Įstatymais yra gana griežtai apibrėžta: pardavėjui draudžiama nuo naudoto automobilio pirkėjo slėpti trūkumus ir defektus. Tačiau kas yra užslėptas defektas? Su tokia gana painia situacija susidūrė automobilį iš įmonės „BRC Autocentras“ pirkęs vyriškis. Abi pusės laikosi kategoriškų pozicijų – klientas įsitikinęs, kad jam buvo parduotas automobilis su užslėptais defektais, o įmonės pozicija kardinaliai skirtinga – teigiama, kad viskas vyko sąžiningai ir numatyti visų gedimų, kurie kada nors ištiks besidėvinčią techniką, tiesiog neįmanoma.
Automobiliai (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Pirkinys virto našta

Marijampolietis Vaidas iš „BRC Autocentro“ įsigijo 2011 metų gamybos „Volkswagen Passat“. Vyras įmonei taip pat pardavė savo turėtą penktos serijos BMW ir primokėjęs persėdo į „Volkswageną“. Bendra „Passato“ kaina – 9900 eurų.

Prieš pirkdami vyro BMW, „BRC Autocentro“ atstovai nuodugniai jį patikrino.

„Tikrino ilgiau nei valandą ir surašė gal 20 ar 30 įvairiausių defektų“, – prisimena Vaidas.

Galų gale marijampolietis persėdo į „Passatą“ ir išvyko. Tačiau naujuoju pirkiniu vyras džiaugėsi neilgai.

„Praėjus maždaug mėnesiui mano nusipirktas automobilis pradėjo mėtyt klaidas bei važiuojant purtytis. Pasiūlau jiems pasiimti jį atgal, nes pardavė su defektu. BRC sutiko, tačiau pasiūlė tik 7000 eurų, nors aš mokėjau beveik 10 tūkst.“, – pasakojo Vaidas.

Kilus ginčui, vyriškis „Passatą“ nuvežė patikrai į autorizuotą VW servisą.

„Rado automatinės greičių dėžės sankabos gedimą bei kuro sistemos gedimą. Kompiuterio klaidas ištrynė, tačiau vėl praėjus mėnesiui jos atsinaujino. Be to, po nusipirkimo praėjus nepilnai savaitei teko keisti ir vandens pompą“, – pasakoja Vaidas.

„BRC Autocentras“ dar prieš įsigijant automobilį klientui pasiūlė kartu nusipirkti ir garantiją, kurios kaina – 800 eurų.

„Garantija taikoma tik variklio blokui ir greičių dėžei, tai mano atveju ji net negaliotų“, – sako Vaidas.

Marijampolietis pamatęs, kaip prieš perkant buvo „išpurtytas“ jo BMW pamanė, kad analogiškai buvo padaryta ir su perkamu „Passatu“. Todėl Vaidas tikrinti savo pirkinio į kitą servisą nevežė.

„Aš klausiau, ar automobilis yra tvarkingas. Atsakymas buvo toks, kad servise yra tikrinami visi automobiliai. Man buvo pasakyta, kad „Passatas“ yra idealiai tvarkingas. Tokiu atveju sutinki, kad servisas jį tikrino ir nustatė, kad jis tvarkingas“, – sako Vaidas.

Autorizuoto VW serviso atstovai nustatė, kad sutvarkyti „Passato“ defektus kainuos 980 eurų. Brangiausia dalis – sankaba, kuri kainuoja apie 500 eurų.

Ar buvo paslėptas defektas?

Vaidas įsitikinęs, kad prieš jam perkant „Passatą“, automobilio borto kompiuteryje buvo ištrintos klaidos. Tai kategoriškai neigia „BRC Autocentro“ atstovai.

„Jokios klaidos trintos nebuvo. Jam prieš parduodant automobilį buvo pateiktos visos salygos, siūlyta mašiną pasitikrinti. Mes pirkome jo mašiną ir ją tikrinome. Jis galėjo pasidaryti tą patį. Mes tikrinome „Passatą“ ir tuo metu jokių klaidų nebuvo.

Dar siūlėme ir garantiją, tačiau jis atsisakė. Jei garantija ir negalioja sankabai, tačiau savo klientų mes likimo valiai nepaliekame. Jei yra garantija ir yra gedimas – mes tai sprendžiame. Buvo atvejų, kai keitėme ir sankabą. Viską galime išspręsti, bet nežinau, ar klientas nori tai spręsti“, – DELFI teigė „BRC Autocentro“ pardavimų vadybininkas Matas Kavoliūnas.

Panašu, kad įmonė šioje istorijoje jau nori dėti tašką.

„Jis tiesiog nenori mašinos remontuoti – jis nori ją grąžinti. Ta mašina nėra bloga, o nori ją grąžinti. Gal jaučia nuoskaudą, kad per brangiai nusipirko, tačiau pirko pagal rinkos kainą. Iš mūsų pusės viskas vyko sąžiningai. Be to, jam buvo skolinami pinigai ir iš mūsų pusės sudarytos visos sąlygos“, – teigė M. Kavoliūnas.

