Jei vadinsim rožę kitu žodžiu, ar ji kvepės mažiau? Rašydamas šia eilutes, anglų poetas Viljamas Šekspyras tikrai negalvojo apie automobilių pramonę, tačiau jo žodžius turėtumėte prisiminti, kai kitą kartą pirksite automobilį.
© DELFI montažas

Realybė yra tokia, kad pasaulinė automobilių rinka yra pilna identiškų arba labai panašių automobilių, kurie parduodami su skirtingų markių ženkliukais, ir kurių kainos gerokai skiriasi. Šiais laikais bendradarbiauja įvairūs gamintojai, o tokia partnerystė leidžia „skolintis“ jau sukurtus modelius taip išvengiant didžiulių investicijų į naujų produktų vystymą, rašo forbes.com.

Tokia partnerystė yra kitokia nuo plačiai žinomo „platformų dalijimosi“ fenomeno, t.y. kai skirtingų markių automobiliai dalijasi esminiais komponentais. Su visa pagarba jiems, pervadinti automobiliai yra identiški, išskyrus keletą kosmetinių pakeitimų, tokių kaip žibintų dizainas ar bagažinės forma. Jie ne tik išrieda iš tų pačių gamyklų, bet kai kuriais atvejais yra ir surenkami tų pačių darbuotojų tose pačiose gamybos linijose. Vis dėlto jų kaina skiriasi priklausomai nuo to, kokios markės ženkliukas puikuojasi priekyje.

Toyota iQ
Toyota iQ
© Gamintojo nuotr.

Viename naujausių numerių „Which?” žurnalas atskleidžia keletą tokių pavyzdžių. Tarkime, mažas miesto automobiliukas „Aston Martin Cygnet“, kurio bazinė versija kainuoja nuo 45 000 dolerių (117 000 Lt), iš tiesų sukurtas pagal mažiau nei 17 000 dolerių (44 200 Lt) kainuojantį „Toyota iQ“, ir šie du modeliai skiriasi tik salono įrengimu. „Which?” teigimu, šių automobilių vidutinės kainos skiriasi 31 000 dolerių (80 600 Lt). Taigi, kurie nori „Aston Martin“ prestižo, už „Toyotos“ inžineriją moka tris kartus daugiau!

Aston Martin Cygnet
Aston Martin Cygnet
© Gamintojo nuotr.

Viso šio projekto paslaptis slypi tame, kad „Aston Martin“ šį mažą modelį įtraukė į savo gamą tik todėl, kad atitiktų Europos Sąjungos reikalavimus ir sumažintų vidutinę savo automobilių gamos CO2 taršą. Nors tai ir paaiškina „Cygnet“ atsiradimo prasmę, vis dėlto tai neatsako į klausimą, kodėl vairuotojai moka tiek daug už tokią mažą ir snobišką vertę.

Dar vieną įdomų pavyzdį paminėjo „Christian Science Monitor” rašantis Bengtas Halvorsonas. Jis pernai atkreipė dėmesį į JAV rinkoje parduodamus „General Motors“ koncerno SUV klasės visureigius. 2012 m. „Chevrolet Tahoe 4WD 1500 LS” kainavo nuo 43 100 dolerių (112 000 Lt), o tų pačių metų „GMC Yukon 4WD 1500 SLE” – praktiškai identiškas modelis – buvo siūlomas nuo 45 090 dolerių (117 200 Lt).

Vis dėlto „General Motors“ – ne vieninteliai taip darantys. „Ford“ ir „Chrysler“, Japonijos ir Korėjos automobilių gamintojai užsiima panašia veikla.

Europiečiams bene įdomiausia šiuo atžvilgiu – „Volkswagen“ koncerno veikla. „Which?” šią vokiečių kompaniją pavadino „ypač godžia automobilių dalių dalintoja“. Pavyzdžiui, „Volkswagen“ parduoda savo mažylį „up“, o kitos šiam koncernui priklausančios markės „Škoda“ ir „Seat“ savo pirkėjams siūlo lygiai tokį pat modelį, tik pavadintą atitinkamai „CitiGo“ ir „Mii“. Visi šie automobiliai išrieda iš to paties fabriko Slovakijoje. Be to, „Audi Q3” platforma naudojama ir „Škoda Yeti“ bei „Volkswagen Tiguan“. Tai – vos keletas pavyzdžių iš „Volkswagen AG“ koncerno, kuriame praktiškai visi modeliai yra persipynę ir naudoja vienodus agregatus.

