aA
Dalis Didžiosios Britanijos automobilių pramonės, dėl britų derybų su Europos Sąjunga dėl šalies pasitraukimo, netekusi prieigos prie bendrosios rinkos, gali persikelti į Vidurio ir Rytų Europą, teigia Vokietijos automobilių gamintojų asociacijos VDA prezidentas Matthiasas Wissmannas, skelbia „Reuters“.
BMW automobilių gamykla
BMW automobilių gamykla
© Reuters / Scanpix

Didžiosios Britanijos ministrė pirmininkė Theresa May pareiškė, kad oficialus pasitraukimo iš Europos Sąjungos procesas prasidės 2017 metų kovą. Automobilių gamintojai nerimauja, kad britų laukia sunkūs išbandymai, dėl kurių jie neteks prieigos prie bendrosios rinkos, gresia ir didesni eksporto mokesčiai.

„Jeigu „Brexit“ procesas bus ilgas ir sudėtingas, pamatysime pokyčius, susijusius su Vidurio ir Pietryčių Europa“, – pirmadienį „Financial Times“ sakė M. Wissmannas.

Tokios Europos valstybės kaip Slovakija ir Lenkija „labai patrauklios, ten nebrangi darbo jėga, be to, jos priklauso Europos Sąjungai“, – sako Vokietijos automobilių gamintojų asociacijos VDA prezidentas.

Vokietijos automobilių pramonė Didžiojoje Britanijoje turi 100 gamybos objektų, įskaitant ir tiekėjus. M. Wissmannas teigia, kad užsitęsęs netikrumas pakiš koją naujoms investicijoms.

M. Wissmanno teigimu, Didžiosios Britanijos automobilių pramonė gali patirti drastišką gamybos sumažėjimą. Tokią situaciją prieš 20 metų išgyveno Italija, kai per metus vietoj 2 mln. automobilių buvo pagaminta vos 0,5 mln.

„Jeigu Didžioji Britanija nenori pakartoti Italijos automobilių pramonės likimo, ji turi būti tikra, kad prieiga prie vieningos rinkos bus bet kokia kaina išsaugota“, – tvirtina M. Wissmannas.

VDA atstovas, atstovaujantis „BMW Group“, „Daimler“, „Robert Bosh“, „Continental“ ir „Volkswagen Group“ interesams, patvirtino M. Wissmanno žodžius.

M. Wissmannas dar birželį perspėjo – prieš britams išreiškiant savo nuomonę referendume – kad bet koks galimas Europos ir Didžiosios Britanijos konfliktas prekybos srityje bus skaudus smūgis visai pramonei ir privers ieškoti variantų, kur perkelti gamybą.

Vokietijos automobilių gamintojai į Didžiąją Britaniją 2015 metais įvežė per 810 tūkst. automobilių – tai daugiau nei bet kuri pasaulio valstybė. Nepaisant to, M. Wissmannas – buvęs Vokietijos susisiekimo ministras ir įtakingas lobistas – pabrėžia, kad VDA prioritetu išlieka noras išlaikyti Europos Sąjungos vienybę.

„Didžioji Britanija mums labai svarbi rinka, tačiau Europos Sąjunga – dar svarbesnė. Jeigu Europos Sąjunga subyrėtų, mūsų pramonei tai būtų tikra katastrofa“, – konstatuoja M. Wissmannas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Lexus“ nusprendė netradiciškai papuošti automobilį – ištatuiravo visą kėbulą

Tatuiruotės – įprastas šiuolaikinės kultūros reiškinys, tad toks žmogaus kūno puošybos...

Važinėjantiems žieminėmis dygliuotomis padangomis teks rinktis: rizikuoti susirgti COVID-19 arba gauti baudą (111)

Balandžio 1 -oji automobilių vairuotojams įprastai žymi metą, kai žiemines padangas galima...

Nauji vairuotojų iššūkiai: kelyje susiduria su gedimais, kurių prieš penkerius metus dar nebuvo (28)

Draudikai pastebi, kad pastaraisiais metais gerokai padaugėjo atvejų, kai pagalbos kelyje tarnybą...

Kinai ėmė gaminti konkurentą „Tesla Model 3“: Europą pasieks jau šią vasarą (5)

Pernai Ženevos automobilių parodoje buvo pristatytas antrasis „ Polestar “ automobilis, kuris...

Ką daryti, jei automobilio techninė apžiūra baigėsi, o į TA stotį nesinori dėl COVID-19 grėsmės (14)

Įprastomis sąlygomis Lietuvoje kiekvieną dieną atliekama iki šešių tūkstančių transporto...

Top naujienos

Koronavirusu susirgusios slaugės vyras: taip, aš esu tolimųjų reisų vairuotojas, bet taip meluoti negalima ilgai atsisakinėjo tirti (144)

Šiuo metu dėl COVID-19 namuose gydosi Kauno klinikinės ligoninės slaugytoja, kuriai liga buvo...

Landsbergis: gali kilti klausimas, ar mes galėsime imti algą apskritai (2)

Valstiečiui žaliajam Arvydui Nekrošiui pasiūlius leisti parlamentinei veiklai skirtas lėšas...

Profesorius: yra keli viruso potipiai, švelnesni sukelia atipines lengvesnes ligos formas paaiškino, kaip virusas patenka į organizmą (203)

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ( LSMU ) prof. habil. dr. infektologas Alvydas Laiškonis...

Epidemiologė pateikė naujausią oficialią statistiką: koronavirusas nustatytas dar 7 medikams (28)

Lietuvoje koronavirusas nustatytas dar 7 medikams, pirmadienį pranešė Nacionalinis visuomenės...

Šimašius atviru laišku kreipėsi į visuomenę (188)

Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius atviru laišku kreipiasi į visuomenę kviesdamas...

Romas Lazutka. Milijardai dar tik pažadas verslui, o žmonių skurdas jau čia (57)

Vyriausybė , paskelbusi verslo gelbėjimo priemones, nustebino žadamos pagalbos dydžiu – 5...

Ukmergėje – dar 10 užsikrėtusių koronavirusu medikų (108)

Ukmergėje patvirtinta 10 naujų užsikrėtimo atvejų tarp medikų. Iš viso Ukmergėje koronavirusu...

Maskvoje – tuščios gatvės, judėti galima 100 metrų spinduliu nuo namų (226)

Maskva pirmadienį įvedė karantiną siekdama apriboti koronaviruso plitimą, o Rusijos ministras...

Petras Džervus

Pandemijos pamokos miestams

Šiuo visuomenės sveikatai ir moralei svarbiu laikotarpiu visų akys nukreiptos į medikus ir į...

|Maža didelių žinių kaina