aA
Konferencijoje, skirtoje 2016 metų automobilių rinkos apžvalgai bei prognozėms, pranešimą skaitęs Valstybės įmonės „Regitra“ Veiklos departamento direktorius Darius Jurgutis pastebėjo, kad nors pagal registracijos prašymų duomenis kelerius metus iš eilės konstatuojamas vietinei rinkai reikšmingas, nes nuoseklus, augimas, vis dėlto viso transporto priemonių, turinčių leidimą dalyvauti viešajame eisme, parko amžius išlieka beveik nepakitęs. M1 klasės transporto priemonių vidutinis amžius siekia penkiolika metų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Lietuva dėl savo geografinės padėties patogi reeksportui ir iš duomenų akivaizdu, kad jis vyrauja. Kartu ši ir kitos tendencijos leidžia daryti išvadą, kad Lietuvos gyventojams naujas automobilis dar nėra toks įprastas ir skatinant jo eksploataciją mūsų šalies teritorijoje yra galimybių sukurti naujos transporto priemonės kaip saugesnio eismo, švaresnės aplinkos, taupesnio ir atsakingesnio vairuotojo sąsają“, – apibendrino D. Jurgutis.

„Regitros“ atstovas paminėjo šalis, iš kurių patenka daugiausiai Lietuvoje registruojamų transporto priemonių. Prekybai reikšmingi yra santykiai su Vokietija, Prancūzija, Italija, Belgija, Olandija ir kitomis šalimis. Būtina tiek gamintojus, tiek eismo kontrolės pareigūnus periodiškai supažindinti su šių šalių transporto priemonių registracijos numerių reikšme ir ypatumais bei galimybėmis dalyvauti viešajame eisme. Tai veiktų kaip prevencinė priemonė, padėtų labiau apsaugoti vartotojų (pirkėjų) teisėtus interesus.

Paminėta, kad auganti transporto priemonių, kurių galios šaltinis elektra, taip pat hibridinių automobilių valdytojų registracijos gyvenamosios vietos duomenys rodo paklausumą didžiuosiuose Lietuvos miestuose, kur yra sukurta atitinkama infrastruktūra ir yra privilegijų viešajame eisme poreikis. Todėl siūlyta pamąstyti apie jų populiarinimą tarp jaunimo, vairavimo mokytojų, egzaminuotojų.

Pasak D. Jurgučio, statistiniai duomenys rodo ir vairuotojų elgesio pokyčius – antai, transporto priemonių valdytojų informavimas apie neįvykdytas prievoles paskatino transporto priemonių valdytojus atsakingiau žiūrėti į savo pareigas, laiku įvykdyti transporto priemonėms keliamus reikalavimus dėl jų dalyvavimo eisme.

„Fiksuojamas sezoniškumo parametras rodo, kad lietuviai ekonomiški, racionaliai eksploatuoja mobilumą užtikrinantį turtą, todėl ketinama siekti automatinio išregistravimo panaikinimo pakeičiant jį laikinu dalyvavimo eisme stabdymu“, – sakė D. Jurgutis.

„Regitros“ veiklos departamento direktoriaus teigimu, atsakomybės stiprinimas būtinas išregistravimo procedūroje, kuomet transporto priemonė baigia eksploatacijos ciklą. Naujų automobilių gamintojų atstovai galėtų reikšmingai prisidėti formuojant vairuotojų sąmoningumo kultūrą visur, kur statistika neaprėpia ir neduoda atsakymų. Juk atsakingas požiūris galiausiai pagausina naujų transporto priemonių mėgėjų ir įgijėjų ratą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paskelbė 7 geriausius metų automobilius: pateko ir elektromobilis (43)

22-ą kartą Lietuvoje rengiamo konkurso „Metų automobilio 2019“ organizatoriai paskelbė...

Seimas nesusitarė: hibridams ir elektromobiliams PVM lengvatos nebus (28)

Ekologiškam transportui pridėtinės vertės mokesčio ( PVM ) lengvata nebus nustatyta.

Švedai šiurpsta: rado schemą, kaip šiukšlėm pripažintos mašinos Lietuvoje grįžta į kelius (484)

Skandinavijos šalyse į automobilius, importuotus iš Lietuvos, žiūrima ypač įtariai, ir ne be...

Patikrino „Lietuvos metų automobilio“ greičiausius – iki 100 km/val. per mažiau nei 5 sekundes (2)

„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimai vienu aspektu skiriasi nuo visų ankstesniųjų. Tai...

„Nissan“ siekia atstatydinti valdybos pirmininką – įtaria savo reikmėms švaisčius bendrovės turtą

„ Nissan “ rengiasi atleisti valdybos pirmininką Carlosą Ghosną už tai, kad šis, kaip...

Top naujienos

Pravieniškių mafija“: išskirtinė slaptu informatoriumi paversto kalinio išpažintis (54)

Daugybę metų Pravieniškių pataisos namuose siautėję aukščiausioms kalinių kastoms...

Įsileidus Kremlių – tragedija: neįsivaizdavome, kad žmonės bus žudomi vidury baltos dienos (220)

Lygiai prieš penkerius metus prasidėjo Ukrainos Orumo revoliucija – Maidanas . „Tai buvo...

Susikirto dėl metro statybų: ar Vilniuje jį apskritai įmanoma įrengti (68)

Neseniai Seimas priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą, kuriuo uždegė žalią šviesą...

„Sports Illustrated“: sužvėrėjęs Sabonis neįsivaizduoja žaidimo „puse kojos“ ar 50 proc. (41)

Vienu iš Indianos „Pacers“ komandos lyderių tapęs 22 metų Domantas Sabonis šį sezoną...

Į vieną labiausiai izoliuotų pasaulio kampelių įžengusį amerikietį ištiko baisus likimas (61)

Indijos Andamanų salose, kurios yra tarp labiausiai izoliuotų pasaulio kampelių, nuo valstybės...

Nuomos verslas vis dar skendi šešėlyje: kas laukia tų, kurie nemoka mokesčių (3)

Nuomojančių būstą oficialiai pamažu daugėja – per penketą metų šalyje legalių nuomotojų...

Unikauskas ir Gylys: dėl sinusito galite pasikeisti neatpažįstamai (1)

„Ką daryti, jei net praėjus septynioms dienoms sloga nesibaigia?“ – LRT TELEVIZIJOS laidoje...

Bičiuliai, draugai ir gerbėjai atsisveikina su netikėtai mirusiu teatro genijumi Eimuntu Nekrošiumi: tai yra labai skaudu (59)

Žinia, kad lapkričio 20-ąją anapilin iškeliavo vienas garsiausių Lietuvos teatro režisierių...

Pramogos Vokietijoje pigesnės nei Lietuvoje: akys raibo nuo pasiūlymų (160)

Vieną negražią dieną, tingiai beieškodamas pigesnių savaitgalinių kelionių idėjų, aptikau...

Indrė Makaraitytė. Kai blaivus protas išeiginėje, ateina Puidokas (363)

Pernai užregistruotas 8181 asmuo, nukentėjęs nuo smurto artimoje aplinkoje. 80 proc. iš šių...