aA
Vokietijos koncerno „Volkswagen AG“ kitas žingsnis į autonominį vairavimą, regis, gali nuvilti. Bet, nepaisant to, panašu, kad nors ir nuviliantis, šis žingsnis Vokietijos automobilių gamybos milžinei yra geriausias variantas, jeigu ji rimtai siekia tapti rimta žaidėja autonominių technologijų sektoriuje.
Volkswagen
© Reuters / Scanpix

Didžiausia pasaulyje automobilių gamintoja dalyvauja derybose dėl investicijų į „Argo Al“, nevairuojamų automobilių startuolį, remiamą korporacijos „Ford Motor Co.“, praneša „Bloomberg News“. „Ford Motor“ ir „Volkswagen“ įvertino startuolį „Argo“ 4 mlrd. JAV dolerių. Sandoris gali būti įgyvendintas per artimiausius kelis mėnesius.

Negalima tvirtinti, kad „Argo“ šio tipo technologijų srityje užima pirmaujančias pozicijas. Konsultacinės įmonės „Navigant“ nuomone, jos pasiūlymas nėra geriausias rinkoje, ir tokia nuomonė nėra be pagrindo. „General Motor Co“ autonominių transporto priemonių padalinys „Cruise“ ir „Alphabet Inc.“ analogiško tipo padalinys „Waymo“ prie tokio pobūdžio projektų yra dirbę daug ilgiau, o savaeigių automobilių įmonė „Aurora Innovation Inc.“ turi subūrusi labiau patyrusią vadovų grupę.

„Evercore ISI“ analitikai 4 mlrd. dolerių sumą vadina „nuviliančia“, ir tokie samprotavimai iš dalies pagrįsti. „Cruise“ neseniai buvo įvertinta 15 mlrd. dolerių, o startuolis „Zoox“ – daugiau nei 3 mlrd. dolerių,. „Ford“ investuotojai, kurie tikisi akcentuoti bazinę verslo vertę kaip būdą pakelti pagrindinės įmonės akcijų kainą, suprantama, jausis nusivylę.

„Volkswagen“ prie autonominių automobilių „vakarėlio“ prisijungė, sakytume, gana vėlai, ir jai būtinai reikia pasirūpinti prieiga prie pagrindinių technologijų. Panašu, kad jai belieka imtis to, kas jos jėgoms. Nors ji yra užmezgusi partnerystę su „Aurora“, tokios partnerystės perspektyvos nėra aiškios, – vienas iš „Aurora“ steigėjų Chrisas Urmsonas, regis, nėra linkęs pernelyg tvirtais saitais susisaistyti su nei viena automobilių gamintoja, ir bet kokiu atveju yra užsitikrinęs naują finansavimą iš „Sequoia Capital“ ir „ Amazon.com Inc.“.

Kalbant apie kitas įmones, „Cruise“ greičiausiai būtų per brangi, o „Waymo“ pernelyg rizikinga: „Honda Motor Co.“ pasitraukė iš „sąjungos“, nerimaudama, kad neįgis pakankamos prieigos prie pagrindinių didelės vertės autonominių technologijų.

„Volkswagen“ bandys įsitraukti į autonominių mašinų „lenktynes“, tačiau taktika gali nuvilti
© Bloomberg

„Volkswagen“ galėtų į šį kelią leistis viena. Iš tiesų, ji jau turi keletą savo pačios vidinių programų. Bet profesionalių specialistų trūksta, gamybos procesas brangus, o vidurinės grandies inžinieriai dažnai reikalauja daugiau nei 300 tūkst. JAV dolerių atlyginimų. Susijungimas į bendras komandas bei grupes padeda tinkamai paskirstyti išlaidas, sutelkiant dėmesį į bandymus ir darbo jėgą.

Gera žinia tiek „Volkswagen“, tiek „Ford“ įmonėms yra ta, kad, nepaisant pirmalaikių baimių, esą Silicio slėnis ketina dominuoti autonominių automobilių srityje, vadinamosios lenktynės įvaldant technologijas yra daugiau maratonas nei sprintas. Dar neseniai kalbėta apie tai, kad šie automobiliai kelius pasieks 2020 metais. Nei per plauką nepajudėta link šio tikslo, ir tokie lūkesčiai jau pagrįstai prislopinti. Tad vėluoti prie starto linijos – jokia pasaulio pabaiga.

Ir netgi jei „Argo“ neturi tos pačios auros kaip „Cruise“ ar „Waymo“, ji turi pranašumų palyginti su didele likusios pramonės dalimi. Įmonės direktorius Bryanas Salesky‘is buvo vienas iš pirmųjų darbuotojų, dalyvavusių tuometiniame „Google“ autonominių automobilių projekte, iš kurio vėliau susikūrė „Waymo“; o „Argo“ būstinė Pitsbege – tobula vieta prisivilioti geriausius dirbtinio intelekto bei robotikos ekspertus iš „Carnegie Mellon“ universiteto. Įmonės sugebėjimas prisikviesti profesionalus – pavydėtinas.

