aA
Trečiadienį Parodų ir kongresų centre „Litexpo“ esančiame Antikvarinių automobilių ir techninių sporto šakų šlovės muziejuje buvo pristatoma papildyta unikalių senovinių automobilių kolekcija, taip pat švenčiamas 110-tas „Cadillac“ markės jubiliejus.
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

1-oje salėje demonstruojama „Cadillac“ markės automobilių kolekcija – vienintelė tokia Lietuvoje ir didžiausia ne tik Baltijos regione, bet ir Europoje. Seniausias šios ekspozicijos „Cadillac“ pagamintas 1904 metais, jauniausias – 1987-aisiais.

„Cadillac“ – kompanijos „General Motors“ gaminamų automobilių markė. Automobiliai „Cadillac“ parduodami daugiau nei 50 pasaulio šalių, ypač jie populiarūs Šiaurės Amerikoje.

Kompanija „Cadillac“ buvo įkurta 1902 metais, XX amžiaus pradžioje. Jos įkūrėjas Henris Lelandas, vyriausiasis mechanikas ir verslininkas, pavadino kompaniją savo protėvio, Detroito įkūrėjo Antoine‘o Laumet de La Mothe‘o, sero de Cadillaco, garbei. Šios markės automobilių daugiausia parduodama JAV ir Kanadoje.

Šiuo metu „Cadillac“ vadovaujasi šūkiu „Gyvenimas, laisvė ir siekimas“, kuris susijęs su neatimamomis žmogaus teisėmis, paminėtomis JAV Nepriklausomybės deklaracijoje. Nuo 1909 metų automobilių markė „Cadillac“ priklauso kompanijai „General Motors“. Iki tol per šešerius metus „Cadillac“ padėjo šiuolaikinės masinės automobilių gamybos pagrindus, pademonstruodama galimybę pakeisti visas jų tikslias detales ir užsirekomenduodama kaip pirmoji amerikietiškų aukščiausios klasės automobilių markė. Šias naujoves taip pat paskatino kompanijos emblema, kuri buvo sukurta remiantis A. de Cadillaco herbu.

Nuo pat savo gyvavimo pradžios kompanija „Cadillac“ siekė ypač tikslios gamybos ir elegantiškos prabangios apdailos, kad jos sukurti automobiliai būtų lyginami su viskuo, kas Jungtinėse Amerikos Valstijose yra nuostabiausia. 1908 metais svarbia naujove tapo detalių pakeitimas. „Cadillac“ buvo pirmas gamintojas, 1910 metais paleidęs į gamybą visiškai uždarą taksi automobilį, o 1912 metais tapo vieningos elektros sistemos, kurią sudarė starteris, degimas ir apšvietimas, naudojimo pionieriumi. 1928 metais „Cadillac“ panaudojo pirmą betriukšmę sinchronizuotą rankinę mechaninę pavarų dėžę, kurioje buvo naudojami nuolat susikabinantys krumpliaračiai.

Pirmasis automobilių kondicionierius taip pat buvo įmontuotas į „Cadillac“ modelį. Jo galingumas buvo 370 W. Kondicionierių 1930 metais sukūrė firma „C & C Kelvinator Co“.

Daugelį metų „Cadillac“ buvo amerikietiškos sėkmės ir amerikietiškos svajonės simbolis. Nuo 1950 metų, po kultinio „Cadillac Eldorado“ modelio pasirodymo „Cadillac“ tapo amerikiečių pasididžiavimo savimi ir absurdiškumo simboliu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Seimas nesusitarė: hibridams ir elektromobiliams PVM lengvatos nebus (14)

Ekologiškam transportui pridėtinės vertės mokesčio ( PVM ) lengvata nebus nustatyta.

Švedai šiurpsta: rado schemą, kaip šiukšlėm pripažintos mašinos Lietuvoje grįžta į kelius (398)

Skandinavijos šalyse į automobilius, importuotus iš Lietuvos, žiūrima ypač įtariai, ir ne be...

Patikrino „Lietuvos metų automobilio“ greičiausius – iki 100 km/val. per mažiau nei 5 sekundes (2)

„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimai vienu aspektu skiriasi nuo visų ankstesniųjų. Tai...

„Nissan“ siekia atstatydinti valdybos pirmininką – įtaria savo reikmėms švaisčius bendrovės turtą

„ Nissan “ rengiasi atleisti valdybos pirmininką Carlosą Ghosną už tai, kad šis, kaip...

Parodė, kaip bando naują „Porsche 911“: kyla į kalnus, traukia į Šiaurę, „kepa“ Mirties slėnyje (5)

Kitų metų pradžioje pasirodysiantis „ Porsche 911 “ – ne šiaip sau vadinamas „Porsche“...

Top naujienos

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (554)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (8)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...

Andrius Užkalnis: mano šuo maitinasi geriau negu visa tavo šeima (222)

Lietuviai, nacionalinio maisto gadintojai. Ar pastebėjote, kad lietuviai blogiausiai elgiasi su tuo...

Tenerifėje atostogavęs lietuvis apie salai smogusią stichiją: sakė, kad tai – anomalija (5)

„Tai ne eilinis įvykis, nes anomalija ne bet ką vadina“, – taip savaitgalį šėlusią...

Kitokie pasikalbėjimai. Mantas Katleris su Nagliu Bierancu (237)

„ Kitokie pasikalbėjimai “ — portale DELFI! Jau lapkričio 20 dieną DELFI TV žiūrovai ir...

Gyvai / Paskutinė galimybė pelnyti tašką Tautų lygoje: Serbija – Lietuva (35)

Lietuvos futbolo rinktinė baigia kovas debiutiniame Europos tautų lygos turnyre rungtynėmis...

„Žalgirį“ CSKA pasitiko netikėtai vėsiai, bet su komplimentais specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (3)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai antradienio vakarą surengė pirmąją treniruotę Maskvoje prieš...

Vadina sukčiavimu: vilnietis pakraupo sužinojęs, kiek kainavo tetos kelionė taksi (4)

Praėjusią savaitę DELFI perskaičiau pasipiktinusios pilietės tekstą apie Vilniaus taksi...

Švedai šiurpsta: rado schemą, kaip šiukšlėm pripažintos mašinos Lietuvoje grįžta į kelius (398)

Skandinavijos šalyse į automobilius, importuotus iš Lietuvos, žiūrima ypač įtariai, ir ne be...

Prieš savaitę darytas paskutinis Nekrošiaus interviu: mirties nuojautos tuomet nebuvo (20)

Paskutinysis, dar niekur neskelbtas genialaus teatro režisieriaus Eimunto Nekrošiaus interviu,...