują kompaktinių...

Vairuotojas piktinasi: užsieniečiai Lietuvoje taisyklių gali nepaisyti – baudos keliauja lietuviams (47)

Pranešimas apie baudą už greičio viršijimą ar kitą Kelių eismo taisyklių pažeidimą,...

„Lexus“ pristato atnaujintą LC 500 kupė ir naują „LC 500 Convertible“ (4)

2020 m. bus išskirtiniai „ Lexus “ – šiemet pasaulį išvys dvi svarbios inovacijos. Pirmoji...

Top naujienos

Kas laukia Baltarusijos: Lukašenkai skirtame sveikinime – nedviprasmiškos Putino užuominos (84)

Tris paras Baltarusijos režimas malšino porinkiminius protestus, o jie dar nesibaigia. Net jei...

Skvernelis: kitą savaitę Lietuvos laukia nauji saugumo kriterijai – jie priklausys nuo gyvenamos vietos papildyta (139)

Premjeras Saulius Skvernelis trečiadienį teigė, kad artimiausiu metu nebus naujų ribojimų dėl...

Tiesioginė transliacija / Tiesiogiai – iš Prezidentūros: Nausėda apie įvykius Baltarusijoje (16)

Prezidentas Gitanas Nausėda pakomentuos pastarųjų dienų įvykius Baltarusijoje bei iniciatyvą...

Naujausi užsikrėtusiųjų koronavirusu maršrutai: „Mega“, „Akropolis“, populiarios kavinės (53)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras paskelbė naujausius maršrutus , kur lankėsi asmenys,...

Vilniuje – vandentiekio avarija: vanduo gausiai liejasi į gatvę (11)

Trečiadienį Vilniaus Pylimo gatvėje apie 15 val. įvyko vandentiekio avarija, dėl kurios į gatvę...

Apie rusišką vakciną nuo koronaviruso pasakė griežtai: tai Pandoros skrynia (321)

Rusijos skubios pastangos leisti piliečiams naudoti galimą koronaviruso vakciną, dar neužbaigus...

Šis derliaus sezonas kitoks nei įprastai: visiems baigėsi pinigai (74)

Lietuvos laukuose pagaliau užderėjo geras javų derlius, tačiau jį parduoti sunkiau nei...

Skvernelis apie valstybinio banko steigimą: galėtų veikti ir privatus kapitalas (42)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis sako, kad valstybinis bankas galėtų būti steigiamas...

Valentaitę apvogęs Redikas grįžo į Lietuvą: prokuroras ir teisėja įspėjo, jog gali būti įkalintas (16)

Dėl vagysčių iš stilistės Astos Valentaitės nuteistas 28 metų krepšininkas Dovydas Redikas ,...

Pigmentinių dėmių atsiradimą lemia ne tik saulė: kosmetologė paaiškino, į ką svarbu atkreipti dėmesį

Nors dailiai įdegusi oda daugeliui moterų patinka, tačiau ne retai su šokoladiniu įdegiu gaunama...

|Maža didelių žinių kaina