aA
Karantinas drastiškai pakeitė gyventojų ir verslo kasdienybę. Darbas nuotoliniu būdu ir kelionių apribojimai teoriškai baigsis su oficialaus karantino pabaiga, tačiau nėra abejonės, jog sėsti į lėktuvus daugelis dar kurį laiką privengs ir rinksis kitokius kelionių būdus. Verslui tai – naujas iššūkis, ypač tam, kuriam išvykos yra neatsiejama veiklos dalis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Renault Clio
Renault Clio
© Gamintojo archyvas

Be išvykų planavimo, yra ir kitas šiuo metu sunkiai numatomas kintamasis – biudžetas. Planuoti pajamas ir išlaidas būtina kiekvienai organizacijai, tačiau kaip didinti ar bent jau išlaikyti esamas pajamas bei sumažinti išlaidas? Tai įmanoma optimizuojant automobilių parką. Ir pradėti galima jau dabar.

Peržiūrėti biudžetus verta jau dabar

Kiekvienos krizės akivaizdoje verslas ieško būdų sutaupyti, o automobilių parko peržiūra – efektyvus būdas įmonės išlaidoms optimizuoti. Transporto parko mažinti nereikėtų, nes tai gali turėti tiesioginės įtakos pajamoms, tačiau verta pakoreguoti automobilių pasirinkimo kriterijus.

„Daugelyje didelių įmonių aukščiausio lygmens vadovai naudojasi premium gamintojų automobiliais, vidutinio – aukštos klasės „Renault Talisman“ ar panašiais modeliais, žemesnių grandžių specialistai vairuoja „Megane“ ar „Clio“ dydžio modelius. Siekiant sutaupyti galbūt verta peržiūrėti tokią hierarchiją ir atsisakyti brangesnių modelių. Šiuolaikiniai B segmento automobiliai, kaip „Lietuvos metų automobilio 2020“ titulą iškovojęs „Renault Clio“, technologijomis ir komforto įranga beveik prilygsta didesniems kompaktinės klasės modeliams, taip pat yra ekonomiškesni, jų eksploatacija kainuoja mažiau“, – teigia oficialaus „Renault“ atstovo Lietuvoje „Sostena“ vykdomasis direktorius Egidijus Gončarovas.

Tai daryti siūloma jau dabar, net ir nesibaigus lizingo ar veiklos nuomos sutarčiai. Dažniausiai apsimoka brangesnį jau metus ar dvejus naudojamą automobilį pakeisti nauju, bet pigesniu – mažesnė mėnesinė įmoka, eksploatacijos kaštai bei sumažėjusios bendros išlaidos taps akivaizdūs jau pirmaisiais mėnesiais.

Pavyzdžiui, „Renault Clio“ su automatine pavarų dėže kainuoja nuo 14 490 Eur, o populiariausi kompaktinės klasės modeliai – bent 5 tūkstančiais daugiau. Nors jie yra kiek erdvesni, garso izoliacija, komforto įranga bei vairavimo asistentų rinkinys skiriasi minimaliai.

Vien tokių modelių techninės priežiūros bei draudimo kainų skirtumas yra ne vienas šimtas eurų kiekvienais metais, o pridėjus lizingo įmokas, jis gali sudaryti ir kelis šimtus per mėnesį.

Renault Talisman
Renault Talisman
© Gamintojo archyvas

Svarbesnis universalumas

Nemažai įmonių savo darbuotojams patiki miesto visureigius – šiuolaikinių SUV modelių kaina bei naudojimo kaštai mažai skiriasi nuo hečbekų, o atrodo jie solidžiau. Kita vertus, SUV modeliai yra praktiškesni, tad kompaktinės klasės hečbeką pakeitus į miesto visureigį, nauda gali būti dviguba – ir įmonės išlaidos mažesnės, ir darbuotojo pasitenkinimas didesnis.

Paties automobilių parko valdymą irgi galima optimizuoti. Pasirinkus veiklos nuomos paslaugą, įmonei iš esmės nereikia skirti vidinių žmogiškųjų resursų automobilių parkui administruoti – sezoninių padangų saugojimu ir keitimu, draudimu, technine priežiūra ir kitais dalykais pasirūpina nuomotojas, o įmonė kiekvieną mėnesį gauna vienodo dydžio sąskaitas. Taip biudžetą planuoti yra lengviau.

Smulkiajam verslui sutaupyti taip pat yra ką ir visiškai nebūtina mažinti teikiamų paslaugų. Netgi priešingai – pasitelkus kitokį transportą, savo klientams galima pasiūlyti dar daugiau pridėtinės vertės.

Mažoms įmonėms E. Gončarovas siūlo rinktis universalesnius automobilius, pavyzdžiui, mikroautobusus kaip „Renault Trafic“. Išėmus sėdynes, jie tampa erdviomis krovininėmis transporto priemonėmis, tinkamomis didelėms prekėms gabenti, o sudėjus visas – aštuonviečiais automobiliais ir keleiviams vežti, ir šeimos išvykoms.

Renault Trafic
Renault Trafic
© Gamintojo archyvas

Į Estiją ar Lenkiją – automobiliu

Koreguoti įmonėms reikės ne tik išlaidų eilutes, bet ir kelionių planus. Skrydžiai iš Vilniaus į Taliną ar Varšuvą ir atgal dar šių metų pradžioje buvo vykdomi kiekvieną dieną, tačiau šiuo metu sostinės danguje lėktuvą pamatyti nėra paprasta. Tikėtina, jog skrydžiai jau vasarą bus tokie pat dažni, kaip ir prieš porą mėnesių, tačiau žmonės lėktuvais keliauti neišnykus COVID-19 virusui, natūralu, privengs.

