aA
Vokietijos teismas antradienį paskelbė, kad miestai gali įvesti dyzelinių automobilių draudimus siekiant kovoti su oro tarša. Ši nutartis yra laikoma svarbiu precedentu, kuris gali sukrėsti visą automobilių pramonę ir turėti įtakos transporto politikai.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Leipcige esančio Federalinio administracinio teismo teisėjai nusprendė, kad vietos valdžios institucijos turi teisę įvesti draudimus senesniems ir taršesniems dyzeliniams automobiliams ir neleisti tokiems automobiliams įvažiuoti į miestų centrus. Toks sprendimas dabar kelia daug klausimų milijonams dyzelinių automobilių vairuotojų.

Teismas pats jokio draudimo neįvedė ir paliko tai spręsti miestų valdžiai. Tačiau teismas paragino „laikytis proporcingumo principo“ įvedant tokius draudimus.

Šios bylos epicentre atsidūrė du smogo kankinami Vokietijos miestai – Štutgartas ir Diuseldorfas. Tačiau teismo sprendimas gali turėti pasekmių visos šalies mastu.

Teismo nutartis yra svarbi aplinkosaugininkų grupės „Deutsche Umwelthilfe“ (DUH) pergalė. Ši grupė padavė į teismą Štutgarto ir Diuseldorfo valdžią, kad priverstų ją imtis veiksmų kovojant su toksiniais azoto oksidais ir kietosiomis dalelėmis, kurių į atmosferą išmeta senesni dyzeliniai varikliai.

Žemesnės instancijos teismas palaikė aplinkosaugininkus, tačiau Baden-Viurtembergo ir Šiaurės Reino-Vestfalijos federacinės žemės apskundė tokį sprendimą. Dabar teismas šias apeliacijas atmetė. Žemės savo apeliacijose teigė, kad šis klausimas turi būti sprendžiamas federaliniu lygmeniu.

„Tai yra puiki diena švariam orui Vokietijoje“, – sakė DUH vadovas Juergenas Reschas.

Teismas pabrėžė, kad bet kokie dyzelinių automobilių draudimai turi būti įvesti laipsniškai, taikant išimtis tam tikriems automobiliams. Štutgarte dyzelinių automobili draudimas anksčiausiai gali būti įvestas rugsėjį.

O reaguodamas į nuogąstavimus, kad dėl tokio teismo sprendimo sumažės milijonų senesnių dyzelinių automobilių pardavimo kaina, teismo pirmininkas Andreas Korbmacheris pareiškė, kad „su tam tikrais nuostoliais teks susitaikyti“.

Kritikai anksčiai yra sakę, kad tokie draudimai bus sunkiai įgyvendinami ir tik sukels sumaišties tarp vairuotojų.

Smūgis automobilių pramonei

Aplinkosaugos organizacija „Greenpeace“ pasveikino Vokietijos teismo sprendimą. „Kiekvienas miestas dabar gali ginti savo piliečių teises į švarų orą“, – sakė jos atstovas Niklas Schinerlis.

Tačiau toks teismo verdiktas yra rimtas smūgis Vokietijos valdžiai ir šalies galingai automobilių gamybos pramonei, kuri priešinasi įvairiems draudimams, nes nerimaujama dėl dyzelinių automobilių savininkų pasipiktinimo, nes tokie draudimai sutrikdys jų gyvenimą ir sumažins jų turimų automobilių pardavimo kainą.

10 mln. automobilių

Analitikai iš konsultacijų bendrovės EY teigia, kad visi dyzelinių automobilių vairuotojai, išskyrus turinčius „Euro 6“ standartą atitinkančias mašinas, „nebegali būti tikri, kad jiems bus leista važiuoti savo automobiliu bet kada, 365 dienas per metus“.

Skaičiuojama, kad teismo sprendimas gali paveikti apie 10 mln. automobilių.

Jau prieš teismo sprendimą Vokietijos transporto ministerija davė suprasti, kad rengiasi galimiems draudimams. Savaitgalį žiniasklaidoje pasirodė įvairių dyzelinių automobilių naudojimo apribojimų variantų.

Remiantis siūlymais, ministerija vėliau šiais metais gali atnaujinti kelių eismo taisykles ir įtraukti miestų įvestų dyzelinių automobilių tam tikruose keliuose opciją.

Nerimas dėl kenksmingo dyzelino poveikio padidėjo po to, kai Vokietijos automobilių gamybos milžinė „Volkswagen“ pripažino, kad vienuolikoje milijonų jos grupės gamybos automobilių buvo įdiegta speciali programinė įranga, leidusi tokiems automobiliams į aplinką išmesti daugiau azoto oksido, nei leidžiama.

