aA
Penktadienį Vokietija pašalino paskutinius teisinius barjerus, trukdžiusius automobilių gamintojams modernizuoti senų dyzelinių automobilių išmetamųjų dujų filtravimo sistemas, taip išvengiant dyzelinių automobilių draudimų. Tačiau tai nenuramino gamintojų ir tiekėjų, nuogąstaujančių dėl senų automobilių su naujomis išmetamųjų dujų filtravimo sistemomis efektyvumo, skelbia „Reuters“.
Volkswagen Golf TDI BlueMotion
© Gamintojo nuotr.

Automobilių gamintojai buvo priversti modernizuoti senų dyzelinių automobilių išmetimo sistemas po to, kai Vokietijos miestai pradėjo masiškai drausti senus dyzelinius automobilius, siekiant sumažinti kietųjų dalelių ir azoto oksido taršą.

Kova dėl išmetimo sistemų modernizavimo yra vienas paskutinių „Volkswagen“ taršos emisijų testų sukčiavimo skandalo padarinių. 2015 m. įmonė prisipažino tyčia nuo reguliuotojų slėpusi pernelyg aukštą taršos emisijų lygį. Aplinkosaugos organizacijų ir reguliuotojų pasipiktinimas privertė įstatymų leidėjus ir automobilių pramonę svarstyti, kaip būtų galima sumažinti oro taršą visoje šalyje. Automobilių gamintojai ragina gyventojus įsigyti naujus automobilius su aplinką mažiau teršiančiais varikliais, o aplinkosaugininkai tikina, kad senų automobilių modernizavimas gali būti efektyvesnis sprendimas.

Vokietijos transporto ministerija penktadienį išleido 30 puslapių dokumentą, kuriame nurodomos taršos reguliavimo gairės.

„Dabar automobilių pramonė turės sukurti efektyvias išmetamųjų dujų filtravimo sistemas“, - pranešė transporto ministras Andreasas Scheueris.

Federalinė transporto priemonių institucija greitai suteiks visus reikalingus leidimus įdiegti naująsias išmetimo sistemas, pridūrė A. Scheueris.

Automobilių gamintojai – nepatenkinti

„Baumot Group“, gaminanti išmetimo sistemas, pasveikino naująsias gaires.

„Atsižvelgiant į automobilių sertifikavimo procesą, manome, kad galėsime pristatyti naująsias išmetimo sistemas jau 2019 m.“, - sakė įmonės generalinis direktorius Marcusas Hausseris.

Vokietijos automobilių pramonės lobistų grupė VDA tikino, kad klientai turėtų pirkti naujus automobilius, o ne leisti pinigus senų transporto priemonių modernizavimui.

„Negalime užtikrinti, kad visi automobiliai bus tinkamai atnaujinti. Jei klientas atnaujino savo automobilio išmetimo sistemą, jis ir transporto priemonę atnaujinusi įmonė yra atsakingi už galimai padarytą žalą“, - „Die Welt“ laikraščiui sakė VDA vadovas Bernhardas Mattesas.

Atėjus šalčiams prasideda dyzelinių automobilių problemos
Atėjus šalčiams prasideda dyzelinių automobilių problemos
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Tuo tarpu patys automobilių gamintojai nesutaria dėl to, kas apmokės išmetimo sistemų modernizavimo išlaidas, atsižvelgiant į tai, kad seni dyzeliniai automobiliai atitiko taršos emisijų reikalavimus tada, kai jie buvo parduoti.

„Volkswagen“ ir „Daimler“ pranešė padengsiantys dalį modernizavimo išlaidų, o BMW atsisakė kompensuoti išlaidas, vietoj to siūlydamas už pristatytus senus automobilius gyventojams suteikti nuolaidas naujų automobilių įsigijimui.

Nepaisant pažadų kompensuoti dalį išlaidų, „Volkswagen“ penktadienį pareiškė, kad klientai gali nepajusti modernių išmetimo sistemų naudos.

„Mūsų duomenys rodo, kad, atnaujinus išmetamųjų dujų filtravimo sistemas, gali padidėti automobilių suvartojamas degalų kiekis, CO2 išmetimas ir kai kuriais atvejais sumažėti automobilių pajėgumai“, - pranešime teigė „Volkswagen“ tyrimų ir plėtros vadovas Frankas Welschas.