Kas yra užslėptas defektas?

Esminis klausimas šioje istorijoje yra tai, ką galima vadinti užslėptu defektu. Ar sankabos gedimą po mėnesio laiko eksploatacijos galima vadinti užslėptu gedimu?

„Tai yra dylanti, besidėvinti detalė. Atėjo laikas ir sugedo. Galbūt, jei būtų siūlymas mums sutvarkyti ar per pusę tvarkyti – mes sutiktume. Tačiau dabar siūlymas: tik grąžinti mašiną. Mes laikomės pozicijos, kad nebuvo jokio užslėpto defekto. Galų gale mašina nėra nauja“, – teigia M. Kavoliūnas.

Su tuo iš dalies sutinka ir kitas kalbintas specialistas.

„Man labai sunku suprasti, kaip naudotam agregatui apskritai galima duoti garantiją. Jei išvažiuojant viskas buvo gerai, tai reiškia buvo gerai. Juk tie automobiliai pravažiavę šimtus tūkstančių kilometrų ir anksčiau ar vėliau gedimai išlįs – tam yra labai didelė tikimybė“, – sako automobilių servisų tinklo „Flix–Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas.

Tiesa, dėl automobilio borto kompiuterio klaidų trynimo istorija keblesnė. V. Paškauskas tikina, kad nustatyti, ar buvo trintos klaidos praktiškai yra neįmanoma.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Renault“ į Lietuvą atvežė naują „žvėriuką“ (8)

Pirmą kartą pristatytas 2017 m. rugsėjį vykusioje Frankfurto automobilių parodoje, naujasis...

Perkamiausio elektromobilio titulą „Nissan Leaf“ užleido kinams (7)

„ Nissan Leaf “ ką tik neteko labiausiai perkamo elektrinio automobilio statuso – jį perėmė...

Rusijos lengvųjų automobilių gamybos dinamika stebina (40)

Per keturis šių metų mėnesius Rusijoje pagaminta 510 tūkst. lengvųjų automobilių – 20,4...

Geros žinios norintiems parduoti naudotą automobilį: dabar lengva kaip niekada (146)

„Ukrainiečių daugėja kiekvieną dieną. Galima taip pasakyti: dabar yra ukrainiečių daugėjimo...

Rusija imasi „Kortež“ projekto automobilių ir motociklų serijinės gamybos (73)

Valstybės korporacijos „ Rostech “ vadovą Sergejų Čemezovą priėmęs Rusijos prezidentas...

Top naujienos

VSD pažymose – ne tik „MG Baltic“: atskleisti kitos įtakingos verslo grupės veiksmai (178)

Neleistinus politikų ir verslo ryšius tiriantis Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas...

Latvijos ekonomistas: pamirškite apie 20–30 proc. algų augimą (42)

Darbdaviai Baltijos šalyse dar puikiai pamena praėjusią finansų krizę, todėl darbuotojams...

Artimieji susikibo dėl nužudyto kovotojo Morkevičiaus palaikų: už urnos laikymą namuose velionio mylimajai gresia bauda (57)

2016 metų gruodį nužudytas garsus kovotojas Remigijus Morkevičius , kuris TV žiūrovams buvo...

Prie jūros susiruošusi moteris pateko į kuriozinę padėtį autobuse (6)

Vilnietė Marija atsidūrė gana kuriozinėje situacijoje. Moteris su keturmete dukra iš sostinės...

Druskininkų meras Ričardas Malinauskas užfiksuotas pikantiškoje vietoje (150)

Antradienio vakarą Druskininkų miesto meras Ričardas Malinauskas leido kartu su šimtais...

Puiki trąša svogūnų laiškams: augs kaip išprotėję (10)

Jei norite užsiauginti stambių ir skanių svogūnų, turite atsižvelgti į daugybę aspektų....

Orai: po trumpo lietaus temperatūra pašėlusiai kils – galimas 30 laipsnių karštis (19)

Itin gražiais ir šiltais orais lepinusi gegužė nesiliaus mūsų stebinti ir toliau. Savaitės...

Odontologės įspėja: neatlikus įprastos procedūros, gresia baisios ligos ir byrantys dantys (163)

Kada paskutinį kartą jums buvo atlikta burnos higienos procedūra? Odontologės įspėja, kad...

Vyrų siaubas: ar įmanoma sustabdyti plikimą? (14)

Plikimas yra šis tas, su kuo teks susidurti daugeliui vyrų. Ir nieko nepadarysi. Mokslininkai jau...

DELFI skaitytojai atvėrė namų duris: pamatykite, kaip jie gyvena (28)

Konkursas „Interjeras, kurį sukūriau pats“ paskatino daugybę DELFI skaitytojų pasidalinti savo...