DUH vadovas J. Reschas sako, kad antradieninis teismo sprendimas pagaliau padidins spaudimą automobilių gamintojams modifikuoti senesnius automobilius, kad šie atitiktų taršos reikalavimus.

„Dabar tikiuosi, kad automobilių gamybos pramonė tai padarys“, – sakė jis.

Verta paminėti, kad Vokietijos federalinės aplinkosaugos agentūros duomenys rodo, jog pernai maždaug 70-yje Vokietijos miestų, įskaitant Miuncheną, Štutgartą ir Kelną, vidutinis azoto oksido kiekis atmosferoje viršijo ES vidurkį.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Gera žinia elektromobilių vairuotojams: Vilniuje bus įrengta 60 naujų įkrovimo stotelių (3)

Daugiausiai elektromobilių turinti sostinė plečia infrastruktūrą – jau kitąmet sostinėje bus...

„Volkswagen“ paskelbė, nuo kada gamins tik elektromobilius (6)

Vienas didžiausių pasaulio automobilių gamintojų „ Volkswagen “ paskelbė nuo kada pradės...

Dėl atnaujintos gatvės pasiskundę Kauno vairuotojai tokio valdininkų atsakymo nesitikėjo (125)

Kauno centre esanti Kęstučio gatvė yra svarbi miesto transporto linija. Lygiagrečiai Laisvės...

Po 20 metų pertraukos pagamintas 8 serijos BMW kupė pasiekė Lietuvą (26)

BMW 8 serijos kupė pasiekė Vilnių. Gamintojo atstovai vadina šį automobilį prabangiausiu ir...

Įteisino lengvatą, bet vairuotojai įpročių nekeičia – naujove naudojasi vos 2 iš 10 (120)

Jau pusmetį Lietuvos vairuotojai neprivalo su savimi vežiotis krūvos dokumentų, tačiau 8 iš 10...

Top naujienos

Apklausa: „valstiečiai“ iš balos lipa sausi, kova naudinga dviem partijoms (416)

Nei Registrų centro istorijos, nei istorijos dėl vaiko teisių, nei prasidėję mokytojų streikai...

Gyvai / Kalėdinė DELFI Diena iš švenčių laukiančio Vilniaus

Kalėdinė “DELFI Diena” šį penktadienį sveikinasi iš švenčių laukiančio Vilniaus. Ką per...

Gydytojai draudžia keisti vaistus dėl galimų pasekmių, o valstybė skatina: beveik 30 tūkstančių ant liepto krašto prie Seimo surengtas piketas (61)

Pernai liepą pasikeitus kompensuojamųjų vaistų kainynui, beveik 30 000 epilepsija sergančiųjų...

Meilutytės nesėkmė: neįveikė pusfinalio barjero ir liko be antro apdovanojimo (15)

Antra medalių medžioklės dalis Hangdžou (Kinija) vykstančiame pasaulio plaukimo čempionate...

Arūnas Milašius. Vardan pigių malkų prašvilpėme progą sukurti orią valstybę (27)

Kaip tikina valdžia, kitais metais mes negyvensime chaose, nes priėmėme biudžetą. Klestinčios...

Kalėdų stalas. Gardi idėja Kalėdų pietums – orkaitėje keptas mėsos kepsnys „Kankorėžis“ (3)

Nuo seno laikomasi papročio, kad ant Kūčių stalo turi nugulti 12 patiekalų. Artėjant...

Lietuvos turizmo „oskarai“: paskelbtas nominantų sąrašas

Šiandien pradedamas balsavimas internetu tradiciškai renkant Turizmo sėkmingiausius 2018....

Nauja NATO kova su Rusija: įspėja, kad įtampa gali tapti nebesuvaldoma (69)

NATO jau kartą šiais metais išstūmė Rusiją kovoje dėl įtakos buvusiuose komunistiniuose...

Mauricas: Lietuva negaus 500 mln. eurų paramos, nes yra per „pigi“ 0_0 (362)

Ne paslaptis buvo tai, kad nuo 2020 metų Lietuvai mažės Europos Sąjungos (ES) finansinė parama....

Dešimtmetį eglutės nepuošusi Birutė Navickaitė dabar nori tik vieno (12)

Birutės Navickaitės namuose sužibo balta it sniegas Kalėdų eglutė. Pasirodo, kad Seimo nario...