aA
Karantinas drastiškai pakeitė gyventojų ir verslo kasdienybę. Darbas nuotoliniu būdu ir kelionių apribojimai teoriškai baigsis su oficialaus karantino pabaiga, tačiau nėra abejonės, jog sėsti į lėktuvus daugelis dar kurį laiką privengs ir rinksis kitokius kelionių būdus. Verslui tai – naujas iššūkis, ypač tam, kuriam išvykos yra neatsiejama veiklos dalis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Renault Clio
Renault Clio
© Gamintojo archyvas

Be išvykų planavimo, yra ir kitas šiuo metu sunkiai numatomas kintamasis – biudžetas. Planuoti pajamas ir išlaidas būtina kiekvienai organizacijai, tačiau kaip didinti ar bent jau išlaikyti esamas pajamas bei sumažinti išlaidas? Tai įmanoma optimizuojant automobilių parką. Ir pradėti galima jau dabar.

Peržiūrėti biudžetus verta jau dabar

Kiekvienos krizės akivaizdoje verslas ieško būdų sutaupyti, o automobilių parko peržiūra – efektyvus būdas įmonės išlaidoms optimizuoti. Transporto parko mažinti nereikėtų, nes tai gali turėti tiesioginės įtakos pajamoms, tačiau verta pakoreguoti automobilių pasirinkimo kriterijus.

„Daugelyje didelių įmonių aukščiausio lygmens vadovai naudojasi premium gamintojų automobiliais, vidutinio – aukštos klasės „Renault Talisman“ ar panašiais modeliais, žemesnių grandžių specialistai vairuoja „Megane“ ar „Clio“ dydžio modelius. Siekiant sutaupyti galbūt verta peržiūrėti tokią hierarchiją ir atsisakyti brangesnių modelių. Šiuolaikiniai B segmento automobiliai, kaip „Lietuvos metų automobilio 2020“ titulą iškovojęs „Renault Clio“, technologijomis ir komforto įranga beveik prilygsta didesniems kompaktinės klasės modeliams, taip pat yra ekonomiškesni, jų eksploatacija kainuoja mažiau“, – teigia oficialaus „Renault“ atstovo Lietuvoje „Sostena“ vykdomasis direktorius Egidijus Gončarovas.

Tai daryti siūloma jau dabar, net ir nesibaigus lizingo ar veiklos nuomos sutarčiai. Dažniausiai apsimoka brangesnį jau metus ar dvejus naudojamą automobilį pakeisti nauju, bet pigesniu – mažesnė mėnesinė įmoka, eksploatacijos kaštai bei sumažėjusios bendros išlaidos taps akivaizdūs jau pirmaisiais mėnesiais.

Pavyzdžiui, „Renault Clio“ su automatine pavarų dėže kainuoja nuo 14 490 Eur, o populiariausi kompaktinės klasės modeliai – bent 5 tūkstančiais daugiau. Nors jie yra kiek erdvesni, garso izoliacija, komforto įranga bei vairavimo asistentų rinkinys skiriasi minimaliai.

Vien tokių modelių techninės priežiūros bei draudimo kainų skirtumas yra ne vienas šimtas eurų kiekvienais metais, o pridėjus lizingo įmokas, jis gali sudaryti ir kelis šimtus per mėnesį.

Renault Talisman
Renault Talisman
© Gamintojo archyvas

Svarbesnis universalumas

Nemažai įmonių savo darbuotojams patiki miesto visureigius – šiuolaikinių SUV modelių kaina bei naudojimo kaštai mažai skiriasi nuo hečbekų, o atrodo jie solidžiau. Kita vertus, SUV modeliai yra praktiškesni, tad kompaktinės klasės hečbeką pakeitus į miesto visureigį, nauda gali būti dviguba – ir įmonės išlaidos mažesnės, ir darbuotojo pasitenkinimas didesnis.

Paties automobilių parko valdymą irgi galima optimizuoti. Pasirinkus veiklos nuomos paslaugą, įmonei iš esmės nereikia skirti vidinių žmogiškųjų resursų automobilių parkui administruoti – sezoninių padangų saugojimu ir keitimu, draudimu, technine priežiūra ir kitais dalykais pasirūpina nuomotojas, o įmonė kiekvieną mėnesį gauna vienodo dydžio sąskaitas. Taip biudžetą planuoti yra lengviau.

Smulkiajam verslui sutaupyti taip pat yra ką ir visiškai nebūtina mažinti teikiamų paslaugų. Netgi priešingai – pasitelkus kitokį transportą, savo klientams galima pasiūlyti dar daugiau pridėtinės vertės.

Mažoms įmonėms E. Gončarovas siūlo rinktis universalesnius automobilius, pavyzdžiui, mikroautobusus kaip „Renault Trafic“. Išėmus sėdynes, jie tampa erdviomis krovininėmis transporto priemonėmis, tinkamomis didelėms prekėms gabenti, o sudėjus visas – aštuonviečiais automobiliais ir keleiviams vežti, ir šeimos išvykoms.

Renault Trafic
Renault Trafic
© Gamintojo archyvas

Į Estiją ar Lenkiją – automobiliu

Koreguoti įmonėms reikės ne tik išlaidų eilutes, bet ir kelionių planus. Skrydžiai iš Vilniaus į Taliną ar Varšuvą ir atgal dar šių metų pradžioje buvo vykdomi kiekvieną dieną, tačiau šiuo metu sostinės danguje lėktuvą pamatyti nėra paprasta. Tikėtina, jog skrydžiai jau vasarą bus tokie pat dažni, kaip ir prieš porą mėnesių, tačiau žmonės lėktuvais keliauti neišnykus COVID-19 virusui, natūralu, privengs.

