aA
Vokietijos koncerno „Volkswagen AG“ kitas žingsnis į autonominį vairavimą, regis, gali nuvilti. Bet, nepaisant to, panašu, kad nors ir nuviliantis, šis žingsnis Vokietijos automobilių gamybos milžinei yra geriausias variantas, jeigu ji rimtai siekia tapti rimta žaidėja autonominių technologijų sektoriuje.
Volkswagen
© Reuters / Scanpix

Didžiausia pasaulyje automobilių gamintoja dalyvauja derybose dėl investicijų į „Argo Al“, nevairuojamų automobilių startuolį, remiamą korporacijos „Ford Motor Co.“, praneša „Bloomberg News“. „Ford Motor“ ir „Volkswagen“ įvertino startuolį „Argo“ 4 mlrd. JAV dolerių. Sandoris gali būti įgyvendintas per artimiausius kelis mėnesius.

Negalima tvirtinti, kad „Argo“ šio tipo technologijų srityje užima pirmaujančias pozicijas. Konsultacinės įmonės „Navigant“ nuomone, jos pasiūlymas nėra geriausias rinkoje, ir tokia nuomonė nėra be pagrindo. „General Motor Co“ autonominių transporto priemonių padalinys „Cruise“ ir „Alphabet Inc.“ analogiško tipo padalinys „Waymo“ prie tokio pobūdžio projektų yra dirbę daug ilgiau, o savaeigių automobilių įmonė „Aurora Innovation Inc.“ turi subūrusi labiau patyrusią vadovų grupę.

„Evercore ISI“ analitikai 4 mlrd. dolerių sumą vadina „nuviliančia“, ir tokie samprotavimai iš dalies pagrįsti. „Cruise“ neseniai buvo įvertinta 15 mlrd. dolerių, o startuolis „Zoox“ – daugiau nei 3 mlrd. dolerių,. „Ford“ investuotojai, kurie tikisi akcentuoti bazinę verslo vertę kaip būdą pakelti pagrindinės įmonės akcijų kainą, suprantama, jausis nusivylę.

„Volkswagen“ prie autonominių automobilių „vakarėlio“ prisijungė, sakytume, gana vėlai, ir jai būtinai reikia pasirūpinti prieiga prie pagrindinių technologijų. Panašu, kad jai belieka imtis to, kas jos jėgoms. Nors ji yra užmezgusi partnerystę su „Aurora“, tokios partnerystės perspektyvos nėra aiškios, – vienas iš „Aurora“ steigėjų Chrisas Urmsonas, regis, nėra linkęs pernelyg tvirtais saitais susisaistyti su nei viena automobilių gamintoja, ir bet kokiu atveju yra užsitikrinęs naują finansavimą iš „Sequoia Capital“ ir „ Amazon.com Inc.“.

Kalbant apie kitas įmones, „Cruise“ greičiausiai būtų per brangi, o „Waymo“ pernelyg rizikinga: „Honda Motor Co.“ pasitraukė iš „sąjungos“, nerimaudama, kad neįgis pakankamos prieigos prie pagrindinių didelės vertės autonominių technologijų.

„Volkswagen“ bandys įsitraukti į autonominių mašinų „lenktynes“, tačiau taktika gali nuvilti
© Bloomberg

„Volkswagen“ galėtų į šį kelią leistis viena. Iš tiesų, ji jau turi keletą savo pačios vidinių programų. Bet profesionalių specialistų trūksta, gamybos procesas brangus, o vidurinės grandies inžinieriai dažnai reikalauja daugiau nei 300 tūkst. JAV dolerių atlyginimų. Susijungimas į bendras komandas bei grupes padeda tinkamai paskirstyti išlaidas, sutelkiant dėmesį į bandymus ir darbo jėgą.

Gera žinia tiek „Volkswagen“, tiek „Ford“ įmonėms yra ta, kad, nepaisant pirmalaikių baimių, esą Silicio slėnis ketina dominuoti autonominių automobilių srityje, vadinamosios lenktynės įvaldant technologijas yra daugiau maratonas nei sprintas. Dar neseniai kalbėta apie tai, kad šie automobiliai kelius pasieks 2020 metais. Nei per plauką nepajudėta link šio tikslo, ir tokie lūkesčiai jau pagrįstai prislopinti. Tad vėluoti prie starto linijos – jokia pasaulio pabaiga.

Ir netgi jei „Argo“ neturi tos pačios auros kaip „Cruise“ ar „Waymo“, ji turi pranašumų palyginti su didele likusios pramonės dalimi. Įmonės direktorius Bryanas Salesky‘is buvo vienas iš pirmųjų darbuotojų, dalyvavusių tuometiniame „Google“ autonominių automobilių projekte, iš kurio vėliau susikūrė „Waymo“; o „Argo“ būstinė Pitsbege – tobula vieta prisivilioti geriausius dirbtinio intelekto bei robotikos ekspertus iš „Carnegie Mellon“ universiteto. Įmonės sugebėjimas prisikviesti profesionalus – pavydėtinas.

