aA
Luisas Gomesas nėra eilinis Vilniaus troleibusų vairuotojas. Jo išsilavinimas ir specialybė visiškai nesusijusi su transportu, tačiau pomėgis vairuoti pasodino jį prie troleibuso vairo. Tačiau kaip jis Lietuvoje atsirado apskritai ir ką galvoja apie Lietuvos vairuotojus? Apie tai jis kalbėjo LRT RADIJO laidos „10–12“ studijoje.
© DELFI / Karolina Pansevič

Tikriausiai nieko nuostabaus, kad užsieniečio kelias į Lietuvą buvo grįstas meile.

„Maždaug prieš dvidešimt metų Portugalijoje sutikau labai gražią lietuvę, todėl čia ir atvažiavau“, – savo pasakojimą pradeda L. Gomesas.

Tačiau iš karto gyventi Lietuvoje jis nesiryžo. Sprendimą nuolatos gyventi Lietuvoje jis priėmė prieš dešimt metų, tačiau tai nutiko ne tik dėl meilės, bet ir mokslo reikalų.

„Portugalijoje buvau pradėjęs architektūros studijas, tačiau jas baigiau atvykęs čia, į Lietuvą. Kelis metus stažavausi „Vilniaus architektūros studijoje“, tačiau aš nei gerai kalbėjau, nei rašiau lietuviškai, o architektūroje keliami aukšti reikalavimai kalbai“, – pasakoja L. Gomesas.

Nepaisant to, kad turi architektūros bakalauro ir magistro laipsnius, šioje srityje jam nepavyko įsitvirtinti. Tačiau tai nesutrukdė atrasti kitą sritį, kurioje jis gali save realizuoti – vairuoti troleibusą.

Pagrindinis skirtumas tarp Lietuvos ir Portugalijos – eismo srautai

Birželio mėnesį buvo lygiai metai, kaip S. Gomesas dirba troleibuso vairuotoju Vilniuje. Noras vairuoti šią transporto priemonę neatsirado šiaip sau. Visų pirma, pašnekovas teigia, kad jam tiesiog patinka vairuoti, o kodėl sėdo prie troleibuso vairo, lėmė aplinkybės.

„Man viską vairuoti labai patinka. Kai tarnavau armijoje, vairavau sunkvežimį. O čia, Lietuvoje, draugai sakė, kad nuolatos ieškoma troleibusų vairuotojų, tačiau niekas nenori jais dirbti. Tai, kad turėjau sunkvežimio vairavimo patirties man padėjo, tačiau vairuoti troleibusą man lengviau“, – sako S. Gomesas.

Tačiau yra ir ne tokių malonių dalykų. Portugalui labiausiai nepatinka, kai tenka dirbti kintančiomis pamainomis. Tai yra, vieną savaitę jis važinėja rytais, kitą – vakarais.

„Mes dirbame tokiomis pamainomis, kad vieną savaitę reikia dirbti tik ryte, kitą – tik vakare. Tai yra sunkiausia psichologiškai, daroma neigiama įtaka biologiniam laikrodžiui. Jei pavyksta susitarti, kad dirbsiu tik rytais, tuomet viskas gerai“, – didžiausią trūkumą dirbant troleibusu vairuotoju įvardija S. Gomesas.

Kalbant apie vairavimo kultūrą ir lyginant Lietuvą su Portugalija, didelių skirtumų S. Gomesas neįžvelgia.

„Mano nuomone, vairavimo kultūra nelabai skiriasi. Portugalijoje didesnis eismo intensyvumas, daugiau automobilių, dėl to ten daugiau problemų, bet pati kultūra skiriasi nelabai“, – LRT RADIJO laidai „10–12“ teigia S. Gomesas.

Kalbant apie troleibuso vairavimą, jis pripažįsta, kad kiti vairuotojai nėra itin tolerantiški šiai transporto priemonei, todėl siūlytų švietėjišką programą, kurios metu, pavyzdžiui, lengvųjų automobilių vairuotojai galėtų susipažinti su troleibuso vairavimo specifika ir galbūt suprastų, kodėl šios transporto priemonės nėra pačios greičiausios.