Paryžius, Madridas, Meksikas ir Atėnai planuoja iki 2025 m. uždrausti dyzeliniams automobiliams įvažiuoti į miesto centrą, o Kopenhagos meras tikina siekiantis uždrausti naujiems dyzeliniams automobiliams įvažiuoti į miestą jau nuo 2019 m. Prancūzija ir Didžioji Britanija planuoja uždrausti visus benzinu ir dyzelinu varomus automobilius iki 2040 metų.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ruošiamasi rekonstruoti Meškinio tiltą ties Kaunu – nori spėti per metus (1)

Lietuvos automobilių kelių direkcija rangovus kviečia dalyvauti rinkos konsultacijoje dėl...

Dalyje Lietuvos vairuotojams ne pyragai: eismo sąlygas sunkina stiprus snygis

Eismo sąlygas pirmadienio popietę dalyje Lietuvos sunkina snygis, yra slidžių ruožų, įspėja...

Didžiojoje šalies dalyje rytą eismo sąlygas sunkina silpnas snygis, kelių dangos slidžios

Pirmadienio rytą dėl plikledžio ir silpno snygio, pietų Lietuvoje vietomis pereinančio į...

Naktį eismo sąlygas sunkins plikledis, snygis ir rūkas (2)

Dėl buvusio ar besitęsiančio snygio Telšių ir Panevėžio apskrityse bei Raseinių, Prienų,...

Dėl eismo sąlygų – įspėjimas vairuotojams (7)

Eismo sąlygas šeštadienio popietę Lietuvoje sunkina snygis, įspėja kelininkai.

Top naujienos

D+ DELFI; Nick Wadhams; Marc Champion, Alberto Nardelli, Jennifer Jacobs

Šaltiniai: Kuleba su Blinkenu Lavrovą „pastatė į vietą“ Rusijos veiksmų laiką gali nulemti netikėtas veiksnys (5)

JAV valstybės sekretorius Antony Blinkenas ir Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus...

Čaplinskas – apie omikron atmainą: virusas mutuoja kaip pagal vadovėlį (112)

Tiek Europoje tiek Jungtinėse Valstijose daugėjant naujų patvirtintų omikron atmainos atvejų...

Neuromokslininkė paaiškino, kodėl netikri prisiminimai pakeičia tikruosius ir kaip galime perrašyti savo praeitį (30)

Ar kada nors esate atsidūrę tokioje situacijoje, kai prisimenant tam tikrą įvykį iš praeities,...

Neįtikėtina: permainingame mače Kėdainiuose – 42-ejų Lukauskio karjeros rezultatyvumo rekordas (26)

Mindaugas Lukauskis per du su puse kėlinio surinko 25 taškus ir iš viso pelnęs 33 taškus...

Augant įtampai dėl Ukrainos – JAV pažadas Rytų Europai (118)

Vienas aukšto rango JAV pareigūnas pirmadienį sakė, kad Vašingtonas pateiktų „teigiamą...

D+Agnė Keizikienė

Urologas Balys Dainys – apie varpos dydį: koks yra vidutinis, o koks – gerokai per mažas? (4)

Visais laikais vyriško pasididžiavimo ilgis buvo jautri tema. Ne vienas paauglys gali prisiminti,...

Seimas svarsto kelias Širinskienės pasitraukimo iš LVŽS versijas: prabilo apie gudrų planą prieš Skvernelį (55)

Vienai iš aktyviausių „valstiečių“ vėliavnešių Agnei Širinskienei paskelbus apie...

Armonaitė – apie pandemijos valdymą: Lietuvai nereikia grįžti prie didesnių ribojimų (107)

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė anksčiau išsakytos pozicijos nekeičia net...

D+Giedrius Petkevičius/Sausuolis

Tikrasis karo veidas: kokioje padėtyje reikėjo būti, kad pasaulis myriop pasiustų tūkstančius vaikų-karių

Kuomet įsivaizduojame karo veiksmus, vaizduotė dažniausiai „piešia“ rūsčius raumeningus...