Susitarimo struktūra patvirtina nuomones, esą toks sandoris – išmintingas žingsnis. Remiantis pranešimais, abi įmonės svarsto galimybę steigti bendrąją įmonę. Tokiu atveju kiekviena iš jų gali valdyti 45 proc. startuolio, o steigėjai bei darbuotojai – likusius 10 procentų. Todėl nei vienai iš jų neteks konsoliduoti nuostolių į savo pajamų ataskaitą. Tad, neatmetama galimybė, kad investuotojai gali išvengti problemų, su kuriomis susiduria jų kolegos GM bendrovėje, kai „Cruise“ praėjusių metų nuostoliai, siekę 728 mln. dolerių, nusmukdė visos įmonės veiklos pelną 6,2 proc.

„Volkswagen“ mėgina vytis, bet atsižvelgus į tai, kokios ilgos ketina būti šios lenktynės, tai nėra galbūt taip svarbu. Ir jeigu jai pavyks ligi galo įgyvendinti savo investicijų į „Argo“ planą, ji bus pasinaudojusi pačia geriausiai prieinama galimybe.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ėmėsi baisiausio Lietuvos kelio remonto – iki rudens ribos eismą Molėtų plente (75)

Kelias A14, arba plentas nuo Vilniaus iki Molėtų, neretai pavadinamas baisiausiu Lietuvos keliu....

„Mercedes-Benz“ pasigyrė: naujajame GLE – dar nenaudotos technologijos (1)

Naujasis visureigis „ Mercedes-Benz GLE“ yra turtingas naujovių. Tai – visiškai nauja...

Juknevičius atskleidė, kiek ir kokių patobulinimų prireikė Dakare aplamdytam bolidui (7)

Vasario 18 d. iš Peru grįžusiu automobiliu besidžiaugęs Antanas Juknevičius , bolido...

„Toyota“ bandys pranokti pati save: kurs naują sportinį automobilį (4)

„ Toyota Gazoo Racing“ vadovas ir pagrindinis „GR Supra“ inžinierius Tetsuya Tada...

Atšovė peikiantiems dyzelius: dabar benzininiai automobiliai teršia labiau (34)

Naujausi dyzeliniai „Mercedes“ , „Opel“ ir BMW modeliai praktiškai neišskiria azoto...

Top naujienos

Kaupimą pensijai sustabdė tūkstančiai: ką planuoja likusieji? (306)

Maždaug kas dešimtas apklaustasis nurodė toliau planuojantis nebekaupti II-oje pensijų pakopoje,...

Neįminta prezidento rinkimų mįslė: kam nukeliaus Matijošaičio balsai (630)

Vasario mėnesį „ Spinter tyrimai “ atlikta visuomenės nuomonės apklausa parodė, kad, jei...

Memfis turi naują didvyrį: karjeros rungtynes sužaidęs Valančiūnas parklupdė 57 taškus pelniusį Hardeną (117)

„Šiandien mūsų komanda buvo smarkiai išretinta traumų. Tačiau galų gale tai buvo nesvarbu,...

Iš džiaugsmo sprogusi „Žalgirio“ rūbinė: ši pergalė – nulis, jei neįveiksime „Daruššafakos“ specialiai Krepšinis.lt iš Tel Avivo (4)

„Pagaliau, – po mačo Tel Avive atsiduso Marius Grigonis . – Visi žino, kaip šiame sezone...

VRK imasi skundų dėl Grybauskaitės pasisakymų rinkimų dieną (97)

Vyriausioji rinkimų komisija ( VRK ) nagrinės Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS...

Veryga: neskiepyti vaikai pradėjo burtis į uždaras grupes didėja infekcijų pavojus (40)

Plintant tymų infekcijai, sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga sako, kad šeimos gydytojų...

Atostogos Turkijoje: kriterijai išduodantys, kad viešbutis jums nepatiks

Planuojant poilsinę kelionę viena svarbiausių dalių yra viešbučio pasirinkimas. Taigi, kaip...

Finansų ministerija persigalvojo: mažina ekonomikos augimo prognozę (16)

Finansų įstaigos ėmė koreguoti šių ir ateinančių metų šalies ekonomines prognozes. Kol vieni...

Jauną motiną pribloškė akušerės sprendimas – tik vėliau sužinojo jo priežastį (12)

Mano istorija prasideda 2018 metais kovo 27 dieną. Gimdžiau mažesnio Lietuvos miesto gimdymo...

Į Jurbarko ligoninę atvežta alkoholiu apsinuodijusi paauglė

Jurbarke gyvenanti paauglė stipriai apsinuodijo alkoholiu. Kol medikai rūpinasi paauglės sveikata,...