aA
Prieš keletą dienų Vokietijos federalinė transporto priemonių valdyba (KBA) išsiuntinėjo „Tesla“ savininkams laiškus, informuojančius, kad jų turimų automobilių „autopiloto“ funkcija gali būti naudojama tik kaip pagalbinė vairavimo priemonė, bet jokiu būdu ne kaip vairavimo funkcijos alternatyva, rašo „Autoblog“. Pasirodo, šie laiškai tebuvo įžanga į vėliau išplatintus pareiškimus.
Vokietijos valdžia nusprendė sutramdyti „Tesla“
© Reuters / Scanpix

Kaip praneša agentūra „Reuters“, Vokietijos vyriausybė pageidauja, kad elektroninių automobilių gamintojas „Tesla“ apskritai nebevartotų savo reklamoje žodžio „autopilotas“, mat nuogąstaujama, kad žmonės gali neteisinga suprasti, ką reiškia ši sąvoka.

Kad būtų visiškai aišku, reikia pasakyti, jog automobiliui „Tesla“ kol kas tikrai negalima patikėti savarankiško važiavimo miesto gatvėmis. Įmonės „Tesla“ atstovas spaudai tvirtino, kad orlaivių pramonėje paplitęs žodis „autopilotas“ vartojamas pagalbinėms pilotų sistemoms įvardyti. Jis taip pat pridūrė, kad įmonė visada aiškiai pabrėždavo, jog „Tesla“ vairuotojai privalo stebėti kelią.

Visgi nesunku suprasti, kas kelia nerimą Vokietijos valdžios pareigūnams. Niekas nepaneigs, kad „Tesla“ ryžtingai pasuko automatinio vairavimo technologijų keliu. Pernai įmonės direktorius Elonas Muskas pasakė, kad jo tikslas – iki 2018-ųjų metų išleisti į gatves visiškai autonominių automobilių seriją.

Vėliau, beje, nuo tokių drastiškų pareiškimų jis buvo linkęs susilaikyti. Kad ir kaip būtų, galima visiškai pagrįstai manyti, kad kai kurie žmonės, ypač taip akylai nestebintys technologijos pažangos, gali būti suklaidinti.

Dėl kone nuolat skelbiamų apžvalgų ir publikuojamos reklamos visi puikiai žino, kad automatinis „Tesla“ vairavimas galimas tada, jei išlaikomas pastovus greitis ir neišsukama iš vienos kelio juostos, be to, įjungus posūkio signalą automobilis gali savarankiškai persirikiuoti į kitą juostą arba sustoti stovėjimo aikštelėje greta kitų automobilių.

Galbūt atitinkamai pakoregavus „Tesla“ programinę įrangą automatinio vairavimo funkcijos ribos taptų aiškesnės. Pavyzdžiui, praeitą mėnesį buvo pristatytas patobulinimas, išjungiantis autopiloto režimą, jei vairuotojas po tam tikro laiko neuždeda rankų ant vairo.

Taip pat verta paminėti, kad vietiniai pareigūnai su nekantrumu laukia, kaip „Tesla“ sureaguos į susidariusią situaciją, mat rugsėjo mėnesį Kalifornijos automobilių inspekcija išleido potvarkio projektą, draudžiantį reklamuoti automobilius, neva esančius tokie kaip „Tesla“ autonominiai arba automatiškai vairuojami.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kol kiti kalba apie praradimus, „Tesla“ džiūgauja: tokios geros metų pradžios nesitikėjo (6)

„ Tesla “ paskelbė 2020-ųjų metų pirmojo ketvirčio elektromobilių gamybos ir pristatymo...

BMW pardavimai dėl koronaviruso pandemijos sumažėjo penktadaliu

BMW pirmą šių metų ketvirtį pardavė 20,6 proc. mažiau automobilių nei praėjusiais metais...

„Toyota“ papildė verslui skirtų modelių gamą – į Lietuvą atsivežė naujieną (1)

Vos prieš mėnesį šalyje pristatytas naujas keleivinis „ Toyota Proace City Verso“, o kovo...

„Regitra“ vėl atidaro padalinių duris: ką turės daryti norintys užregistruoti automobilį (1)

Nuo pirmadienio, balandžio 6 d., „ Regitra “ vėl aptarnaus klientus 32-uose įmonės...

„Regitra“ atnaujina savo veiklą: kas keičiasi ir kaip bus teikiamos paslaugos (5)

Nuo pirmadienio „Regitra“ atnaujino klientų aptarnavimą padaliniuose pagal išankstinę...

Top naujienos

Koronavirusu sergančio Boriso Johnsono būklė pablogėjo: perkeltas į intensyvios terapijos skyrių (449)

Jungtinės Karalystės premjeras Borisas Johnsonas, ankstesnę dieną hospitalizuotas „tyrimams“...

Apžvalgininkai apie Lietuvą po koronaviruso krizės: kai kurios sritys pasikeis negrįžtamai (135)

„Turime vieną tų momentų, kurie keičia labai daug aspektų. Kaip Rugsėjo 11-oji , kaip...

Atplūsta įspūdinga šiluma: temperatūra kils iki 21 laipsnio (10)

Antradienį iš Europos pietvakarių į Lietuvą plūstelės labai šiltas oras. Įdienojus...

Už parduotuvių svaigalus vartojantiems vyrams – karantinas nė motais: buriuojasi be jokių apsaugų ir keikia valdžią (402)

Du draugai, Denisas ir Romanas iš Švenčionių , koronaviruso epidemijos nebijo ir apie tai...

Aliarmas Šakių ligoninėje: atkeliavo pacientė su koronavirusu, tirs ir dar du mėginius greitasis testas buvo neigiamas (30)

Pirmadienio vakarą Šakių rajono meras Edgaras Pylipaitis pranešė nemalonią žinią:...

Ukmergės savivaldybės atstovai: pagaliau turime gerų naujienų (34)

Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius Darius Varnas pirmadienio vakarą...

Pranešama apie pirmąją mirtį koronaviruso židiniu tapusioje Marijampolėje (149)

Marijampolės savivaldybės administracijos vadovas Karolis Podolskis savo „Facebook“ paskyroje...

Šioms profesijoms atėjo labai sunkus metas: darbuotojai, kurių dėl karantino bus atsisakoma pirmiausiai (105)

Anot specialistų, Covid-19 krizė sustabdė ekonomiką ir kai kurių specialybių veikla šiuo...

Bugavičiaus nužudymo byloje – su teisėsauga bendradarbiaujančio liudytojo pasakojimas (95)

Kauno šešėlinio pasaulio veikėjo Deimanto Bugavičiaus nužudymo bylos nagrinėjimas pamažu...

Savarankiškai dirbantieji susidūrė su trukdžiais: registracija išmokai truko visą dieną (59)

Šalyje paskelbus karantiną, daugelis savarankiškai dirbančių asmenų buvo priversti nutraukti...

|Maža didelių žinių kaina