Keletas pavyzdžių, kai identiški automobiliai parduodami kaip skirtingų markių atstovai:

„Toyota GT86“ – „Subaru BRZ“
„Toyota iQ“ – „Aston Martin Cygnet“
Volkswagen Sharan“ – „Seat Alhambra
Audi A4“ – „Seat Exeo
Peugeot 107“ – „Toyota Aygo“ – „Citroën C1“
„Volkswagen up“ – „Škoda Mii“ – „Seat Mii“
Opel Ampera“ – „Chevrolet Volt
„Kia Cee’d“ – „Hyundai i30“
„Hyundai i40“ – „Kia Optima“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvis įsigijo greičiausią kada nors pagamintą „Porsche 911“ (53)

Lietuvos gatves jau greitai papuoš išskirtinis automobilis – sportinis raudonos spalvos „...

„Peugeot“ Vilniuje pristatė du naujus modelius ir paskelbė kainas (15)

Ketvirtadienį „Peugeot“ automobilių importuotojas Baltijos šalyse pristatė naujus modelius,...

Tyrimas: Lietuvoje mėgstamiausios „Audi“, „Toyota“ ir „Volkswagen“ automobilių markės (22)

Prieš dešimt metų, dar ekonominės krizės išvakarėse, didžioji dalis automobilį turinčių...

Atnaujintas populiariausias „Jeep“ Lietuvoje pasirodys metų gale (4)

Išskirtinė „ Jeep Renegade “ išvaizda bei pravažumas nedideliame kėbule – vis dar unikalus...

Ragina nelaukti ir skubiau uždrausti vidaus degimo variklius (241)

Londono meras Sadiqas Khanas ir kitų Didžiosios Britanijos miestų lyderiai ragina valdžią...

Top naujienos

Sandra Vilimaitė. Muša, reiškia – myli (254)

Po praeitos mano apžvalgos „Moteriškumas – blogas įprotis, kurio reikia atsikratyti“ kilo...

Gražulio vaikelio susilaukusi palangiškė: jis atsiprašė visos Lietuvos, tik ne manęs ir dukrelės (391)

Skandalingojo politiko Petro Gražulio vaikelio susilaukusi palangiškė Birutė Navickaitė neslepia,...

Vakarą praleidau ligoninės priimamajame: prakaito, alkoholio, šlapimo kvapai ir ilgas laukimas (314)

Niekas nenorėtų ten patekti. Nei kaip pacientas, nei kaip lydintysis. Bet kartais ne pačioje...

Mokesčių inspekcija paskaičiavo: jei 12 eurų mokate už kepsnį – turėtų atnešti du kilogramus mėsos (438)

Palangos verslininkų noras per vasarą užsidirbti visiems metams padarė meškos paslaugą visos...

Nakvynė pajūryje už 5 eurus: poilsiautojai iškenčia vos 2-3 dienas (149)

„Šalta, žmonių nėra, vasara – š*****“, – piktai rėžia namelius poilsiautojams...

Lietuvą palikdama Eurika Masytė sunkiai tramdė ašaras: ir šiandien dar jaučiuosi nepritapusi (132)

Minint valstybines šventes vis dar skamba legendinė daina „Laisvė“ ir turbūt nėra žmogaus...

Gentvilas: žemi liberalų reitingai – sunkiausio partijos laikotarpio atspindys (58)

Liberalų sąjūdžio pirmininkas Eugenijus Gentvilas sako, kad rekordiškai žemi jo vadovaujamos...

Atsakymas Užkalniui: Vilnius – nuostabus miestas (26)

Esu vilnietis, gyvenu čia jau apie dešimt metų, dirbu, kuriu šeimą ir didžiuojuosi savo miestu.

Bendrauti su Adomaičiu vengęs Brazys nesitiki stebuklų iš sugrįžtančių rinktinės veteranų (23)

Pirmąjį sezoną Vilniaus „Lietuvos ryto“ trenerių štabe pabaigęs Mindaugas Brazys poilsio...

Sinoptikas: šįvakar oras nebus toks blogas, kaip gali pasirodyti dieną (3)

Nors šeštadienis bus apniukęs ir lietingas, vakare nuo 21 valandos lietaus debesys turėtų gerokai...