„Pavyzdžiui, maksimaliai troleibusas važiuoja 50 km/val. greičiu, bet dažniausiai 20–30 km/val., ir kiti vairuotojai dėl to labai pyksta ir nesupranta, kad mes žiūrime į kelią ne tik priekyje, šonuose ir atgal, bet ir į viršų, nes reikia stebėti linijas“, – pastebi S. Gomesas.

Tačiau lėtas troleibuso greitis jo nė kiek nejaudina, o paklaustas, ar norėtų važiuoti greičiau, portugalas atsako klausimu.

„O kam? Gražu pasižiūrėti miesto vaizdus, peizažus. Pavyzdžiui, pastebėjau, kad kai važiuoja troleibusu, visi žmonės žiūri per šoninius langus, o kai važiuoja automobiliu – tik į priekį“, – lėto važiavimo privalumą įvardija S. Gomesas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Elektromobiliams ir hibridams lengvatos turėtų būti skiriamos iš labiausiai teršiančių kišenės (17)

Šiemet iki gruodžio 1 dienos Lietuvos automobilių parką papildė 132 nauji elektromobiliai –...

Europa susiginčijo dėl naujų taršos normų automobiliams – pylos gavo austrai ir vokiečiai (23)

Kaip rašo „europe.autonews.com“, antradienį Europos Sąjungos šalims nepavyko surasti...

„Bentley“ į Lietuvą atvežė „Mulsanne Speed“ – iki 100 pagreitėja per mažiau nei 5 sekundes (5)

Lietuvoje, oficialioje „ Bentley “ atstovybėje, pristatomas išskirtinis automobilis – „...

Smūgis naudotų automobilių pardavėjams: neparduoda net pigiausių mašinų (333)

Milžiniškus protestus rengę, gatves blokavę ukrainiečiai palankesnių muito sąlygų...

Pastebėjo pirmą „Hondos“ elektromobilį Europos keliuose – nuo konvejerio nuriedės kitąmet (7)

Prieš metus Frankfurto automobilių parodoje pristatytas futuristinis „Honda“ elektromobilio...

Top naujienos

Veryga apie 10 proc. brangsiančią degtinę: mokomės iš klaidų – degtinė buvo palikta per pigi (651)

Kitais metais valdžia planuoja ir dešimtadaliu didinti stipraus alkoholio akcizą, ir pertvarkyti...

Giedrius Drukteinis. Lietuvos grožio industrija tėra įprastas kiaulių tvartas (193)

Pastarasis konfliktas tarp Julijos Janus ir Juozo Statkevičiaus ne tik sukėlė nemažai...

Užkalnis. Žinau, už ką balsuosite rinkimuose (335)

Taip, aš tikrai žinau, kas bus išrinktas dirbti Daukanto aikštėje. Tiksliau, aš bijau, kad...

Rusija tulžingai reaguoja į Lietuvos sankcijas dėl užpuolimo Kerčėje: be atsako neliksite (1607)

Lietuva tapo pirmąja pasaulio valstybe, apsisprendusia dėl Kremliaus agresijos Kerčės sąsiauryje...

Orai: snigs beveik visur (2)

Artimiausiomis dienomis mūsų šalies orus lems pamažu nykstantis ciklonas. Ketvirtadienį dangus...

Šiauliuose atskleidė kitą mitingo dėl mokytojų pusę: moksleiviai ten buvo išsiųsti ne savo noru (501)

Trečiadienio vidurdienį prie Šiaulių miesto savivaldybės susirinko minia moksleivių, kurie...

Theresa May atlaikė balsavimą dėl nepasitikėjimo (68)

Didžiosios Britanijos ministrė pirmininkė trečiadienį vakare atlaikė balsavimą dėl...

Grybauskaitė: skambinau ir Petrauskienei, ir Skverneliui, tačiau premjeras žadėjo susitvarkyti pats (331)

Prezidentė Dalia Grybauskaitė susirūpinusi dėl etatinio mokėjimo reformos ir siūlė pagalbą...

„Olympique“ paskutinis pro pūgą prasibrovė į Čempionų lygos aštuntfinalį

UEFA Čempionų lygoje baigėsi grupių etapas. Trečiadienį buvo likęs tik vienas nežinomasis –...

Alkoholis turi naują geriausią draugą: gėdą sukelianti liga žudo tyliai (43)

„Ne, ne, man viskas gerai. Dirbu gerai, nepervargstu. Viršininkas geras. Uždirbu daug, tobulas...