aA
Vokietijos koncerno „Volkswagen AG“ kitas žingsnis į autonominį vairavimą, regis, gali nuvilti. Bet, nepaisant to, panašu, kad nors ir nuviliantis, šis žingsnis Vokietijos automobilių gamybos milžinei yra geriausias variantas, jeigu ji rimtai siekia tapti rimta žaidėja autonominių technologijų sektoriuje.
Volkswagen
Volkswagen
© Reuters / Scanpix

Didžiausia pasaulyje automobilių gamintoja dalyvauja derybose dėl investicijų į „Argo Al“, nevairuojamų automobilių startuolį, remiamą korporacijos „Ford Motor Co.“, praneša „Bloomberg News“. „Ford Motor“ ir „Volkswagen“ įvertino startuolį „Argo“ 4 mlrd. JAV dolerių. Sandoris gali būti įgyvendintas per artimiausius kelis mėnesius.

Negalima tvirtinti, kad „Argo“ šio tipo technologijų srityje užima pirmaujančias pozicijas. Konsultacinės įmonės „Navigant“ nuomone, jos pasiūlymas nėra geriausias rinkoje, ir tokia nuomonė nėra be pagrindo. „General Motor Co“ autonominių transporto priemonių padalinys „Cruise“ ir „Alphabet Inc.“ analogiško tipo padalinys „Waymo“ prie tokio pobūdžio projektų yra dirbę daug ilgiau, o savaeigių automobilių įmonė „Aurora Innovation Inc.“ turi subūrusi labiau patyrusią vadovų grupę.

„Evercore ISI“ analitikai 4 mlrd. dolerių sumą vadina „nuviliančia“, ir tokie samprotavimai iš dalies pagrįsti. „Cruise“ neseniai buvo įvertinta 15 mlrd. dolerių, o startuolis „Zoox“ – daugiau nei 3 mlrd. dolerių,. „Ford“ investuotojai, kurie tikisi akcentuoti bazinę verslo vertę kaip būdą pakelti pagrindinės įmonės akcijų kainą, suprantama, jausis nusivylę.

„Volkswagen“ prie autonominių automobilių „vakarėlio“ prisijungė, sakytume, gana vėlai, ir jai būtinai reikia pasirūpinti prieiga prie pagrindinių technologijų. Panašu, kad jai belieka imtis to, kas jos jėgoms. Nors ji yra užmezgusi partnerystę su „Aurora“, tokios partnerystės perspektyvos nėra aiškios, – vienas iš „Aurora“ steigėjų Chrisas Urmsonas, regis, nėra linkęs pernelyg tvirtais saitais susisaistyti su nei viena automobilių gamintoja, ir bet kokiu atveju yra užsitikrinęs naują finansavimą iš „Sequoia Capital“ ir „ Amazon.com Inc.“.

Kalbant apie kitas įmones, „Cruise“ greičiausiai būtų per brangi, o „Waymo“ pernelyg rizikinga: „Honda Motor Co.“ pasitraukė iš „sąjungos“, nerimaudama, kad neįgis pakankamos prieigos prie pagrindinių didelės vertės autonominių technologijų.

„Volkswagen“ bandys įsitraukti į autonominių mašinų „lenktynes“, tačiau taktika gali nuvilti
© Bloomberg

„Volkswagen“ galėtų į šį kelią leistis viena. Iš tiesų, ji jau turi keletą savo pačios vidinių programų. Bet profesionalių specialistų trūksta, gamybos procesas brangus, o vidurinės grandies inžinieriai dažnai reikalauja daugiau nei 300 tūkst. JAV dolerių atlyginimų. Susijungimas į bendras komandas bei grupes padeda tinkamai paskirstyti išlaidas, sutelkiant dėmesį į bandymus ir darbo jėgą.

Gera žinia tiek „Volkswagen“, tiek „Ford“ įmonėms yra ta, kad, nepaisant pirmalaikių baimių, esą Silicio slėnis ketina dominuoti autonominių automobilių srityje, vadinamosios lenktynės įvaldant technologijas yra daugiau maratonas nei sprintas. Dar neseniai kalbėta apie tai, kad šie automobiliai kelius pasieks 2020 metais. Nei per plauką nepajudėta link šio tikslo, ir tokie lūkesčiai jau pagrįstai prislopinti. Tad vėluoti prie starto linijos – jokia pasaulio pabaiga.

Ir netgi jei „Argo“ neturi tos pačios auros kaip „Cruise“ ar „Waymo“, ji turi pranašumų palyginti su didele likusios pramonės dalimi. Įmonės direktorius Bryanas Salesky‘is buvo vienas iš pirmųjų darbuotojų, dalyvavusių tuometiniame „Google“ autonominių automobilių projekte, iš kurio vėliau susikūrė „Waymo“; o „Argo“ būstinė Pitsbege – tobula vieta prisivilioti geriausius dirbtinio intelekto bei robotikos ekspertus iš „Carnegie Mellon“ universiteto. Įmonės sugebėjimas prisikviesti profesionalus – pavydėtinas.