Dėl šios priežasties verslui reikėtų peržiūrėti bent jau šių metų kelionių planus ir įvertinti, jog kelių šimtų kilometrų kelionė automobiliu daugeliui darbuotojų gali tapti geresne alternatyva už skrydį bei važiavimą taksi.

Talinas ar Varšuva automobiliu pasiekiami per 6–8 valandas, tad nakvynė viešbutyje ir susitikimams paskirta kita diena gali tapti įprasti daugelio dienotvarkėms. Berlynas ir didžioji rytinės Vokietijos dalis taip pat pasiekiama per vieną dieną, kaip ir Minskas ar Sankt Peterburgas. Tik tikslų kelionės laiką iki šių dviejų miestų apskaičiuoti dėl sienos kirtimo procedūros yra sudėtinga.

Kelionei automobiliu reikia daugiau laiko nei lėktuvu, tačiau jos kaštai įprastai būna mažesni, net ir įvertinus specialisto gaištamą laiką. Pavyzdžiui, „Renault Talisman“ su benzininiu 160 AG varikliu vidutinės degalų sąnaudos tesiekia 6,4 l/100 km (WLTP) – kelionei į Taliną iš Vilniaus ir atgal benzinui išleisti tereikės apie aštuoniasdešimt eurų. Skrendant lėktuvu būtina įvertinti ir sąnaudas taksi ar viešbučiui arčiau planuojamų susitikimų vietų, o keliaujant savo automobiliu galima rinktis toliau esančią ir pigesnę apgyvendinimo įstaigą. Be to, pati kelionė gali būti kaip reta maloni – mėgaujantis kokybiška garso aparatūra, masažinėmis sėdynėmis bei kitais komfortiško automobilio teikiamais privalumais.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
2.6667

„Renault“ švenčia ypatingo modelio jubiliejų: sukūrė tam, kad įkrėstų konkurentams Pasaulio ralio čempionate

XX amžiaus 8-ojo dešimtmečio pabaigoje „ Renault “ nepakako laimėtų 24 valandų Le Mano ir...

„Citroën“ pristato pirmąjį elektra varomą komercinį mikroautobusą „ë-Jumpy“

90 metų lyderio poziciją lengvųjų komercinių automobilių segmente užimantis „Citroën“...

Automobilių gamintojai kartu su „Huawei“ kurs 5G transporto ekosistemą (1)

Aštuoniolika automobilių industrijos atstovų pradėjo bendradarbiauti su telekomunikacijų bendrove...

Paaiškino, kokių automobilių valdymo subtilybių galima tikėtis jau artimoje ateityje (4)

Nuo pat pirmojo automobilio pasirodymo mechaninio įrenginio, kuris skirtas pasukti ratus, funkcija...

„Scania“ giriasi: sudarė didžiausią sandorį dėl elektrinių vilkikų

Europoje didėja ne tik elektromobilių, bet ir tvarių sunkiųjų transporto priemonių paklausa....

Top naujienos

Naujai viruso bangai rudenį reikia ruoštis jau dabar: modernios priemonės patikrai pasieniuose jau egzistuoja (237)

Atsižvelgiant į jau turimas žinias apie koronavirusą ir sezoniškumą, yra nemaža rizika, kad...

Koronavirusas Baltarusijoje: rizikuoja jau ne tik Lietuva, bet ir visa ES (240)

Iš pradžių Baltarusija neigė koronavirusą ir netgi juokėsi iš galimos pandemijos. Šiuo metu...

Ambicingame 6,3 mlrd. plane Lietuvai pasigedo kelių esminių akcentų: planuojame nubėgti maratoną, bet vos paeiname (91)

Finansų ministerijos pristatyme ilgalaikių investicijų ekonomikos skatinimui plane iš viso...

Orai: atsitraukus lietui aplankys vasariška šiluma (10)

Antradienio naktį Lietuvoje savo pozicijas sustiprins aukšto atmosferos slėgio sūkurys. Debesų...

Vašingtono sprendimas – JAV antausis Maskvai ar dar vienas smūgis Europos kariniam saugumui (332)

Viena vertus, Vašingtonas aiškiai parodė Rusijai jos vietą. Kita vertus, tai rodo ir vis...

Veryga: karantiną bus siūloma pratęsti ir vasarą papildyta 15.15 (983)

Spaudos konferencijoje ministras Aurelijus Veryga sakė, kad karantiną bus siūloma pratęsti ir...

Viktoras Bachmetjevas

Esminiai dalykai: pokalbis su Algirdu Davidavičiumi: ką labiausiai pasaulyje norėtų pakeisti filosofas? (2)

Jūsų dėmesiui jau antroji atsinaujinusios laidos „ Esminiai dalykai “ dalis. Šį kartą...

Vilčių nugalėti koronavirusą teikia jau seniai sukurta vakcina (47)

Didelis sergamumas ir mirtingumas nuo tuberkuliozės . Tokiais liūdnais pasiekimais pasaulyje...

Veždama neįgalų tėvą namo 15-metė dviračiu numynė 1200 km (25)

15-metė Jyoti Kumari išvyko iš savo kaimo ir numynė dviračiu 1200 km, veždama ir neįgalų...

62-ejų Sharon Stone bėgantys metai – nė motais: filmų ikona gerbėjus lepina kadrais vien su bikiniu, nesivargina ir dėl grimo (63)

Amerikiečių aktorė, prodiuserė ir buvęs modelis Sharon Stone surado saulėtąją laikotarpio,...

|Maža didelių žinių kaina