Pastaruosius keletą metų naujų automobilių pirkėjai atrodo tarsi pamišę dėl visureigių. Nepriklausomai nuo markės, išvaizdos, dydžio ir kainos, visureigių modeliai perkami tarsi karštos bandelės. Kai kurios markės Baltijos šalyse visureigių parduoda gerokai daugiau negu visų kitų modelių ir netgi tampa nuo jų priklausomos.
© DELFI montažas

Sutarkime, kad visureigiu laikysime tik tokį padidinto pravažumo automobilį (paaukštintą, sustiprintą, apsaugotą ir pan.), kuris ne tik išoriškai atrodo pritaikytas prastoms eismo sąlygoms (ar net visiškai bekelei), bet ir turi bent vieną visais keturiais ratais varomą versiją (4×4), net jeigu dauguma parduodamų to modelio automobilių būtų varomi tik dviem ratais (4×2), visai nesvarbu – priekiniais ar galiniais. Šiais gerų kelių ir aukšto komforto laikais dauguma visureigių yra kėbuliniai (t.y. turi laikantįjį kėbulą), tuo tarpu tikrieji rėminiai (kėbulas montuojamas ant atskiro rėmo) modeliai dabar užima tik siaurą nišą.

Kai kurie automobilių gamintojai, dažniausiai tie, kurie patys niekada visureigių negamino, imasi gaminti tik išoriškai į visureigius panašius modelius, kurie neturi nė vienos visais ratais varomos versijos. Pavadinkime juos pseudovisureigiais. Verslas yra verslas, juo labiau, kad didžioji dalis pirkėjų gyvena miestuose, ir jiems labai retai tenka važiuoti žvyrkeliais, jau nekalbant apie miško kelius ar visišką bekelę. Daugeliu atvejų jiems daug svarbiau vairuoti madingą modelį ir saugiau jaustis aukščiau sėdint, nekreipiant dėmesio į tai kaip tas automobilis yra varomas. Tokiomis sąlygomis, peudovisureigiai vis labiau skverbiasi į rinką, ypač tarp mažesnių modelių, nes tiek jų kainos, tiek ir degalų sąnaudos yra pastebimai mažesnės.

Per gana trumpą laiką rinkoje atsirado „Peugeot 3008“ bei 2008, „Renault Captur“, „Kia Soul“, „Citroën C4 Cactus“. Jau paskelbta, kad naujos kartos „Opel Zafira“ ir „Meriva“ taip pat įgaus visureigio išvaizdą, kaip tai jau ką tik padarė „Renault Espace“. Deja, be išorės apdailos ir kiek aukštesnės prošvaisos tokie modeliai nieko visureigiško dažniausiai neturi, kad ir ką tvirtintų jų gamintojai bei pardavėjai. Taigi, visais ratais varomas „Suziki Swift“ savo esme yra artimesnis visureigiui, nors išoriškai taip ir neatrodo, jau nekalbant apie „Škoda Octavia Scout“, kuris ir atrodo kaip visureigis.

Dar daugiau, kai kurie ligi šiol visureigiais laikyti modeliai verčia abejoti, ar jie iš tiesų tokie yra. Švedijos žurnalas „Teknikens Värld“ paskelbė, kad du kartus su ilga pertrauka išbandė „Honda CR-V“ keturių ratų pavaros sistemą ir nustatė, kad šis modelis ekstremaliomis sąlygomis elgiasi kaip vien priekiniais, o ne visais keturiais ratais varomas modelis, juo labiau, kad tai galima akivaizdžiai palyginti su „Ford Kuga“, kuris tokios ydos neturi.

Suprantama, pirkėjas yra visada teisus ir perka tai, kas jam labiausiai tinka ir patinka, tačiau šiuo atžvilgiu nereikia apsigauti patiems ar klaidinti kitus, visus į visureigius nors kiek panašius modelius tokiais iš tiesų laikant ir vadinant.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveiki atvykę į 21 amžių: štai kaip „Tesla“ sutvarkys „Model 3“ problemą (19)

„ Consumer Reports “ paskelbė, kad elektromobilio „ Tesla Model 3 “ stabdymo kelias yra...

„Volkswagen“ vadovas nori artimesnio bendradarbiavimo su Kinija (2)

Vokietijos automobilių milžino „ Volkswagen “ generalinis direktorius vizito Šendžene metu...

ES perspėjimas: JAV muitas automobilių importui pažeis prekybos taisykles (9)

Bet koks Jungtinių Valstijų planas vienašališkai nustatyti muitus importuojamiems automobiliams...

Lazda smogė kitu galu: automobiliuose išpopuliarėjusi medžiaga kelia bjaurią problemą (42)

Netrukus po to, kai išaušo naujas tūkstantmetis, automobilių gamintojai pradėjo naudoti...

JAV grasinant pritaikyti tarifus automobiliams, „Volkswagen“ perspėja dėl protekcionizmo (4)

Automobilių rinkos milžinas „ Volkswagen “ (VW) ketvirtadienį perspėjo dėl „vienpusiško...

Top naujienos

Parlamentaras išdrįso papasakoti nepagražintą gyvenimo istoriją: sadistus vaikų namuose, bado metus ir aplankiusią meilę mokytojai (103)

Mamos jis nematė iki 12 metų, tačiau nežinodamas adreso jai siųsdavo laiškus, auklėtoja vaiką...

Esminių pertvarkų labirinte – tuzinas kelrodžių (33)

Vyriausybės pasiūlyta mokesčių ir pensijų reforma netruko sulaukti kritikos ir aibės...

Orai: gegužės pabaiga bus ypač karšta – pokyčiai birželį

Paskutinėmis gegužės dienomis šalyje bus itin karšta – vietomis termometrų stulpeliai pasieks...

Klaipėdietis nusivylė brangiausiu Lietuvos „Passatu“ pardavėjai problemą mato kitur (476)

„Man tai buvo pirmas naujo automobilio pirkimas“, – DELFI sako Mindaugas, prieš pusmetį...

Tegyvuoja Karalius: „Celtics“ jų tvirtovėje nukovęs Jamesas finale žais aštuntą kartą iš eilės (27)

NBA Rytų konferencijos finalai nuo 2011-ųjų metų turi vieną ir tą patį nesikeičiantį...

Rusai pučiasi: mes laimime antrąjį Šaltąjį karą, o JAV laukia žlugimas (1178)

Sovietų sąjunga pralaimėjo Šaltąjį karą prieš Vakarus, o sankcijų spaudžiama Rusija laimi...

Gyvenimas po sekso skandalo: Monica Lewinsky istorija - jos pačios lūpomis (57)

Visuomenės veikėja ir kovotoja su patyčiomis Monica Lewinsky birželio 7-8 dienomis atvyktsta į...

„MG Baltic“ gynyboje – buvę aukšti prokurorai (195)

Valstybės saugumo departamento informacijoje Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui...

Jei vengsite kelių produktų, jūsų dantys bus sveikesni ir baltesni

Prevencija – geriausias gražios šypsenos garantas. Šiais laikais yra daug grožio pagalbininkų,...

Pirmojo pasaulinio karo laivų kapinynai vilioja ne tik nardytojus

Šiaurinę Atlanto vandenyno dugno dalį nusėjusios laivų duženos – lyg priešistorinių gyvūnų...