Susitarimo struktūra patvirtina nuomones, esą toks sandoris – išmintingas žingsnis. Remiantis pranešimais, abi įmonės svarsto galimybę steigti bendrąją įmonę. Tokiu atveju kiekviena iš jų gali valdyti 45 proc. startuolio, o steigėjai bei darbuotojai – likusius 10 procentų. Todėl nei vienai iš jų neteks konsoliduoti nuostolių į savo pajamų ataskaitą. Tad, neatmetama galimybė, kad investuotojai gali išvengti problemų, su kuriomis susiduria jų kolegos GM bendrovėje, kai „Cruise“ praėjusių metų nuostoliai, siekę 728 mln. dolerių, nusmukdė visos įmonės veiklos pelną 6,2 proc.

„Volkswagen“ mėgina vytis, bet atsižvelgus į tai, kokios ilgos ketina būti šios lenktynės, tai nėra galbūt taip svarbu. Ir jeigu jai pavyks ligi galo įgyvendinti savo investicijų į „Argo“ planą, ji bus pasinaudojusi pačia geriausiai prieinama galimybe.

Bloomberg
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lengvatos elektromobiliams: ką siūlo rinka, valstybė ir miestai?

Persėdusieji prie elektromobilio vairo atgal į vidaus degimo variklių varomą transportą įprastai...

Tauta pasirinko: Lietuvos metų tautos automobiliu tituluota naujoji „Alfa Romeo Tonale“

Visą lapkričio mėnesį kompetentinga dešimties žurnalistų komisija testavo ir rinko geriausius...

„Metų automobiliu“ išrinktas „Citroen“: paaiškino, kuo pralenkė kitus dalyvius

Daugiau nei mėnesį trukęs baigėsi „Lietuvos metų automobilio 2023“ konkursas. 27 automobilius...

Oro kokybė salone: kodėl vieni automobiliai užtikrina malonesnį aromatą nei kiti?

Išvyka į užmiestį atpalaiduojamai veikia iki tos akimirkos, kai įveikiant kaimo vietovę...

Keliuose esama slidžių ruožų, naktį eismo sąlygas sunkins plikledis ir rūkas

Šeštadienio vakarą keliuose esama slidžių ruožų, naktį eismo sąlygas sunkins plikledis ir...

Top naujienos

Karo ekspertai: susiklostė pavojinga situacija

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N‘ Loaded“ ekspertai teigia, kad rusai...

Danijoje gyvenusiai lietuvių šeimai iš šalies teko bėgti su trimis mažamečiais: tarnybos įspėjo, kad vaikai bus atimti (8)

Dramatiška lietuvių šeimos istorija – su trimis mažamečiais vaikais teko bėgti iš Danijos,...

Žiniasklaida: Putinas 2021-aisiais ruošėsi pulti kitą šalį (28)

Rusija 2021-ųjų vasarą rengėsi užpulti Japoniją, bet vėliau Maskva persigalvojo ir surengė...

Karybos ekspertas neabejoja: Baltarusijos užsienio reikalų ministras likviduotas Kremliaus nurodymu analitikai: reali pasikėsinimo į Lukašenką grėsmė (15)

Netikėtai miręs Baltarusijos užsienio reikalų ministras Vladimiras Makėjus buvo vienintelė...

Petruškevičius įvertino Vilniaus ir Kauno egles: nežinau, ar mes čia dėl dronų puošiamės, ar dėl žmonių pasakė, kurio miesto žaliaskarė šiemet patiko labiau (4)

Šį savaitgalį sužibo didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus ir Kauno – eglės, iškilmingai...

Verslas PliusJulija Leimonė

Darbuotojai – ne šventieji: išgirdus, apie ką jie meluoja savo vadovams, tiesiog atima žadą skaitytojų istorijos ir patarimai vadovams

Kartą važiuodama automobiliu klausiau vienos radijo stoties, kur tuo metu kaip tik vyko diskusija....

Karas Ukrainoje. Podoliakas: po šešių mėnesių rusų Kryme nebebus Rusija Juodojoje jūroje dislokavo „Kalibr“ apginkluotą karo laivą (1)

Rusijos kariuomenė supranta, kad Ukrainos kariai gali kirsti Dnieprą ir pradėti kontrpuolimą...

Vietoje gynybos – palaida bala: svaiginančių posūkių rungtynėse pergalės neatnešė net 3 įvarčiai

Iš pradžių pirmavo vieni, paskui – jau kiti, galiausiai nelaimėjo niekas. Pasaulio futbolo...

Dalis lietuvių rado, kur mažinti šeimos išlaidas: ekspertai įspėja nepersistengti

Lietuvos gyventojai skirtingai vertina kainų šuolius. Vieni jų atsisako kelionių ar kitų...