aA
Ne vienas „premium“ segmento gamintojas turi padalinius, atsakingus už išskirtinius ir ribotos laidos modelius. Vokietijos "Porsche" daugiau nei 30 metų turi „Exclusive Manufaktur“ gamyklą, kurioje gimsta ribotos laidos unikalūs modeliai. Du iš jų aplankė Lietuvą, tačiau, pabrėžė gamintojo atstovai, įsigyti tokius automobilius gali ne kiekvienas.
Į Lietuvą atkeliavo unikalūs "Porsche"
© DELFI / Andrius Ufartas

Labai trumpam „Porsche“ salone Vilniuje stabtelėjo du modeliai – švelniai pilkos spalvos „Porsche 911 Sport Classic“ ir išskirtinis mėlynas „Porsche 911 Speedster“. Abu modeliai, pasakojo Rasa Klimavičiūtė, „Porsche“ centro Vilniuje direktorė, sukurti 2010-aisiais, kai „Porsche Exclusive Manufaktur“ padalinys šventė 25-erių metų jubiliejų. Nepaisant to, kad modeliai – nebe nauji, jų vertė tik auga. Pavyzdžiui, jei prieš 8-erius metus „911 Sport Classic“ kainavo apie 201 tūkst. eurų, šiandien už tokį automobilį tektų pakloti apie 400 tūkst. eurų.

Ir taip auganti vertė – nieko keisto, mat abu į Lietuvą atkeliavę modeliai yra ribotos laidos, skirti kolekcionieriams ir „Porsche“ gerbėjams. „911 Sport Classic“, kuriam pagrindu buvo „911 Carrera S“ modelis, išleistas tik 250 vienetų tiražu, o „911 Speedster“, įkvėptas legendinio „Porsche 356“ rodsterio, tėra 356 vienetai. Beje, abiejų į Lietuvą atkeliavusių išskirtinių automobilių lentelėse, kur žymimas serijos numeris, įrašyti nuliai – šie modeliai nebuvo parduodami ir yra „Porsche“ muziejaus nuosavybė.

Atkartojo stogo išlinkius

„911 Sport Classic“ gimė kaip duoklė sportiniams „Porsche“ automobiliams. Stengtasi, kad moderniame automobilyje atsirastų kuo daugiau klasikinių elementų, tad, pavyzdžiui, tyčia pasirinkta klasikinė pilka spalva, o per visą kėbulą matyti einančios dvi juostos. Tai, aiškino Aurimas Mieliausias, „Porsche“ pardavimų vadovas, sportinio automobilio simbolis, mat prieš daugelį metų būtent tokios dvi juostos išskirdavo sportui skirtas mašinas.

Porsche 911 Sport Classic
Porsche 911 Sport Classic
© DELFI / Andrius Ufartas

Tarp išskirtinių elementų – stogo šonuose esantys iškilimai, suformuojantys savotišką bangą. A. Mieliauskas pasakojo, kad šitaip anksčiau buvo daroma todėl, kad ne visi sportininkai tilpdavo į automobilį dėvėdami šalmą. Nors į „911 Sport Classic“ tikrai tilptų sportininkas, visgi modernią elektra valdomą važiuoklę, 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę su mažesnės eigos pavarų svirtimi bei 3,8 l darbinio tūrio 408 AG variklį turinčiame modelyje tokie stogo išlinkimai buvo taip pat suformuoti.

Vyšnia ant torto tapo išskirtinis galinis aptakas, dar pravardžiuojamas „anties uodegėle“ (duck tail. Angl.). Pastarasis atkeliavęs iš kadaise greičiausio serijinio automobilio – „911 Carrera RS 2.7“.
Išskirtinių detalių yra ir interjere. Pavyzdžiui, ant sėdynių ir durų apdailų „Porsche“ padalinio darbuotojai nusprendė ornamentą išpinti iš odos, oda aptrauktas ir ne vienas kitas salono elementas, netgi, pavyzdžiui, durų rankenėlės.

Porsche 911 Sport Classic
Porsche 911 Sport Classic
© DELFI / Andrius Ufartas

Leidimo reikia net spalvai

„911 Speedster“ modelis kartoja „Porsche 356“ istoriją. Pastarasis modelis gimė iš idėjos sukurti kiek pigesnį ir įperkamesnį „Porsche“ automobilį. Mažinant modelio kainą šis buvo gerokai palengvintas, o tai reiškė, kad atsikračius papildomo svorio tuomečiai ne itin galingi varikliai leido lengvesnį automobilį vairuoti kur kas smagiau.

