Konferencijoje, skirtoje 2016 metų automobilių rinkos apžvalgai bei prognozėms, pranešimą skaitęs Valstybės įmonės „Regitra“ Veiklos departamento direktorius Darius Jurgutis pastebėjo, kad nors pagal registracijos prašymų duomenis kelerius metus iš eilės konstatuojamas vietinei rinkai reikšmingas, nes nuoseklus, augimas, vis dėlto viso transporto priemonių, turinčių leidimą dalyvauti viešajame eisme, parko amžius išlieka beveik nepakitęs. M1 klasės transporto priemonių vidutinis amžius siekia penkiolika metų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Lietuva dėl savo geografinės padėties patogi reeksportui ir iš duomenų akivaizdu, kad jis vyrauja. Kartu ši ir kitos tendencijos leidžia daryti išvadą, kad Lietuvos gyventojams naujas automobilis dar nėra toks įprastas ir skatinant jo eksploataciją mūsų šalies teritorijoje yra galimybių sukurti naujos transporto priemonės kaip saugesnio eismo, švaresnės aplinkos, taupesnio ir atsakingesnio vairuotojo sąsają“, – apibendrino D. Jurgutis.

„Regitros“ atstovas paminėjo šalis, iš kurių patenka daugiausiai Lietuvoje registruojamų transporto priemonių. Prekybai reikšmingi yra santykiai su Vokietija, Prancūzija, Italija, Belgija, Olandija ir kitomis šalimis. Būtina tiek gamintojus, tiek eismo kontrolės pareigūnus periodiškai supažindinti su šių šalių transporto priemonių registracijos numerių reikšme ir ypatumais bei galimybėmis dalyvauti viešajame eisme. Tai veiktų kaip prevencinė priemonė, padėtų labiau apsaugoti vartotojų (pirkėjų) teisėtus interesus.

Paminėta, kad auganti transporto priemonių, kurių galios šaltinis elektra, taip pat hibridinių automobilių valdytojų registracijos gyvenamosios vietos duomenys rodo paklausumą didžiuosiuose Lietuvos miestuose, kur yra sukurta atitinkama infrastruktūra ir yra privilegijų viešajame eisme poreikis. Todėl siūlyta pamąstyti apie jų populiarinimą tarp jaunimo, vairavimo mokytojų, egzaminuotojų.

Pasak D. Jurgučio, statistiniai duomenys rodo ir vairuotojų elgesio pokyčius – antai, transporto priemonių valdytojų informavimas apie neįvykdytas prievoles paskatino transporto priemonių valdytojus atsakingiau žiūrėti į savo pareigas, laiku įvykdyti transporto priemonėms keliamus reikalavimus dėl jų dalyvavimo eisme.

„Fiksuojamas sezoniškumo parametras rodo, kad lietuviai ekonomiški, racionaliai eksploatuoja mobilumą užtikrinantį turtą, todėl ketinama siekti automatinio išregistravimo panaikinimo pakeičiant jį laikinu dalyvavimo eisme stabdymu“, – sakė D. Jurgutis.

„Regitros“ veiklos departamento direktoriaus teigimu, atsakomybės stiprinimas būtinas išregistravimo procedūroje, kuomet transporto priemonė baigia eksploatacijos ciklą. Naujų automobilių gamintojų atstovai galėtų reikšmingai prisidėti formuojant vairuotojų sąmoningumo kultūrą visur, kur statistika neaprėpia ir neduoda atsakymų. Juk atsakingas požiūris galiausiai pagausina naujų transporto priemonių mėgėjų ir įgijėjų ratą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Nuo tokių policininkų pabėgti bus sunku: sėdo prie lenktyninio automobilio vairo

Kačerginės Nemuno žiedo trasoje kelių policijos patruliai bei Lietuvos policijos mokyklos...

Kol automobilių gamintojai būgštautja dėl tarifų, Vokietija ir Kinija rezga naujus planus (8)

Kinija ir Vokietija praėjusią savaitę pasirašė visą šūsnį komercinių susitarimų, kurių...

„Porsche“ ketina įrengti itin greito elektromobilių įkrovimo stoteles

„ Porsche “ parengė sumanią strategiją, skirtą savo elektrinio sportinio automobilio...

Savavaldžiams automobiliams taisyklių dar nereikia: pirmiausia, reikia pasirūpinti senomis eismo saugumo bėdomis (2)

Reguliuoti savivaldžius automobilius , kuriuos išbando tokios įmonės kaip „ General Motors “...

Pirmieji vidutinio greičio matuoklių duomenys: užfiksuota daugiau kaip 2,8 mln. pažeidimų (302)

„Vairuotojo profesionalumą vertinu ne pagal tai, kaip greitai jis moka važiuoti, o pagal tai, kaip...

Top naujienos

Ar Lietuvai pavojingas Trumpo susitikimas su Putinu? (52)

Jungtinių Valstijų prezidentas Donaldas Trumpas pirmadienį Helsinkyje susitinka su Rusijos vadovu...

Ar Kauno algos kada nors bus didesnės už Vilniaus? TOP30 daugiausiai uždirbančių profesijų (90)

Šių metų pradžioje vidutinis atlyginimas Kaune buvo maždaug šimtu eurų mažesnis nei Vilniuje....

Pavojingi vaistai iš prekybos išimti: ką darys kasdien juos vartoję pacientai? pridedamas vaistų sąrašas (323)

Per paskutinius tris mėnesius parduota daugiau nei 80 tūkst. nekokybiškų vaistų su valsartanu....

Meistrai išgyvena aukso amžių: prisikviesti neįmanoma, prašo nerealių sumų (601)

Sugedęs šaldytuvas, skalbimo mašina, nuolat tekantis vanduo iš klozeto bakelio – tikras galvos...

Tėvai perspėja: suvalgę populiaraus mišinio vaikai suserga (16)

Prancūzijos maisto produktų milžinė „ Danone “ tiria pranešimus, esą nuo jos gaminamo pieno...

Viktorija Jakučinskaitė: bateliai nuotakai – didesnis iššūkis, nei atrodo

Kas pasakė, kad nuotakos aukštakulniai būtinai turi būti balti, kaklą turėtų puošti...

Pasitikrinkite, ką apie jūsų asmenybę pasako vietos, kuriose laikote nereikalingus daiktus

Veikiausiai jums atrodo, kad namų vietos, užgriozdintos įvairiais daiktais ir rakandais, priklauso...

Ekspertai: ką po 2019-ųjų daryti su pensija (63)

Seimo patvirtinta pensijų kaupimo reforma suteikia dar vieną galimybę antros pakopos pensijų...

Su šeima į JAV išvykstantis Songaila – apie Jasikevičiaus pamokas ir norą įsitvirtinti NBA lygoje (1)

Darius Songaila grįžo iš NBA Vasaros lygos su mintimi, kad naują sezoną pradės stipriausioje...

Maskvos oligarchas įsitikinęs: finale turėjo žaisti ne Kroatija, o Rusija (95)

Vienas iš turtingiausių Rusijos asmenų, Maskvos „Spartak“ futbolo klubo savininkas Leonidas...