aA
Vilniuje planuojama įrengti dar 11 susisiekimą su centro prieigomis gerinančių viešojo transporto eismo juostų. Tai – sostinės darnaus judumo mieste plano dalis. „A juostos“ Vilniuje šiuo metu sudaro 36 kilometrus, o įrengus visas numatytąsias papildomas atkarpas jų tinklas mieste viršys 42 kilometrus, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Vilnius suplanavo dar 11 „A juostų“: paskelbė, kuriose gatvėse jos atsiras
© Saulius Žiūra

„Ilgesnės A juostos padės viešajam transportui greičiau pasiekti kelionės tikslą, kartu – trumpinti didelės dalies vilniečių kelionės laiką. Tai leis miestiečiams drąsiau rinktis viešąjį transportą ar kombinuoti keletą skirtingų kelionės būdų, mažinti neigiamą transporto taršos poveikį aplinkai ir gyvenimo kokybei, tai yra – didinti eismo saugumą, gerinti miesto ekologinę būklę“, – sako sostinės vicemeras Vytautas Mitalas.

Šešios iš suplanuotųjų viešojo transporto juostų bus įrengiamos ES lėšomis – jos mieste atsiras per 2021 metus. Likusios „A juostos“ bus finansuojamos savivaldybės ir privačių investuotojų – jų įrengimas numatytas iki 2022 metų. Šiemet toliau tęsis „A juostų“ projektavimo, projektinių pasiūlymų viešinimo ir statybos leidimų gavimo darbai.

„A juostų“ plėtra numatyta šiose gatvių atkarpose

  • 1. T. Narbuto g. tarp Laisvės pr. ir Erelių g. (Konstitucijos pr.)
  • 2. Ozo g. tarp Gelvonų g. ir Kernavės g.
  • 3. Kareivių g. tarp Verkių g. ir Kalvarijų g.
  • 4. Kalvarijų g. tarp Šeimyniškių g. ir Žalgirio g. (Trimitų g.)
  • 5. Kalvarijų g. tarp Žalgirio g. (Trimitų g.) ir Konstitucijos pr.
  • 6. Kalvarijų g. tarp Žalgirio g. ir J. Treinio g.
  • 7. Pilaitės pr. tarp V. Pociūno g. ir Sietyno g.
  • 8. Šeimyniškių g. tarp Kalvarijų g. ir Tuskulėnų g.
  • 9. Šeimyniškių g. tarp Tuskulėnų g. ir Kalvarijų g.
  • 10. Buivydiškių g. tarp Dūkštų g. ir Ozo g.
  • 11. V. Kudirkos g. tarp J. Basanavičiaus g. ir J. Jasinskio g.

Mažės juostų automobiliams

Naujausi keleivių ir transporto srautų tyrimai rodo, kad centrinėje miesto dalyje viešuoju transportu pervežama kelis kartus daugiau keleivių, nei jų pravažiuoja asmeniniais automobiliais. Plečiant „A juostų“ tinklą bus taikomi kompleksiniai sprendimai – juostų atsiras daugiau, planuojama stiprinti ir kontrolės mechanizmus.

Be to, įvertinus eismo srautus, tam tikrose vietose šiuo metu esamos bendro transporto eismo juostos bus skiriamos viešajam transportui. Toks sprendimas preliminariai numatytas Kalvarijų, Šeimyniškių, V. Kudirkos gatvių atkarpose – tikslesni planai paaiškės pradėjus projektavimo darbus.

Kitose šalyse pritaikytų analogiškų sprendimų rezultatas yra ne tik sumažėję transporto taršos rodikliai, bet ir didesnis pėsčiųjų skaičius – centrinės miestų dalys dėl jų tampa gyvesnės, jaukesnės. Visa tai lemia ir teigiamus ekonominius rodiklius bei aktyvesnę darnaus judumo plėtrą mieste.