„Tad „Speedster“ yra duoklė šiai praeičiai. Priekinis automobilio stiklas yra 70 mm trumpesnis, jis yra tik dvivietis, nors įprastai tai turėtų būti keturvietis variantas. Net stogo mechanizmas yra mechaninis, o ne automatinis – taip taupytas svoris“, – pasakojo A. Mieliauskas ir pridūrė, kad sutaupyti kilogramai leido pasiekti šiam „Porsche“ itin reikšmingą skaičių – 3,8 kg 1 arklio galiai.

Porsche 911 Speedster
Porsche 911 Speedster
© DELFI / Andrius Ufartas

3,8 l darbinio tūrio 408 AG variklis šiame modelyje derinamas su automatine 7 laipsnių PDK pavarų dėže, be to, išskirtinai šiaip modeliui parinkta „Pure Blue“ spalva. Pastarosios, aiškino specialistas, užsisakyti nepavyks jokiam kitam modeliui, nebent būtų pritaikyta išimtis. Tokia, pavyzdžiui, pasinaudojo buvusi „Top Gear“ žvaigždė Richardas Hammondas, turėjęs „911 Sport Classic“ modelį. Kai vyras įsigijo dar vieną, šįkart šiuolaikinį, sportinį „Porsche“, jam buvo leista automobilio kėbulą nudažyti būtent šviesia pilka, kaip „911 Sport Classic“, spalva.

Mėlynų akcentų yra ir rodsterio interjere. Čia mėlynos odos elementų turi sėdynės, centrinė konsolė, mėlynos siūlės taip pat salono akcentas. Be to, ant sėdynių apatinės dalies – mėlynai juodas šachmatų lentos raštas. Pastarasis, sako „Porsche“, simbolizuoja finišo vėliavą.

Porsche 911 Speedster
Porsche 911 Speedster
© DELFI / Andrius Ufartas

Kriterijų sąrašas pirkėjams

Kalba apie leidimus naudoti vieną ar kitą elementą – ne šiaip sau. Pasirodo, įsigyti „Porsche Exclusive Manufaktur“ padalinio patobulintą automobilį nėra taip lengva ne tik dėl to, kad kiekvieno modelio laida ribota. Pardavinėti tokius modelius turi teisę tik tie „Porsche“ atstovai, kuriems suteiktas „Porsche Exclusive Flagship Dealer“ statusas. Baltijos šalyse vieninteliai tokį statusą turi lietuviai.

Net ir tada tenka pakovoti dėl automobilio, mat, sakė R. Klimavičiūtė, neretai suteikiama galimybė parduoti vos vieną išskirtinį modelį. Ir lietuviai šia proga tikrai naudojasi. Štai prieš metus Lietuvoje buvo parodytas aukso spalvos „Porsche 911 Turbo S Exclusive“. Nors tokių modelių pagaminta tik 500, vienas jų buvo įsigytas būtent Lietuvoje. Kiek anksčiau teko išvysti vos 100 vienetų tiražu išleistą „911 Targa 4S Exclusive“ – Lietuvoje taip pat buvo nupirktas vienas toks automobilis.

Anot A. Mieliausko, dauguma pirkėjų įsigiję išskirtinius ribotos laidos modelius nesistengia jų laikyti po devyniais užraktais, tačiau mielai jais važinėjasi. R. Klimavičiūtė pabrėžia, kad retai kada toks pirkinys būna pirmiausia siejamas su investicija, mat „Porsche“, suteikę galimybę parduoti išskirtinį automobilį, pateikia ir potencialių pirkėjų kriterijų sąrašą.

„Pateikiamas kriterijų, kuriuos turi atitikti automobilio pirkėjas, sąrašas. Žinoma, nėra vardijama pavardėmis, tačiau gamintojas nori, kad ribotos serijos automobilį perkantis žmogus turėtų kažkokią kolekcionieriaus patirtį, būtų turėjęs ne vieną „Porsche“, netgi ne vieną sportinį automobilį. Kitaip tariant, norisi, kad žmogus būtų ženklo ambasadorius. Svarbu, kad gamintojas nebūtų siejamas su neigiamą reputaciją turinčiais asmenimis, taip pat – tarp kriterijų nėra ir žinomumo faktoriaus“, – kalbėjo R. Klimavičiūtė.

