Eismo saugumo specialistai vis atranda sričių, kurios reikalauja tobulinimo. Dabar žvilgsnis nukreiptas į vilkikų priekabas, po kuriomis vis įsigudrina palįsti lengvieji automobiliai.
Vilkikų priekaboms dar tobulėti ir tobulėti
© IIHS

Šį žvilgsnį metė JAV Saugaus eismo institutas (IIHS), surengęs du parodomuosius bandymus, kurių metu lengvieji automobiliai trenkiasi į priekabą iš šono. Manoma, kad netrukus šių bandymų pagrindu gali būti įvestas naujas reikalavimas gamintojams – priekabų šonų apačioje montuoti specialias sijas.

Šiuo metu Jungtinėse Valstijose privalomas yra tik panašių specialių barjerų montavimas priekabos gale. Tačiau, IIHS turima statistika, 2015 metais lengvieji automobiliai dažniau susidurdavo su vilkikų tempiamomis priekabomis įvažiuodami joms į šoną, o ne į galą (atitinkamai 301 ir 292 atvejai).

Pernai visame pasaulyje plačiai nuskambėjo atvejis, kai „Tesla Model S“, važiuodama su įjungta autopiloto funkcija, rėžėsi į sankryžą kirtusio vilkiko priekabą. Joshua Browno automobilis
tiesiog palindo po priekaba, ir vairuotojas neturėjo nė menkiausio šanso išgyventi. Spėjama, kad 119 km/val. greičiu judėjusios „Teslos“ kompiuteris paprasčiausiai neatpažino baltos spalvos priekabos kaip kliūties.

Būtent tokio pobūdžio avariją ir sumodeliavo IIHS specialistai savo laboratorijoje. Pirmojo bandymo metu vidutinio dydžio sedanas „Chevrolet Malibu“ su manekenu prie vairo 56 km/val. greičiu nukreiptas į 16 metrų ilgio priekabą, neturinčią jokių šoninių sijų. Ji turėjo tik paprastas plastmasines plokštes, užtikrinančias geresnę aerodinamiką.

Jos sedano, aišku, nesustabdė, ir priekabos dugnas tiesiog nurėžė „Chevrolet“ stogą – kaip tik ties vairuotojo galva, tad šis, suprantama, vargu ar būtų likęs gyvas. Beje, oro saugos pagalvės lengvajame automobilyje nesuveikė, nes mašinos priekis, kuriame montuojami pagalvių davikliai, liko sveikas.

Antrojo testo metu priekaba jau turėjo šonines apsaugines sijas. Jos ir neleido palįsti sedanui po apačia, be to, suveikė pasyviojo saugumo sistemos, gerokai padidinusios šansus vairuotojui išgyventi.

IIHS ekspertų nuomone, apsaugines sijas techniškai įmanoma sumontuoti daugelyje dabartinių priekabų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Atskleistas naujo A klasės „Mercedes-Benz“ interjeras (9)

„ Mercedes-Benz “ pristatė naujos A klasės interjerą, kuris pasikeitė neatpažįstamai ir...

Didins mokesčius taršos reikalavimų neatitinkantiems dyzeliniams automobiliams (33)

Jungtinė Karalystė (JK) ruošiasi taikyti didesnius mokesčius dyzelinu varomiems automobiliams....

Norvegija atsisakė planų įvesti „Tesla“ mokestį

Pagal teršalų visai neišmetančių transporto priemonių pardavimus Europoje pirmaujanti Norvegija...

Sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių ES (11)

Naujų sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje šiemet per dešimt mėnesių buvo vienas...

„Škoda“ iki 2025 metų pristatys penkis elektrinius modelius

Bendrovė Škoda Auto “ planuoja Čekijos Mlados Boleslavo mieste esančioje gamykloje pradėti...

Top naujienos

Savaitgalio orai: nedidelė paguoda – bent jau nesušalsime

Savaitgalį tikrai nesušalsime, tačiau sušlapti visgi teks, mat saulėtas dangus nelepins,...

Apie metro, „Hyperloop“ galime tik pasvajoti, bet laukia šis tas įdomaus

Nors Lietuvoje apie itin greitą susisiekimo priemonę „Hyperloop“ ar metro kol kas galime tik...

Putino Rusija. Naujas Rusijos planas Ukrainoje - tik dūmų uždanga virš tikrųjų tikslų (65)

Rugsėjo pradžioje spaudos konferencijos metu Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pareiškė ,...

Planuojantiems namo renovaciją – nauji reikalavimai (43)

Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo keletas Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti...

Rūbinėje Adomaitis pasiekė savo: ėmėme žaisti žymiai protingiau specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos (18)

Įsivažiavo sunkiai, laimėjo lengvai. Lietuvos krepšinio rinktinė naująsias pasaulio čempionato...

Įvardijo jautriausias Gedimino kalno vietas: taip palikti per žiemą negalima (106)

Lankytojams užvertas Gedimino kalnas virto viena didele statybų aikštele. Ant jo zuja darbininkai...

Atsistatydino Luhansko separatistų lyderis Igoris Plotnickis (161)

Prorusiškų Ukrainos separatistų paskelbtos vadinamosios Luhansko liaudies respublikos (LNR)...

Santūrus Sabonis: sunku vertinti žaidimą, kai varžovai neturi keitimų specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos

Nors Kosovo krepšininkai antroje rungtynių dalyje nebesipriešino Lietuvos rinktinei, daryti...

Neigia, kad Lietuvoje populiarėja mokėjimo kortelės (39)

Lietuvoje atsiskaitymas grynaisiais pinigais vis dar išlieka populiariausiu būdų sumokėti už...

Gydytoja paaiškino, kodėl net ir norėdama negali pacientui skirti tai, ko jis vertas (153)

Gydytojai norėtų nuolatos atsinaujinti savo žinias ir kelti kvalifikaciją, tačiau iš savo...