Susitarimo struktūra patvirtina nuomones, esą toks sandoris – išmintingas žingsnis. Remiantis pranešimais, abi įmonės svarsto galimybę steigti bendrąją įmonę. Tokiu atveju kiekviena iš jų gali valdyti 45 proc. startuolio, o steigėjai bei darbuotojai – likusius 10 procentų. Todėl nei vienai iš jų neteks konsoliduoti nuostolių į savo pajamų ataskaitą. Tad, neatmetama galimybė, kad investuotojai gali išvengti problemų, su kuriomis susiduria jų kolegos GM bendrovėje, kai „Cruise“ praėjusių metų nuostoliai, siekę 728 mln. dolerių, nusmukdė visos įmonės veiklos pelną 6,2 proc.

„Volkswagen“ mėgina vytis, bet atsižvelgus į tai, kokios ilgos ketina būti šios lenktynės, tai nėra galbūt taip svarbu. Ir jeigu jai pavyks ligi galo įgyvendinti savo investicijų į „Argo“ planą, ji bus pasinaudojusi pačia geriausiai prieinama galimybe.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Land Rover“ atnaujino „Discovery Sport“: gavo naują platformą ir nemažai naujovių (1)

„ Land Rover Discovery “ jau seniai yra tapęs nevaržomos kelionės automobiliu simboliu, o jo...

„Ford“ nusprendė vieną modelį pritaikyti visiems: sukūrė 40 „Focus“ versijų (2)

Jau gegužės 24 d. Lietuvoje galima užsisakyti 40 skirtingų „ Ford Focus “ versijų, tačiau...

Netikėta žinia „Audi“ ženklo gerbėjams: nebebus TT ir R8 modelių (29)

„ Audi “ nutrauks TT ir R8 sportinių automobilių gamybą, o sutaupytus 14 mlrd. eurų investuos...

„Mini“ atnaujino du modelius – žada nustebinti galingesniais varikliais

60-metį šiemet švenčianti britų „premium“ klasės automobilių gamintoja „Mini“...

„Renault“ Niurburgringo trasoje išsikovojo naują rekordą (1)

„ Renault Megane R. S. Trophy-R“ Niurburgringo trasoje pasiekė naują rekordą automobilių,...

Top naujienos

Lietuvoje – lemtinga diena: renkame valstybės vadovą ir savo atstovus Europos Parlamente nuolat atnaujinama (206)

Sekmadienį, gegužės 26 d., Lietuva renka šalies Prezidentą ir 11 Europos Parlamento narių.

Lietuvio gyvenimas – deimantais klotas: jaunas vyras sukasi klestinčiuose versluose per du žemynus (54)

Jaunas Lietuvos žydas Patrikas Ribas šiandien gali džiaugtis itin sėkmingu šeimos verslu. Nuo...

Nesuvokiamos skerdynės: dėl 10 km plyno lauko galvas padėjo per milijoną karių (95)

Somos mūšis , buvo vienas didžiausių Pirmojo pasaulinio karo mūšių. Jis vyko nuo 1916-ųjų...

Princesės Dianos žūties liudininkais tapusi amerikiečių pora bijo dėl savo gyvybių: parodymai atskleidė netikėtas detales (89)

Kaip sako 1997 metų rugpjūčio 31 dieną princesės Dianos žūties Paryžiuje liudininkais...

Paaugliai žaislus keičia į ginklus: buriasi į grupes, smurtauja, vagia ir nieko nebijo (180)

Vagia automobilius, peilius naudoja kaip grasinamuosius įrankius, apiplėšinėja, spardo, muša ir...

Labiausiai neraminantys dalykai dėl „Titaniko“ tragedijos nėra tie, kuriuos parodė legendiniame filme (1)

Visi neabejotinai žino „Titaniko“ nuskendimo istoriją, net jei jūsų galvoje ši tragedija...

Patikrinę iš JAV į Lietuvą atvežtą „Volvo“ visureigį konstatavo: gerai, kad ne dyzelinis (146)

Vieša paslaptis, sako autoservisų specialistai, kad dažniausiai benzininiai automobiliai genda...

Nemaloni tiesa: šie baisuokliai gyvena ant jūsų veido ir kasnakt rengia puotas (45)

Nepulkite į paniką, bet ant jūsų veido veikiausiai yra kelios dešimtys voragyvių, gyvenančių...

Į kovą dėl Davieso parašo jungiasi „Barcelona“: pasiūlymas gerokai pelningesnis nei kitų (13)

Kauno „Žalgirio“ lyderis Brandonas Daviesas – dar vieno Eurolygos grando radare. Pasak...

Kodėl daliai žmonių sunkiau pajusti orgazmą ir ką jiems daryti (23)

Žmonės nepatiria orgazmo taip dažnai, kaip rodoma Holivudo filmuose ar kalbama prie savaitgalio...