Dėl šios priežasties verslui reikėtų peržiūrėti bent jau šių metų kelionių planus ir įvertinti, jog kelių šimtų kilometrų kelionė automobiliu daugeliui darbuotojų gali tapti geresne alternatyva už skrydį bei važiavimą taksi.

Talinas ar Varšuva automobiliu pasiekiami per 6–8 valandas, tad nakvynė viešbutyje ir susitikimams paskirta kita diena gali tapti įprasti daugelio dienotvarkėms. Berlynas ir didžioji rytinės Vokietijos dalis taip pat pasiekiama per vieną dieną, kaip ir Minskas ar Sankt Peterburgas. Tik tikslų kelionės laiką iki šių dviejų miestų apskaičiuoti dėl sienos kirtimo procedūros yra sudėtinga.

Kelionei automobiliu reikia daugiau laiko nei lėktuvu, tačiau jos kaštai įprastai būna mažesni, net ir įvertinus specialisto gaištamą laiką. Pavyzdžiui, „Renault Talisman“ su benzininiu 160 AG varikliu vidutinės degalų sąnaudos tesiekia 6,4 l/100 km (WLTP) – kelionei į Taliną iš Vilniaus ir atgal benzinui išleisti tereikės apie aštuoniasdešimt eurų. Skrendant lėktuvu būtina įvertinti ir sąnaudas taksi ar viešbučiui arčiau planuojamų susitikimų vietų, o keliaujant savo automobiliu galima rinktis toliau esančią ir pigesnę apgyvendinimo įstaigą. Be to, pati kelionė gali būti kaip reta maloni – mėgaujantis kokybiška garso aparatūra, masažinėmis sėdynėmis bei kitais komfortiško automobilio teikiamais privalumais.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
2.6667

Vilniaus viešojo transporto keleiviams siūlo išbandyti naujovę: elektrinį autobusą (5)

Siekiant sėkmingai įgyvendinti Vilniaus viešojo transporto strategiją, sostinės viešasis...

Naujasis kompaktiškas SUV „Mercedes-Benz EQA“ atvyko į Lietuvą (2)

„ Mercedes-Benz “ elektrifikuotų ir visiškai elektrinių modelių gamą papildė prieš kelis...

Lietuvą pasiekė šeštoji klasės lyderio – „Subaru Outback“ – karta (38)

Oficialią „Subaru“ atstovybę „JMA centras“ jau pasiekė šeštosios kartos „ Subaru...

Pradeda trečios kartos „Nissan Qashqai“ modelio prekybą: prabangi versija nekainuos nė 30 tūkst. eurų (14)

Visą savaitę „Fakto Auto“ salone Vilniuje stovėjęs trečiosios kartos „ Nissan Qashqai “...

Lietuviai pristatė pirmuosius pačių sukurtus elektrinius autobusus: testuodami nuvažiavo 4 mln. kilometrų (8)

Autobusų gamintojas „ Altas Auto“ ir elektros pavarų gamintojas „ Elinta Motors “ pristatė...

Top naujienos

Dailius Dargis | D+

16 valandų su savo pagrobėju praleidęs žinomas Lietuvos aktorius papasakojo, kaip viskas vyko: aš tapau jo savotišku pagalbininku

Nepriklausomos Lietuvos istorijoje buvo kelios, tačiau plataus atgarsio sulaukusios įkaitų...

Psichologė pasakė, kada santuokoje jau laikas sukti skirtingais keliais: svarbu viską matyti skaidriai (94)

Kai lyčių stereotipai trinami laikmečio ar kitų procesų, kuo gi skiriasi vyras ir moteris? O...

Iš COVID-19 duomenis nagrinėjančių ekspertų – nerimo ženklai: kertasi dvi pandemijos (72)

Kai Ziyado Al-Aly vadovaujama tyrimų grupė pranešė jam, kaip dažnai diabetas kerta...

Restoranuose drastiškai trūksta darbuotojų: sugrįžusieji iš prastovų susirenka išmokas ir patraukia kitur (258)

Neseniai atsidarius lauko terasoms, maitinimo įstaigos jau jaučia darbuotojų stygių. Pusę metų...

Mirė garsi virtuvės šefė, „barbekiu mama“ Halina Bovševič (199)

Gegužės 9-ąją nuo koronaviruso mirė žinoma virtuvės šefė, barbekiu mama vadinta Halina...

Lyg tikra vasara: į Lietuvą plūstelės šiluma – įdienojus net iki 23 laipsnių (2)

Šiandien Lietuvos orus lems anticiklono vakarinė – šiltoji dalis. Su smarkokais pietiniais oro...

Nepavykęs Kremliaus noras įgelti: lietuviai, rinkitės – ginklai arba vakcinos (574)

Lietuvos kariuomenės įsigijimai visada buvo ir išliko Kremliaus propagandistų dėmesio centre: tai...

Pavydas poroje: kada jis santykius griauna, o kada jiems padeda? (10)

Meskite į mane akmenį tie, kas niekada nejautė pavydo. Iš tiesų šis jausmas mus lydi nuo...

Gydytojas įvardijo, koks skausmas mus labai sendina: patarė nedelsti du skaičiai parodys, ar efektyviai sportuojate (18)

Pradėdami sportuoti, ypač vidutinio ir vyresnio amžiaus žmonės, sporto salėje kartais nesupranta...

Orijus Gasanovas papasakojo, kodėl dabar pats geriausias laikas keliauti: stebina prabangių viešbučių kainos ir galimybės (38)

Dabar, kai pasaulis stengiasi išsivaduoti iš COVID–19 sukeltos pandemijos, vis dažniau iškyla...