„Viešojo transporto eismo juostos įrengiamos vertinant daug rodiklių. Pirmiausia – keleivių srautus, kelionės trukmę ir viešojo transporto greitį, esamų A juostų tinklo nuoseklumą, realų viešojo transporto judėjimą, taip pat ir įtaką bendrai susisiekimo sistemai, jos pralaidumui“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Eismo organizavimo specialistai atkreipia dėmesį, kad plėsti gatves miesto centrinėje dalyje nėra efektyvu. Kaip rodo daugelio šalių patirtis, vien platinimas, nediegiant papildomų eismo organizavimo sprendimų nėra ilgalaikis, nes praplatintos gatvės netrukus vėl užsipildo automobiliais. Šiuo metu viename automobilyje sostinėje važiuoja vidutiniškai 1,4–1,6 žmogaus.

Kas keisis Kalvarijų gatvėje

Kalvarijų gatvėje, kur viešajam transportui jau anksčiau skirta viena bendro transporto eismo juosta nuo P. Lukšio iki Žalgirio g., tokios atkarpos suplanuotos ir nuo Žalgirio g. iki Konstitucijos pr. Jos atsiras šiuose ruožuose: nuo Šeimyniškių g. iki Žalgirio g., nuo Žalgirio iki Konstitucijos pr., nuo Žalgirio g. iki Treinio g. Šių atkarpų projektavimo darbai turėtų būti baigti per 2020 m., o pats daugumos atkarpų įrengimas preliminariai planuojamas 2021 m.

Minėtų atkarpų eismo pakeitimų poveikis buvo analizuojamas atskirai, investiciniame projekte buvo vertinamos jų kombinacijos, taip pat – privačių investuotojų darbų planai, galimi sudėtingesni projektavimo iššūkiai.

Eismo srautų skaičiavimus ir analizes SĮ „Vilniaus planas“ bei SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atliko ne tik Kalvarijų, bet ir kitose gatvėse, kuriose nagrinėta „A juostų“ atsiradimo galimybė. Kareivių g. jau įvyko ir vienos iš suplanuotų „A juostų“ projektinių pasiūlymų viešinimas visuomenei bei pradėti vykdyti tolesni projektavimo darbai.

Vilnius suplanavo dar 11 „A juostų“: paskelbė, kuriose gatvėse jos atsiras
© Saulius Žiūra

Veža daugiau, bet lėtai dėl užkimštų gatvių

Apskaičiuota, kad Kalvarijų g. atkarpoje nuo Šeimyniškių iki Žalgirio g. piko metu viešuoju transportu vidutiniškai pervežami 1322 keleiviai per valandą, o automobiliu pravažiuoja apie 1179 keleiviai per valandą. Nors viešuoju transportu pervežamų keleivių skaičius yra didesnis, tačiau piko metu jo greitis šioje atkarpoje krenta daugiau nei 30 proc., o važiavimo laikas vidutiniškai pailgėja iki 40 proc. Dėl šių priežasčių sudėtinga užtikrinti punktualumą, kuris, miestiečių vertinimu, yra vienas svarbiausių rodiklių renkantis keliones viešuoju transportu. Skaičiuojama, kad „A juostos“ įrengimas šioje atkarpoje per metus padėtų sutaupyti apie 967 darbo dienas keleivių laiko.

Kalvarijų g. atkarpa priešinga kryptimi – nuo Žalgirio iki Šeimyniškių g. – viešuoju transportu piko valandomis pervežama apie 1711, automobiliu – 1150 keleivių. Tačiau piko metu viešasis transportas važiuoja apie 60 proc. ilgiau nei įprastai, o greitis sumažėja apie 40 proc. Išvada – A juostos įrengimas padėtų keleiviams per metus sutaupyti apie 680 darbo dienų laiko.

Be to, analizuojant būsimos „A juostos“ veiksmingumą Kalvarijų g., šalia Konstitucijos pr., suplanuota dar viena viešojo transporto stotelė tam, kad būtų pagerintos persėdimo galimybės ir centro prieigų pasiekiamumas. Numatoma ir Konstitucijos, Šeimyniškių, Kalvarijų g. sankryžos rekonstrukcija, kad atsiradus „A juostoms“ būtų sklandžiai sureguliuotas visų srautų judėjimas.

Vilnius suplanavo dar 11 „A juostų“: paskelbė, kuriose gatvėse jos atsiras
© Saulius Žiūra

4+ automobilių mažės

Preliminariai planuojama, kad Kalvarijų g. „A juostomis“ galės važiuoti taksi ir elektromobiliai – bus stebima, kaip pasiskirsto srautai ir kokią įtaką šio transporto judėjimas turi autobusams ir troleibusams.