Be to, neslėpė „Porsche“ Vilniaus centro vadovė, norima, kad automobilis nebūtų perkamas tik pardavimui, tad tarp rekomendacijų yra netgi užuomina, kiek automobilis turėtų būti išlaikomas iki jo antro pardavimo. Tiesa, šios prievolės, nors „Porsche“ atstovai ir turi galimybę, automobilių pirkėjams niekas neužkrauna, mat, sako R. Klimavičiūtė, kol kas tokios būtinybės nebuvo.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Daugiau jokių trilitrių turbodyzelių – „Porsche“ atsisako dyzelinių variklių (5)

Vokietijos sportinių ir prabangių automobilių gamintojas „Porsche“ paskelbė, kad į...

Lietuvos automobilių parko rutina nesikeičia: ukrainiečiai naudotus iš gatvių šluoja net nenusiėmę numerių (40)

Auganti Lietuvos automobilių rinka susiduria su rutina: į mūsų šalį toliau masiškai vežamos...

„Tesla Model 3“ saugumo bandymai atskleidė, kodėl elektromobiliai dažnai saugesni nei įprasti automobiliai (2)

JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija ( NHTSA ) atliko „ Tesla Model 3 “...

„Nissan“ atidavė duoklę kosmosui: sukūrė automobilį–observatoriją (1)

Hanoverio transporto priemonių parodoje „Nissan“ pristatė neregėtą „ Nissan Navara Dark...

Išsiaiškino, kaip padangas renkasi Lietuvos vairuotojai: rūpi net keliamas triukšmas (27)

Kas antras lietuvis mano, jog padangų skleidžiamas triukšmas yra labai arba iš dalies svarbus,...

Top naujienos

Širinskienės kaltinimuose Gabrieliui Landsbergiui – vėl klausimai dėl žmonos verslo (489)

Valdančiųjų „valstiečių“ atstovai kaltina opozicinių konservatorių lyderį Gabrielių...

Atskleidė kortas: Vanagas palygino, kas iš tiesų skiriasi lietuvių Dakaro boliduose (28)

Ateinančių metų Dakaro raliui lietuviškos komandos pasiruošusios stipriai kaip niekada. Bene...

Didžiausi atlyginimai rugpjūtį: kelios įmonės darbuotojams mokėjo daugiau nei 20 tūkst. eurų (145)

Trys daugiausia mokančios įmonės rugpjūčio mėnesį vidutiniškai mokėjo virš 20 tūkst. eurų....

Poliklinikose neliks pediatrų, Vaidotas Urbonas tai vadina skandalu (120)

Pirminėje sveikatos priežiūros grandyje nebeliks pediatrų, jų funkcijas perims šeimos gydytojai,...

Taline viešintis popiežius perspėjo Estiją prakalbo apie sekso skandalus; atnaujinta 12.38 (138)

Popiežius Pranciškus antradienį atvyko vizito į Estiją, jo vizitui Baltijos šalyse ateinant...

Vaidas Čeponis. Kuris „Žalgiris“ pajėgesnis – praėjusio ar šio sezono? (26)

Kauno „Žalgirio“ krepšinio komanda baigė komplektavimą. Paskutinis taškas sudėties...

Po 10 metų Stano antrą kartą vedė savo mylimąją Indrę: atrodė, kad išsiskyrėme jau visam laikui (68)

Atlikėjas Stanislovas Stavickis - Stano antradienį dar kartą amžiną meilę prisiekė savo trijų...

Agnė Gilytė – apie stilisto darbą be pagražinimų: 5 mitai, kuriais vis dar tikima (1)

Mados industrija – tarsi svajonių oazė, į kurią trokšta patekti labai daug jaunų ambicingų...

Tarptautinį pripažinimą pelniusi operatorė: dažnai sakau, kad mano gyvenime įvyko didžiulis paradoksas

Už kinematografijos meno pasiekimus Lietuvoje ir tarptautiniuose festivaliuose įvertinta kino...

Strateginius valstybės planus pataria įgyvendinti kitaip: reikia leisti žmonėms veikti patiems (1)

Atliekų tvarkymas – tai sistema, kurios pertvarkymo ar atnaujinimo strategijos, atgulusios ant...