Stiprinant kontrolės mechanizmus, visame mieste planuojama palaipsniui atsisakyti tvarkos, leidžiančios „A juostomis“ važiuoti 4+ automobiliams, nes jų kontrolės mechanizmas sudėtingas ir neefektyvus.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(19 žmonių įvertino)
2.7368

Vilniaus viešojo transporto keleiviams siūlo išbandyti naujovę: elektrinį autobusą (5)

Siekiant sėkmingai įgyvendinti Vilniaus viešojo transporto strategiją, sostinės viešasis...

Naujasis kompaktiškas SUV „Mercedes-Benz EQA“ atvyko į Lietuvą (2)

„ Mercedes-Benz “ elektrifikuotų ir visiškai elektrinių modelių gamą papildė prieš kelis...

Lietuvą pasiekė šeštoji klasės lyderio – „Subaru Outback“ – karta (38)

Oficialią „Subaru“ atstovybę „JMA centras“ jau pasiekė šeštosios kartos „ Subaru...

Pradeda trečios kartos „Nissan Qashqai“ modelio prekybą: prabangi versija nekainuos nė 30 tūkst. eurų (14)

Visą savaitę „Fakto Auto“ salone Vilniuje stovėjęs trečiosios kartos „ Nissan Qashqai “...

Lietuviai pristatė pirmuosius pačių sukurtus elektrinius autobusus: testuodami nuvažiavo 4 mln. kilometrų (8)

Autobusų gamintojas „ Altas Auto“ ir elektros pavarų gamintojas „ Elinta Motors “ pristatė...

Top naujienos

Dailius Dargis | D+

16 valandų su savo pagrobėju praleidęs žinomas Lietuvos aktorius papasakojo, kaip viskas vyko: aš tapau jo savotišku pagalbininku

Nepriklausomos Lietuvos istorijoje buvo kelios, tačiau plataus atgarsio sulaukusios įkaitų...

Psichologė pasakė, kada santuokoje jau laikas sukti skirtingais keliais: svarbu viską matyti skaidriai (96)

Kai lyčių stereotipai trinami laikmečio ar kitų procesų, kuo gi skiriasi vyras ir moteris? O...

Iš COVID-19 duomenis nagrinėjančių ekspertų – nerimo ženklai: kertasi dvi pandemijos (73)

Kai Ziyado Al-Aly vadovaujama tyrimų grupė pranešė jam, kaip dažnai diabetas kerta...

Restoranuose drastiškai trūksta darbuotojų: sugrįžusieji iš prastovų susirenka išmokas ir patraukia kitur (269)

Neseniai atsidarius lauko terasoms, maitinimo įstaigos jau jaučia darbuotojų stygių. Pusę metų...

Mirė garsi virtuvės šefė, „barbekiu mama“ Halina Bovševič (203)

Gegužės 9-ąją nuo koronaviruso mirė žinoma virtuvės šefė, barbekiu mama vadinta Halina...

Lyg tikra vasara: į Lietuvą plūstelės šiluma – įdienojus net iki 23 laipsnių (3)

Šiandien Lietuvos orus lems anticiklono vakarinė – šiltoji dalis. Su smarkokais pietiniais oro...

Nepavykęs Kremliaus noras įgelti: lietuviai, rinkitės – ginklai arba vakcinos (576)

Lietuvos kariuomenės įsigijimai visada buvo ir išliko Kremliaus propagandistų dėmesio centre: tai...

Pavydas poroje: kada jis santykius griauna, o kada jiems padeda? (10)

Meskite į mane akmenį tie, kas niekada nejautė pavydo. Iš tiesų šis jausmas mus lydi nuo...

Gydytojas įvardijo, koks skausmas mus labai sendina: patarė nedelsti du skaičiai parodys, ar efektyviai sportuojate (18)

Pradėdami sportuoti, ypač vidutinio ir vyresnio amžiaus žmonės, sporto salėje kartais nesupranta...

Orijus Gasanovas papasakojo, kodėl dabar pats geriausias laikas keliauti: stebina prabangių viešbučių kainos ir galimybės (38)

Dabar, kai pasaulis stengiasi išsivaduoti iš COVID–19 sukeltos pandemijos, vis dažniau iškyla...